Goh, waar zou toch de term gastarbeider vandaan komen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:37 schreef VijfdeColonne het volgende:
Nu het weer voor de wind lijkt te gaan in NL, is de arbeider van buiten niet meer bruikbaar en kan dus vertrekken.
Leg mij ens uit wat precies het onderdrukkende daarvan is dan?quote:Arbeiders zijn naar dit land gehaald, met in het hoofd dat zij behoefte hebben aan geld en werk en jij ze dus in alle richtingen kunt sturen. Ofwel, misbruik maken van de behoefte van anderen om in de 1e levensbehoeften te voorzien om er zelf beter van te worden. Nu het weer voor de wind lijkt te gaan in NL, is de arbeider van buiten niet meer bruikbaar en kan dus vertrekken.
En daar ben ik gestopt met lezen.. Er waren zat arbeiders maar die voelde zich te goed voor dat werkquote:Op donderdag 24 februari 2005 10:25 schreef blackstarroscor het volgende:
Hoe begon het allemaal.Nederland had te veel werk en te weinig arbeiders.
Ik ben het er wel mee eens (ben zelf blank btwquote:Op donderdag 24 februari 2005 10:25 schreef blackstarroscor het volgende:
Nederland is alleen multicultureel als het hun uitkomt!
dus jij weet de geschiedenis van Nederland en waar de ras echte Nederlanders van af stammen ?quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
@type_29: Ik ben geboren en getogen in Nederland. Mijn ouders komen uit turkije. Moet je me niet zo'n bullshit verhaal gaan ophangen. ik ben net zo nederlander als jij. Ben jij dankbaar?
en wie waren die 2 tasjesdieven?quote:Op donderdag 24 februari 2005 11:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Vreemd genoeg hoor ik deze mensen bijna nooit als er positieve berichten over allochtonen zijn (Marokkaanse jongeren houden tasjesdief aan, bijv). En als je ze hoort dan wordt het direct uitvergroot tot abnormale proporties.
Lol vertel ons idd maar eens waar dat echte ras van jou vandaan komtquote:Op maandag 28 februari 2005 06:01 schreef Camille_Noire het volgende:
[..]
dus jij weet de geschiedenis van Nederland en waar de ras echte Nederlanders van af stammen ?
en het zal me ook wel niet verbazen dat jij een moslim ben
dat is dus alles behalve Nederlands
Het was er dus maar eentje!quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:50 schreef DAMH het volgende:
[..]
En daar ben ik gestopt met lezen.. Er waren zat arbeiders maar die voelde zich te goed voor dat werk
Moet dat wat uitmaken? Mag ik me bijvoorbeeld geen Nederlander meer voelen nu ik in Amerika woon?quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:59 schreef type_29 het volgende:
Voel je je Nederlander of Turk?
Niemand kan ontkennen dat Marokkanen een probleemgroep vormen, en niemand kan ontkennen dat er een hoge werkloosheid en hoge criminaliteit heerst onder die bevolkingsgroep.quote:Op maandag 28 februari 2005 06:04 schreef Camille_Noire het volgende:
en wie waren die 2 tasjesdieven?
ook marokkanen!!
en daar hoor ik jouw dan weer niks over zeggen![]()
quote:Ik vindt
Precies. En daar is niets mis mee. Of dacht je dat die 800.000 EU-land immigranten zich plotseling ook 100% Nederlander zouden voelen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zeur eens niet zo. Er zijn ook genoeg mensen die zich meer Fries dan Nederlander voelen, meer Belg dan Nederlander, meer Limburger dan Nederlander, meer Marokkaan dan Nederlander, etc...
Omdat men mensen in hokjes blijft duwen. Een Turkse jongen die in Nederland geboren is moet blijkbaar een keuze maken tussen Turks of Nederlands.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom haal je dan "hokjesgeest" erbij?
Niet geheel waar. In de periode 1950-1960 zijn ruim 500.000 Nederlanders vertrokken, voornamelijk naar Canada, Australie en de Verenigde Staten. Dit creerde een arbeiders gat. Het is waar dat de buitenlanders onderaan de ladder werden geplaatst omdat ze weinig Nederlands spraken, en het is zeker waar dat het ons Nederlanders wel goed uitkwam dat ze het vuile werk kwamen doen, want zo konden de Nederlanders lekker doorgroeien.quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:50 schreef DAMH het volgende:
En daar ben ik gestopt met lezen.. Er waren zat arbeiders maar die voelde zich te goed voor dat werk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |