Ok, dan ga ik nu terug naar de vijver om em af te maken.quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:51 schreef BrauN het volgende:
Als een visser dat tegen je zegt mag je hem gerust doodmaken met zijn eigen vishaakjes, want hij kletst maar wat in 't rond.
Lieve kikoooooo, ik denk dat kibbeling niet kan zwemmen, maar enkel lopen. Ze bewegen zich voort over de zee- of zwembadbodem en worden gevangen d.m.v. schraapnetten.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:02 schreef kikoooooo het volgende:
En cavia, oprotten met je tekenfilmpjes
bedankt
Bij de shoarma toko zwemmen daar wel onzichtbare 'soldaatjes' in.....quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:26 schreef BrauN het volgende:
EN IK ZIE OOK ALTIJD BAKJES KNOFLOOKSAUS STAAN BIJ DE VISBOER MAAR DAT BEN IK OOK NOG NOOIT ZWEMMEND TEGEN GEKOMEN!!!!11![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 februari 2005 16:03 schreef Rio het volgende:
Rolmopsen bestaan niet eens in levende vorm, sukkel!
jajaquote:Op donderdag 17 februari 2005 14:38 schreef helldeskr het volgende:
Even wat gegoogeld
" Kibbelingen zijn lekkerbekjes.
Hoho zal je zeggen: "Kibbelingen zijn toch gebakken graadloze stukjes kabeljauw en geen lekkerbekjes?"
(Dat "visdetaillisten" goedkopere vissoorten als kibbeling verkopen is ergerlijk, maar laat ik buiten beschouwing).
Kabeljauw klopt, want kibbelingen waren de uitgesneden en gezouten wangen van de kabeljauw. De ongezouten wangetjes werden gebakken en heetten lekkerbekjes. Huidige kibbelingen zijn dus eigenlijk lekkerbekjes. Maar wat zijn lekkerbekjes dan???
N.B. Neem van mij aan dat de echte vakman zich nog steeds visboer noemt en geen "visdetaillist" (proest...:-)))
"
Je foto werkt nietquote:Op donderdag 17 februari 2005 22:18 schreef Da hopman het volgende:
[afbeelding]
Maak de haringen schoon en fileer ze.
Leg op elke haringfilet een augurkje, rol dit op en zet het vast met een cocktailprikker.
Leg de rolletjes in een weckpot.
Snij de citroen in schijfjes en steek deze tussen de rolletjes.
Hak de ui grof en doe deze met de peper, laurier, kruidnagelen, mosterdzaad en azijn
in een pan en breng dit aan de kook.
Laat het tot lauw afkoelen.
Giet nu de azijn over de rolletjes; deze moeten onderstaan.
Sluit de pot af en laat deze minstens 4 dagen voor gebruik staan.
DUDE !!!!quote:
Een soort brabanders ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:50 schreef Rio het volgende:
Kibbeling hebben geen vinnen etc. Zijn een soort uit hun krachten gegroeide amoebes, met een oermond.
Je praat onzin man.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:26 schreef Wokkel1982 het volgende:
Het grootste misverstand bestaat wel over de kibbeling, het wordt vaak verkocht als een vissoort maar een is eigenlijk gewoon een landdier. Hij groeit aan een boom in de woestijn waar hij leeft van het water uit cactussen, tijdens deze toeren die hij moet uithalen om de cactus open te maken bezeert hij zichzelf regelmatig en daarvan komt zijn gehavende uiterlijk.
volgens mij kon je nog wel eens gelijk hebben jij!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:26 schreef Wokkel1982 het volgende:
Het grootste misverstand bestaat wel over de kibbeling, het wordt vaak verkocht als een vissoort maar een is eigenlijk gewoon een landdier. Hij groeit aan een boom in de woestijn waar hij leeft van het water uit cactussen, tijdens deze toeren die hij moet uithalen om de cactus open te maken bezeert hij zichzelf regelmatig en daarvan komt zijn gehavende uiterlijk.
matigquote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:32 schreef buitenbeentje het volgende:
Loop ik hier laatst bij de visvijver, vraag ik aan zo'n figuur: Bijten ze een beetje? Neuh zegtie. Nou, zeg ik, dan zitten hier kennelijk alleen maar tamme.
Wordt die gast toch een partij kwaad.![]()
Leg eens uit dan...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:17 schreef Beach het volgende:
Kibbeling wordt gevangen als uitwerpselen van gewone vissen.
Weet wat je eet kikoooo![]()
Jij hebt het doorquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Leg eens uit dan...
Ze vangen gewone vissen, en persen dan de kibbelingen eruit?
Als je kibbelingen lust lust je ook lekkerbekjes.quote:
En wat is daar mis mee dan ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
jaja
met je google
jij hangt vast de hele dag met je bek boven de visfrituur
of je zit de hele dag op zo'n boot, beetje de mannenliefde te bedrijven
Nee, in knoflooksausquote:Op zondag 20 februari 2005 13:55 schreef Tokay het volgende:
In de Joppiesaus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |