quote:Spaan geeft een 8
Ronald Koeman
[door Henk Spaan]
Ronald Koeman heeft zijn conclusies getrokken. Hij kon aan Ajax niets meer toevoegen. Laat staan dat hij nog iets aan Ajax had.
Met Koeman zal het goed aflopen. Overleven is zijn passie. Zijn vooruitzichten zijn florissanter dan die van Ajax. Ronald heeft zijn eigen belang dan ook meer voor ogen gehad dan dat van de club, toen hij Louis van Gaal vakkundig in de richting van Alkmaar manoeuvreerde, geholpen door zijn vriend Arie van Eijden.
Ajax zit nu zonder trainer, zonder technisch directeur en met een vleugellamme algemeen directeur, de tweede hand op Koemans buik. De vraag is hoe lang van Eijden het nog volhoudt in de steeds legere directievertrekken.
De vaak gestelde vraag of Koeman een toptrainer is, kan voorlopig volmondig met 'nee' worden beantwoord. Het gesul met Tom de Mul, de plotselinge promotie van Stanley Aborah naar het eerste, alleen omdat Van Gaal er tegen was, de lachwekkende aankopen, de permanente uit egoïsme geboren conflicten met sleutelspelers als Zlatan Ibrahimovic en Rafael van der Vaart en, vooral, het afzichtelijke voetbal de laatste anderhalf jaar, wekken op een trainers-cv geen overweldigende indruk.
Toch schijnt Koeman naar Valencia te kunnen, terwijl Ajax doolt. Knap werk. Met hem hoeft niemand medelijden te hebben. En, Ronald, nog bedankt voor Angelos Charisteas.
Ik ook. Zeker in die volgordequote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:11 schreef VoreG het volgende:
Jol, Ten Cate en Blind dus.
Ik kan met alle 3 wel leven.
Ik vind eentje genoeg hoorquote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:11 schreef VoreG het volgende:
Jol, Ten Cate en Blind dus.
Ik kan met alle 3 wel leven.
Hele zooi? Welke dan? Ik kom uit op Boukhari, Obodai, misschien Mitea al heeft die nog wel tijd. Dan houdt het wel een beetje op met de B-spelers.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:47 schreef Doezelhaar het volgende:
lol, optimist.
We moeten eerst maar eens van die hele zooi B-spelers geraken...
en Arie gaat niet weg om zoals hij zelf zegt: de directeur is er voor de lange termijn om de continuïteit te bewaren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:17 schreef VoreG het volgende:
Zit net een verklaring van Van Eijden te bekijken
(staat op vi.nl)
Ja absoluut lullig dit. Met Koeman hebben we ook successen gehaalt en dat valt niet te ontkennen en verder heeft hij de club naar een gezond niveau gebracht
Verdomme man niet alles is geld
Vooral Obodai ja. Hij is misschien goedkoop, maar hij is wel barslecht.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:20 schreef twi het volgende:
Hele zooi? Welke dan? Ik kom uit op Boukhari, Obodai, misschien Mitea al heeft die nog wel tijd. Dan houdt het wel een beetje op met de B-spelers.
Daar slaagt hij goed in. Matige prestaties sinds 1998, met wat uitschieters natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:28 schreef The_Hives het volgende:
de directeur is er voor de lange termijn om de continuïteit te bewaren.
Niet eens goedkoop. Hij is een Ghanees, dus verdient minstens 430.000 euroquote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:35 schreef PJ_O_Rourke het volgende:
[..]
Vooral Obodai ja. Hij is misschien goedkoop, maar hij is wel barslecht.
Ik bedoelde kwa transfersom. Hij wordt nooit in het rijtje miskopen (Ajax Ghana?) genoemd, maar sportief gezien hoort hij daar wel thuis.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:49 schreef twi het volgende:
Niet eens goedkoop. Hij is een Ghanees, dus verdient minstens 430.000 euro
Dat komt omdat 'ie uit de eigen jeugd afkomstig isquote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:57 schreef PJ_O_Rourke het volgende:
Ik bedoelde kwa transfersom. Hij wordt nooit in het rijtje miskopen (Ajax Ghana?) genoemd, maar sportief gezien hoort hij daar wel thuis.
quote:Ajax richt zich tot Cruijff 26-02-'05
John Jaakke
Ajax zal zich in de zoektocht naar een opvolger van de vrijdag opgestapte trainer Ronald Koeman waarschijnljijk door Johan Cruijff laten adviseren, liet voorzitter John Jaakke in NOS Langs de Lijn weten.
"Ik kan me heel goed voorstellen dat we dat gaan doen, ja'", verklaarde de voorzitter van de Amsterdamse club. Cruijff is ook een belangrijk adviseur van Barcelona en het Nederlands elftal. Zowel Barcelona-coach Frank Rijkaard als bondscoach Marco van Basten werden door Cruijff nadrukkelijk naar voren geschoven.
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |