Voor diegenen die 'm al gezien hebben... in discussies over de film komen regelmatig mogelijke fouten aan de film aan bod. Vele van die mogelijke inconsistensies kunnen worden weerlegd. Ik heb een aantal zaken die vragen oproepen verzameld. Ik wil deze als vragen voorleggen. Op de meeste heb ik wel een antwoord, maar ik ben heel benieuwd hoe men er hier tegenaankijkt. Eens kijken of we op hetzelfde uitkomen.
Mail (Arcee601@hotmail.com) me maar als je nieuwsgierig bent geworden naar die vragen. Kep ze op verzoek maar niet hier neergezet.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 09 Januari 2000).]
Verbal, er was nog geen topic over The Sixth Sense. In die jij noemde werd er wel veel over geluld, maar het was zeker niet specifiek voor TSS bedoeld. Trouwens, van jou verwacht ik ZEKER een E-mailtje.
Ik sta nu te popelen om hem weer te zien. Echter in Apeldoorn is geen goede bioscoop en in Arnhem draait ie alleen om 22.00 dan is er geen mogelijkjheid meer om dan terug naar apeldoorn te komen (met het openbaar vervoer)
Volgende week hoop ik.
De film verdient 't ook wel, want 't is een superfilm! Ik zal 'm eerst op vcd, en daarna pas in een sneak-preview, en daar zal ik pas echt -alles- in de film...
Als je zit te twijfelen; Zeker gaan!
Kut!! Wat een ongelooflijk goede film!!
* Love Mae King excuseert zich voor het schelden, maar soms is het nodig.
quote:
Klopt dat of praat mijn collega poep?
quote:GAHAAAAAAAN
Na goed, ik zie wel...heb toch meer overtuiging nodig nu.
quote:Die hoef je ook niet te verdedigen, lieve schat
Nouja, heeft niet zoveel zin om mijn smaak te moeten verdedigen
quote:Dan ben je tenminste lekker origineel
Helaas ben ik een van de weinigen die er zo over denkt.
Lieve schat....?
Of tegendraads, dat hoor ik ook nog weleens..!
quote:GAHAAAAAAAN/Die hoef je ook niet te verdedigen, lieve schat
op 01-11-2000 om 12:40 PM schreef Verbal het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 11 Januari 2000).]
quote:
op 01-11-2000 om 12:24 PM schreef BadGirl het volgende: c) ik vond hem echt NIET eng.
De LMK vraagt zich af of BadGirl de film TBWP WEL begrepen heeft. (laatste shot incluis, van doorslaggevend belang in de LMK's optiek)
Dat maakt dat de LMK met een ongemakkelijk gevoel de bios verliet......
Iedereen zat nog op dat beklemmende moment te wachten, maar dat kwam niet. Ik vond het persoonlijk een leuke film. Vanwege het al eerder genoemde hoge "fuck asshole shit fuck motherfuck" gehalte. Geweldig! Maar ja, eng was het voor geen meter.
Nee, dan The Sixth Sense... lekker beklemmend sfeertje met een geweldigde snanningsboog: je voelt gewoon dat het opbouwt naar iets... ja... kijk zelf maar.
Misschien heb jij dingen gezien die ik niet heb gezien hoor maar het eindshot was m.i. zeer voorspelbaar, de stemmetjes, het heen en weer geren....goh, ik zat te bibberen in mijn stoel. Not. Misschien heb ik stalen zenuwen maar ik vond het nogmaals GEEN enge film, verre van dat. Ik vond hem ronduit saai, kort(godzijdank anders had ik me nog langer moeten vervelen) en slaapwekkend.
En dan nog het meest ridiculeuze van de film: het gezoem van vilegtuigmotoren in de lucht. Dat maakt het wel echt hoor, daar ga je je echt door inleven in de film. Elk mens die in een bos verdwaalt weet waar je als je dergelijke geluiden continue hoort op af moet gaan. Maar nee, in de film niet. Tenslotte was het maar een film, toch?
Maarja als het maar een film is moet niet iedereen er zo prat op gaan dat het "zo levensecht is".
Maar then again, iedereen heeft recht op zijn of haar mening en ik verkondig hier dus ook niet het woord ofzo maar gewoon mijn mening.
Geef mij maar the Matrix ofzo.
ik ga dit weekend!
6th sense is een absolute aanrader net als Dogma als die hier een keertje uitkomt.
En heeft iemand American Beauty al gezien??
Trouwens, wie gaat er nou in godsnaam een film in DUITSLAND kijken?
Ver gezocht?? Niks vergezocht. Briljant! Alles klopt PRECIES, dus hoe kan het nou vergezocht zijn?
>
Nou okee hij was best briljant. Maar weet je, ik vond 'm wel een beetje vergezocht.
Trouwens, wie gaat er nou in godsnaam een film in DUITSLAND kijken?
>
Ik moest er toevallig wezen, en toen kreeg ik zin om naar de bios te gaan. Gek he?
quote:
"Nou okee hij was best briljant. Maar weet je, ik vond 'm wel een beetje vergezocht".
Wat vond je er zo vergezocht aan dan?
quote:
"Ik moest er toevallig wezen, en toen kreeg ik zin om naar de bios te gaan. Gek he?".
Als je een in het Duits nagesynchroniseerde versie hebt gezien is dat HEEL gek, ja.
quote:
op 01-19-2000 om 01:48 PM schreef Arcee het volgende:
Als je een in het Duits nagesynchroniseerde versie hebt gezien is dat HEEL gek, ja.
Naj, het was in een bios in Keulen waar niet-nagesynchroniseerde Amerikaanse en Engelse films draaien. Ivm met de bases id buurt
(tevreden, WIJSNEUS).
Iets dat klopt kan netzogoed vergezocht zijn. Wat ik er vergezocht aan vond? Niet zo'n zin in lange schrijfsels en welles/nietes posts, vond sommige gegevens gewoon vergezocht en dat ze hier en daar wat kansen hebben laten liggen... maar blijkbaar vond jij het helemaal niet dus hee, da's prima dan.
Anyone else?
[Dit bericht is gewijzigd door Manono (Datum 19 Januari 2000).]
quote:
"Niet zo'n zin in lange schrijfsels en welles/nietes posts, vond sommige gegevens gewoon vergezocht en dat ze hier en daar wat kansen hebben laten liggen"
Bedankt voor deze zeer interessante bijdrage. Echt heel boeiend.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 19 Januari 2000).]
Ik heb T6S gisteren gezien....
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!
Als ik tegenwoordig ergens niet warm of koud van word, dan zijn het wel van die films met een kill-rate van 10 slechterikken per minuut... Maar dit.... gewoon griezelig goed.. niet eng, niet spectaculair, niet vol met aktie, maar gewoon briljant.. Zowiezo petje af voor Willis, maar die Cole.. geeeez... superrrrrrrrr....
10 punten en meteen 16 oscars naartoe jassen..
[Dit bericht is gewijzigd door JayTaph (Datum 22 Januari 2000).]
Niet dat ik hem _slecht_ vond ofzo hoor, ik heb me best vermaakt...maar echt bijzonder vind ik hem ook niet!
Het kan zijn dat ik een beetje last heb van het "Blair Witch-effect" (dat je zoveel juichende dingen over de film hebt gehoord dat ie alleen nog maar kan tegenvallen)
En hij was verdomd goed alles wat ik ervan gehoord heb was terecht ofterwel steengoed
Ik denkt dat Seestar bij die scene niet goed heeft opgelet bij die scene deed de hoofdrolspeler BW namelijk iemand na waardoor hij een beetje raar praate en t dus leek dat ie heel slecht acteerde. Maar ik denk dat met dit verhaal een acteur wel heel slecht moet acteren wil ie t verknallen Bruce willis is na zijn die hard tijdperk met Mercury rising (toevallig ook met klein jochie authistish dit X) een goeie weg in geslagen. En de reden dat BW al in zoveel films te zien een beetje slap
of ligt dat aan mij misschien
Naja iig als je de mogelijkheid hebt gauw nog even gaan!
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 18 Maart 2000).]
* Machiel denkt dat t binnenkort tijd wordt voor analyses en discussies hierover op t forum.
Heb je 'm al voor een tweede keer gezien? Dat kan ik je van harte aanbevelen. Juist die 2e keer kijken maakte The Sixth Sense tot één van mijn absolute favorieten. En ga 'm dan kijken met iemand die 'm nog niet gezien heeft, da's nog mooier.
Ik heb nooit echt de behoefte een film meerdere Xren te zien als me dat $ kost, deze ga ik zeker nog een X zien maar niet in de bios wel in de thuisbios op een paar van je vragen heb ik wel antwoord die mail ik je wel.
----------------------------
het 6de zintuig die ik gellukig niet heb
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 20 Maart 2000).]
Onuitgewerkte en eendimenionale karakters:
De moeder van dat jochie, wat een sneue rol is dat zeg,
En de film leunt op een zogenaamd verrassend element, maar na de eerste scene begreep ik al meteen hoe laat het was, en werd de rest een stroperige, langzame, en vooral niet spannende en lange zit.
Geheel onduidelijk waarom deze film zo opgehemeld wordt. Hij is in ieder geval niet bijzonder... Maar leuk als videootje.
Spendder je geld aan leukere films... Fucking amal, of cruel intentions...
[Dit bericht is gewijzigd door TomBombadil (Datum 23 Maart 2000).]
quote:
als bijvoorbeeld dat kereltje dooie mensen van meer dan een eeuw geleden in z'n schoolgebouwtje ziet hangen, dan zou hij overal de gehele gestorven mensheid moeten zien
Hoezo dat? De film schrijft geen regels voor over de geestenwereld. Het is een voorstelling van de regiseur die niet aan bepaalde wetten hoeft te voldoen. Blijkbaar waren die geesten nog niet klaar met hun unfinished business (en konden daar nu pas mee bezig) en dwalen daarom nog rond.
quote:
Onuitgewerkte en eendimenionale karakters: De moeder van dat jochie, wat een sneue rol is dat zeg
Niks sneue rol. Vooral de scene in de auto was emotioneel en erg overtuigend. Haar (Toni Collette) Oscar nominatie voor die rol is terecht (hoewel ze niet mijn favoriet is om te winnen, maar dit terzijde).
Goed, over The Sixth Sense zijn we het dus duidelijk niet eens, maar...
quote:
Over Fucking Åmål wel! Ik vond 'm SCHITTEREND. Onbeschrijfelijk mooi.
Ik heb er ook een topic voor geopend, maar het blijft er akelig stil. Als je daarin een stukje over deze magistrale film zou willen schrijven zou ik dat erg fijn vinden. Een beetje ondersteuning voor dit meesterwerkje kan immers geen kwaad...
quote:
[b]Geheel onduidelijk waarom deze film zo opgehemeld wordt. Hij is in ieder geval niet bijzonder... Maar leuk als videootje.
Voor mij heb je helemaal gelijk, na de eerste 10 minuten was het verhaal zeer voorspelbaar (lees zeer slaapverwekkend)
Goede videotip: Mercury Rising, ook met Bruce en een kind maar 10 keer spannender.
quote:
op 03-23-2000 om 06:42 PM schreef killer tweety het volgende:
Mercury Rising, ook met Bruce en een kind maar 10 keer spannender.
Over clichés, onwaarschijnlijkheden en voorspelbaarheid gesproken.
Op de laatste 5 minuten na is het gewoon een kruising tussen een thriller/horror en een rtl4-tranentrekker. Eerlijk is eerlijk, het spel van de acteurs in deze film is een stuk beter dan de meeste simpele rtl4-drama's, maar het verhaal is zo voorspelbaar en soms zelfs abrupt kort door de bocht; (*spoiler*) Op een gegeven moment komt Malcolm erachter dat de doden die hij ziet om hulp vragen, en hup hup de kleine Cole gaat een geest helpen en is van zijn angst af. Simpel. Maar wel een beetje kort door de bocht.
En dus, om te verbloemen dat de film eigenlijk helemaal niet zo goed is, werd er maar een moeilijke eindscene aan geplakt. En aan de 8.3 van IMDB.com te zien zijn er een hoop mensen die erin trappen.
Meer dan een 7 geef ik er niet voor.
quote:Je kan veel zeggen over The Sixth Sense maar voorspelbaar?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Solid_Snake het volgende:Op de laatste 5 minuten na is het gewoon een kruising tussen een thriller/horror en een rtl4-tranentrekker. Eerlijk is eerlijk, het spel van de acteurs in deze film is een stuk beter dan de meeste simpele rtl4-drama's, maar het verhaal is zo voorspelbaar en soms zelfs abrupt kort door de bocht
Deze film wordt dacht ik juist gezien als één van de beste uit zijn genre door het geniale en onvoorspelbare einde.
quote:ik vond het einde anders behoorlijk voorspelbaar... maar dat kan aan mij liggen.
Op donderdag 22 augustus 2002 23:08 schreef Dr_Evil het volgende:[..]
Je kan veel zeggen over The Sixth Sense maar voorspelbaar?
Deze film wordt dacht ik juist gezien als één van de beste uit zijn genre door het geniale en onvoorspelbare einde.
quote:Ja, dat ligt aan jou. 90% Van de wereld vond het niet, waaronder ik. Ik zag het einde niet aankomen.
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef deGVR het volgende:... maar dat kan aan mij liggen.
Ik had wel de eerste 12 minuten gemist, dat wel.
Ik vond het wel getuigen van lef om deze film te maken, waar alles eigenlijk draait op de plotwendingen in de laatste 5 minuten. Alleen om die reden vond ik het al een goede film. En dat met al die 13-in-een-dozijn scripts tegenwoordig.
En blijkbaar heb ik geen verstand van acteren, want hoe dan ook heeft het verhaal mij ontzettend gepakt, en was ik wel redelijk ontdaan van de film. Het heeft me ieg nog dagen beziggehouden.
Helaas voor mijzelf vogelde ik het al uit na de eerste 10 minuten.
Daarna was het enige leuke aan de film het zoeken naar bewijzen voor datgene wat ik al vermoedde (en dan wordt je op je wenken bediend! Dat is was nl. best wel aardig gedaan)
Voor de rest vond ik het een lange saaie zit. Een van die zeldzame films die ik nooit een 2e keer zal kijken vanwege het plot (net als Memento)
Meer weten (over de US-release)? check this: http://video.go.com/vistaseries/index.html
Fuck it, ik vond het een zeer sterke film.
quote:klopt.
Op vrijdag 23 augustus 2002 11:04 schreef nikk het volgende:
De film leunt mi niet alleen op de plotwending. Ook de spanning en het 'creepy' gevoel vind ik zeer sterke punten van de film. Daarnaast is ook de zin 'I see dead people' geboren.Fuck it, ik vond het een zeer sterke film.
quote:Voor het geval je op mijn post reageerde: ook ik vond het om meer redenen (door jou genoemd) een goede film dan alleen de plotwending.
Op vrijdag 23 augustus 2002 11:04 schreef nikk het volgende:
De film leunt mi niet alleen op de plotwending. Ook de spanning en het 'creepy' gevoel vind ik zeer sterke punten van de film. Daarnaast is ook de zin 'I see dead people' geboren.Fuck it, ik vond het een zeer sterke film.
Hee Smots, leg nog eens uit over die cameravoering waarmee al een hint gegeven werd? Kan het niet meer zo voor de geest halen....
quote:Owkeej.
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:27 schreef Latindancer het volgende:[..]
Voor het geval je op mijn post reageerde: ook ik vond het om meer redenen (door jou genoemd) een goede film dan alleen de plotwending.
Hee Smots, leg nog eens uit over die cameravoering waarmee al een hint gegeven werd? Kan het niet meer zo voor de geest halen....
In de scène waarin Crowe neer wordt geschoten zie je een aantal shots die in een film niet zomaar gebruikt worden, tenzij er op een HELE subtiele manier iets duidelijk moet worden gemaakt.
Als Crowe op het bed ligt, dan maakt de camera een tracking-beweging van links naar rechts: de camera is niet statisch op hem gericht. Dit is iets wat je normaal eigenlijk nooit ziet bij een situatie als deze, waarbij iemand hevig gewond op het bed ligt. het is niet zo dat er hevig met de camera wordt geschud om een panische sfeer te scheppen, maar door deze manier van filmen krijg je een haast serene indruk.
Vervolgens zie je een 'birds-eye-view' van Crowe terwijl hij op het bed ligt, alsof je door de ogen van "GOD" zelf naar beneden kijkt. (Ok, dit is misschien wat vergezocht, maar de cameravoering is op z'n minst opvallend)
Eind van de scène: fade to black.....
En dan krijg je in de eerstvolgende scène waarin je Crowe weer ziet lopen géén terugverwijzing naar zijn verwonding, iets wat doorgaans wel wordt gedaan in 'transparant' bedoelde Hollywood-films.
Deze uitleg is misschien wat halfbakken, maar voor mij was het meteen duidelijk: Crowe schopt tegen de spreekwoordelijke emmer.
En ja, gedurende de film zelf wordt dit vermoeden nooit glashard tegengesproken.....
quote:persoonlijk vond ik The Others mooier dan the Sixth sense!
Op donderdag 22 augustus 2002 22:19 schreef Strolie75 het volgende:
Mensen die de Sixth Sense goed vonden moeten The Others maar eens huren.
quote:Heel erg duidelijk! Nu je het zegt, dat van die terugverwijzing was ook wel iets wat me opviel. Alleen verder geen aandacht meer aan besteed omdat het verhaal me pakte.
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:29 schreef Smots het volgende:[..]
quote:Bedankt voor deze bijdrage
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:43 schreef Wisp het volgende:
ik vond er geen ruk aan eerlijk gezegd
quote:ja lullig he om te horen dat er ook mensen zijn die hem niet briljant vinden
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:55 schreef Latindancer het volgende:
Bedankt voor deze bijdrage
quote:Tsja, dat maakt mij niet uit. Ik ben alleen iemand die argumentatie (als is het maar een klein beetje) altijd wel zinvol vindt. Wat heb ik aan zo'n oneliner? (in sommige forums wordt dat overigens 'flamen' genoemd)
Op vrijdag 23 augustus 2002 16:22 schreef Wisp het volgende:[..]
ja lullig he om te horen dat er ook mensen zijn die hem niet briljant vinden
quote:hè?
Op vrijdag 23 augustus 2002 16:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik vind allmusic.com dan een veel betere database-site (ofzo) , alleen die usercomments zouden ze er ook bij moeten doen...
quote:ik geef alleen mijn mening over die film zodat het duidelijk wordt dat er ook mensen met een andere mening zijn dan de topicstarter
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:10 schreef Latindancer het volgende:[..]
Tsja, dat maakt mij niet uit. Ik ben alleen iemand die argumentatie (als is het maar een klein beetje) altijd wel zinvol vindt. Wat heb ik aan zo'n oneliner? (in sommige forums wordt dat overigens 'flamen' genoemd)
flamen is andere mensen aanvallen/afzeiken (wat jij dus nu doet)
quote:Eeuh, wat ik bedoelde is het verschil tussen 'ik vind het een kutfilm' of 'ik vind het een kutfilm want ik had het plot meteen door' (oid).
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:29 schreef Wisp het volgende:[..]
ik geef alleen mijn mening over die film zodat het duidelijk wordt dat er ook mensen met een andere mening zijn dan de topicstarter
flamen is andere mensen aanvallen/afzeiken (wat jij dus nu doet)
The Usual Suspects is een sterk verhaal, maar verder doet 't niks met je. 't Is 'leeg' entertainment (net zoals Pulp Fiction bijvoorbeeld). Niet slecht natuurlijk, maar je kunt er niets uit halen.
The Sixth Sense brengt meer met zich mee dan alleen de plottwist (die toch wel ERG knap bedacht is hoor).
quote:In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists
Op woensdag 11 december 2002 00:05 schreef CloudBox het volgende:
Ik had de eerste 10 minuten in de bios gemist en zag de plottwist echt niet aankomen.
quote:Nee, maar wel de sleutelscene.
Op woensdag 11 december 2002 00:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 13-12-2002 19:13]
quote:Nee, ik dus niet, ik zag het in het geheel niet aankomen. Maar Unbreakable werd ook minder gehypet, wellicht dat het daar aan lag.
Op vrijdag 13 december 2002 19:12 schreef CloudBox het volgende:
Unbreakeble viel juist iets tegen omdat je weer zo'n eind verwachtte.
Goeie filleeeeem!
Ik ga weer kijken straks.
Vond het egt niet zo topper als er beweerd wordt..
Vroeg me telkens af wanneer het eindelijk spannend zou worden in de film, maar dat gebeurde dus niet
quote:Hmja, dat herken ik wel een beetje.
Op vrijdag 13 december 2002 21:22 schreef mitt het volgende:
Ik vond er eigenlijk weinig aanVond het egt niet zo topper als er beweerd wordt..
Vroeg me telkens af wanneer het eindelijk spannend zou worden in de film, maar dat gebeurde dus niet
quote:Neem ik 'm wel op.
Op vrijdag 13 december 2002 21:30 schreef shmoopy het volgende:[..]
Hmja, dat herken ik wel een beetje.
Is helaas altijd zo als een film de hemel ingeprezen wordt.
Niettemin, en laat ik nu voorzichtig zijn, gewoon kijken en laat je verrassen.
Kan ik doorspoelen.
quote:Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak anders zou deze wereld erg saai worden
Op vrijdag 13 december 2002 21:22 schreef mitt het volgende:
Ik vond er eigenlijk weinig aanVond het egt niet zo topper als er beweerd wordt..
Overigens vind ik deze film wel erg sterk en erg goed gespeeld...
quote:I.d.d., deze film is zwaar overschat.
Op woensdag 11 december 2002 00:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists
. De cloe kon je iig op 1 km afstand zien aankomen volgens mij...
quote:Kom op, Tong, nu kijken! Dit is een van de meest briljante films, zo niet de meest briljante, die ik ooit heb gezien.
Op vrijdag 13 december 2002 21:32 schreef tong80 het volgende:
Neem ik 'm wel op.Kan ik doorspoelen.
FOK! wacht echt wel even.
quote:Ik vind hem zwaar onderschat door jou
Op vrijdag 13 december 2002 21:51 schreef nipeng het volgende:[..]
I.d.d., deze film is zwaar overschat.
quote:En ik vind 'm zwaar overschat door jou.
Op vrijdag 13 december 2002 21:57 schreef Rekkie het volgende:[..]
Ik vind hem zwaar onderschat door jou
quote:En ik vind jou zwaar overschat.
Op vrijdag 13 december 2002 21:58 schreef nipeng het volgende:
En ik vind 'm zwaar overschat door jou.
quote:En ik vind jou een schat.
Op vrijdag 13 december 2002 22:00 schreef speknek het volgende:[..]
En ik vind jou zwaar overschat.
quote:Onderschat zat ik op te wachten, maar dit is ook goed
Op vrijdag 13 december 2002 22:02 schreef Theeboon het volgende:
En ik vind jou een schat.
quote:En ik vind dat jij jezelf overschat.
Op vrijdag 13 december 2002 22:00 schreef speknek het volgende:[..]
En ik vind jou zwaar overschat.
quote:Mallerd
Op vrijdag 13 december 2002 22:02 schreef Theeboon het volgende:[..]
En ik vind jou een schat.
quote:Ik kijk.
Op vrijdag 13 december 2002 21:53 schreef Arcee het volgende:[..]
Kom op, Tong, nu kijken! Dit is een van de meest briljante films, zo niet de meest briljante, die ik ooit heb gezien.
FOK! wacht echt wel even.
Het lijkt in die scene net of Bruce een astma patient is zo vaak zucht hij
Knappe vrouw had hij. Hoe heet ze?
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:37]
quote:pff.. ik wil niet dood... iets van yo no quero morir ofzo?
Op zaterdag 14 december 2002 00:09 schreef Erosjuhhh het volgende:
hele mooie film!!!!
2e keer dat ik hem gezien heb..
weet trouwens iemand de zinnetjes die genoemd werden in het latijn en spaans?
en ik denk dat het latijn van die jongen precies hetzelfde zei.
hmmz, niet slecht:
Yo no quiero morir (volgens freetranslations.com ik zat in de buurt )
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 14-12-2002 00:10]
quote:juist
Op zaterdag 14 december 2002 00:09 schreef MrTorture het volgende:[..]
pff.. ik wil niet dood... iets van yo no quero morir ofzo?
Doe dat effe niet!
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:19]
quote:oma volgens mij
Op zaterdag 14 december 2002 00:14 schreef Disorder het volgende:
Wie was die vrouw met die doorgesneden polsen in het huis van dat jochie nou?
quote:De ex van OJ Simpson?
Op zaterdag 14 december 2002 00:14 schreef Disorder het volgende:
Wie was die vrouw met die doorgesneden polsen in het huis van dat jochie nou?
Give me strength...
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:24 schreef shmoopy het volgende:
En tong80, die hem nog niet gezien had,
gaat gewoon in de laatste minuut even pissen.Give me strength...
die zal em dus nooit snappen
quote:Oma klonk boos.. Maar het zou best kunnen kloppen.
Op zaterdag 14 december 2002 00:16 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
oma volgens mij
quote:Olivia Williams...
Op zaterdag 14 december 2002 00:05 schreef FritsFlits het volgende:
**spoiler verwijderd**
Knappe vrouw had hij. Hoe heet ze?
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:38]
quote:Oops, soz van de spoiler!
Op zaterdag 14 december 2002 00:05 schreef FritsFlits het volgende:
**spoiler, en bedankt**Knappe vrouw had hij. Hoe heet ze?
quote:Ik heb 'm 2 keer in de bioscoop gezien. Ik ben volgens mij al de volgende dag alweer gegaan. Ik was ontzettend onder de indruk van de film en wilde het nu toen nog een keer zien met de dingen die ik inmiddels wist.
Op zaterdag 14 december 2002 00:55 schreef Aernout het volgende:
De 1ste keer (in de bios) vond ik hem heel goed.
De 2de keer (op TV) vond ik er geen zak meer aan. Het is gewoon niet meer leuk als je de clou kent
quote:Daar irriteer ik me inderdaad ook elke keer als ik die film kijk aan.
Op zaterdag 14 december 2002 00:03 schreef lawsuit het volgende:
Net afgelopen, blijft sterke film, behalve dat stukje in het italiaanse restaurant, das echt irritant.Het lijkt in die scene net of Bruce een astma patient is zo vaak zucht hij
Maa verder is the Sixth Sense is gewoon een briljante film......
Ook alle doden die dat jongetje ziet moeten hem een boodschap doorgeven ofzo kan ik me herinneren, wat doen die opgehangen mensen dan die hij op een bepaald moment ziet ? En waarom ziet Brucec Willis die doden niet als hij toch ook dood is.
Nou ja, leuk tijdverdrijf verder om die film te kijken.
quote:sleuteldialoog uit de film gemist?
Op zaterdag 14 december 2002 14:44 schreef bartmfok het volgende:
Vond het zeker geen slechte film, maar het feit dat hij maar niet door wil hebben dat hij dood is vind ik erg vreemd. Hoe komt hij binnen bij de moeder van dat jongetje zonder dat hij doorheeft dat die moeder hem helemaal niet kan zien ? Hij krijgt waarschijnlijk niet eens een kopje thee aangeboden.(...)En waarom ziet Bruce Willis die doden niet als hij toch ook dood is.
"...They don't see each other. They only see what they want to see. They don't know they're dead."
quote:welnee.
Ook alle doden die dat jongetje ziet moeten hem een boodschap doorgeven ofzo kan ik me herinneren,
quote:Idd, en dat is nou precies waarom ik de film helemaal niet zo geniaal vind als de meeste mensen.
Op zaterdag 14 december 2002 15:30 schreef pazuzu het volgende:[..]
sleuteldialoog uit de film gemist?
"...They don't see each other. They only see what they want to see. They don't know they're dead."
Die zin klopt overigens op het eind ook niet meer, want Malcolm (geest) weet dan toch wel dat hij dood is?
Aardige film, maar wel overschat.
quote:Dat meisje wist het ook, zijn oma ook. Ik denk dat je het meer als een hint naar Malcom moet zien.
Op zaterdag 14 december 2002 15:48 schreef StrayDog het volgende:
Idd, en dat is nou precies waarom ik de film helemaal niet zo geniaal vind als de meeste mensen.
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren. ( "ze zien alleen wat ze willen zien")
Die zin klopt overigens op het eind ook niet meer, want Malcolm (geest) weet dan toch wel dat hij dood is?
quote:Wel nee, geen goedkope oplossing. Is toch zo logisch, waarom zouden die doden de andere doden zien, daar hebben ze toch helemaal niks aan.
Op zaterdag 14 december 2002 15:48 schreef StrayDog het volgende:[..]
Idd, en dat is nou precies waarom ik de film helemaal niet zo geniaal vind als de meeste mensen.
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren.Aardige film, maar wel overschat.
Ze lopen nog rond om bepaalde "unfinished business" af te ronden. Het enige wat binnen hun "scope of sight" valt zijn de personen die met die unfinished business te maken hebben en dan Cole omdat die als enige levende hun kan zien en dus misschien helpen.
quote:Malcolm werd neergeschoten, maar hij moest nog wat doen, namelijk die jongen helpen. Zijn geest zou nooit de rust vinden voordat dat gedaan was. Pas als ze hun laatste boodschap hebben doorgegeven of de laatste missie voltooid, weten ze dat ze dood zijn en rusten ze verder...
quote:Wat was de unfinished business van die opgehangen figuren in die school (dacht dat het een school was, sorry heb hem gister niet gezien).
Op zaterdag 14 december 2002 15:54 schreef Progressor het volgende:[..]
Ze lopen nog rond om bepaalde "unfinished business" af te ronden.
En dat ze niet weten dat ze dood zijn dat moet Bruce toch wel opvallen lijkt mij hoor als hij zomaar overal binnen stapt. Denk aan mijn eerdere voorbeeld dat hij bij de moeder van het jongetje thuiszit.
Nou ja, goed...zo zijn er altijd wel dingen die niet kloppen in films. Maar deze vond ik gewoon toch wel opvallend.
quote:Jep, lijkt mij ook. En hij had nog maar 1 patient, Cole
Op zaterdag 14 december 2002 16:20 schreef speknek het volgende:
Die opgehangen figuren zijn me ook niet helemaal duidelijk. Misschien hadden die na honderd jaar nog steeds niet door wat ze moesten doen. Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
quote:Maar ik neem aan dat hij voordat hij dood was ook gewoon aanbelde bij die vrouw en dan wachtte totdat ze opendeed. Het is mij niet duidelijk geworden dat hij een sleutel van dat huis had en dat zijn patienten nooit iets tegen hem zeiden.
Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
quote:Maar zoals dat jochie zei: Ze zien alleen wat ze willen zien.
Op zaterdag 14 december 2002 16:17 schreef bartmfok het volgende:[..]
Wat was de unfinished business van die opgehangen figuren in die school (dacht dat het een school was, sorry heb hem gister niet gezien).
En dat ze niet weten dat ze dood zijn dat moet Bruce toch wel opvallen lijkt mij hoor als hij zomaar overal binnen stapt. Denk aan mijn eerdere voorbeeld dat hij bij de moeder van het jongetje thuiszit.
Nou ja, goed...zo zijn er altijd wel dingen die niet kloppen in films. Maar deze vond ik gewoon toch wel opvallend.
quote:Wat als je als dode geen tijd en ruimte besef hebt, en alleen op het moment als Cole binnenkomt daar bent, in de veronderstelling zijnde dat je er gewoon al binnen bent gekomen voordat hij er was.
Op zaterdag 14 december 2002 16:23 schreef bartmfok het volgende:[..]
Maar ik neem aan dat hij voordat hij dood was ook gewoon aanbelde bij die vrouw en dan wachtte totdat ze opendeed. Het is mij niet duidelijk geworden dat hij een sleutel van dat huis had en dat zijn patienten nooit iets tegen hem zeiden.
quote:Ja zo kun je dus alles wel verklaren, ik noem het dus op zijn minst iets wat niet erg logisch is.
Die opgehangen figuren zijn me ook niet helemaal duidelijk. Misschien hadden die na honderd jaar nog steeds niet door wat ze moesten doen.
quote:En niemand praat of reageert op Malcolm, maar ja dat valt hem niet op omdat "hij alleen ziet wat hij wil zien"
Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
Ik geef direct toe dat ik ook niks beters zou kunnen bedenken om een verklaring voor alles te verzinnen, maar zo'n film kan ik dan niet geniaal noemen, daar is het me een beetje makkelijk voor allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 14-12-2002 16:28]
quote:In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen. Misschien dus films gewoon maar 1 x kijken en verder niet zeiken.
Op zaterdag 14 december 2002 16:25 schreef haaahaha het volgende:[..]
In mijn ogen allemaal goed uit te leggen in de context van het verhaal.
quote:Ik zou het niet goedgelovigheid willen noemen. Ik vind het allemaal wel aannemelijk, en ik ga mezelf niet bij alles kritisch af zitten vragen of het allemaal wel kan, voor zover het nog 'geloofwaardig' is.
Op zaterdag 14 december 2002 16:27 schreef bartmfok het volgende:[..]
In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen. Misschien dus films gewoon maar 1 x kijken en verder niet zeiken.
quote:Hier ben ik het dus mee eens, die dingen vielen mij overigens gelijk bij de eerste keer kijken al op.
Op zaterdag 14 december 2002 16:27 schreef bartmfok het volgende:[..]
In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen.
quote:Dat is dus mijn punt. Het is voor mij niet geloofwaardig. Er is voor makkelijke "oplossingen" gekozen om het verhaal niet te moeilijk te maken.
Op zaterdag 14 december 2002 16:30 schreef haaahaha het volgende:[..]
voor zover het nog 'geloofwaardig' is.
Maar ja, het is maar een film hè !
quote:Tuurlijk, als je je bij elke film moet gaan afvragen of alles wel echt zou kunnen, kun je niet echt meer genieten denk ik.
Op zaterdag 14 december 2002 16:30 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik zou het niet goedgelovigheid willen noemen. Ik vind het allemaal wel aannemelijk, en ik ga mezelf niet bij alles kritisch af zitten vragen of het allemaal wel kan, voor zover het nog 'geloofwaardig' is.
[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 14-12-2002 16:35]
quote:Vind ik niet. Op het moment van kijken is het aannemelijk te noemen.
Op zaterdag 14 december 2002 16:31 schreef StrayDog het volgende:[..]
Hier ben ik het dus mee eens, die dingen vielen mij overigens gelijk bij de eerste keer kijken al op.
Je kunt dan wel zeggen dat alles te verklaren is, maar dan verzin je dus zelf een mogelijke verklaring en in de film worden die details niet uitgelegd.
Nou hoeft een film ook niet alles uit te leggen, maar ik vind het in dit geval in elk geval op zijn minst op fouten in het verhaal lijken.
Dat je aanneemt dat Malcom bij Coles moeder zit, waarbij je ook aanneemt dat ze net een gesprek hebben gehad, maar waarbij je achteraf (na de film) denkt 'he dat kan dus helemaal niet' ga ik niet vertalen naar een fout. Dat is juist in mijn ogen de kracht en illusie van de film. Als je dat niet wilt inzien, dan mis je een goeie film.
[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 14-12-2002 16:35]
quote:ditto ! (volgens mij een citaat uit nog zo'n geniale spoken film )
Op zaterdag 14 december 2002 16:34 schreef StrayDog het volgende:[..]
Maar ik blijf me afvragen waarom veel mensen het verhaal van deze fim nou juist zo geniaal vinden.
quote:Makkelijk, misschien, maar goedkoop vind ik het niet echt. Gewoon een duidelijke, logische verklaring over de grenzen van het plot. Het is aan Shyamalan's regie te danken dat de film zich daar ook consequent aan houdt.
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren.
quote:Ik heb TSS vaak een uit-de-kluiten-gewassen Twilight Zone-aflevering genoemd. Dat vind ik nog steeds wel een beetje, maar ik denk toch dat ik de film daar wat tekort mee doe. Het is uiteindelijk wel een goed gemaakte, intelligente en (dood)serieuze film, en da's toch al heel wat tegenwoordig.
quote:Ik heb er op het moment best van genoten. Alleen achteraf vind ik dus dat er toch wel wat foutjes inzitten waar geen afdoende verklaringen voor zijn. Maar misschien is dat ook juist de bedoeling van de regisseur, dat hij denkt dat op deze manier nog lang nagepraat wordt over z'n film en dat mensen hem nog een keer huren of kopen om dit soort dingen te controleren !
Op zaterdag 14 december 2002 16:34 schreef haaahaha het volgende:[..]
Als je dat niet wilt inzien, dan mis je een goeie film.
quote:Toch slaagt hij er niet helemaal in om zich er aan te houden, althans volgens sommigen in dit topic (waaronder ik
Op zaterdag 14 december 2002 16:36 schreef pazuzu het volgende:[..]
Het is aan Shyamalan's regie te danken dat de film zich daar ook consequent aan houdt.
[..]
quote:Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Het is uiteindelijk wel een goed gemaakte, intelligente en (dood)serieuze film, en da's toch al heel wat tegenwoordig.
In ieder geval een aanwinst voor het genre.
Misschien wat concreter: het verhaal vind ik niet zo geweldig op zich, zelfs vrij simpel eigenlijk, maar de uitwerking is wel erg mooi.
quote:Okee daar ben ik het ook wel mee eens
Op zaterdag 14 december 2002 16:46 schreef StrayDog het volgende:
Misschien wat concreter: het verhaal vind ik niet zo geweldig op zich, zelfs vrij simpel eigenlijk, maar de uitwerking is wel erg mooi.
quote:Grouphug?
Op zaterdag 14 december 2002 16:48 schreef speknek het volgende:
Okee daar ben ik het ook wel mee eens.
quote:Consensus !
Op zaterdag 14 december 2002 16:48 schreef speknek het volgende:
Okee daar ben ik het ook wel mee eens.
Poldermodel filmbespreking !
quote:
Op donderdag 23 maart 2000 13:44 schreef TomBombadil het volgende:
En de film leunt op een zogenaamd verrassend element, maar na de eerste scene begreep ik al meteen hoe laat het was, en werd de rest een stroperige, langzame, en vooral niet spannende en lange zit.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:11 schreef Vamos het volgende:
Altijd risky om een hele film te laten draaien op 1 plotwending in de laatste minuten.Helaas voor mijzelf vogelde ik het al uit na de eerste 10 minuten.
quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:35 schreef Bonobo11 het volgende:
spoiler:ik vond hem wel aardig, maar had al vrij snel door dat B. Willis' karakter al dood was, en ja toen was de lol er vrij snel af.
quote:op filmsoptv schreef iemand het volgende en slaat daarmee de spijker op zn kop
Op woensdag 11 december 2002 09:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ik vond the sixth sense bijzonder grof tegenvallen.
spoiler:Ik had eigenlijk vrijwel direct het idee dat die man dood was en dan is er gewoonweg niets meer aan.
Jammer voor mij, misschien een brilliante film voor anderen.
quote:(btw 6th sense is vanavond dus weer te zien op Belgie-TV1 om 21:30)
Op woensdag 12 oktober 2003 18:19 schreef mazzl het volgende:
Aah, een lid van de befaamde Ik-had-de-clou-onmiddelijk-door-zodat-ik-erg-intelligent-lijk-maar-dat-zeg-ik-altijd-pas-achteraf-club
als je de film namenlijk hebt gezien, en dat 2 of 3 keer , weet je , dat je de clou niet kan WETEN.
Je kunt het vermoeden, maar weten kan je het niet
spoiler:
Ik heb de film 3 keer gezien en heb net als iedereen geprobeerd , losse punten te vinden , fouten of hints.
Nul , ze zijn er niet
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 17-10-2003 13:07]
quote:Je krijgt maar genoeg hints dat het zo is, dat jij ze niet hebt gezien (knap als je 'm al zo vaak hebt gezien) wilt niet zeggen dat ze er niet zijn.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:01 schreef CANARIS het volgende:
ja , al die "ik-wist-de-clou-al-lang" posters hier , lullen volgens mij een uur in de windals je de film namenlijk hebt gezien, en dat 2 of 3 keer , weet je , dat je de clou niet kan WETEN.
Je krijgt geen enkele hint ...
Er wordt een hoop geinsinueerd, maar de film kan daar alle kanten mee op.
Ik heb de film 3 keer gezien en heb net als iedereen geprobeerd , losse punten te vinden , fouten of hints.
Nul , ze zijn er niet
Overigens: ja ik wist de clou ook al, puur door trailers en reviews de puzzelstukjes bij elkaar op te tellen. Maar nee: ik ben niet intelligenter dan de gemiddelde fokker en ja: ik heb het vooraf verteld (alleen niet aan jou, maar dat kan ik ook niet helpen). Bij welk clubje hoor ik nu?
Dat clubjes gezever klinkt eerder afgunstig dan echt gefundeerd. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal een gevoel voor om zoiets te doorzien. The Usual Suspects, ook berucht om zijn clou, zag ik ook al vooraf aankomen. Maar dat maakt de film er voor mij niet minder om.
Accepteer dat anderen soms sneller een puzzel kunnen oplossen dan jijzelf.
quote:idd
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:55 schreef BdR het volgende:
(btw 6th sense is vanavond dus weer te zien op Belgie-TV1 om 21:30)
quote:Dat ken ik. Ik heb ook op een bepaald moment gedacht dat er iets met Bruce was. Maar ik heb nog 10 andere einde "bedacht" tijdens de film. Wil dat zeggen dat ik het einde wist?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Weakling het volgende:[..]
Je krijgt maar genoeg hints dat het zo is, dat jij ze niet hebt gezien (knap als je 'm al zo vaak hebt gezien) wilt niet zeggen dat ze er niet zijn.
Overigens: ja ik wist de clou ook al, puur door trailers en reviews de puzzelstukjes bij elkaar op te tellen. Maar nee: ik ben niet intelligenter dan de gemiddelde fokker en ja: ik heb het vooraf verteld (alleen niet aan jou, maar dat kan ik ook niet helpen). Bij welk clubje hoor ik nu?
Dat clubjes gezever klinkt eerder afgunstig dan echt gefundeerd. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal een gevoel voor om zoiets te doorzien. The Usual Suspects, ook berucht om zijn clou, zag ik ook al vooraf aankomen. Maar dat maakt de film er voor mij niet minder om.
Accepteer dat anderen soms sneller een puzzel kunnen oplossen dan jijzelf.
Maar dat nog, dit alles heeft niets te maken met puzzels kunnen oplossen. Het zijn geen puzzels, het zijn verhaaltjes. Als je het einde van zo'n film kon voorspellen is dit puur toeval of puur geluk. Voor elke film die correct is voorspeld, zijn er bijna altijd 5 waar men er compleet naast zat.
En dan die flauwekul van "er zijn hints". En dan? Er zijn evenveel, zoniet meer hints, die een andere richting uitwijzen. Hoe kun jij weten welke juist zijn en welke niet? Antwoord: dat kan je niet -> daarom ga je naar de film kijken.
quote:Nee, jij vond Scary Movie een stuk beter natuurlijk!
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:06 schreef Yamyam het volgende:
Nou... briljant vink toch wat overdreven. 't Was best leuke film ja, maar daar houdt t voor mij dan mee op.
quote:Niet gezien
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:13 schreef thecrook het volgende:[..]
Nee, jij vond Scary Movie een stuk beter natuurlijk!
quote:Ik had maar één einde bedacht (je zult het vast gebrek aan fantasie noemen) en die kwam nog uit ook. Het verhaaltje is zeker wel een puzzel en ik vind het erg kortzichtig als je dat niet kunt of wilt inzien. Misschien dat jij altijd alleen maar legpuzzels hebt gedaan en niet verder kunt denken dan dat, doe dan eens een keer een logikwis, want dat komt in de buurt van de puzzel zoals ik die bedoel.
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Dat ken ik. Ik heb ook op een bepaald moment gedacht dat er iets met Bruce was. Maar ik heb nog 10 andere einde "bedacht" tijdens de film. Wil dat zeggen dat ik het einde wist?
Maar dat nog, dit alles heeft niets te maken met puzzels kunnen oplossen. Het zijn geen puzzels, het zijn verhaaltjes. Als je het einde van zo'n film kon voorspellen is dit puur toeval of puur geluk. Voor elke film die correct is voorspeld, zijn er bijna altijd 5 waar men er compleet naast zat.
En dan die flauwekul van "er zijn hints". En dan? Er zijn evenveel, zoniet meer hints, die een andere richting uitwijzen. Hoe kun jij weten welke juist zijn en welke niet? Antwoord: dat kan je niet -> daarom ga je naar de film kijken.
Door allerlei kleine en grote aanwijzingen te combineren en de relatie daartussen te zien, kun je uiteindelijk overduidelijk doorgronden tot welke conclusie de film zal leiden. De reden dat allerlei andere eindes bedacht worden tijdens het kijken is door het missen van een aanwijzing of het niet juist intepreteren van zo'n aanwijzing. Bij die intepretatie hoort ook het onderscheid maken tussen echte aanwijzing en zogenaamde "red herrings".
Je zegt zelf al dat je verschillende eindes hebt bedacht tijdens het kijken naar de film, dus heb je (onbewust in jouw geval blijkbaar) zitten puzzelen over het hoe en waarom van de film.
Het feit dat ik bij deze film wel tot de juiste conclusie ben gekomen en dat daar vijf andere films tegenoverstaan waar ik dat niet heb gedaan heeft er helemaal niets mee te maken. Niemand is onfeilbaar. Ik ook niet. Bij deze film heb ik wel de goede intepretatie en redenatie gevolgd, bij andere niet, so what? Alleen de factor geluk heeft hierin veel minder een rol gespeeld dan jij wil doen voorkomen.
Kortom: ik ben het volledig oneens met je redenatie ... maar goed ... ik vind ook dat iedereen recht heeft op een eigen mening, dus mijn zegen heb je ...
Wat mij opviel is dat gebeurtenissen in de film anders in volgorde zaten dan ik me kon herinneren.
quote:Ze zegt het tegen haarzelf.
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:57 schreef Evertje het volgende:
Volgens mij zegt de vrouw van Willis toch echt wel Happy Anniversary tegen hem in het restaurant, terwijl zij hem niet kan zien. Wel erg toevallig, beetje bedriegen van de kijker.
quote:Goh, tot die conclusie was ik nog niet gekomen
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:59 schreef Mike het volgende:[..]
Ze zegt het tegen haarzelf.
Ging me er meer om dat je normaal niet in jezelf hardop praat, zeker niet in een openbare gelegenheid.
quote:Ik vond het niet zo vreemd. Zo hard zei ze het trouwens niet...
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:31 schreef Evertje het volgende:[..]
Goh, tot die conclusie was ik nog niet gekomen
Ging me er meer om dat je normaal niet in jezelf hardop praat, zeker niet in een openbare gelegenheid.
quote:Nou, ik moet zeggen dat ik 'The Others'nou ook niet heel erg spannend vond. Ik heb hem gekocht omdat hij me wel spannend leek, maar dat viel toch wel erg tegen. Nee, dan vind ik 'The Sixth Sense' toch tien keer beter. Is veeel spennender en de muziek is fantastisch!
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:53 schreef Bombie het volgende:
Voornamelijk het einde is wat de film zo 'goed' voor velen heeft gemaakt, denk ik. De rest van de film is ook boeiend, maar af en toe heb ik toch het idee dat het spel wat beter kon. Desalniettemin een aanrader, uiteraard. Een soortgelijke film, The Others, deed mij meer.
quote:Nou, ik moet zeggen dat ik 'The Others'nou ook niet heel erg spannend vond. Ik heb hem gekocht omdat hij me wel spannend leek, maar dat viel toch wel erg tegen. Nee, dan vind ik 'The Sixth Sense' toch tien keer beter. Is veeel spannender en de muziek is fantastisch!
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:53 schreef Bombie het volgende:
Voornamelijk het einde is wat de film zo 'goed' voor velen heeft gemaakt, denk ik. De rest van de film is ook boeiend, maar af en toe heb ik toch het idee dat het spel wat beter kon. Desalniettemin een aanrader, uiteraard. Een soortgelijke film, The Others, deed mij meer.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:17 schreef Marietje_ het volgende:
Ps. De topic titel is gay: the sixth sense is GEEN briljante film : de film is KUT
Bedankt voor je ontopic reactie!quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
die users van tegenwoordig kunnen hun mening zo goed onderbouwen héquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:17 schreef Marietje_ het volgende:
Wat vinden jullie van de geweldige acteerprestaties van Donnie Wahlberg in The Sixth Sense??
[afbeelding]
Ps. De topic titel is gay: the sixth sense is GEEN briljante film : de film is KUT
Graag gedaan, dat was m'n eerste ontopic reactie in dit topic!quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:21 schreef Marietje_ het volgende:
Bedankt voor je ontopic reactie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |