Ik zie dat er veel mensen bezig zijn met Heerenveen. Ik ook, ik zal even vertellen hoe het allemaal begon.
Ik begon het spel zonder club. Daarna al snel aangenomen bij Dordrecht. Het eerste seizoen liep niet echt lekker. Thuis won ik vrijwel alles, maar uit ging het dramatisch. Achteraf bleek dat vooral te maken hebben met mijn tactiek. Ik eindigde het seizoen als 9e, op 3 punten liep ik de nacompetitie mis. Het seizoen daarna ging het een stuk beter. Ik werd toen 3e achter ADO Den Haag en FC Volendam. Via de nacompetitie promoveerde ik uiteindelijk. Inmiddels had ik al behoorlijk wat versterkingen gehaald. Zo had ik Boussaboun transfervrij van NAC gehaald en hij werd clubtopscorer. Verder had ik o.a. Marquinho (ex-PSV), Daemen (ex-Fortuna) en Junquiera (ex-Emmen).
Mijn derde seizoen startte dus in de Eredivisie. Het ging super, na 5 wedstrijden stond ik even eerste, daarna zakte ik iets verder weg, maar voor een club als Dordrecht ging het top! Dordrecht werd 8e en de absolute uitblinker was Marquinho. Ik haalde het eind van het seizoen zelf niet bij Dordrecht. Één wedstrijd voor het eind van de competitie bood ik mijzelf aan bij Heerenveen omdat ik geen mogelijkheden zag om verder te groeien met Dordrecht. Ik had weinig geld voor salarissen en veel spelers wilden weg. Vervangers wilden vaak niet komen omdat de reputatie van Dordrecht niet echt geweldig was. Heerenveen bood mij een contract aan en daar ben ik nu bezig.
Het is nu het vierde seizoen en ook nu gaat het weer geweldig. Ik kon enkele goede spelers contracteren. Dit seizoen speel ik met de volgende opstelling:
GK: Waterman (Moisander)
DR: Ricksen (Bakkati)
DC: Hansson
DC: Majstorovic (H.Drost)
DL: Mark González (J.Drost)
MR: Yildirim (Kolk)
DMC: A.Oliseh (Verbiest)
ML: Selakovic (Vandermieren)
AMC: Fredheim Holm/Berg Hestad (Hersi)
AC: Reinaldo Navia (Bruggink)
AC: Huntelaar (Bruggink)
Vooral Berg Hestad heeft zich goed ontwikkeld, hij is nu de aanvoerder van het team. Verder zijn Navia en Huntelaar goede goaltjesdieven en ook Holm en Selakovic scoren behoorlijk wat doelpunten. Achterin is Mark Gonzalez een goede aankoop. Hij was eigenlijk een noodoplossing omdat Zonneveld vertrok naar Bordeaux. Ik kon Zonneveld niet tegenhouden omdat er een maximaal verkoopbedrag in zijn contract zat. Maar Gonzalez bevalt tot nu toe erg goed.
De start dit seizoen was goed. Ik begon met een gelijkspel tegen RKC (3-3) en verlies tegen Feyenoord (1-2). Daarna begon ik te winnen en sindsdien schommel ik steeds tussen positie 1 en 3. In deze periode had ik ook een serie van 15 wedstrijden zonder nederlaag, alleen het ging een beetje mis in de maand december. In de competitie liep het wat stroef en in de vierde ronde van de beker verloor ik met 1-0 van Telstar.
In de competitie behaalde ik wel wat mooie uitslagen zoals een 2-0 winst thuis tegen Ajax en uit een 1-3 winst op Feyenoord. Nu heb ik 20 wedstrijden gespeeld en sta ik weer eerste, met een punt voorsprong op PSV en drie op Feyenoord, maar zij hebben een wedstrijd minder gespeeld.
(Wow, misschien een iets té lange post
![]()
)