abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25178378
Zo, net ff wezen rijden met de Kawa... nou ja, uurtje sleutelen en toen rijden dan

Bougie is verrot
Dus dinsdag maar ff twee bougies halen (1 reserve). Van het voorjaar ook ff met m'n zwager een kleinere sproeier erin zetten. 155 is echt veelste groot. Ik denk dat ergens tussen de 145 en 150 groot zat is voor de huidige setup...
  zondag 20 februari 2005 @ 14:17:28 #252
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178381
En een CBR125R de Baby Blade
  zondag 20 februari 2005 @ 14:18:39 #253
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25178398
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Deze Z1000 is nog mooier

[afbeelding]
Volgens mij op het circuit een ideale motor voor de gemiddelde asfalt coureur.
De controle met die zitpositie i.c.m. het hoge stuur maakt hem makkelijker handelbaar dan een hele lage supersport houding.
99% zit te verkrampt op zijn/ haar motor en rij je fluitend voorbij.
  zondag 20 februari 2005 @ 14:20:06 #254
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178415
Ben je dan weer vrij volgende week Didiot? Ik ook

Bij de 2-taktjes in mn jeugd ( ) kon je aan de kleur van de bougie zien of je mengsel goed was (grotere of kleinere sproeier dus). Ging je goed een flink stuk volgas rijden, dan bougie eruit en dan kijken wat voor kleur de kop van de bougie was Wit was te arm en zwart/vettig was te rijker.... koffie-met-melk-kleurig was optimaal

Zat er trouwens bij je dynojetkit geen sproeier bij dan? Omdat je zei dat dat kitje speciaal was ontworpen voor de KLX..... als je dan nu een andere sproeier gaat steken verpest je de setup toch weer
  zondag 20 februari 2005 @ 14:23:20 #255
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178469
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Volgens mij op het circuit een ideale motor voor de gemiddelde asfalt coureur.
De controle met die zitpositie i.c.m. het hoge stuur maakt hem makkelijker handelbaar dan een hele lage supersport houding.
99% zit te verkrampt op zijn/ haar motor en rij je fluitend voorbij.
Oh
pi_25178493
Is ook bij 4-takt hoor... koffiebruin is goed... zwart/vet/nat is te rijk en wit/grijs/droog is te arm.
Maare vanaf morgen mag ik weer lekker 40 uur op kantoor zitten voordat het weekend weer begint
  zondag 20 februari 2005 @ 14:25:11 #257
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178512
I know, maar waarom denk je dat je sproeier te groot is?
pi_25178549
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:20 schreef Rietvaerder het volgende:

Zat er trouwens bij je dynojetkit geen sproeier bij dan? Omdat je zei dat dat kitje speciaal was ontworpen voor de KLX..... als je dan nu een andere sproeier gaat steken verpest je de setup toch weer
Zitten verschillende sproeiers bij. Alleen hebben ze Tovami opgebeld, en Tovami zei gooi maar de grootste erin (en dat was dus 155). Opzich loopt 'ie wel goed, behalve in hoge toeren, dan verzuipt 'ie een beetje in de benzine

Overigens is het nu wel leuk om terug te schakelen. Als ik een beetje hoog in toeren zit (ca. 5.000 rpm) en ik schakel twee versnellingen terug, begint het zwaar te ploffen in de uitlaat
  zondag 20 februari 2005 @ 14:27:48 #259
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25178553
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:17 schreef Rietvaerder het volgende:
En een CBR125R de Baby Blade
En dat is igg zwaar overtrokken.

Doe dan een CBR400RR als baby Blade aanmerken.
En dat is nog best een lekker scheurfietsje ook. Je ziet ze in Nederland amper.
Lopen in het buitenland wel.
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:17 schreef Didiot het volgende:
Zo, net ff wezen rijden met de Kawa... nou ja, uurtje sleutelen en toen rijden dan

Bougie is verrot
Dus dinsdag maar ff twee bougies halen (1 reserve). Van het voorjaar ook ff met m'n zwager een kleinere sproeier erin zetten. 155 is echt veelste groot. Ik denk dat ergens tussen de 145 en 150 groot zat is voor de huidige setup...
En je hebt hem net laten servicen..
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij de 2-taktjes in mn jeugd ( ) kon je aan de kleur van de bougie zien of je mengsel goed was (grotere of kleinere sproeier dus). Ging je goed een flink stuk volgas rijden, dan bougie eruit en dan kijken wat voor kleur de kop van de bougie was Wit was te arm en zwart/vettig was te rijker.... koffie-met-melk-kleurig was optimaal
Tweetakt dat is wat simpelerer ja, met een viertakt duurt het denk ik wat langer om hem te kleuren en is het afstellen een stuk moeilijker. Gelukkig is dit een 1 cylinder viertakt, dat maakt het weer simpeler dan een viercylinder.
Zelfs mijn CR500 bougie is trouwens koffiebruin met die veel te vettige smering.
Misschien van de week ff proberen met de nieuwe bougie, en snel de oude benzine/olie leegrijden.
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:23 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Oh
Wat'iz?
pi_25178606
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben je dan weer vrij volgende week Didiot? Ik ook

Bij de 2-taktjes in mn jeugd ( ) kon je aan de kleur van de bougie zien of je mengsel goed was (grotere of kleinere sproeier dus). Ging je goed een flink stuk volgas rijden, dan bougie eruit en dan kijken wat voor kleur de kop van de bougie was Wit was te arm en zwart/vettig was te rijker.... koffie-met-melk-kleurig was optimaal
Was die ene sc0eter die tegenover je oude rode Bandit stond gefotografeerd ook van jou? (kindjes op de achtergrond op een bankje )
  zondag 20 februari 2005 @ 14:31:49 #261
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178631
Nee, dat was bij een vriend van me in Assen........

Ik had een Beta Ark LC.....
pi_25178667
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]

En je hebt hem net laten servicen..
Als de bougie warm is doet 'ie het wel (dus vanuit een warme ruimte). Bougie stond ook te wijd. M'n vader heeft dat lipje weer wat dichterbij gezet zodat ik nu nog even normaal kan starten en rijden .

Kan het SR dus ook niet kwalijk nemen dat ze het niet hebben gevonden. Maar ja, opzich is dit ook weer leuk. De hele beplating en tank zit letterlijk met ca. 12 bouten vast
Frame ligt iig binnen no-time bloot...
  zondag 20 februari 2005 @ 14:36:11 #263
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178710
Is heel simpel sproeiertje vervangen, dus keertje lekker stoeien er mee
  zondag 20 februari 2005 @ 14:40:31 #264
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178783
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:27 schreef Patrick281 het volgende:


Wat'iz?
Niks... zit gewoon aandacht te luisteren naar je
pi_25178787
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Is heel simpel sproeiertje vervangen, dus keertje lekker stoeien er mee
Daarom, m'n zwager kan goed sleutelen aan dit soort machines. Dus gewoon lekker samen met m'n zwager eraan kloten. Geen zin om hier weer een hoop geld aan uit te geven
  zondag 20 februari 2005 @ 14:41:28 #266
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25178801
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:33 schreef Didiot het volgende:
Als de bougie warm is doet 'ie het wel (dus vanuit een warme ruimte). Bougie stond ook te wijd. M'n vader heeft dat lipje weer wat dichterbij gezet zodat ik nu nog even normaal kan starten en rijden .
Dan is'ie toch niet kapot.
quote:
Kan het SR dus ook niet kwalijk nemen dat ze het niet hebben gevonden.
En wel raar dat de motorzaak dat niet checked, of bij een afleverbeurt vervangt.
quote:
Maar ja, opzich is dit ook weer leuk. De hele beplating en tank zit letterlijk met ca. 12 bouten vast
Frame ligt iig binnen no-time bloot...
Is het nu wel of niet veel werk:
Je kan het SR niet kwalijk nemen dat ze het niet gevonden hebben , en de beplating en tank ligt binnen no-time bloot.
  zondag 20 februari 2005 @ 14:41:55 #267
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178809
Juiste instelling

Helaas ben ik genoodzaakt om de 18000km wel te laten doen door een Suzuki dealer ivm garantie Anders doe ik ook alles zelf....

Lekker op mn pa's werk, motorheftafeltje, professioneel gereedschap, kacheltje en lekker warm

Plus een wasstraat voorzien van alle schoonmaakmiddelen
pi_25178900
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:41 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dan is'ie toch niet kapot.
Hij is gaar
quote:
[..]

En wel raar dat de motorzaak dat niet checked, of bij een afleverbeurt vervangt.
Er is ook bij de afleveringsbeurt een nieuwe ingekomen. Maar ook een bougie kan een voortijdig dood gaan
quote:
[..]

Is het nu wel of niet veel werk:
Je kan het SR niet kwalijk nemen dat ze het niet gevonden hebben , en de beplating en tank ligt binnen no-time bloot.
Weinig werk binnen no-time is 'ie kaal
  zondag 20 februari 2005 @ 14:48:35 #269
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178942
Uh, die bougie van je Kawa is toch stuk, toch niet van de Soes Omdat je het over een afleveringsbeurt hebt
pi_25178953
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Juiste instelling

Helaas ben ik genoodzaakt om de 18000km wel te laten doen door een Suzuki dealer ivm garantie Anders doe ik ook alles zelf....

Lekker op mn pa's werk, motorheftafeltje, professioneel gereedschap, kacheltje en lekker warm

Plus een wasstraat voorzien van alle schoonmaakmiddelen
Ik mag voorlopig de eerste twee jaar alles door een Suzuki dealer laten doen met de SV
  zondag 20 februari 2005 @ 14:49:20 #271
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25178960
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Niks... zit gewoon aandacht te luisteren naar je



Ik zie het helemaal voor me.

quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:46 schreef Didiot het volgende:
Er is ook bij de afleveringsbeurt een nieuwe ingekomen. Maar ook een bougie kan een voortijdig dood gaan
Maar een te wijde electrode afstand gebeurt niet vanzelf.
Een bougie kan kapot gaan, maar is wel vrij zeldzaam bij een perefect Kawa viertakt blok.

[ Bericht 4% gewijzigd door Patrick281 op 20-02-2005 14:55:01 ]
  zondag 20 februari 2005 @ 14:51:39 #272
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25179005
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:48 schreef Didiot het volgende:

[..]

Ik mag voorlopig de eerste twee jaar alles door een Suzuki dealer laten doen met de SV
Vervelend (voor je portmonnee)

Ik nog tot 22 april 2006.....
  zondag 20 februari 2005 @ 14:52:12 #273
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25179025
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:49 schreef Patrick281 het volgende:



Ik zie het helemaal voor me.
Hoezo? Ik bedoelde aandachtig

Trouwens, die polderweggetjes waar Didiot en jij gereden hadden heb ik ook vaak gereden, is best leuk rijden Daar had ik toen met mn pa geswitched, hij op de Bandit en ik op de FJR
  zondag 20 februari 2005 @ 14:55:40 #274
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_25179101
pfff die z1000 meerdere malen om lopen kwijlen voor dat ik mn suz kocht..

ik had die suz net een maand en toen zag ik he een z750 voor het zelfde geld als mn suz
dat was 3 seconden slikken, en balen.. daarna heerlijk op mn suz gereden, als die kawa een v-twin had hmmz dan zou het echt lastig geweest zijn
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  zondag 20 februari 2005 @ 14:55:42 #275
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25179102
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Deze Z1000 is nog mooier

Echt vet eigenlijk

Zit zowat te kwijlen hier, maar ja, het blijft naked he Jammer dat ze nog zo nieuw, en dus duur zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')