NHG geeft ook de klant meer zekerheid, omdat deze na executieverkoop niet meer met een eventuele restschuld blijft zitten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:51 schreef KreKkeR het volgende:
NHG is overigens veiliger voor de bank, het geeft de bank extra garantie (en niet de klant) en daarom biedt de bank je een lager % wanneer je NHG neemt. De eisen zijn echter zeer streng en niet bepaald door de Rabobank zelf. Mbt NHG lijkt het me niet dat de bank je probeert te naaien.
Klopt, goed punt. Dit is echter wel alleen het geval, wanneer aangetoond kan worden dat de geldnemer er alles aan heeft gedaan de restschuld zoveel mogelijk te beperken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:21 schreef Jarkie het volgende:
[..]
NHG geeft ook de klant meer zekerheid, omdat deze na executieverkoop niet meer met een eventuele restschuld blijft zitten.
Daar komt nog een stevige toeslag overheen omdat je ruim boven de executiewaarde leent.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:39 schreef HellRaver het volgende:
Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:
Ik heb een hypotheek van 180.000 Euro
Ik wil gaan verbouwen voor 20.000 Euro
Daar sluit ik een 2e hypotheek voor af
Nationale Hypotheek Garantie wordt afgewezen omdat de waarde van de woning voor verbouwing minder waard is dan de huidige hypotheek (170.000)
Dit houd in dat ik meer rente zal moeten betalen.
Op de site van Rabobank staat een rente van 4,3% met NHG en 0,2% toeslag zonder NHG dit maakt dus samen: 4,5%
Die 5,4% effectief is niet interessant om te vergelijken, dus die laten we weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:39 schreef HellRaver het volgende:
Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:
Ik heb een hypotheek van 180.000 Euro
Ik wil gaan verbouwen voor 20.000 Euro
Daar sluit ik een 2e hypotheek voor af
Nationale Hypotheek Garantie wordt afgewezen omdat de waarde van de woning voor verbouwing minder waard is dan de huidige hypotheek (170.000)
Dit houd in dat ik meer rente zal moeten betalen.
Op de site van Rabobank staat een rente van 4,3% met NHG en 0,2% toeslag zonder NHG dit maakt dus samen: 4,5%
http://www.rabobankgroep.nl/asp/default.asp?node_id=9874&version_id=1
Op de site van de hypotheker zie ik bij spaarhypotheek van de rabobank voor 10 jaar vast in het toptarief 4,8% staan.
Nou krijg ik 5,2% nominaal en 5,4% effectief aangeboden.
Kan iemand dit uitleggen of word ik gewoon genaaid?
"Ha goedemiddig u spreekt met HellRaver. Vraagje, naaien jullie mij?"quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:35 schreef Keijs het volgende:
Wellicht even bellen met de Rabo ?
Jah joh, met de boete om bij Rabo weg te komen ben je zeker voordeliger uitquote:
Misschien omdat er bij een executieverkoop eerst afgelost wordt op de eerste hypotheek, en pas als er wat overblijft op de tweede?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:44 schreef HellRaver het volgende:
Ik kan nl nergens vinden waarom je voor een 2e hypotheek meer rente zou moeten betalen
Toen er tenslotte nog sprake was van NHG kreeg ik nl ook geen extra toeslag omdat het een 2e hypotheek was
Je gaat nu dus een hyptheek afsluiten die hoger is dan de waarde van je huis.....en niet zo'n beetje ook. Zeggen adviseurs je niet dat dat niet echt handig isquote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:07 schreef HellRaver het volgende:
Het klopt idd dat je meet rente betaald als je meer leent.
Ik leen 125% van de executiewaarde dus kijk ik bij het rente percentage van een spaarhypotheek bij de rabobank zonder Nationale Hypotheek Garantie bij 125% Hypotheek van de executiewaarde.
Die is 4,8% (Staat op de site van de hypotheker (18-02-05))
Dus dan blijf ik nog met 0,4% zitten waarvan ik niet weet waar die vandaan komen aangezien ik overal rekening mee heb gehouden.
En ik zou niet weten waarom ze het rentepercentage op zouden hogen als ze meer risico lopen want dat zit toch ook weer in de premie die je betaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |