Bij New Beat denk ik aan een soort langzame techno, die eind jaren tachtig/begin jaren negentig in Belgie is ontstaan, in de nasleep van de populariteit van Technotronic. Volgens mij is het echter nooit echt aangeslagen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:31 schreef Knip het volgende:
Voor zover ik me kan herinneren was er in die tijd een stroming die "New Beat" heette, The Headboys was dat genre.
Klopt. Een houseplaat van 45 toeren op 33 toeren afdraaien met 6% pitchcontrol.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:49 schreef chibibo het volgende:
[..]
Bij New Beat denk ik aan een soort langzame techno, die eind jaren tachtig/begin jaren negentig in Belgie is ontstaan, in de nasleep van de populariteit van Technotronic. Volgens mij is het echter nooit echt aangeslagen.
Ik heb nog ergens een single'tje uit die tijd liggen van de Confetti's, een soort voorloper van Captain Jack.
[afbeelding]
Dat wil ik best geloven. Wat tegenwoordig R&B genoemd wordt, heeft ook niks meer te maken met Rythm & Blues.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:23 schreef Knip het volgende:
Neemt niet weg dat de naam New Beat voor deze stroming gejat was van die andere (punk-rockachtige) stroming van eind jaren 70, begin jaren 80.
Ik heb dat album, inderdaad een grappige band (alhoewel er beteren zijn in dat genre).quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:52 schreef koen_pijl het volgende:
The Blue Van op hun site zijn 3 liedjes te downloaden. Zeer de moeite waard.
Dat album heb ik hier ook nog ergens liggen. Erg gaaf, vooral het nummer "I can't get behind that."quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:44 schreef L.Denninger het volgende:
Net weer William Shatner zitten luisteren (album "Has been").
Wat ontzettend briljant is dat zeg !
Het nummer "You'll have time" - helemaal te gek
Meldt!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:08 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
ben eigenlijk benieuwd bij wie er een lampje gaat branden wanneer de namen Treponem Pal, Cop Shoot Cop en Solbakken genoemd worden![]()
Room 429quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:08 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Cop Shoot Cop
Solbakken is best ok.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:08 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
ben eigenlijk benieuwd bij wie er een lampje gaat branden wanneer de namen Treponem Pal, Cop Shoot Cop en Solbakken genoemd worden![]()
10$ bill is één van mijn favorieten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:08 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
solbakken ken ik niet, maar cop shoot cop en treponem pal natuurlijk wel. En Grotus. De zanger van CSC speelt nu in Firewater, heel andere band met zigeunerinvloeden en blazers, maar nog steeds met zijn karakteristieke stem. Ik gooi Audio War, Vultures en Holon nog maar eens in dit topic. Te beluisteren op www.momt.co.uk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:08 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
Met zelfs een videoclip erbij destijds.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:cop shoot cop die hebben zo'n leuk fanfare achtig nummer is het niet 11 dollar bill ofzo
![]()
best wel bekend dus eigenlijk
Yep die zijn beide zeer fantastisch. Die bass in Up Rose the mountain. Heerlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:50 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Met zelfs een videoclip erbij destijds.
Room 429, surprise surprise en cut to the chase waren echter de betere nummers van die plaat.
GROTUS was echer nog beter, de platen slow motion apocalypse en vooral mass heb ik vaak aan mijn vrienden geprobeerd te slijten, maar die vonden het te freaky
Die riff van Wild Bill is echt magistraal! Faith no more op zijn ruigst, maar dan beter..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 13:56 schreef bartrid het volgende:
[..]
Yep die zijn beide zeer fantastisch. Die bass in Up Rose the mountain. Heerlijk.
hey heb jij daar nu een END avatar?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een paar sampletjes van grotus geluisterd op allmusic en ik denk dat dit zeker de moeite waard is om op te zoeken![]()
dat moet ik dus maar eens doen
Jazekerquote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:38 schreef Yorrit het volgende:
[..]
hey heb jij daar nu een END avatar?
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:49 schreef Yorrit het volgende:
[..]
cool
wil eigenlijk The Sound Of Disaster aanschaffen...
ja en 8 euro (ex porto) is natuurlijk een schappelijke prijsquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]vooral doen dat is een top plaat .. hehe dat is mijn bescheiden mening dan hè
Tekton Motor Corporation heb ik nog een mooi verhaal over gelezen lang geleden, dat ze met een live optreden dus echte formule 1 motoren hadden draaien waardoor hun drummer niet goed werd van de uitlaatgassen en afgevoerd moest wordenquote:Op maandag 24 oktober 2005 15:45 schreef bartrid het volgende:
Hey, dat van Elephant system wist ik niet. En Static X is natuurlijk wel redelijk bekend
Ik gooi Unit:187 er nog even in, waar de nieuwe bassist van Fear Factory in speelt. Tekton Motor Corporation (sloveense techno met Formule 1 samples) heb ik ook nog niet voorbij zien komen.
3/4 bekend hoor.Van een groot gedeelte heb ik wel een CD. Van sommigen heb ik zelfs meerdere ceedees...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:38 schreef DearPrudence het volgende:
Sufjan Stevens, Belle &; Sebastian, Sondre Lerche, Neutral Milk Hotel, The Shins, Devendra Banhart, The Decemberists, The Coral, Death Cab For Cutie, Modest Mouse, Graham Coxon, Of Montreal, Bright Eyes, The Postal Service, Spiritualized, The Sleepy Jackson, Apples in Stereo, Eels, G.Love and Special Sauce, The Aislers Set, The Unicorns
Eindelijk uit in Nederland en meteen een stapelplaatje bij Plato.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:05 schreef belsen het volgende:
Weer een favorietje van mij:
Sugarplum Fairy
Zweedse garagepopband, de broertjes van Mando Diao. Om een of andere reden nog steeds niet uit Nederland, terwijl ze in Duitsland enorm gepromoot worden en in Scandinavië een enorme Mtv-hit hebben gehad met Sweet Jackie...
Zie de site voor meer fragementen...
Hoera!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:46 schreef belsen het volgende:
[..]
3/4 bekend hoor.Van een groot gedeelte heb ik wel een CD. Van sommigen heb ik zelfs meerdere ceedees...
Zeker namen als Belle & Sebastian en Eels zijn wel erg bekend.quote:
maargoed als je een volledig muzikaal failliete omgeving hebt... dan kennen mensen al snel dingen die niemand die ze kennen kent...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zeker namen als Belle & Sebastian en Eels zijn wel erg bekend.
Hmm, true. Maar hier op Texel kennen ze hen niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zeker namen als Belle & Sebastian en Eels zijn wel erg bekend.
Ja, ik heb het al een paar keer herlezen maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal. hehe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:41 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maargoed als je een volledig muzikaal failliete omgeving hebt... dan kennen mensen al snel dingen die niemand die ze kennen kent...
wat een zin he!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:20 schreef thispicture het volgende:
The Go! Team, Head Automatica, The Unicorns, Tilly and the Wall, The Robot Ate Me, Of Montreal, Metric, Her Space Holiday, Figurine, Desaparecidos, The Faint, Cocteau Twins, Animal Collective, Adult.
![]()
![]()
![]()
![]()
edit: ja vast allemaal heeeel bekend bij jullie maar niet in mijn omgeving =O
Inderdaad. Dat zijn groten in Indie-wereld en dus erg beroemd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:20 schreef thispicture het volgende:
The Go! Team, Head Automatica, The Unicorns, Tilly and the Wall, The Robot Ate Me, Of Montreal, Metric, Her Space Holiday, Figurine, Desaparecidos, The Faint, Cocteau Twins, Animal Collective, Adult.![]()
![]()
![]()
![]()
edit: ja vast allemaal heeeel bekend bij jullie maar niet in mijn omgeving =O
Common Peoplequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:44 schreef L.Denninger het volgende:
Net weer William Shatner zitten luisteren (album "Has been").
Wat ontzettend briljant is dat zeg !
Het nummer "You'll have time" - helemaal te gek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |