abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25252883
Ik ben op zoek naar een ned. recept voor een duitse taart (kalte schnause):
de ingredienten zijn biscuitjes of lange vinger en een chocomengsel en kokosvet (palmin).
Over dat kokosvet heb ik ook een vraagje: is dat het zelfde als cocoscreme? Weet iemand dat?
De taart laat je opstijven in de koelkast. Ik heb wel duitse recepten gevonden maar vroeg me af of iemand er een nederlands recept voor kent. Bij voorbaat veel dank!
pi_25252899
Die wil ik ook wel tvptje dus
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_25253158
Dit is trouwens een recept van een duitse site. Een duitse kennis van mijn ouders (helaas leeft zij niet meer) maakte dit altijd en het is zalig! Zij maaktje het volgens mij met lange vingers maar de duitse recepten zijn met gewone biscuitjes volgens mij.

Kalte Schnauze / Kalter Hund

Man nehme:

4 Eier
2 Vanille-Zucker
125 Gramm Kakaopulver (konzentriert)
2 Päckchen Palmin
250 Gramm Puder- oder feinster Zucker
2 Packungen Butterkekse
(nach Belieben etwas Rumaroma)
...und los geht´s:

- Die ganzen Eier kurz verrühren,
- Vanille-Zucker,ein paar Tröpfchen Rumaroma,Zucker und Kakao nach und nach zu den Eiern rühren,
- Palmin im Topf zum schmelzen bringen (darf nicht heiß werden!),
- geschmolzenes Palmin der Masse unterrühren,
- nun schichtweise Kekse und Kakaomasse in eine quadratische Kuchenform geben( erste und letzte Schicht Kakao),
- ab in den Kühlschrank für ca. 2 Stunden, FERTIG !!
Hält sich im Kühlschrank sehr lange - aber meistens ist er schnell weggenascht !!

Geen moeilijk recept dus maar ik twijfel dus ff over dat Palmin (kokosvet) of dat dat inderdaad het zelfde is als cocoscreme (santen). Kent iemand Palmin?
pi_25253721
laat me vriendin dit maar niet lezen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:29:55 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25254522
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:36 schreef Manneke_Pils het volgende:
Die wil ik ook wel tvptje dus
Hier nog iemand dus ook hier een TVP
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:32:54 #6
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_25254573
ja heerlijk!!! wie vertaald em even voor deze niet duits sprekende chocolade verslaafde????
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_25256894
Ik heb nooit iets met kokosvet gedaan, maar goed. Dit is wat ik er van maak:

Koude snuit / Koude hond

Men neme:

4 eieren
2 Vanille-suiker (theelepels/zakjes, vul maar in )
125 gram cacaopoeder
2 pakjes Palmin (kokosvet)
250 gram basterdsuiker
2 pakjes 'Lange vingers'
(naar believen wat rum-aroma, een scheut-je dus )
... en beginnen:

- de eieren even rustig door elkaar roeren
- voeg de vanille-suiker toe, doe er wat druppels rum-aroma bij, en voeg vervolgens achter elkaar de basterdsuiker en het cacaopoeder toe, vergeet tussendoor niet te roeren
- smelt het kokosvet bovenop, let er daarbij op dat het niet te heet wordt (dat mag niet!)
- gesmolten kokosvet door het (eier-cacao)mengsel roeren
- nu laagsgewijs koek en beslag in een vierkante bakvorm doen
- twee uren wegzetten in de koelkast, en klaar!!
Is in de koelkast lang houdbaar - vaak wordt ie echter snel opgegeten !!

[ Bericht 1% gewijzigd door okee6 op 26-02-2005 02:57:26 (beter kloppend) ]
pi_25257044
Via wat zoeken zie ik dat er 2 zakjes vanillepoeder moeten worden gebruikt. Tevens zal er zo'n 250 tot 275 gram kokosvet nodig zijn. palmin is dus gelijk aan kokosvet en is denk ik het beste verkrijgbaar bij de betere (allochtoonse) buurtsuper Kokosvet wordt schijnbaar in ons land niet overdreven veel mee gebakken, want ik heb het nog nooit bij een gewone supermarkt zien staan. Alhoewel die tegenwoordig ook helemaal niks meer hebben, buiten standaard cakemix
pi_25257611
Thanks okee6!!! Dat kokosvet was idd cocoscreme (santen) wat ik had gekocht. Ik denk dat je de meeste kans maakt bij een toko om het te kopen. Ga morgen gelijk aan de slag om het te maken!

Zag net op de site van de AH dat ze het bij Appie dus ook gewoon hebben dat kokosvet, het heet daar cocoscreme (santen) en het zit in een blauw pakje met (hoe kan het ook anders) een plaatje met een kokosnoot erop!

[ Bericht 37% gewijzigd door Pfffff op 25-02-2005 22:52:01 ]
pi_25257860
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 22:45 schreef Pfffff het volgende:
Zag net op de site van de AH dat ze het bij Appie dus ook gewoon hebben dat kokosvet, het heet daar cocoscreme (santen) en het zit in een blauw pakje met (hoe kan het ook anders) een plaatje met een kokosnoot erop! edit: van 200 gram
Aangezien ik het daar niet zo een-twee-drie zie, zal dat dan in de superstores te vinden zijn. Ben ook nog altijd op zoek naar kandijsiroop. Toch maar eens richting toko ja.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:17:32 #11
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_25258263
jaa cool THNX oke6!!!!
morgen gelijk de keuken in.........

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_25267837
Nou mijn taartje staat nu op te stijven in de koelkast. Ben alleen bang dat ik de basterdsuiker en de cacao te snel door de eiren heb geroerd want het werd nogal een dikke substantie
Dus één tip: roer die zooi er rustig met kleine beetje erdoor. Ik heb trouwens gepasteureerde eieren gebruikt (van Danegg te koop bij Appie) want vond rauwe eieren een beetje tricky met het oog op samonella.
Ben benieuwd naar het eindresultaat (nog 2 uurtjes wachten)! De smaak van dat chocogebeuren was wel hetzelfde.......
pi_25273802
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 17:46 schreef Pfffff het volgende:
Nou mijn taartje staat nu op te stijven in de koelkast. Ben alleen bang dat ik de basterdsuiker en de cacao te snel door de eiren heb geroerd want het werd nogal een dikke substantie
Dus één tip: roer die zooi er rustig met kleine beetje erdoor.
Lees ik daar vergeet tussendoor niet te roeren Goede tip van die salmonella trouwens
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:25:32 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25332187
En, hoe is de taart geworden?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 19:13:31 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25384308
ja vertel eens
smaakt kokosvet trouwens naar kokos?
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:41:07 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29060284
Kokosvet smaakt niet naar cocos, Palmin (cocosvet) is een heel neutraal en vrij licht smakend vet

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 24-07-2005 18:00:39 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:42:11 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29060306
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 22:45 schreef Pfffff het volgende:
Thanks okee6!!! Dat kokosvet was idd cocoscreme (santen) wat ik had gekocht. Ik denk dat je de meeste kans maakt bij een toko om het te kopen. Ga morgen gelijk aan de slag om het te maken!

Zag net op de site van de AH dat ze het bij Appie dus ook gewoon hebben dat kokosvet, het heet daar cocoscreme (santen) en het zit in een blauw pakje met (hoe kan het ook anders) een plaatje met een kokosnoot erop!
Nee, Santen is niet Cocosvet. Santen is geconcentreerde cocosmelk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 24 juli 2005 @ 11:09:49 #18
34726 Fratz
Max
pi_29080188
recept doet mij een beetje denken aan arretjescake?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 25 juli 2005 @ 16:20:48 #19
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_29114443
In mijn allereerste kookboek ("Kinderkookboek - eenvoudige recepten voor kinderen, Sigrid en Harald Theilig) stond ook een recept. Ik heb het zelf vaak gemaakt en vond het heerlijk!

1 theelepel margarine
175 g kokosvet
2 eieren
1 snufje zou
4 eetl. cacao
150 g poedersuiker
1 theelepel oploskoffie, caffeïnevrij
1 eetl. heet water
5 eetl. amandelen, gemalen in een blender
25 biscuitjes

Versiering:
amandelen, biggareaux en suikerbloempjes

- vet bakvorm in met margarine. knip stuk vetvrij papier af en bedek de bakvorm ermee, laat wat papier uitsteken
- smelt het kokosvet
- roer eieren, zout, cacao en poedersuiker in een kom door elkaar
- los koffiepoeder op in de eetlepel heet water en voeg toe aan het mensel ei/zout/cacao/poedersuiker
- roer lauwe gesmolten kokosvet en gemalen amandelen door de chocolademassa
- bedek de bodem van het bakblik met wat van het chocomengsel en leg een laag biscuit erop
- herhaal de vorige stap net zo vaak tot dat de biscuitjes op zijn eindig met een laag chocola
- versier de bovenste laag
- gooi een nacht lang in de koelkast
- haal de taart uit het blik m.b.v. het bakpapier

:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_29285012
quote:
Op zondag 24 juli 2005 11:09 schreef Fratz het volgende:
recept doet mij een beetje denken aan arretjescake?
Ja, inderdaad... Alleen maak je dat volgens mij met boter en koffie. Maar goed, als dit er echt op lijkt dan ga ik het zeker een keer proberen want arretjescake (of koekjeskoek, zoals het hier heet) is heerlijk.
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')