abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25279518
Okee, ik heb echt gezocht. En niks gevonden. Daarom open ik zelf dan maar een topic over Thé Lau (en The Scene). Tenslotte zijn we gisteren naar zijn theatertoernee Overspel geweest, en dat was zo tof dat ik er best een beetje reclame voor wil maken.

Thé Lau / Overspel

In een halfgevulde Naald in Naaldwijk hebben we gisteren Thé Lau's Overspel gezien. In deze theatertour speelt hij samen met zangeres Maartje Teussink en vioolkwartet Pavadita. Aangezien alle locals op de fiets of lopend kwamen, konden we de auto op 20 meter van de ingang parkeren. Het meest opvallende aan de bar was toch wel dat Liejannuh en ik de gemiddelde leeftijd omlaag haalden, en dat maak ik niet zo vaak meer mee.

Thé Lau begon rond half negen, hij kwam op met alleen een gitaar, en zong twee nummers solo. De vierkoppige band komt ook het podium op, en daarna verschijnt de roodharige Maartje Teussink ten tonele. Samen met Thé Lau zingt ze eerst een duet, en daarna ook een paar nummers alleen. Het eerste dat opvalt is haar mooie stem. Ze klinkt als Tanita Tikaram, warm en donker. Niet de meest spannende stem uit de popwereld, maar toch wel één waar ik een zwak voor heb. Helaas doet ze Maartje net iets téveel haar best. Ze articuleert opvallend, en sommige stukken tekst zijn geforceerd, en doen niet echt aan. Ze zong een mooi lang stuk over een weduwe op een boerderij, maar door zinnen als 'een haan kraait in de keuken' raakte het nummer uit balans.

Hierna zong Thé Lau zelf weer een aantal nummers. Hij zal op 5 mei optreden Wageningen, Rotterdam, Amsterdam en Zwolle (en ja, ook hij zal in een heicopter over het land vliegen, met 'kotsende hardrockjongetjes, en rappers die zich angstig vasthouden aan een foto van hun moeder', en heeft ter gelegenheid van Bevrijdingsdag ook een nummer geschreven, dat op single uit zal komen. Dit nummer speelde hij gisteren, en het rockte. Als laatste stuk voor de pauze speelden ze Iedereen is van de wereld, en op zo'n moment is het gewoon jammer dat je in een suf theater zit, met suffe stoelen.

Na de pauze speelde Pavadita mee, vier vrouwen met viool en cello. Oorspronkelijk spelen ze Argentijnse tangomuziek, maar pop ging ze ook goed af. Net als Maartje Teussink krijgt ook Pavadita de ruimte om zelf enkele songs te spelen. Diezelfde Maartje komt na de pauze ook terug, gekleed in een rood jurkje en geelbruine kniekousen om samen met Thé Lau te zingen, maar ook voor een slaap/liefdesliedje in dialect met Pavadita te laten horen. In dit tweede gedeelte laat Maartje horen dat ze niet alleen warm en donker kan zingen, maar ook de rockchick kan zijn. Ze heeft een heel sterke en veelzijdige stem.

Thé Lau speelt samen met toetsenist Jan-Peter Bast De Vriendschap, één van de mooiste nummers die hij ooit heeft geschreven. Daarna volgt een spetterende finale, als de tien man op het podium Blauw spelen.

Het was leuk, en gewoon jammer dat de zaal maar halfvol zat, want dat verdiende de man niet. In het begin verliep het contact met het publiek ook wat stroef, net alsof de Westlanders niet wisten wanneer ze moesten applaudiseren (als het nummer afgelopen is, en het mag best langer dan drie seconden). Na de pauze liep het wat beter, hij vertelde zelfs nog een anekdote over het Tromp Festival in Monster, waar hij on 2003 had opgetreden. Er stonden 24 rijen 13-jarige meisjes voor het podium te wachten op Jamai 'kennen jullie hem nog?' toen Birgit Schuurman Rigoreus van The Scene zong. Halverwege het nummer kwam Thé Lau op, en een oorverdovende stilte was zijn deel. Gelukkig kwam het bij het derde nummer goed, en kwamen de kids in beweging. 'Bij Blauw dachten die kinderen 'dat nummer draaiden mijn ouders ook altijd''.

Nog één opmerkelijk feit: Ruben Hoeke speelt gitaar in de band van Thé Lau, inderdaad, de zoon van.
I intend to live forever, or die trying.
pi_25279570
Thé is ok!
En hij maakt erg mooie muziek.
En het optreden gister was al helemaal geweldig!

Opvallend detail over het optreden op het trompfestival in Monster...
Jamai werd na het optreden direct een limo ingeduwd om te ontsnappen aan de duizenden gillende meisjes van 13 en dat was maar goed ook... Thé had zijn zoontjes meegenomen en die hadden al het snoep uit de kleedkamer van Jamai opgegeten!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 februari 2005 @ 11:58:27 #3
862 Arcee
Look closer
pi_25279588
Onder aan de Dijk, wat hij samen met Sarah "K's Choice" Bettens zingt, vind ik een van de mooiste nummers van de laatste jaren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25279600
Resterende concerten:

5-03/05
Oldenzaal, Stadstheater De Bond

11-03/05
Rotterdam, Theater Zuidplein

12-03/05
Den Haag, Diligentia

16-03/05
Purmerend, Theater De Purmaryn

19-03/05
Leiden, Stadsgehoorzaal

23-03/05
Stadskanaal, Theater Geert Teis

24-03/05
Alkmaar, De Vest

31-03/05
Venlo, De Maaspoort
pi_25279624
quote:
Op zondag 27 februari 2005 11:58 schreef Arcee het volgende:
Onder aan de Dijk, wat hij samen met Sarah "K's Choice" Bettens zingt, vind ik een van de mooiste nummers van de laatste jaren.
Gisteren zong hij dat met Maartje Teussink, en het is inderdaad een schitterend nummer.
pi_25352316
Geen wonder dat de zaal maar halfvol zat.
pi_25352439
Dat die gekke Westlanders mooie dingen nu niet begrijpen is een ding. Maar Fok!kers houden toch wel van mooie muziek?

Ik heb overigens van de week Blauw weer eens opgezocht! Erg goede cd.
En ik ga nu ook maar Open kopen. En nog meer denk ik.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:09:54 #8
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_25354554
Hier nog een fan . Helaas woon ik momenteel in Duitsland en zal het er waarschijnlijk niet inzitten om een van de resterende optredens te bezoeken. The Lau heeft een prachtige karakteristieke stem en schrijft geweldige, originele (!) nummers. Ik herinner me een optreden een aantal jaar geleden, knus theatertje, niet veel mensen, flesje wijn op het podium, en The alleen met z'n gitaar. Het was fantastisch!

Maar als ik de reactie hier zo zie (of eigenlijk niet zie...) en het feit dat de zaal bij jullie maar halfvol zat... Ik hoop toch niet dat hij eindigt als een oude man die nog zo graag wil, maar door niemand meer (h)erkend wordt....
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_25860163
De nieuwe single van Thé Lau wordt al regelmatig op Radio 2 gedraaid. 'In vrijheid' schreef hij voor de viering van 5 mei. Klik hier voor een interview met Thé Lau.
  donderdag 31 maart 2005 @ 16:36:32 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_25883962
Open geweldige plaat, Blauw vind ik minder. Hoe is de rest?
De Narcis van Gabon
pi_25893265
Thé heeft een geweldige rauwe stem, schrijft mooie teksten en muzikaal is het ook errug ok.
Goed dus?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')