In Noorwegen eet men op kerstavong koolraabpuree met aardappels en schapevlees (echt gekleurd ziet het er allemaal niet uit nee... ) Maar die koolraabpuree die is eigenlijk best heel erg lekker. Wel heel simpel klaargemaakt: koolraab in stukken gesneden, lang koken en dan prakken. Evt, zout & peper toevoegen.
Nu vroeg ik me af of er geen betere recepten zijn. Iets oerhollands ofzo. Of misschen wel andere ideeen? Ik zie er naar uit vandaag daarmee te gaan koken
Nuek, niet ingaan op kneuzen. Oblivion komt straks vanzelf langs
Recept van Jamie Oliver:Veggie mash
Aardappels, koolraap. wortelen, knolselderij en eventueel nog meer knolgroenten die je kunt vinden in een grote pan gaarkoken. Afgieten en stampen met zout, peper en boter. De volgende dag opgebakken nog veel lekkerder
Nothing is ever easyZeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule) Go then, there are other worlds than theseJake (The Gunslinger)
En het was lekker!!!!!! Ik heb de raap zeer simpel gekookt. Aardappels erbij gekookt en worst, spekjes en gehakt gebraden. Daar heb ik een dikke bruine saus bijgemaakt. Vervolgens heb ik de raap fijngestampt en op smaak gebracht met een beetje zout. De aardappels heb ik ook fijngestampt met een klontje boter, wat peper en demi-fraiche. De aardappelpuree heb ik door de raap heengeroerd en vervolgens opgediend met in een kuiltje wat bruine jus en vlees. Het was echt smullen!
Op woensdag 23 februari 2005 20:09 schreef Martijn_77 het volgende: Ken koolraap eignelijk alleen als die knol waar je frietjes van snijdt en die je dan eet meet een roomsausjes en nootmuskaat
Ik ook Echt lekker
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
Frietjes.... Dat dacht ik ook ooit, toen ik ze in de koelkast zag liggen. Krijg je gekookte zooi met een smakeloos sausje...Mijn tante noemt ze 'dooie vingers'
Maar wat voor sausje zit er nou meestal bij de koolraap? Ik ken het namelijk ook op deze manier, maar heb het al jaren niet meer gegeten. Vinden jonge kinderen het over het algemeen wel lekker?
Ze hadden het vandaag niet bij de Appie, balen want anders had dochter-lief vandaag kennis gemaakt met koolraap Heb trouwens moeders even gebeld en wij kregen het net als jij het maakt Coolbabe