Keepers
Ivica Kralj
Patrick Lodewijks
Ronald Waterreus
Gomes is voetballend minder dan Waterreus, maar is heer en meester in het strafschopgebied. Daar waar juist Waterreus nogal wat fouten maakte. Met Zoetebier als tweede keeper lijkt me PSV op dit gebied verbeterd.
Verdedigers
Eric Addo
Kasper Bøgelund
Wilfred Bouma
Jürgen Colin
Ernest Faber
Jan Heintze
Léon Hese
Kevin Hofland
Yuri Nikiforov
André Ooijer
Rob Wielaert
Jurgen Dirkx
Enkele namen spelen er nog steeds, maar met de nieuwkomers Alex en Lee lijkt me duidelijk progressie gemaakt. Alex is een topverdediger die wat sloom oogt, maar zeer snel is en positioneel altijd goed staat. Lee is onvermoeibaar. Verdedigend weinig fouten en altijd goed voor een aanvallende impuls.
Middenvelders
Mark van Bommel
Giorgi Gakhokidze
John de Jong
Theo Lucius
Marquinho
Adil Ramzi
Dennis Rommedahl
Johann Vogel
Robert Fuchs
Wederom vele namen die er nu nog spelen, maar met de aankopen van Cocu, Park, Farfan en Beasley ga je mij niet vertellen dat dit kwalitatief minder is dan de namen hierboven. Cocu bepaalt het tempo. Park is niet van de bal te krijgen en rendeert steeds beter. Farfan is een groot talent, die zijn acties wat beter moet doseren, maar het talent is duidelijk. Geniale rechter ook. Beasley is wat licht, maar pikt zijn goaltjes mee en kan het in de eredivisie iedere verdediger lastig maken. M.i. een fklinke verbetering met een Gakho, Rommedahl en Marquinho.
Aanval
Arnold Bruggink
Mateja Kezman
Jan Vennegoor of Hesselink
Nyron Wau
Claudio
Het verlies van Kezman leek een grote aderlating te zijn, maar door het vertrek zijn we niet meer zo afhankelijk van zijn doelpunten. Vennegoor pikt zijn goaltjes mee en met een wat aanvallendere en meer scorende van Bommel en de goals van de vleugels kan je mij niet zeggen dat deze aanval meer kwaliteit heeft dan de huidige. Van Robert weten we nog niks. Sibon valt keihard tegen.
Concluderend is de huidige selectie op elk gebied kwalitatief beter dan de selectie van 3 jaar terug. Komt bij dat de spelers die er toen al waren de nodige ervaring hebben kunnen opdoen de afgelopen jaren.