abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25242357
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:12 schreef danni het volgende:

[..]

Ja echt he? meisjes.. ik vind ze heel lief en ze mogen van mij doen wat ze willen.
alleen 1 ding. ze dneken ws. dat ze al op hele jonge leeftijd 'volwassen' zijn.
En dat ze met volwassenen meekunen doen.. Kan best en ik neem ze wel serieus hoor,
als een 15 jarige aandacht komt zoeken en met verhalen komt waar je als 25 jarige
geen interesse in hebt (je doorziet ze..)

Volwassen zijn komt met ervaring.. En die ervaring hebben ze echt niet.
Alleen de 'drang'..

Ik denk welles als ik een dochter zou hebben, wat een hoofdpijn dan zeg..
Jongens idem maar beginnen meestal wat later met sex. Je hebt gasten die blijven trekken tot
hun 28e.
meisjes komen nou eenmal makkelijker aan de bak. ehh.. sorry aan sex enzow.
Dat laatste geld echt niet voor iedereen.
Ik heb een zus die midden 20 is en nog geen vriend heeft gehad.
Maar ik heb een zusje die al vrij vroeg vanalles gedaan heeft.

Ik heb vrienden die vrij vroeg vanalles gedaan hebben.
Ik ben zelf vrij laat.

Het is per persoon anders.
Tis alleen inderdaad dat vrouwen zich al snel volwassener voelen. Maar dude! Een vriendin van me heeft sindskort een vriendje van 18. Ik erger me kapot aan die gozer. Zo enorm kinderachtig .
En die "maten" van hem zijn even erg. Dus jongens zijn wel degelijk minder "oud" dan meisjes. Maar er zijn een hoop meisjes die denken dat het ECHT veel scheelt. En dat valt weer enorm mee. Er zit misschien een jaar of anderhalf tussen. Qua "Psyche". Maar meer ook echt niet. Want het 14 jarige meisje waar ik het net over had (zusje van mijn ex) ziet eruit als 18. Maar ze weet echt niet wat ze met al die mannelijke aandacht moet. Echt niet.

En alle mensen die roepen opvoeding dit opvoeding dat. Kom op zeg.... ooit een kind opgevoed? Ik weet vrijwel zeker dat jullie allemaal nog geen 30 zijn. En dus nog geen kind in die leeftijdscategorie hebben. Opvoeden is enorm moeilijk. Dat is een kwestie van geluk en een kwestie van ervaring. Niets meer niets minder.

Okee, ik ben begin 20, ik heb geen kinderen (graag! houwen zo voorlopig!!) maar jullie denken wel erg licht over "opvoeden". Zo makkelijk is het niet .
pi_25242449
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:18 schreef Erick1985 het volgende:
Ja maar een "drang" hebben ze niet "zomaar". Dat wordt ergens door veroorzaakt. Voornamelijk door kinderen op school enzo en wat ze zien op tv. Helaas valt dat als ouders niet altijd te voorzien... maartoch; ik zou al die blaadjes en muziek-zenders verbieden later. Kijk alleen al naar die sms boxen in beeld tijdens muziek-clips... dit is mijn mening, dat weet ik. Maar ik vind dat dat niet kan voor kinderen van 12-13. Maargoed, blijft gevoelig onderwerp, we zullen het nooit met z'n allen ergens over eens worden. Ieder z'n mening.
Je kan dat soort dingen verbieden.
Net als dat je probeert je kinderen te verbieden om te schelden.

Als je dat heel erg strict uitvoert dan (denk ik) zullen ze juist ontsporen.
Wat denk je van een dochter van 12... al haar vriendinnen krijgen al die blaadjes, en mogen al die programma's kijken. Jij wil van niet. Nouw lekker dan... Heb je zo een dochter die 0 aansluiting heeft op de groep.
Ik weet niet hoe ik later ben. Maar persoonlijk denk ik dat het beste is ze zo vroeg mogelijk te informeren over hoe en wat. Zeg... in groep 7 ofzo. En vervolgens te kijken wat er gebeurt. Als er een loverboy tiep het huis binnenkomt duidelijk maken wat er kan gebeuren en duidelijk maken dat het geen probleem is dat ze langs komt mochten er problemen zijn. Dat soort dingen....

Ik denk dat je tegenwoordig voornamelijk open moet staan voor hun. Hun wereld gaat sowieso enorm veel sneller dan de jouwe. En daar kan je niet tegenop vechten.
pi_25242452
als ik vertel dak op mn 11e puur uit mezelf ben begonnen met rukken, en twas prettig, is het nog steeds, ik heb er geen spijt van en geen emotionele schade van ondergaan (poor little childs mind)... wat is daar dan in godsnaam mis mee?
behalve dat je het "niet vindt kunnen" want dan denk jij dus duidelijk niet in de "child's best interest".

Ik denk als een 12 jarig meisje behoefte heeft aan een vibo dat dat moet kunnen, maar er onstaan problemen. Een deel van de meisjes is er op die leeftijd nog niet klaar voor en houdt zich er nog niet mee bezig, en het ergste dat er kan gebeuren is dat ze door medeleeftijdsgenoten gepushed worden om het "ook te proberen", tegen hun wil in. En dat zou waarschijnlijk wel gebeuren...
En zoals eerder gezegd, het is in het geval van neuken bijvoorbeeld mogelijk dat een meisje er achteraf spijt van heeft. Of de overduidelijke gevallen als zwangerschap en soa's dus...
=)
pi_25242468
Ik heb het hele topic niet doorgelezen, teveel zinloze reacties imo.

Het is de grootste bullshit dat een kind geen seksuele gevoelens kan hebben.

Toen ik een jaar of 8 was, was ik al volop bezig met doktertje spelen. Ik vond het allemaal reuze interessant. En dit geldt niet alleen voor de 'jongetjes', maar ook meisjes van mijn leeftijd (toen) waren heel geinteresseerd in de aparatuur waarmee ik plaste.

Allemaal van dat schijnheilige SGP gezeik hier, om van te kotsen. Als het kinderen wordt verboden, gaan ze stiekem in de struiken met leeftijdsgenootjes zitten en elkaar daar betasten. Je doet er helemaal niks aan.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:28:46 #55
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_25242503
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:21 schreef blieblie het volgende:

[..]

maar jullie denken wel erg licht over "opvoeden". Zo makkelijk is het niet .
Nee, ik persoonlijk denk er zeer zeker niet licht over, het is juist heel moeilijk.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:31:27 #56
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_25242551
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:26 schreef KarmaniaK het volgende:
als ik vertel dak op mn 11e puur uit mezelf ben begonnen met rukken, en twas prettig, is het nog steeds, ik heb er geen spijt van en geen emotionele schade van ondergaan (poor little childs mind)... wat is daar dan in godsnaam mis mee?
DAAR is ook niks mis mee, nee.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:32:34 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_25242579
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:27 schreef xtcocainephedramfetamine het volgende:
Toen ik een jaar of 8 was, was ik al volop bezig met doktertje spelen. Ik vond het allemaal reuze interessant. En dit geldt niet alleen voor de 'jongetjes', maar ook meisjes van mijn leeftijd (toen) waren heel geinteresseerd in de aparatuur waarmee ik plaste.
Laat me nie lachen man....
pi_25242624
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:32 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Laat me nie lachen man....
Was ook niet de bedoeling, maar ik weet niet hoe seniel jij al bent dat je erom zou moeten lachen.
pi_25242801
Personal flame wars are too easy
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:45:32 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25242805
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:39 schreef Imperium het volgende:
Wat ik nou zo graag wil weten.. waarom doen mensen hier zo moeilijk over? als een kind van 11 een sex film kijkt is het meteen illegaal, en weet ik veel.
Huren mag niet, maar kijken is helemaal niet illegaal lijkt me. Kinderen zien trouwens sowieso al alles op het internet tegenwoordig, dus die schrikken niet snel meer ergens van. Kinderen die er nogb niet aan toe zijn zullen het meteen wegklikken of de film niet verder kijken. Kinderen die er wel aan toe zijn, kijken verder.
Ik ben trouwens blij dat er eindelijk wat normale reacties in dit topic zijn gekomen. Natuurlijk kan het heel goed dat een kind van 10,11,12 jaar sexuele gevoelens heeft. Kijk maar eens in een topic over eerste keer masturberen en dat soort zaken. Heel veel doen dat al voor hun 13e, dus het is alles behalve vreemd. En dat geldt voor zowel jongens als meisjes.
quote:
... waarom? mogen meisjes van 10-11-12 die daar behoefte aan hebben geen vibo hebben? en waarom niet?
Een vibrator lijkt me eigenlijk wat overdreven voor iemand van 12 jaar of jonger, maar masturbatie lijkt me duidelijk niets mis mee. Het valt me op dat veel reacties in dit topic meteen over sex met een ander beginnen, maar daar had je het duidelijk helemaal niet over. Masturbatie op je 12e is volgens mij vrij normaal (hoewel het wel redelijk vroeg is) en is al helemaal niet iets wat gestopt moet worden.
Met andere woorden: ik ben het helemaal met je openingspost eens.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:47:21 #61
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25242836
daarom wil ik nou geen kinderen. Dat zijn van die dingen waar je helemaal niet over wil nadenken, want ergens heb je een grens van 'recht hebben op' en taboe. Dat is natuurlijk niet de voornaamste reden van het niet willen van kinderen, maar het is wel een meetellende reden.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25242914
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:21 schreef blieblie het volgende:
Opvoeden is enorm moeilijk.
Of het valt reuze mee. En toch hoop ik stiekum wel op een dochtertje ofzo.
In me familie komen er veel meer mannen voor dan meisjes.
Voor de verandering is het goed. En meisjes zijn zo een slag appart. Ze
mag van mijn alles doen en beleven. Ik wil gewoon een zonnetje waar ik trots op kan zijn
pi_25242942
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:55 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Je hebt gelijk. Kinderen van 12 horen gewoon geen sex te hebben. Ik snap niet dat mensen dat als "normaal" beschouwen. Sterker nog; het is achterlijk! Zo'n jonge leeftijd... Als je als jongen of meisje op je 15e voor het eerst wat doet, vind ik het nog wel gaan.
Goh, en nu nog een argumentatie .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 25 februari 2005 @ 00:53:58 #64
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25242947
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:47 schreef Harry_Sack het volgende:
daarom wil ik nou geen kinderen. Dat zijn van die dingen waar je helemaal niet over wil nadenken, want ergens heb je een grens van 'recht hebben op' en taboe. Dat is natuurlijk niet de voornaamste reden van het niet willen van kinderen, maar het is wel een meetellende reden.
Echt? Ik hoop juist dat mijn kinderen erg gaan genieten van sex, aangezien dat toch een van de leuke dingen in het leven is. Dat hoop ik ze dus ook door er alles over te vertellen mee te geven.
pi_25243003
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:26 schreef blieblie het volgende:
Ik weet niet hoe ik later ben. Maar persoonlijk denk ik dat het beste is ze zo vroeg mogelijk te informeren over hoe en wat. Zeg... in groep 7 ofzo.
Maar het is denk ik ook niet de bedoeling dat je kinderen bang maakt voor sex ofzo.
quote:
Als er een loverboy tiep het huis binnenkomt duidelijk maken wat er kan gebeuren en duidelijk maken dat het geen probleem is dat ze langs komt mochten er problemen zijn. Dat soort dingen....

Loverboy zou ik ook niet erg vinden, wat haar hartje begeert en nodig heeft.
(Al zou ik eigenlijk wel gelijk de achterdeur willen opengooien zodat ie door kan lopen )
quote:
Ik denk dat je tegenwoordig voornamelijk open moet staan voor hun. Hun wereld gaat sowieso enorm veel sneller dan de jouwe. En daar kan je niet tegenop vechten.
true true..

[ Bericht 1% gewijzigd door danni op 25-02-2005 01:04:39 ]
pi_25243052
Zolang je je kinderen op een vroege leeftijd goed voorlicht zie ik niet waarom kinderen van 12 geen seks onderling zouden mogen hebben. En het argument van eventuele ziektes en ongeweste zwangerschappen is natuurlijk kul. Dat kan je met die voorlichting juist voorkomen.

Seks is juist één van de leukste dingen en daar kun je niet zo vroeg mogelijk mee beginnen - mits je er rijp voor bent uiteraard . Aan de andere kant wordt het wel toegelaten dat kinderen naar films met veel geweld mogen kijken en al hun eigen zakcentjes mogen beheren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:01:26 #67
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25243092
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Echt? Ik hoop juist dat mijn kinderen erg gaan genieten van sex, aangezien dat toch een van de leuke dingen in het leven is. Dat hoop ik ze dus ook door er alles over te vertellen mee te geven.
Ach, ik moest erg lachen om iemand die haar dochter van 17 met een Marokkaan zag verloven. Het ging allemaal goed, hij leek erg westers enzo, totdat hij ineens met het voorstel kwam dat hij volgens familiietraditie graag op moslimwijze wilde trouwen. (let wel: hij heeft er eerst fysiek plezier van gehad). Wat zou je dan doen als westers opgevoede ouder?
Of stel je voor, je dochter van 14 komt thuis met een of andere no-good klojo en je hoort geluiden uit haar kamertje komen ... Ik zou me ten eerste doodergeren en ten tweede die gast een klap voor zijn bek geven, op zijn weg het huis uit.
Ik heb daar helemaal geen zin in en daarom gun ik het beste voor mijn zoon/dochter door ze niet het leven te schenken (ook al weet ik dat dit argument vrijwel krachteloos zou zijn in een goede relatie).

pi_25243139
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Ach, ik moest erg lachen om iemand die haar dochter van 17 met een Marokkaan zag verloven. Het ging allemaal goed, hij leek erg westers enzo, totdat hij ineens met het voorstel kwam dat hij volgens familiietraditie graag op moslimwijze wilde trouwen. (let wel: hij heeft er eerst fysiek plezier van gehad). Wat zou je dan doen als westers opgevoede ouder?
Of stel je voor, je dochter van 14 komt thuis met een of andere no-good klojo en je hoort geluiden uit haar kamertje komen ... Ik zou me ten eerste doodergeren en ten tweede die gast een klap voor zijn bek geven, op zijn weg het huis uit.
Ik heb daar helemaal geen zin in en daarom gun ik het beste voor mijn zoon/dochter door ze niet het leven te schenken (ook al weet ik dat dit argument vrijwel krachteloos zou zijn in een goede relatie).
Stel je voor dat jouw ouders dezelfde redenering erop nagehouden zouden hebben .
pi_25243150
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:57 schreef danni het volgende:

[..]

Maar het is denk ik ook niet de bedoeling dat je kinderen bang maakt voor sex ofzo.
.
Tis niet de bedoeling dat je hem/haar bang maakt.
Tis de bedoeling dat hij/ze snapt wat de gevolgen zijn.
Ikzelf ben niet echt voorgelicht qua sex door mijn ouders.Ik heb alles moeten vernemen door mijn klasgenoten op de basisschool (Hey! Heb jij een eikel? Eeeeeeh.... een eikel? Neej? Whahahaha hij heeft geen eikel .) en de specifiekere dingen heb ik geleerd op de middelbare school. Hoe het nu psies zat met condooms enzo.

Tis dat mijn ouders geluk hebben gehad dat ik niet tot de sneller ontwikkelde personen behoor, maar anders......

Kortom... Stel ik heb later kinderen wil ik zoiets wel voor zijn.
Hup in groep 7 bescheiden sexuele voorlichting geven, ergens een "ontdek je lichaam boek" rond laten sllingeren etc. weten ze in ieder geval wat er kan, en wat de gevolgen zijn. Maar tevens weten ze wat de positieve dingen zijn van het verhaal, al zou ik dat het liefst bewaren tot hun 15de. Maar het is zeker dat je je kinderen beter voor bent. Dat ze niet zelf gaan experimenteren.

Loverboy als in de hederdaagse loverboy icm prostitutie zou ik echt proberen te voorkomen. In ieder geval dat mijn dochter (in case of) niet bang zou zijn voor mijn reactie. Want zo een ervaring schaadt een persoon voor haar hele leven. Daar kom je denk ik niet meer overheen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:04:42 #70
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25243159
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:03 schreef teknomist het volgende:

[..]

Stel je voor dat jouw ouders dezelfde redenering erop nagehouden zouden hebben .
Godzijdank heb ik daar niet echt last van gehad.. Maar ik ben dan ook nooit een dochter geweest he..
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:06:28 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25243198
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

... Als je bekijkt wat er in iemands leven mis kan gaan, kun je inderdaad nooit aan een kind beginnen.
"De fles is half leeg of half vol" ?
pi_25243227
En toch is dat zelf experimenteren en zelf achterkomen het leukst.
Zo ging het bij mijn. Ik moest er niet aan denken dat me moeder dan in ene serieus ging doen
en met me wou praten over sexuele voorlichting enzo.

Je moet gewoon hopen dat alles goedkomt zonder problemen en
als ouder heb je daar verantwoording voor (denk ik)

Dus weet waar je aan begint (kinderen dus)

(shit! ik klink als me oom! )
pi_25243228
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:04 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Godzijdank heb ik daar niet echt last van gehad.. Maar ik ben dan ook nooit een dochter geweest he..
Wat doet dat er toe? Als jongen zijnde kun je net zo goed met veel geluidsoverlast op 12-jarige leeftijd een white trash-sletje naaien hoor...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:08:25 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25243234
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:04 schreef blieblie het volgende:
Kortom... Stel ik heb later kinderen wil ik zoiets wel voor zijn.
Hup in groep 7 bescheiden sexuele voorlichting geven, ergens een "ontdek je lichaam boek" rond laten sllingeren etc.
Ik heb een geheim voor je: als je daarmee wacht tot groep 7 ben je al veel te laat ... Met de wereld die internet heet zijn er tegenwoordig nauwelijks nog 'geheimen' voor kinderen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:08:32 #75
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25243237
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

... Als je bekijkt wat er in iemands leven mis kan gaan, kun je inderdaad nooit aan een kind beginnen.
"De fles is half leeg of half vol" ?
Mwoa, als je went aan half-leeg, kan het alleen maar meevallen
Maar hoe dan ook, wat is er dat je een kind in deze tijd, in deze wereld zou kunnen geven, waarvan jij dacht dat je er zelf recht op had en ook hebt gekregen toen je zelf kind was..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')