Heee Janena! (Marije hier

check mijn fobo maar)
Ik ben het met je eens dat een dreadzetter aan de klant moet uitleggen hoe deze z'n dreads een beetje bij moet houden. Toen ik m'n dreads kreeg, kreeg ik een A4'tje mee met de belangrijkste info daarop en daar heb ik heel veel aan gehad.
Die losse haren kun je wegwerken door je haaknaald (ik gebruik het liefst een 1.25) door je dread te steken, zodat hij uitkomt bij het plukje. Dat plukje draai je dan een paar keer (drie keer ofzo, niet echt belangrijk) om de haaknaald, en dan trek je de haaknaald terug door je dread. En zo ga je door tot het plukje helemaal bij je dread is

als je stompe puntjes zou willen, zou je dat ook op deze manier moeten doen, maar dan met de plukjes onderaan je dread (logisch) en als je losse plukken bij je uitgroei hebt dan kun je dat ook zo doen.
Bij bobbels maakt het uit of het een bobbel of een lus is. Is het een bobbel (een hoekje in je dread omdat de ene kant sneller vervilt), dan komt het sowieso meestal wel goed met de tijd. Is het een lus, dan kun je hem in je dread haken door hem met een haaknaald in je dread te trekken en vervolgens met een
viltnaald vast te 'vilten' (er zitten kleine weerhaakjes aan een viltnaald dus je hoeft alleen maar te 'prikken' ermee). Bobbels kun je eigenlijk ook op deze manier wegwerken.
Ik kan ook dreads zetten, maar ik doe het niet als 'baantje' omdat ik het dan veel te vaak moet doen haha

maar ik heb het wel een tijdje gedaan.
Als je een dreadzetter zoekt, raad ik je aan om in
deze lijst te kijken. Janena bijvoorbeeld staat daar ook in