Oppositie voeren.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:00 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nog maar een keer: Als alles op DPZ zoveel beter is wat doe je hier dan nog
Ik snap niet waar je je elke keer zo druk om maakt. En ik ben het dit keer ook niet met je eens, volgens mij telt alles voor een foto. De techniek is leuk voor het mooie, maar het draait mij juist ook om de compositie en vooral het idee wat het me geeft. Zet een foto je tot denken, of genieten, of fantaseren. Dat vind ik juist de kracht en dat reflecterend op jouw eerste inzending : die vond ik mooi door het idee, als je die plaat ziet, dan wil je daar heen, als jij hem bekijkt, dan denk je eraan terug. Technisch kon hij beter, maar qua kracht niet. Althans zo zie ik het.quote:Op zondag 27 februari 2005 23:59 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee volgende maand doe ik niet mee, dus dan gaan we weer pappen en nathouden, zoals vanouds.
Nogmaals: een technisch niet perfecte foto is niet altijd per definitie slecht !!quote:Op zondag 27 februari 2005 23:57 schreef American_Nightmare het volgende:
Oh ja en 'echte fotografie'? Ja die GSM-foto is inderdaad top notch.Moet je es in het album zetten op DPZ. Komt ie niet boven de 3 uit gemiddeld. Hier krijgt ie punten.
en een reactie op dat stukje:quote:Zodoende deel ik al jaren foto's op verschillende discussiefora, om op die manier wat feedback te krijgen. Maar vrijwel zonder uitzondering worden deze fora bezocht door mensen die alleen maar een zuiver technisch oordeel kunnen geven. Het gros van de commentaren bestaat uit opmerkingen als 'onscherp', 'er is een overbelicht plekje', 'de horizon is scheef', 'een stukje van zijn pink staat er niet op', 'er zit ruis in', enz.. Totaal nutteloze informatie, want een technische beoordeling kan ik zelf ook wel geven.
Toen Anneke een technisch hopeloze foto uitkoos als mijn beste, moest ik wel even lachen. Dat is dan weer het andere uiterste.
bron: majesticmoose.netquote:Wanneer is een foto goed? Dat is zo subjectief. Foto's die onscherp zijn, bewogen, schuin etc kunnen prachtig zijn en de technisch perfecte foto kan dodelijk saai zijn. Mooi is een gevoel en dat is voor iedereen anders. Een van de redenen om niet meer bij een fotoclub te zitten is het oeverloos gepraat over techniek vaak. Ik heb hele vage foto's waar ik onwijs blij mee ben. Omdat ze een gevoel weergeven. Dat hoeft niemand te snappen, maar ik vind het mooi. Daar gaat het om.
Hmmmm...oppositie....ik moet aan Wilders denken. Ook zo'n eenmansfractie. Heb jij nou ook zo'n kapselquote:
Een oud spreekwoord zegt: Als je niks te doen hebt, doe het dan niet hier.quote:
Dat klopt. Maar zo'n GSM-foto is natuurlijk wel heel makkelijk technisch redelijk perfect te nemen (afhankelijk van de skills van de fotograaf). Het is studiowerk notabene. In dit geval is het zo gegaan: "Onderwerp rust.. hee een idee.. * pakt camera * knip! En insturen maar." Eigenlijk had 'ie net zo goed met een cameraphone gemaakt kunnen zijn. Aardig idee, maar dan verdient zo'n foto absoluut geen punten IMO.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nogmaals: een technisch niet perfecte foto is niet altijd per definitie slecht !!
[..]
@Rewimo: Zit ik net het wedstrijdoverzicht te bekijken, staat m'n foto er niet bij!quote:Op zondag 27 februari 2005 22:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond tot mijn schrik inderdaad nog enkele lastminutes in mijn postvakjeZe staan er nu bij
Zoals ik je net al gemaild heb: ik weet heel zeker dat ik 'm geplaatst had (hij staat ook in de upload en daar komt ie in vlak voordat ik 'm plaats). Ik vrees dat hij verloren is gegaan in de kuren van het forum gisteravond. Hij staat er nu in elk geval bij. Ik vind het heel vervelend, sorry...quote:Op maandag 28 februari 2005 08:23 schreef CompuMess het volgende:
@Rewimo: Zit ik net het wedstrijdoverzicht te bekijken, staat m'n foto er niet bij!(ingezonden:zondag 27 februari 2005 19:19) Zou je nog een keertje door de (nog net niet) last minute posts willen bladeren....
Thanks, maar die bedoel ik idd nietquote:Op maandag 28 februari 2005 10:09 schreef Rewimo het volgende:
Dit is Offy's site: http://offy.nl/fokfotowedstrijden/index.php
Ehm, misschien bedoel je die trouwens niet
aah.. gezellig, krijg ik ook nog eens bezoek..quote:Op maandag 28 februari 2005 03:32 schreef American_Nightmare het volgende:
@ Nato; ik zat eraan te denken om een vast bezoeker van jouw site te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |