abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25290466
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:00 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nog maar een keer: Als alles op DPZ zoveel beter is wat doe je hier dan nog
Oppositie voeren.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 28 februari 2005 @ 00:05:04 #127
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25290526
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee volgende maand doe ik niet mee, dus dan gaan we weer pappen en nathouden, zoals vanouds.
Ik snap niet waar je je elke keer zo druk om maakt. En ik ben het dit keer ook niet met je eens, volgens mij telt alles voor een foto. De techniek is leuk voor het mooie, maar het draait mij juist ook om de compositie en vooral het idee wat het me geeft. Zet een foto je tot denken, of genieten, of fantaseren. Dat vind ik juist de kracht en dat reflecterend op jouw eerste inzending : die vond ik mooi door het idee, als je die plaat ziet, dan wil je daar heen, als jij hem bekijkt, dan denk je eraan terug. Technisch kon hij beter, maar qua kracht niet. Althans zo zie ik het.

Het lijkt er meer op dat jullie hier inmiddels al zoveel 'verleden' met elkaar hebben opgebouwd, dat het gewoon een kwestie van zoeken is geworden. Van beide kanten overigens wat mij betreft. Maak jullie eens wat minder druk en vooral, betrek DPZ er niet steeds in, hele andere kijk, hele andere mensen.

Ow ja en wat is er technisch niet goed aan mijn foto ?? .
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25290599
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en 'echte fotografie'? Ja die GSM-foto is inderdaad top notch. Moet je es in het album zetten op DPZ. Komt ie niet boven de 3 uit gemiddeld. Hier krijgt ie punten.
Nogmaals: een technisch niet perfecte foto is niet altijd per definitie slecht !!

Een quote
quote:
Zodoende deel ik al jaren foto's op verschillende discussiefora, om op die manier wat feedback te krijgen. Maar vrijwel zonder uitzondering worden deze fora bezocht door mensen die alleen maar een zuiver technisch oordeel kunnen geven. Het gros van de commentaren bestaat uit opmerkingen als 'onscherp', 'er is een overbelicht plekje', 'de horizon is scheef', 'een stukje van zijn pink staat er niet op', 'er zit ruis in', enz.. Totaal nutteloze informatie, want een technische beoordeling kan ik zelf ook wel geven.

Toen Anneke een technisch hopeloze foto uitkoos als mijn beste, moest ik wel even lachen. Dat is dan weer het andere uiterste.
en een reactie op dat stukje:
quote:
Wanneer is een foto goed? Dat is zo subjectief. Foto's die onscherp zijn, bewogen, schuin etc kunnen prachtig zijn en de technisch perfecte foto kan dodelijk saai zijn. Mooi is een gevoel en dat is voor iedereen anders. Een van de redenen om niet meer bij een fotoclub te zitten is het oeverloos gepraat over techniek vaak. Ik heb hele vage foto's waar ik onwijs blij mee ben. Omdat ze een gevoel weergeven. Dat hoeft niemand te snappen, maar ik vind het mooi. Daar gaat het om.
bron: majesticmoose.net

Denk dat dit voor een groot gedeelte omschrijft wat mijn ideeen zijn!!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25290652
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:02 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oppositie voeren.
Hmmmm...oppositie....ik moet aan Wilders denken. Ook zo'n eenmansfractie. Heb jij nou ook zo'n kapsel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 28 februari 2005 @ 00:14:27 #130
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25290745
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:02 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oppositie voeren.
Een oud spreekwoord zegt: Als je niks te doen hebt, doe het dan niet hier.

Misschien eens werk zoeken dan weet je je vrije tijd weer te waarderen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_25291096
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nogmaals: een technisch niet perfecte foto is niet altijd per definitie slecht !!

[..]
Dat klopt. Maar zo'n GSM-foto is natuurlijk wel heel makkelijk technisch redelijk perfect te nemen (afhankelijk van de skills van de fotograaf). Het is studiowerk notabene. In dit geval is het zo gegaan: "Onderwerp rust.. hee een idee.. * pakt camera * knip! En insturen maar." Eigenlijk had 'ie net zo goed met een cameraphone gemaakt kunnen zijn. Aardig idee, maar dan verdient zo'n foto absoluut geen punten IMO.
Je zal mij ook nooit zien zeggen dat een foto technisch perfect moet zijn, of 'volgens de regels' genomen moet zijn. Maar een ander uiterste is bijv een onbedoeld scheve horizon. Dat is gewoon te verhelpen en een dergelijke foto zal bij mij NOOIT in de punten vallen. Zelfde geldt voor een gebrek aan contrast of een enorm verkeerde witbalans. Dat zijn zaken die gewoon in orde moeten zijn voor een wedstrijdfoto. En een foto die niet aan dergelijke eisen voldoet zal nooit een winnaar zijn, ook niet in een IRL-fotowedstrijd.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 28 februari 2005 @ 02:02:05 #132
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25292730
..ook ik heb mijn puntjes verdeelt..
ik ga me trouwens echt afvragen of er bij bepaalde personen het aantal lichtlumen wat men opvangt per dag niet wat aan de lage kant zit, ik merk namelijk ook op andere fora dat men al gauw gaat "bitchen" ..

@ N_A: ..zou je misschien kunnen aangeven waar je je de komende tijd mee gaat bezighouden..? Het zal me namelijk veel goeds doen om te weten waar ik me op mag voorbereiden.. ik heb er namelijk weinig zin in om van 2 fronten jouw commentaren te lezen, te weten: F1- manager en FOT.. gooi die nu maar op je eigen blogje..gaan wij commentaar geven..
pi_25293474
@ Nato; ik zat eraan te denken om een vast bezoeker van jouw site te worden.
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2005 @ 08:23:29 #134
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25294523
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond tot mijn schrik inderdaad nog enkele lastminutes in mijn postvakje Ze staan er nu bij
@Rewimo: Zit ik net het wedstrijdoverzicht te bekijken, staat m'n foto er niet bij! (ingezonden:zondag 27 februari 2005 19:19) Zou je nog een keertje door de (nog net niet) last minute posts willen bladeren....
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_25294961
Zo gestemd, er zitten weer genoeg foto's bij die het thema uitdragen, maar ik had weer te weinig punten...
Nog even een rustfoto, zo ligt mijn hond op dit moment te snurken:
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 09:47:01 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25295089
quote:
Op maandag 28 februari 2005 08:23 schreef CompuMess het volgende:
@Rewimo: Zit ik net het wedstrijdoverzicht te bekijken, staat m'n foto er niet bij! (ingezonden:zondag 27 februari 2005 19:19) Zou je nog een keertje door de (nog net niet) last minute posts willen bladeren....
Zoals ik je net al gemaild heb: ik weet heel zeker dat ik 'm geplaatst had (hij staat ook in de upload en daar komt ie in vlak voordat ik 'm plaats). Ik vrees dat hij verloren is gegaan in de kuren van het forum gisteravond. Hij staat er nu in elk geval bij. Ik vind het heel vervelend, sorry...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2005 @ 09:49:40 #137
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25295117
No hard feelings hoor!
Fotooz
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 10:01:41 #138
13151 crew  Rewimo
pi_25295260
Gelukkig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25295275
CompuMess, ik probeer via jou site op de fotosite van Borelius te komen maar dat lukt niet, is de link verkeerd of de site er niet meer?
kiekjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 10:09:16 #140
13151 crew  Rewimo
pi_25295370
Dit is Offy's site: http://offy.nl/fokfotowedstrijden/index.php

Ehm, misschien bedoel je die trouwens niet
pi_25295431
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Dit is Offy's site: http://offy.nl/fokfotowedstrijden/index.php

Ehm, misschien bedoel je die trouwens niet
Thanks, maar die bedoel ik idd niet ik neus nog wel eens rond op de site van Compumess i.v.m. mijn camera, zodoende...
kiekjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2005 @ 10:17:59 #142
13151 crew  Rewimo
pi_25295473
Deze dan? http://borelius.no-ip.info/jalbum/ (uit Borelius' sig gepikt)
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2005 @ 10:30:28 #143
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_25295612
Thx Dubbellu, de link is inmiddels aangepast!
Fotooz
  maandag 28 februari 2005 @ 13:56:46 #144
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_25298482
Zonder de discussie weer op te willen rakelen wil ik hier nog wel even vertellen hoe ik tot stemmen kom.

Ik kijk eerst welke foto's een bepaald gevoel bij me oproepen, dit keer het gevoel rust. Omdat ik altijd teveel foto's overhoudt is stap 2 het op volgorde zetten van welke ik daarvan het meest dat gevoel vind geven en ga ze op volgorde zetten. Zijn er dan nog teveel foto's dan ga ik pas kijken naar de technisch betere foto. Vind ik de minder technisch goede meer gevoel oproepen, dan wint die het bij me.

Omdat gevoel nu eenmaal heel persoonlijk is, kun je nooit voor een ander bepalen wat een mooie foto is.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  maandag 28 februari 2005 @ 17:38:01 #145
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25300693
quote:
Op maandag 28 februari 2005 03:32 schreef American_Nightmare het volgende:
@ Nato; ik zat eraan te denken om een vast bezoeker van jouw site te worden.
aah.. gezellig, krijg ik ook nog eens bezoek..
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2005 @ 17:45:16 #146
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25300790
Ik heb ook even gestemd
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 28 februari 2005 @ 18:02:44 #147
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25301021
Check trouwens een snel opkomende 2ane vanuit het niets

haha, ik wist dat je het kon hoor babe
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
  maandag 28 februari 2005 @ 18:04:56 #148
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25301043
Check een snel opkomende 2ane trouwens vanuit het niets

Ik wist dat je het kon babe
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_25308707
Zijn de aanstaande winnaars al aan het denken?
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:24:52 #150
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25310101
pff, was moeilijk deze keer om m'n punten te verdelen.
Mijn werkwijze is trouwens ongeveer gelijk aan die van pea. HOewel ik wel vaak 1 of 2 foto's heb die er voor mij direct uitspringen, als ze dan ook nog voldoen aan het thema (en dus ook dat gevoel bij me oproepen) eindigt zo'n plaat hoog bij mij.

Vorige maand had ik 't bijv met de foto van Puckzz, nu bij de foto van gunter. En ja, dat is idd een heel persoonlijk gevoel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')