Correct.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:42 schreef diomedes het volgende:
Dit is zo'n beetje het standaard verhaal die men gebruikt om een discussie aan te gaan over zoiets.
Zeer eenzijdig.
En naar mijn idee heeft de TS niet echt het idee WAAROM de media zo speelt met het item.
Ik zou zeggen; NEXT!
Euh, hij heeft het over 1e generatie immigranten, en volgens mij val jij daar niet over. Toch is het wel een uitgekauwd non-argument wat hij aandraagt. Alsof men uit de woestijn geplukt binnen een jaar niet meer te onderscheiden is van een rasvolendammer.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
@type_29: Ik ben geboren en getogen in Nederland. Mijn ouders komen uit turkije. Moet je me niet zo'n bullshit verhaal gaan ophangen. ik ben net zo nederlander als jij. Ben jij dankbaar?
Voel je je Nederlander of Turk?quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
@type_29: Ik ben geboren en getogen in Nederland. Mijn ouders komen uit turkije. Moet je me niet zo'n bullshit verhaal gaan ophangen. ik ben net zo nederlander als jij. Ben jij dankbaar?
Komt misschien wel omdat het hele intergratie verhaal stukt loopt op die achterlijk moslims. Met chinezen surinamers ed gaat allesquote:Op donderdag 24 februari 2005 11:56 schreef sp3c het volgende:
dat is wel een goed voorbeeld eigenlijk
het is allang niet meer zo dat de winkels allemaal op zondag dicht zijn, ik vind het zelfs wel handig, maar zodra bv een Turkse supermarkt open is in het weekend wordt door de hele 'ik ben tegen multikul gang' de neus opgehaalt.
imo is dit hele topic een storm in een glas water. Het was net als een paar jaar geleden met darten. Barnie won, de media vond het ineens interessant en iedereen heeft er gelijk verstand van en een mening over.
Nederlanders zijn niet minder tolerant tegen buitenlandse leeglopers als tegen binnenlandse leeglopers. Niemand geeft geld aan zwervers alleen bij buitenlanders valt het op omdat die er anders uitzien ofzo ... imo is Nederland nog steeds 1 van de meest multiculturele landen die je kunt vinden in over het algemeen gaat het gewoon goed, alleen vind de media het momenteel interessant en dus is het boeiend.
het waait wel weer over, sterker nog het is al aan het overwaaien men gaat nu van buitenlanders naar moslims.
Daar is het niet mee begonnen. De ellende is begonnen toen Den Uyl besloot dat deze mensen hier mochten blijven, ze een paspoort gaf, gezinshereniging mogelijk maakte en weigerde die mensen fatsoenlijk te integreren.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:25 schreef blackstarroscor het volgende:
Hoe begon het allemaal.Nederland had te veel werk en te weinig arbeiders. Zo kwamen de eerste allochtonen/gastarbeiders in het land.We hebben ze zelf uitgenodigd, in Nederland, samen met hun families.
Volgens de Volkskrant kosten immigranten de staat juist geld:quote:Waarom Nederland de verschillende culturen niet wegvaagt heeft een reden.De multiculturaliteit versterkt de plaats van Nederland in de arbeidsmarkt.De allochtonen helpen in 10% mee voor de economische groei van Nederland.
Niet iedere allochtoon hoor. Je moet niet denken dat Nederland alles is, want het is helemaal niet alles. Sommigen zitten hier ivm werk alleen, niet dat ze het hier ontzettend naar hun zin hebben. Lees ook de cijfers van de CBS, hoe verklaar jij dat veel allochtonen uit NL emigreren vorig jaar?! Het komt vast niet alleen door de uitzettingsbeleid van Verdonk.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:32 schreef type_29 het volgende:
beetje eenzijdig verhaal
ze mogen ons idd wel dankbaar zijn want ze hebben hier veel beter als waar ze vandaan kwamen
"De Multiculturaliteit" is pure taalverloedering en te potsierlijk om serieus te nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:25 schreef blackstarroscor het volgende:
Waarom Nederland de verschillende culturen niet wegvaagt heeft een reden.De multiculturaliteit versterkt de plaats van Nederland in de arbeidsmarkt.De allochtonen helpen in 10% mee voor de economische groei van Nederland. Het verbeterd de contacten tussen verschillende landen, waardoor de handel groeit.Ook het koningshuis profiteert mee van de multiculturaliteit: Zeggen zij niet door de landgenoten van anderen landen te accepteren, dat zij heel het land en zijn gewoontes accepteren? Dus ook in de handel heeft Nederland voordeel van de allochtonen.
Ok.. opmerkingen??
Nederland is absoluut niet multicultureel. Een samenleving met allochtonen is heus niet direct een multiculturele samenleving.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
NL is multi cultureel "whether you like it or not" het is een feit.
Qua acceptatie kan ik zeggen dat ik idd accepteer dat er buitenlanders wonen in NL, geen probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:42 schreef Stratos het volgende:
NL is multi cultureel "whether you like it or not" het is een feit. Dat je nou die multi culti accepteert en in welk mate dat is anders.
Alleen verteld een intelligente krant als de Volkskrant niet het hele verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Daar is het niet mee begonnen. De ellende is begonnen toen Den Uyl besloot dat deze mensen hier mochten blijven, ze een paspoort gaf, gezinshereniging mogelijk maakte en weigerde die mensen fatsoenlijk te integreren.
Destijds ging het om 50.000 gastarbeiders. Momenteel hebben we hier drie miljoen allochtonen.
[..]
Volgens de Volkskrant kosten immigranten de staat juist geld:
[afbeelding]
Feit is dat het zo is. Wat de reden daarvan ook is. Ik vind het ook prettiger samenwerken met een Nederlander dan met een Marokkaan. Over het algemeen heb ik met Nederlanders veel meer gemeen, de cultuur, de opvattingen, interesses, enz. Logisch dus dat ik daar makkelijke mee om kan gaan. Maar voor Marokkanen geldt exact hetzelfde. Ik denk dat het percentage allochtone werknemers bij allochtone werkgevers vele malen hoger ligt dan het percentage autochtone werknemers bij autochtone werkgevers. Ook al zijn er veel meer autochtonen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:55 schreef Stratos het volgende:
[..]
Vele 2de en 3de generatie allochtonen (eigenlijk gewoon Nederlanders met een kleur of een hoofddoek) die goed Nederlands kunnen spreken en goede diploma's hebben kunnen al moeilijk een baan krijgen door een blanke werkgever. Onlangs werd er een artikel gepubliceerd op FOK dat aangaf hoe blanke werkgevers voorkeur hadden voor blanke christeliik werknemers.
Nee, dat is vrij gebruikelijk. Ook in andere landen. Maar dat maakt het fenomeen nog niet goed.quote:Mijn vraag is vind je het raar dat veel allochtonen op een uitkering zitten en dat ze de staat geld kosten?
In ieder geval niet door allochtonen, zie de cijfers van de Volkskrant. Bovendien is dat een heel ander onderwerp. Een multiculturele samenleving is niet een logisch gevolg van immigratie. Het is een politieke keuze, vaak gemaakt door linkse politici.quote:Mijn tweede vraag is hoe denk jij over 10 a 15 jaar de grote druk op de arbeidsmarkt te kunnen oplossen met de vele" babyboomers" die in die tijd op pensioen zullen gaan?
Zo gesteld vind ik dat niet raar nee.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:55 schreef Stratos het volgende:
[..]
Alleen verteld een intelligente krant als de Volkskrant niet het hele verhaal.
Dus immigranten kosten geld omdat zij op een uitkering zitten. Vele eerste generatie allochtonen zitten inderdaad op een uitkering al vanwege de taal bariere. Vele 2de en 3de generatie allochtonen (eigenlijk gewoon Nederlanders met een kleur of een hoofddoek) die goed Nederlands kunnen spreken en goede diploma's hebben kunnen al moeilijk een baan krijgen door een blanke werkgever. Onlangs werd er een artikel gepubliceerd op FOK dat aangaf hoe blanke werkgevers voorkeur hadden voor blanke christeliik werknemers. Mijn vraag is vind je het raar dat veel allochtonen op een uitkering zitten en dat ze de staat geld kosten?
Hier heb je helemaal gelijk in,quote:Mijn tweede vraag is hoe denk jij over 10 a 15 jaar de grote druk op de arbeidsmarkt te kunnen oplossen met de vele" babyboomers" die in die tijd op pensioen zullen gaan? Want er zullen meer dan een miljoen banen zijn die niet vervult kunnen worden omdat er niet genoeg werknemers zullen zijn. En denk daarnaast ook aan die honderdduizenden banen die bij zullen komen al vanwege de economische groei in de periode. Go figure!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |