Daar ben ik wel voor te porrenquote:
McDonaldsquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Dada het volgende:
[..]
Daar ben ik wel voor te porrenpssst ik ben trouwens gewoon een Nederlander hoor, je hoeft dus geen Engels te praten. Ik weet het die McDonalds reclame met dat doldwaze Engelse Timberlake regeltje maakt het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren om Engels te gaan praten maar kom op;
niet tegen mij.
Wouw en je had nog niet eens gezeurd over de TTquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Dada het volgende:
[..]
Daar ben ik wel voor te porrenpssst ik ben trouwens gewoon een Nederlander hoor, je hoeft dus geen Engels te praten. Ik weet het die McDonalds reclame met dat doldwaze Engelse Timberlake regeltje maakt het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren om Engels te gaan praten maar kom op;
niet tegen mij.
Waarom die afschuw jegens het Engels/Amerikaans?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Dada het volgende:
[..]
niet tegen mij.
You go boy!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:01 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Waarom die afschuw jegens het Engels/Amerikaans?
Ik vind zelf Nederlands een erg lelijke taal. In het Engels kan ik mij beter en mooier uitdrukken. Al kan ik me voorstellen dat men zich vreselijk ergert aan de grote hoeveelheid engelse teksten die er tegenwoordig gespuid worden, maar dat is volgens mij niet zonder reden; het Nederlands is gewoon ontoereikend.![]()
Neem bijvoorbeeld "whatever". Ik zag een film waarin ze dat vertaalden met "al gelijk". Kom op zeg! "Al gelijk" slaat gewoon volledig de plank mis. "Whatever" is daarentegen een lekker, mooi woord.
Trouwens,is ook Amerikaans. Vind je dan niet ook dat doordat alle Jerry Springer sletten dat gebaar op de buis rondslingeren, het heel aanstekelijk voor bepaalde onzekere Nederlandse jongeren wordt om dat soort gebaren te hanteren...?
Kijk, jij snapt het. Way to go! "manier om te gaan"... ook alweer zo'n voorbeeld.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:04 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
You go boy!'Jij gaat jongen' klinkt natuurlijk totaal niet
![]()
Geen flauw idee, ik vind het gewoon tenenkrommend.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:01 schreef Zhenar het volgende:
Waarom die afschuw jegens het Engels/Amerikaans?
Ik vind zelf Nederlands een erg lelijke taal. In het Engels kan ik mij beter en mooier uitdrukken.
Kom maar langsquote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef Dada het volgende:
[..]
Daar ben ik wel voor te porren[sub]
Fine with me.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:21 schreef Dada het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik vind het gewoon tenenkrommend.
Jij vindt het Nederlands geen lelijke taal, je kent hem gewoon al, het is bekend al je hele leven. De enige reden waarom jij Engels mooi vindt is omdat dat de taal is van al die mooie, stoere Hollywood films, jij vindt de karakters in de film leuk en dus hun uitspraken en dus het Engels.
Maar goed jij kan je mooier uitdrukken in het Engels, prima dan ga jij vanaf nu alleen nog maar in het Engels posten
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:38 schreef Zhenar het volgende:
Fine with me.
So in conclusion to my rant, I'd like to state that things change, even our language. They always have. Deal with it, or at least don't bother peoplpe with your conservative whining.
quote:
[/engelse modus]quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:52 schreef Dada het volgende:
[..]prachtig! Je maakt een goed punt
Niet dat ik nu Engels zal gaan praten
En jij kunt nu wel ontkennen dat jij het Engels leuk vindt vanwege de film/muziek/tv maar die mensen die dat Engels hebben overgenomen hebben het wel degelijk daarvandaan. En volgens mij jij ook. Ik kan er gewoon niet tegen, en jij vindt het ook niet altijd even leuk zei je daarnet. Ik blijf dus gewoon doorgaan met het verkondigen van mijn "conservatieve" mening
![]()
Hé wat nou [/engelse modus], aan met dat ding. Als jij je daar beter in kunt uitdrukken dan werk ik daaraan mee, speciaal voor jouquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
[/engelse modus]
Ik ben blij dat je het mooi vond! Natuurlijk pikt iedereen dingen op uit films e.d., dat is immers de manier waarop we het meest aan de 'kwaadaardige' engelse invloeden worden blootgesteld. Maar als ik iets 'overneem', dan is dat niet om de reden die jij noemde dat "het karakter of de film zo gaaf is", maar omdat ik de uitdrukking zelf gewoon mooi vind.
Tenzij ik zeg "use the force", dan is het toch echt vanwege de film.
Nee dat zie je dan echt fout. Ben helemaal niet anti Amerika. Het is echt puur gericht aan de volgelingen of meelopers. Niet anti Amerikaans. Meer pro Nederland Jezus ik klink net als Nawijnquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef Zhenar het volgende:
PS [edit]: ga vooral door met het verkondigen van je "conservatieve" mening! Wat tegengas tegen het mainstream gedrag van de Nederlandse bevolking kan immers helemaal geen kwaad.
Ik word alleen zelf altijd zo moe van het felle anti-Amerikanisme dat sommige pensen plachten te verkondigen, en gezien jouw sig heeft jouw standpunt daar ook wel iets mee te maken.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:03 schreef Dada het volgende:
[..]
Hé wat nou [/engelse modus], aan met dat ding. Als jij je daar beter in kunt uitdrukken dan werk ik daaraan mee, speciaal voor jouDus kom op in het Engels
"May the force be with you" = SterkteHeerlijk dat Nederlands.
Nawijn!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:07 schreef Dada het volgende:
[..]
Nee dat zie je dan echt fout. Ben helemaal niet anti Amerika. Het is echt puur gericht aan de volgelingen of meelopers. Niet anti Amerikaans. Meer pro Nederland Jezus ik klink net als Nawijnof een andere enge politicus, is niet de bedoeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |