Je hoort mij niet zeggen dat het raar is, wel erg onverstandig. Je steekt je tot aan de limit in de schulden.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:17 schreef HellRaver het volgende:
Dus dit is niet zo raar hoor........
Hij gaat toch verbouwen? Wat een onzin om te gaan verkondigen dat het onverstandig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat het raar is, wel erg onverstandig. Je steekt je tot aan de limit in de schulden.
Je draaft door. Als je alles 100% moet verhypotheken....je huis + je kk + je verbouwing....ben je gewoon onverstandig bezig. Dan verbouw je gewoon niet tenzij je wat eigen geld inlegt........of je salaris van niveau is dat je nog een veel hogere lening af had kunnen sluiten. Max in de schulden steken is gewoon niet goed, daar hoeft niet eens discussie over te zijnquote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij gaat toch verbouwen? Wat een onzin om te gaan verkondigen dat het onverstandig is.
Dan kun je ook zeggen dat starters onverstandig zijn, wanneer ze een huis kopen. Of wil jij eerst je hele hypotheek bij elkaar sparen en dan pas een huis kopen? Veel succes dan....
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:18 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je draaft door. Als je alles 100% moet verhypotheken....je huis + je kk + je verbouwing....ben je gewoon onverstandig bezig. Dan verbouw je gewoon niet tenzij je wat eigen geld inlegt........of je salaris van niveau is dat je nog een veel hogere lening af had kunnen sluiten. Max in de schulden steken is gewoon niet goed, daar hoeft niet eens discussie over te zijn
Lol, denk je werkelijk dat ik geen hypotheek kan krijgenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, man...
Waarom ben je dan onverstandig bezig? Ik kan je melden dat ik momenteel ga verbouwen: dit gaat zo'n 16.000,-- euro kosten. Ik heb mijn woning laten taxeren en na verbouwing is de woning 20.000,-- meer waard.
Jij bepaalt niet of je "maximaal" in de schulden steken verstandig is. Ken jij de toekomst van die mensen?
Je kunt niet eens een tweede hypotheek krijgen als je salaris niet toereikend is. Dan kan je woning nog wel voldoende waard zijn/worden, maar die hypotheek krijg je echt niet.
Leuk dat je je eigen geld inlegt. Heb je, in het geval dat jij schetst dat mensen " maximaal lenen" , geen spaargeld achter de hand, want het zit in je stenen. Da's pas handig....
ik heb overigens al tijden het idee dat je afgeeft op mensen die wel een hypotheek kunnen krijgen voor een leuke woning, juist omdat jij het niet kunt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Lol, denk je werkelijk dat ik geen hypotheek kan krijgenIk vind dat er 30% lucht in de huizenprijzen zit en wil daarom geen hypotheek afsluiten.
quote:Punt 2.........niemand kent de toekomst van mensen, jij niet, ik niet en zijzelf ook niet.....dus maximaal in de schulden steken is erg onverstandig. Dat je dat niet inziet
Niet zo gek als je de verbouwing zelf gaat uitvoeren....(en de taxatie al is geweest)quote:Punt 3.........Jij gaat voor 16K verbouwen en je huis wordt 20K meer waard. Geloof je dat echt zelf?
Ik vind dat je een verbouwing voor een ngroot deel met eigen geld moet kunnen bekostigen en niet een extra hypotheek voor af moet sluiten., dat is nogal een verschil met eigen geld inleggen op een koopwoning.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij vindt dat mensen eigen geld in hun woning moeten steken, want anders is het onverstandig. Dat is pas een uitspraak die helemaal nergens over gaat....
Ik verdraai niets, want ik ben het gewoon niet met je eens. Een verbowuing voegt over het algemeen waarde toe aan je woning.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:06 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Ik vind dat je een verbouwing voor een ngroot deel met eigen geld moet kunnen bekostigen en niet een extra hypotheek voor af moet sluiten., dat is nogal een verschil met eigen geld inleggen op een koopwoning.
Jij verdraait m'n woorden maar een beetje om nog iets te kunnen redden.
Zwaaihandjes zijn een teken van onmacht, dat weet je toch onderhand wel. Wanneer je werkelijk het verschil niet ziet wat je hierboven schetst, heb ik je inderdaad op het juiste niveau ingeschat.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik verdraai niets, want ik ben het gewoon niet met je eens. Een verbowuing voegt over het algemeen waarde toe aan je woning.
Dus of je nou een duurdere woning koopt en die met je hypotheek bekostigd of een je goedkopere woning verbouwen zodat die ook duurder wordt
Ik zie het verschil niet![]()
Bij hem kan dat, heus waar. Als straks de muren op instorten staan denkt hij nog dat z'n huis in waarde is gestegen. Lenen, lenen, lenen.......dat hebben ze hem bij de cursus van de RVS goed ingepeperd in elk geval. Ongelofelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef dop het volgende:
ik wil niet zeuren maar welke taxateur taxeert vooraf een verouwing ?
Dat doet elke taxateur die taxeert voor een hypotheek.....quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef dop het volgende:
ik wil niet zeuren maar welke taxateur taxeert vooraf een verouwing ?
Je bent inderdaad ontoerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:15 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Bij hem kan dat, heus waar. Als straks de muren op instorten staan denkt hij nog dat z'n huis in waarde is gestegen. Lenen, lenen, lenen.......dat hebben ze hem bij de cursus van de RVS goed ingepeperd in elk geval. Ongelofelijk.
Een taxatierapport is ALTIJD een verwachting.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:27 schreef dop het volgende:
laat zien dat raport zou ik zo zeggen
die taxateur kan nooit meer hebben gedaan dan een verwachting uitspreken
moet niet gekker worden
Luister vrind, Ik heb hier het taxatie raport naast me liggen en daar staat geen schatting bij hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:45 schreef dop het volgende:
ge-lul
een taxateur is onafhankelijk en heeft niets met de hypotheek verstrekker te maken
kom op met dat taxatie raport
een taxatie is inderdaat een verwachting , maar gaat wel over het geen de taxateur heeft gezien
hij kan daar naast een verwachting uitspreken over de verbouwing maar dat is nu net geen taxatie
er word dan ook wel gesproken over geschatte waarde na verbouwing
1 als hij zijn werk naar behoren doet is hij niet in 10 minuten klaarquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:58 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Luister vrind, Ik heb hier het taxatie raport naast me liggen en daar staat geen schatting bij hoor.
Stel ik heb hier een factuur liggen voor dubbele beglazing met kunstof kozijnen. Dan weet hij toch hoeveel hij daarvoor moet taxeren........
Denk jij nou echt dat hij in die 10 minuten dat een taxateur binnen is alles precies kan zien?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |