Doe maar een stuk folie in.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het zijn middelgrote stoommandjes, er kan wel een mooi stuk vis in. Leg je de vis dan zo op de bodem van het mandje? Of een stukje folie dr onder?
Ik verkies altijd de roestvrijstalen varianten omdat deze naar mijn ervaring te moeilijk schoon te krijgen zijn. Ze absorberen geuren en vocht en geeft dit weer af aan de volgende bereiding. De specifieke smaak van de bereidingen in bamboemandjes kun je compenseren door idd van die bladeren onderaan te leggen. Maar het waren geen bananeblaren, maar in elke toko kun je die blaren krijgen. In sommige gevallen gebruik je bordjes als je de stoomvocht wil bewaren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:51 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij heb ik wel eens gezien dat er een vis gestoomd werd in het mandje, op een bananenblad?
Zien er leuk uit, die mandjes.
Heb je een recept?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
Je kunt er ook kwee mangkok in maken. Dat zijn gestoomde cakejes, in een kopje.
RVS lijkt mij idd ook beter dan zo'n houten want ik denk dat zo'n houten ook niet in de vaatwasser kanquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:58 schreef Oblivion het volgende:
Ah, dus ze zijn wel van roestvrijstaal te krijgen?
Wist ik dus niet zeker.
Daar zou gezien de hygiene ook eerder voor gaan, maar het staat zo nostalgisch zo'n houten mandje.
Ja, oke maar krijg je ze met dan hand wel goed schoon?quote:Op zondag 27 februari 2005 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ach HAD Ik maar een vaatwasser!
Of roti kukus, das een grote gestoomde cake met heel veel eieren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
Je kunt er ook kwee mangkok in maken. Dat zijn gestoomde cakejes, in een kopje.
Rvs rijststomers zijn toch bij iedere toko wel te krijgen toch? Ik heb nu een plastic (ook bji de toko gehaald) voor in de magnetron, je kunt daar ook heel goed groenten in stomen en dan heb je ook nog de electrische. Ik weet overigens niet (meer) of er elementen bij zitten om bijv. dimsumhapjes te stomen.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:31 schreef Ashram het volgende:
RVS kan je vast in Rotterdam halen bij de Wah Nam Hong en in Amsterdam bij de Dun Yong.
Beide zijn grote Chinese toko's en hebben deze dingen zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |