Gisteren getypt, maar toen was het forum down... Dus bij deze:
Het gaat goed met mijn Atalanta. Zit inmiddels in april 2009 en ik sta bovenaan in de Serie A met nog vijf wedstrijden te gaan. Op het moment van schrijven sta ik in de halve finale van de UEFA Cup, 1st leg met 4-0 voor... In de Kuip tegen Feyenoord. Vier keer Pazzini (hattrick in negen minuten
![]()
), en het is nog maar rust. (werd 1-5, red.)
In de winterstop heb ik Sneijder verkocht. Hij deed het best aardig, daarom haalde ik hem ook, maar ik blijf het een rotjong vinden. Toch in een half jaar tijd 30 miljoen euro winst. Gratis gekomen in de zomer, en voor 30 miljoen verkocht aan Milan (waar hij overigens meteen twee van de drie goals of the month scoorde). Als vervanger haalde ik Nasri uit Frankrijk. Groot talent, die het tot nu toe lang niet onverdienstelijk doet. Voor wat back-up had ik ook Deco nog getekend, die gelukkig wel voor een niet al te hoog loon als back-up wilde fungeren.
Mijn beste speler is qua ratings al jaren Montolivo, maar de pers is erg gecharmeerd van Joseph Yobo. Ik krijg elke twee weken de vraag of ik hem wel kan behouden. Hij wordt helaas boos als ik daarop reageer, dus moet ik me altijd inhouden. Vervelende is dat hij een minimum release clause heeft van 14,75 miljoen, en hij 14 waard is op dit moment. Hij zegt wel een nieuw contract te willen, maar alles wat ik hem aanbied (zelfs hoger dan zijn eisen) wil hij niet ondertekenen.
Ik vraag me af wat ik met Montolivo en Pazzini moet doen. Twee wereldspelers, maar ze zitten nu op de top van hun kunnen en ik denk dat ze nu het meeste op zouden leveren. Bovendien heeft Montolivo een release clause van 55 miljoen, waar hij niet ver meer onder zit. Een nieuw contract kan ik voor beiden niet betalen. 100.000 euro per week kan ik echt niet aan. Mede daarom denk ik er ook over om mijn selectie wat uit te dunnen, want met 65.000 euro in de week kan ik geen echte verbeteringen meer aanbrengen in het team. Niet veel in elk geval... Bovendien zijn er een stuk of vijf spelers ontevreden over hun huidige contract.
Ik ben dus nog volop in de race, alleen ben ik in de beker weer uitgeschakeld. Voor het vierde achtereenvolgende seizoen door Roma. En daar moet ik ook tegen in de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik hoop niet dat ze me de Serie A door de neus gaan boren, want een voorsprong van slechts één punt is niet al te veilig.
---
De thuiswedstrijd tegen Feyenoord inmiddels met 7-0 gewonnen. 12-1 aggregate in de halve UEFA Cup finale is niet verkeerd. Finale tegen Newcastle (highest seeding) in De Kuip. In de Serie A nog 4 wedstrijden. Ik sta een punt voor op Milan, de rest doet niet meer mee. Moet helaas nog naar Inter (mijn zwaarste tegenstander) en thuis tegen Roma... Maar ik ga voor het kampioenschap