abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25250050
Hoe storneer ik geld?
Ik had de einddatum van mijn studie bij IBG opgegeven voor 1 februari. Dat ging ik niet redden, dus op tijd het wijzigingsformulier ingevuld dat het 1 april wordt. En daar een bevestiging van ontvangen.
Nou heb ik van mn vorige studie die ik verneukt heb nog een schuld. Ik kreeg een brief dat de betaling dus per 1 februari weer werd hervat omdat ze nog geen bericht van een afgeronde studie hadden ontvangen. Als ik mn huidige studie afmaak, hoef ik de schuld niet terug te betalen. Ik bellen, want dit is natuurlijk een overduidelijk geval van kruising van brieven enzo. Vrouwtje van IBG beaamde dat, en vertelde dat er inderdaad niets van mijn rekening zou worden geschreven.
En natuurlijk hebben die sukkels het WEL gedaan. Toch een kostbare 45 euro. Wat moet ik nou doen? Hoe storneer je geld? Moet ik mn bank bellen, of de IBG? Waarschijnlijk allebei.
Spoilers!
pi_25250080
ja ik zou ff bellen... dat lijkt me het snelt.... ik zou eerst IB groep bellen....
pi_25250086
beide
M'n signature, wat doe je :{
pi_25250093
Je moet je bank bellen. De bank voert de storno uit.

Bij sommige banken kun je het ook via internet bankieren storneren, maar dat hangt af van de bank waar je bij zit.
pi_25250108
hahah lekkere antwoorden .... je hebt nog alle mogelijkheden
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:30:36 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25250133
Storneren? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord...
pi_25250135
Al meerdere keren gedaan, binnen 1 dag staat het weer op je rekening
GIRO 800800
pi_25250239
Ok, dit is bizar, mijn post 4x.....

[ Bericht 91% gewijzigd door Shagadelic op 25-02-2005 15:04:24 ]
pi_25250243
Ok, ik heb de bank gebeld, en ze gaan het voor me regelen. Thanks, er kan een slotje op!
Spoilers!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:36:39 #10
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_25250246
Je moet gewoon je bank bellen en zeggen dat je dat bedrag wilt storneren. De IBG hoef je niet te bellen als ze ervan op de hoogte zijn dat ze het bedrag onterecht hebben geïncasseerd. Mochten ze dat toch niet helemaal begrijpen, dan zou ik ze wel bellen want anders heb je kans dat ze het gewoon nog een keer gaan incasseren.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_25250249
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:30 schreef Zwansen het volgende:
Storneren? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord...
Bedragen die via automatische incasso worden geincasseerd kunnen, behoudens enkele uitzonderingen, worden gestorneerd. Door te storneren laat je het bedrag terugboeken op je rekening. Je kunt dit bijvoorbeeld willen wanneer je de incassant geen machtiging hebt verstrekt, het bedrag niet klopt, of de incassant zich niet aan bepaalde afspraken houdt.
pi_25250250
Dus strorneren for dummies: je belt naar de bank (of call center ervan), vertelt ze welke betaling je wilt storneren en waarom (anders vragen ze daar wel naar) en hop..., klaar. Doe het wel een beetje rap, binnen 30 dagen.
pi_25250251
Sorry.

[ Bericht 96% gewijzigd door Shagadelic op 25-02-2005 14:39:19 (Dubbelpost, ellendig lanzaam forum soms....) ]
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:39:09 #14
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_25250269
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:37 schreef Shagadelic het volgende:
Dus strorneren for dummies: je belt naar de bank (of call center ervan), vertelt ze welke betaling je wilt storneren en waarom (anders vragen ze daar wel naar) en hop..., klaar. Doe het wel een beetje rap, binnen 30 dagen.
Dus posten voor dummies: één keer is voldoende
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_25250299
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:39 schreef Everett het volgende:
Dus posten voor dummies: één keer is voldoende
Mijn vingers zijn vlugger dan dit forum, kan ik ook niets aan doen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:48:10 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25250433
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bedragen die via automatische incasso worden geincasseerd kunnen, behoudens enkele uitzonderingen, worden gestorneerd. Door te storneren laat je het bedrag terugboeken op je rekening. Je kunt dit bijvoorbeeld willen wanneer je de incassant geen machtiging hebt verstrekt, het bedrag niet klopt, of de incassant zich niet aan bepaalde afspraken houdt.
Dat heb ik wel eens laten doen, maar wist niet dat het storneren heette... Weer wat geleerd.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 19:56:33 #17
43556 miss_dynastie
pi_25254949
Naar de bank, daar printen ze de opdracht even uit en moet je tekenen. Zo ging het tenminste afgelopen woensdag
pi_25254990
Gewoon even de bank bellen, dan storneren ze die incasso.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25255292
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Naar de bank, daar printen ze de opdracht even uit en moet je tekenen. Zo ging het tenminste afgelopen woensdag
Welke bank was dat? Bij ABN-AMRO kan het telefonisch, en bij een aantal banken kan het zelfs al via internet bankieren tegenwoordig.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:16:52 #20
43556 miss_dynastie
pi_25255324
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Welke bank was dat? Bij ABN-AMRO kan het telefonisch, en bij een aantal banken kan het zelfs al via internet bankieren tegenwoordig.
Bij de ABN. Volgens mijn kantoor is dat de enige manier om het goed en snel te laten verlopen
pi_25255379
Wat een onzin zeg. Het kan gewoon telefonisch en in sommige gevallen via internet zelfs. Je hoeft er niet eens voor naar de bank om van allerlei papieren te tekenen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25255467
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bij de ABN. Volgens mijn kantoor is dat de enige manier om het goed en snel te laten verlopen
Volgende keer dan toch maar het call center bellen (0900-0024).
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:30:57 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_25255540
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:15 schreef Alicey het volgende:
en bij een aantal banken kan het zelfs al via internet bankieren tegenwoordig.
Rabobank toevallig? Heb het nog nooit ergens op de site zien staan, maar het zou wel handig zijn, mocht ik het eens nodig hebben.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:31:03 #24
43556 miss_dynastie
pi_25255544
De laatste keer dat ik iets geregeld moest hebben duurde het volgens het callcenter een dag.
Het werd een maand dankzij allerlei interne miscommunicaties
pi_25255733
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:31 schreef miss_dynastie het volgende:
De laatste keer dat ik iets geregeld moest hebben duurde het volgens het callcenter een dag.
Het werd een maand dankzij allerlei interne miscommunicaties
Dat ken ik ja.. Denken dat brieven schrijven helpt is ook een misverstand.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:45:16 #26
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_25255771
Storneren? Is dat een kruising tussen storten en doneren?
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 21:23:01 #27
43556 miss_dynastie
pi_25256384
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ken ik ja.. Denken dat brieven schrijven helpt is ook een misverstand.

En internetformulieren werken ook al niet
pi_25256485
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]


En internetformulieren werken ook al niet
Die heb ik bij voorbaat al niet geprobeerd.

Hun advocaat heeft echter nu toegezegd te zorgen dat e.e.a. in orde komt, dus ik ben benieuwd.
pi_25294214
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Rabobank toevallig? Heb het nog nooit ergens op de site zien staan, maar het zou wel handig zijn, mocht ik het eens nodig hebben.
Helaas is dat niet mogelijk bij de rabobank (je mag er niet eens voor bellen)
je moet langskomen .
pi_25294234
Als je Postbank internetbankieren heb, kun je bedragen terug laten storten met 1 klikje.
De volgende dag staat het weer op je rekening. Ik gebruik de optie regelmatig. Soms schrijven bedrijven nl. nog wel eens dubbel af, en een paar keer is er al iets onrechtmatig afgeschreven voor een dienst die ik niet eens afneem. Ja, het komt wel voor dat een persoon per ongeluk een verkeerd rekeningnummer doorgeeft aan een instantie wat toevallig jouw rekeningnummer blijkt te zijn.
pi_25298421
quote:
Op maandag 28 februari 2005 06:12 schreef RaGNaRoK-GoaT het volgende:

[..]

Helaas is dat niet mogelijk bij de rabobank (je mag er niet eens voor bellen)
je moet langskomen .
Da's niet waar. Ik denk dat het aan je bank ligt. Ik heb toch echt gebeld hoor, niets aan de hand, het geld staat weer op mijn rekening.
Ik denk dat het aan de vestiging van de bank ligt. Bij de ene vestiging hebben ze wel een callcenter zitten en bij de ander krijg je gewoon een telefoniste.
Toen ik verhuisde uit Rotterdam naar Dordrecht ben ik express vanwege het geweldige callcenter bij de Rabo in Rotterdam gebleven. Heb geen zin om elke keer naar de bank te moeten.
Spoilers!
pi_32683965
Hey waar kun je met Abn via het internetbankieren direkt terug boeken, ik heb een bedrag dubbel overgemaakt.
Thanxs
pi_32686112
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:57 schreef chantaldominique het volgende:
Hey waar kun je met Abn via het internetbankieren direkt terug boeken, ik heb een bedrag dubbel overgemaakt.
Thanxs
Zie de [WGR] FAQ.

Als je zelf hebt overgemaakt, kun je niet storneren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32687073
Ik heb namelijk vorige week een bedrag van 300 euro overgemaakt aan een bedrijf alleen stond dit even later bij afgekeurde betalingen, twee dagen later bel ik met het bedrijf als er al iets binnen is en zij zeiden NEE. Dus maak ik weer een bedrag over van 300 euro deze keer wel met saldo en nu zie ik dat er twee keer 300 euro is afgeschreven. Vandaar, heb verder nooit problemen met in internetbankieren maar dit is wel klote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')