abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25143385
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:38 schreef Duiveltja het volgende:
sex helpt ook

Try that

Ik ben de 2000 posts gepasseerd
Correct en tevens juist...
pi_25143438
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:38 schreef Duiveltja het volgende:
sex helpt ook

Try that
Daar ben ik wel voor te porren pssst ik ben trouwens gewoon een Nederlander hoor, je hoeft dus geen Engels te praten. Ik weet het die McDonalds reclame met dat doldwaze Engelse Timberlake regeltje maakt het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren om Engels te gaan praten maar kom op; niet tegen mij.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_25143498
Wat vinden jullie van me nieuwe avatar ?
pi_25143533
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Dada het volgende:

[..]

Daar ben ik wel voor te porren pssst ik ben trouwens gewoon een Nederlander hoor, je hoeft dus geen Engels te praten. Ik weet het die McDonalds reclame met dat doldwaze Engelse Timberlake regeltje maakt het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren om Engels te gaan praten maar kom op; niet tegen mij.
McDonalds
pi_25143656
quote:

[..]

Wouw en je had nog niet eens gezeurd over de TT
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_25143683
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:41 schreef bar_rel het volgende:

[..]

Ik ben de 2000 posts gepasseerd
Feest!
So be mine
clic
clic
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:01:44 #82
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25143720
quote:

[..]

Waarom die afschuw jegens het Engels/Amerikaans?

Ik vind zelf Nederlands een erg lelijke taal. In het Engels kan ik mij beter en mooier uitdrukken. Al kan ik me voorstellen dat men zich vreselijk ergert aan de grote hoeveelheid engelse teksten die er tegenwoordig gespuid worden, maar dat is volgens mij niet zonder reden; het Nederlands is gewoon ontoereikend.

Neem bijvoorbeeld "whatever". Ik zag een film waarin ze dat vertaalden met "al gelijk". Kom op zeg! "Al gelijk" slaat gewoon volledig de plank mis. "Whatever" is daarentegen een lekker, mooi woord.

Trouwens, is ook Amerikaans. Vind je dan niet ook dat doordat alle Jerry Springer sletten dat gebaar op de buis rondslingeren, het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren wordt om dat soort gebaren te hanteren...?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_25143750
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:01 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik vind zelf Nederlands een erg lelijke taal. In het Engels kan ik mij beter en mooier uitdrukken. Al kan ik me voorstellen dat men zich vreselijk ergert aan de grote hoeveelheid engelse teksten die er tegenwoordig gespuid worden, maar dat is volgens mij niet zonder reden; het Nederlands is gewoon ontoereikend.

Neem bijvoorbeeld "whatever". Ik zag een film waarin ze dat vertaalden met "al gelijk". Kom op zeg! "Al gelijk" slaat gewoon volledig de plank mis. "Whatever" is daarentegen een lekker, mooi woord.

Trouwens, is ook Amerikaans. Vind je dan niet ook dat doordat alle Jerry Springer sletten dat gebaar op de buis rondslingeren, het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren wordt om dat soort gebaren te hanteren...?
You go boy! 'Jij gaat jongen' klinkt natuurlijk totaal niet
So be mine
clic
clic
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:10:55 #84
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25143850
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:04 schreef ZOWIEE het volgende:

[..]

You go boy! 'Jij gaat jongen' klinkt natuurlijk totaal niet
Kijk, jij snapt het. Way to go! "manier om te gaan"... ook alweer zo'n voorbeeld.
pi_25143988
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:01 schreef Zhenar het volgende:

Ik vind zelf Nederlands een erg lelijke taal. In het Engels kan ik mij beter en mooier uitdrukken.
Geen flauw idee, ik vind het gewoon tenenkrommend.

Jij vindt het Nederlands geen lelijke taal, je kent hem gewoon al, het is bekend al je hele leven. De enige reden waarom jij Engels mooi vindt is omdat dat de taal is van al die mooie, stoere Hollywood films, jij vindt de karakters in de film leuk en dus hun uitspraken en dus het Engels.

Maar goed jij kan je mooier uitdrukken in het Engels, prima dan ga jij vanaf nu alleen nog maar in het Engels posten
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:27:56 #86
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25144086
quote:

[..]

Daar ben ik wel voor te porren [sub]
Kom maar langs
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:29:42 #87
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_25144111
allaallalalalal

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_25144146
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:29 schreef timbob het volgende:
allaallalalalal

?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:33:18 #89
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25144154
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:29 schreef timbob het volgende:
allaallalalalal
Alaaf
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:38:34 #90
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25144221
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:21 schreef Dada het volgende:

[..]

Geen flauw idee, ik vind het gewoon tenenkrommend.

Jij vindt het Nederlands geen lelijke taal, je kent hem gewoon al, het is bekend al je hele leven. De enige reden waarom jij Engels mooi vindt is omdat dat de taal is van al die mooie, stoere Hollywood films, jij vindt de karakters in de film leuk en dus hun uitspraken en dus het Engels.

Maar goed jij kan je mooier uitdrukken in het Engels, prima dan ga jij vanaf nu alleen nog maar in het Engels posten
Fine with me.

You are, of course, right when saying that American movies and television series have influenced the linguistical behaviour of (mostly younger) Europeans. But I for one don't prefer English expressions and words to Dutch ones because I like the characters or movies whence they came from. I like it because those words and sayings have been assimilated by (parts of) our own culture. Language is, after all, fashion. One hundred years ago, 'we Dutch people' spoke very differently compared to the way we speak nowadays. Besides, different languages have always been affected by each other. There are traces of many different (ancient and modern) languages to be found in modern day Dutch language, but I don't hear you complaining about them. For exapmle, if it wasn't for the Romans we wouldn't have a "FOK!forum"... we'd have a "FOK!Praatplaats" or something like that.

So in conclusion to my rant, I'd like to state that things change, even our language. They always have. Deal with it, or at least don't bother peoplpe with your conservative whining.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:44:59 #91
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_25144304
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:32 schreef Airelle het volgende:

[..]

?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_25144402
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:38 schreef Zhenar het volgende:
Fine with me.
So in conclusion to my rant, I'd like to state that things change, even our language. They always have. Deal with it, or at least don't bother peoplpe with your conservative whining.
prachtig! Je maakt een goed punt Niet dat ik nu Engels zal gaan praten En jij kunt nu wel ontkennen dat jij het Engels leuk vindt vanwege de film/muziek/tv maar die mensen die dat Engels hebben overgenomen hebben het wel degelijk daarvandaan. En volgens mij jij ook. Ik kan er gewoon niet tegen, en jij vindt het ook niet altijd even leuk zei je daarnet. Ik blijf dus gewoon doorgaan met het verkondigen van mijn "conservatieve" mening
pi_25144420
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:27 schreef Christine het volgende:
Kom maar langs
oeh...maar eh.. ben jij niet al bezet?

EDIT: Wat zeik ik, de griep heeft mijn geilheid aangetast , ik kom er nu aan
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:59:46 #94
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25144497
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:52 schreef Dada het volgende:

[..]

prachtig! Je maakt een goed punt Niet dat ik nu Engels zal gaan praten En jij kunt nu wel ontkennen dat jij het Engels leuk vindt vanwege de film/muziek/tv maar die mensen die dat Engels hebben overgenomen hebben het wel degelijk daarvandaan. En volgens mij jij ook. Ik kan er gewoon niet tegen, en jij vindt het ook niet altijd even leuk zei je daarnet. Ik blijf dus gewoon doorgaan met het verkondigen van mijn "conservatieve" mening
[/engelse modus]
Ik ben blij dat je het mooi vond! Natuurlijk pikt iedereen dingen op uit films e.d., dat is immers de manier waarop we het meest aan de 'kwaadaardige' engelse invloeden worden blootgesteld. Maar als ik iets 'overneem', dan is dat niet om de reden die jij noemde dat "het karakter of de film zo gaaf is", maar omdat ik de uitdrukking zelf gewoon mooi vind.

Tenzij ik zeg "use the force", dan is het toch echt vanwege de film.

PS [edit]: ga vooral door met het verkondigen van je "conservatieve" mening! Wat tegengas tegen het mainstream gedrag van de Nederlandse bevolking kan immers helemaal geen kwaad.
Ik word alleen zelf altijd zo moe van het felle anti-Amerikanisme dat sommige pensen plachten te verkondigen, en gezien jouw sig heeft jouw standpunt daar ook wel iets mee te maken.
pi_25144569
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef Zhenar het volgende:

[..]

[/engelse modus]
Ik ben blij dat je het mooi vond! Natuurlijk pikt iedereen dingen op uit films e.d., dat is immers de manier waarop we het meest aan de 'kwaadaardige' engelse invloeden worden blootgesteld. Maar als ik iets 'overneem', dan is dat niet om de reden die jij noemde dat "het karakter of de film zo gaaf is", maar omdat ik de uitdrukking zelf gewoon mooi vind.

Tenzij ik zeg "use the force", dan is het toch echt vanwege de film.
Hé wat nou [/engelse modus], aan met dat ding. Als jij je daar beter in kunt uitdrukken dan werk ik daaraan mee, speciaal voor jou Dus kom op in het Engels

"May the force be with you" = Sterkte Heerlijk dat Nederlands.
pi_25144635
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef Zhenar het volgende:
PS [edit]: ga vooral door met het verkondigen van je "conservatieve" mening! Wat tegengas tegen het mainstream gedrag van de Nederlandse bevolking kan immers helemaal geen kwaad.
Ik word alleen zelf altijd zo moe van het felle anti-Amerikanisme dat sommige pensen plachten te verkondigen, en gezien jouw sig heeft jouw standpunt daar ook wel iets mee te maken.
Nee dat zie je dan echt fout. Ben helemaal niet anti Amerika. Het is echt puur gericht aan de volgelingen of meelopers. Niet anti Amerikaans. Meer pro Nederland Jezus ik klink net als Nawijn of een andere enge politicus, is niet de bedoeling.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 14:16:47 #97
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25144760
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:03 schreef Dada het volgende:

[..]

Hé wat nou [/engelse modus], aan met dat ding. Als jij je daar beter in kunt uitdrukken dan werk ik daaraan mee, speciaal voor jou Dus kom op in het Engels

"May the force be with you" = Sterkte Heerlijk dat Nederlands.
"Sterkte"; that's rich!

But if you insist, I'll refrain from typing in Dutch en continue my Englisch rambling.

I do think that (certain) expressions are better/more beautiful in English than in Dutch, but let's not underestimate the power of laziness. I never stated that my English is better than my Dutch; my statement only concerned the languages themselves. Being an ordinary Dutch lad, I'm way more well-spoken in Dutch than in English. If I'd be able to, I'd speak English all day (but that wouldn't be very convenient living in Holland, now would it?), but I'm just not that good! If the oppurtunity presents itself, though, and I find myself in a situation where I know an English expression which better suits the occasion, I'll use it. This not being one of those situations, I'd rather return to using the rather appalling language of the Dutch. It may be a boring language, but it sure as hell helps me express myself easily.

I've enjoyed your willingness to engage in my English-themed posts, however, so thanks for that.
[/engelse modus]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 14:18:39 #98
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_25144787
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:07 schreef Dada het volgende:

[..]

Nee dat zie je dan echt fout. Ben helemaal niet anti Amerika. Het is echt puur gericht aan de volgelingen of meelopers. Niet anti Amerikaans. Meer pro Nederland Jezus ik klink net als Nawijn of een andere enge politicus, is niet de bedoeling.
Nawijn!

* Zhenar maakt een afweergebaar tegen boze geesten en slaat voor de zekerheid een kruisje.
pi_25144798
TVP
pi_25144807
Waarom wordt Fok geteisterd door engelse noobs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')