JAAAAAAAAAAAAAAAH!!! We gaan met 15 miljoen nederlanders in het duitse grensgebied wonen!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:51 schreef Jaggunsu het volgende:
Gewoon net over de grens gaan wonen in Dld, scheelt je bakken met geld
Volgens het artikel zouden er 170.000 woningen tekort zijn, dus geen 15 miljoen. En volgens mij lost de geplande bouw van duizenden woningen de komende jaren ook best al veel op, aangezien de bevolking van Nederland nauwelijks meer toeneemt, en door vergrijzing van de babyboomers de bejaardentehuizen vol zullen raken en de gewone woningen dus vrijkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAH!!! We gaan met 15 miljoen nederlanders in het duitse grensgebied wonen!!!
Ah, dezelfde die nu in Darfur van die successen boektquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:40 schreef DoctorB het volgende:
en wederom, BEDANKT JAN PRONK!
met je ******* vinex nota.......
Zelf grond kopen en een huis bouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:44 schreef BartvdBk het volgende:
Ik vraag me af wat er gedaan kan worden tegen de asociale houding van ontwikkelaars, verzekeringsmaatschappijen en "vooral gemeenten" om zo te handelen. Hoe kan hun monopoliepositie en BOUWFRAUDE (prijsafspraken en zo) bestreden worden?
Jij maakt een denkfout, het zijn niet de speculanten die de prijs opdrijven, ze profiteren slechts van het beleid. De fout die er is, is dat er te weinig grond aangewezen wordt om op te bouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:43 schreef dVTB het volgende:
Grondspeculanten (lees: mensen die zonder iets te doen rijk worden over andermans rug) mogen wat mij betreft strafrechtelijk worden vervolgd. De overheid moet paal en perk stellen aan dit soort profiteursTientallen miljoenen opstrijken terwijl je feitelijk geen enkele constructieve bijdrage aan het BNP levert. En Brinkhorst maar piepen dat we zo'n slechte concurrentiepositie hebben
Tja, dat heeft mede te maken met feit dat dit soort profiteurs ongestoord hun gang kan gaan. Het is ook dit type mensen waar Nederland kapot aan gaat.
De overheid moet dringend paal en perk stellen aan de huizenprijzen. HOE ze dat doen zal me een zorg zijn, maar als het er maar toe leidt dat huizen tegen een goedkopere prijs beschikbaar komen voor de consument en dat de enige fatsoenlijke marge terechtkomt bij bouwbedrijven en bij gemeenten die dat weer aan de samenleving kunnen besteden. Niet in de zakken van profiteurs.
Ook moet de overheid zorgen dat mensen geen torenhoge hypotheken opnemen om een veel te duur huis te bekostigen. Laatst las ik iets over een gezin met een hypotheek van zeven ton, dat geen cent overhad om een kinderfeestje te vieren. Deze mensen leven OF boven hun stand (en strijken ten onrechte een torenhoge hypotheekrente op) OF ze zijn het slachtoffer van kunstmatige prijsopdrijving, veroorzaakt door de zojuist genoemde legale criminelen. Aanpakken dat tuig.
Overheid kan iets veel eenvoudigers doen, ambtenaren die het huidige beleid uitvoeren halveren, en 20 keer zoveel grond vrijgeven om op te bouwen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Plus omdat de steden hun eigen financiering op orde moeten krijgen en steden dus ook flinke winsten kunnen maken door grond tegen hoge prijzen te verkopen
Maar de overheid had ook kunnen besluiten dat er een plafond aan grondprijs gehangen zou worden, maar dat stoot natuurlijk weer veel vrije markt predikers tegen hun been. Of ander manier kunne bedenken om grondspeculatie te voorkomen.
Maar dan nog niet alleen grondspeculatie kan de prijzen zo opgedreven hebben. Als we namelijk naar appartement complexen kijken (van 10 hoog of zo) heeft natuurlijk de grondprijs per appartement bijna geen waarde meer. En ook deze dingen zijn zo duur als de pest, terwijl appartementen vaak niets anders is als beton stapelen. ( bij een huis komt toch nog een stuk meer kijken)
als er iets balen is is het wel in een grote stad wonen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:13 schreef Sanne het volgende:
Ik betaal liever in Amsterdam teveel, dan in een of andere boerengat een normale prijs.
Dan is het alleen de vraag of het niet net zo'n puinhoop als in belgie wordt, en je langs elke weg behalve de snelwegen lintbebouwing krijgt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overheid kan iets veel eenvoudigers doen, ambtenaren die het huidige beleid uitvoeren halveren, en 20 keer zoveel grond vrijgeven om op te bouwen.
Of de hele boel gewoon vrijgeven, stukkie grond? Bouw lekker een huis.
Moet jij kijken hoe die huizenprijs daalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |