quote:wat een zielepoot
Op maandag 19 januari 2004 18:48 schreef err het volgende:
'k heb deze film gisteren gezien. Hij schijnt net uit te zijn gekomen op dvd en nieuwe revu schreef er een stukje over (1 ster, de schrijver kon de film niet uitzien, zo walgelijk) dus die moest ik direct zien
quote:Omdat ik het vreemd vind dat een filmcriticus zegt dat hij 'een film niet uit kon zien'. Lijkt me niet echt professioneel. Misschien zei de recensent het alleen maar om het soms afschuwelijke karakter van de film te benadrukken, maar toch. En Phil van Tongeren lijkt mij geen man die zoiets zou zeggen. Vandaar dus.
Op maandag 19 januari 2004 20:01 schreef err het volgende:
hoedatzo?
[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 19-01-2004 20:23]
quote:Nerkomantik 1 en 2, cannibal holocaust, en als klap op de vuurpijl de guinea pig serie met hoogstandjes als flowers of flesh and blood.
Op maandag 16 februari 2004 11:11 schreef shady1983 het volgende:
Zijn er nog films in de trend van Salo ?? Daar bedoel ik mee: vies, ziek, ranzig, rauw, bah, kots. Want tot nu toe kwam alleen Scrapbook in de buurt.
Film gezien en ik vond hem ze(k)er interessant. Kan me voorstellen dat niet iedereen wat met deze film kan aanvangen, maar boeiend zijn de films van Pasolini zeker wel.
Althans, van hem ook Il Vangelo Secondo Matteo gezien (The Gospel According to St. Matthews), en dat is een hele mooie, sobere serieuze film over het Bijbelse verhaal.
Andere films van hem wil ik ook zien, zoals Medea, Teorema, Canterbury Tales, Il Decameron en andere films.
Je kunt van alles over Pasolini zeggen, maar ik denk dat hij een van de meest diverse, serieuze en gewaagde regisseurs ooit was.
Iemand anders andere films van hem gezien (buiten Salo dus), en wat vond men er van?
Il Vangelo Secondo Matteo is een meesterwerk.
Teorema, Edipo Re, Mamma Roma, Accattone, Uccellacci e Uccellini en Salo zijn goed tot erg goed......
Enige tegenvaller was Il Decameron (deel van de Trilogy of Life meen ik samen met Arabian Nights en The Canterbury Tales). Die film is erg luchtig (en die andere 2 waarschijnlijk ook) maar is zeker niet slecht.
[Dit bericht is gewijzigd door Fabulousbakerboy op 17-02-2004 18:01]
quote:Mooi zo, ik kan volgens mij (bijna?) alle films van Pasolini huren (tien stuks), en hoewel ik niet verwacht dat ze allemaal even goed zijn (er wordt vaak gezegd dat Pasolini een meesterwerk heeft gemaakt (Il Vangelo..) en voor de rest stuk voor stuk interessante films) ben ik toch zeer geinteresseerd om mijn kennis van de beste man wat verder aan te scherpen.
Op dinsdag 17 februari 2004 18:00 schreef Fabulousbakerboy het volgende:Teorema, Edipo Re, Mamma Roma, Accattone, Uccellacci e Uccellini en Salo zijn goed tot erg goed......
Hoedanook, geen film die je snel vergeetquote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:29 schreef Croupouque het volgende:
Een mislukte film met wat schokkende momenten, en dus niet het metaforisch meesterwerk wat iedereen beweert.
Ja, ik heb deze film ook gezien. Het woord ranzig is precies de juiste omschrijving. Ik begrijp alleen niet hoe je het woord 'realistisch' durft te gebruiken in relatie tot deze rotzooi.quote:Op maandag 1 oktober 2001 08:24 schreef TheMarco het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |