abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 januari 2000 @ 21:55:00 #1
862 Arcee
Look closer
pi_142767
Ik vond The Sixth Sense BRILJANT. Zelden heeft een film zo veel indruk op me gemaakt. Wat ongelofelijk goed zit deze film in elkaar. Een MUST-SEE voor iedereen. Ga er zo snel mogelijk heen...

Voor diegenen die 'm al gezien hebben... in discussies over de film komen regelmatig mogelijke fouten aan de film aan bod. Vele van die mogelijke inconsistensies kunnen worden weerlegd. Ik heb een aantal zaken die vragen oproepen verzameld. Ik wil deze als vragen voorleggen. Op de meeste heb ik wel een antwoord, maar ik ben heel benieuwd hoe men er hier tegenaankijkt. Eens kijken of we op hetzelfde uitkomen.

Mail (Arcee601@hotmail.com) me maar als je nieuwsgierig bent geworden naar die vragen. Kep ze op verzoek maar niet hier neergezet.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 09 Januari 2000).]

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 januari 2000 @ 22:14:00 #2
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_142768
Ik wist nog niet zeker of ik zou gaan maar nu wel Zal mij benieuwen.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zaterdag 8 januari 2000 @ 23:20:00 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_142769
Was al een topic aan gewijd (zie 'Beste films van de 21e eeuw).
En haal pleaaaase de spoilers weg... er zullen altijd mensen zijn die ze toch lezen en dat zou heeel jammer zijn. Stel anders gewoon de vraag of mensen per meel met je verder willen discussieren, maar dit vind ik eeuwig zonde zo... (ondanks de waarschuwingen )
V
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 januari 2000 @ 01:42:00 #4
862 Arcee
Look closer
pi_142770
Wees benieuwd, Machiel, wees benieuwd...

Verbal, er was nog geen topic over The Sixth Sense. In die jij noemde werd er wel veel over geluld, maar het was zeker niet specifiek voor TSS bedoeld. Trouwens, van jou verwacht ik ZEKER een E-mailtje.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142771
Ik had al op 22 november in de forum "Must See Movies Part III" (http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum8/HTML/000043.html)
al gemeld dat dit een enorm goede film is.

Ik sta nu te popelen om hem weer te zien. Echter in Apeldoorn is geen goede bioscoop en in Arnhem draait ie alleen om 22.00 dan is er geen mogelijkjheid meer om dan terug naar apeldoorn te komen (met het openbaar vervoer)

Volgende week hoop ik.

zondag 9 januari 2000 @ 12:42:00 #6
2405 vAr
Gimme the casshhhhhhhh!
pi_142772
Mwoa... ik vind deze twee topics toch aardig op elkaar lijken, maar goed...

De film verdient 't ook wel, want 't is een superfilm! Ik zal 'm eerst op vcd, en daarna pas in een sneak-preview, en daar zal ik pas echt -alles- in de film...

Als je zit te twijfelen; Zeker gaan!

FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 januari 2000 @ 21:43:00 #7
862 Arcee
Look closer
pi_142773
Wat is dat nou voor gelul steeds dat deze topic op een andere lijkt? Dit is de ENIGE topic over The Sixth Sense.
pi_142774
Ik mocht die Bruce Willis altijd wel, maar ik vond dat hij de laatste tijd een beetje wegzakte in het "Mr Willis red de mensheid" genre maar hier laat hij weer zien waarom ik hem een topper vind. Maar laten we eerlijk zijn het scenario zitgewoon ijzersterk in elkaar. En niet te vergeten de kleine Cole die gewoon een geweldig potje staat te acteren. Al met al een geweldige top film!
Loose all time, Love your mind, Free your soul
pi_142775
De LMK heeft The 6th Sense gisteren gezien, en kan eigenlijk maar één ding zeggen:

Kut!! Wat een ongelooflijk goede film!!
* Love Mae King excuseert zich voor het schelden, maar soms is het nodig.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 11:43:00 #10
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_142776
Ik wilde er eigenlijk van het weekend naartoe tot ik van een collega hoorde dat ie een beetje zoals The Blair Witch is....laat ik dat nou toch een ongelooflijke k*tfilm vinden.
Klopt dat of praat mijn collega poep?
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 12:02:00 #11
136 V.
pi_142777
quote:
Klopt dat of praat mijn collega poep?

Badgirl... jouw collega praat ONGELOOFLIJK poep (zo erg dat IK het vanaf hier kan ruiken)!!! Voor straf mag je hem/haar een klein klapje geven .
Ikzelf vond TBWP een goede film (maar ben dan ook niet uit het oog verloren dat hij nog geen 40.000 dollar heeft gekost), mede vanwege de geweldige mythevorming, en niet puur om de film.
The Sixth Sense is van een HEEEEEEL ander kaliber... Nu al is de beste film van dit jaar bekend, en dat is deze. Gaan zien, Badgirl, en wel voordat je collega je plezier in de film en het prachtige verhaal voor je verknalt.
V
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 12:24:00 #12
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_142778
Thanks, Verbal.
Ik denk dat ie dat zei omdat hij TBWP ook heel goed vond en om aan te geven dat ie hem net zo goed vindt. Maarja, DAT zou voor mij een reden zijn om niet te gaan want blijkbaar liggen we niet op dezelfde lijn met smaak.
Na goed, ik zie wel...heb toch meer overtuiging nodig nu.
Btw, ik was ook zeker niet vergeten dat ze moesten werken met dat lage budget maar dat krijg mij niet zover dat ik de film goed begon te vinden. Heb het echt geprobeerd maar a) ik ergerde me verschrikkelijk aan die meid haar penetrante stem b) fuck fuck fuck motherfucker fuck fuck gezeik, deed me een beetje denken aan een Eddie Murphy show en c) ik vond hem echt NIET eng.
Nouja, heeft niet zoveel zin om mijn smaak te moeten verdedigen: ik vond hem zuigen...
Begrijp de hele hype (waar ik sowieso een bloedhekel aan heb, hypes) eromheem gewoon niet. Ook al had deze film wel tien miljoen gekost.
Helaas ben ik een van de weinigen die er zo over denkt.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 12:40:00 #13
136 V.
pi_142779
quote:
Na goed, ik zie wel...heb toch meer overtuiging nodig nu.
GAHAAAAAAAN
quote:
Nouja, heeft niet zoveel zin om mijn smaak te moeten verdedigen
Die hoef je ook niet te verdedigen, lieve schat
quote:
Helaas ben ik een van de weinigen die er zo over denkt.
Dan ben je tenminste lekker origineel
V
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 12:54:00 #14
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_142780
Okee, okee, ik ga al!!!!

Lieve schat....?

Of tegendraads, dat hoor ik ook nog weleens..!

quote:
op 01-11-2000 om 12:40 PM schreef Verbal het volgende:

GAHAAAAAAAN/Die hoef je ook niet te verdedigen, lieve schat /Dan ben je tenminste lekker origineel
[/quote]

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirl (Datum 11 Januari 2000).]

pi_142781
quote:
op 01-11-2000 om 12:24 PM schreef BadGirl het volgende: c) ik vond hem echt NIET eng.

Zonder lullig te doen,

De LMK vraagt zich af of BadGirl de film TBWP WEL begrepen heeft. (laatste shot incluis, van doorslaggevend belang in de LMK's optiek)

Dat maakt dat de LMK met een ongemakkelijk gevoel de bios verliet......

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  dinsdag 11 januari 2000 @ 19:05:00 #16
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_142782
Hmmm die laatste shot heeft alles voor mij behoorlijk verpest. Die gaf namelijk aan dat het al afgelopen was.
Ik vond het best een aardige film, maar hij was veeel te snel afgelopen. Daar mee bedoel ik niet alleen dat het maar anderhalf (ofzo)uur duurde. Er was imho nog lang niet genoeg gebeurt.
Het helpt trouwens ook flink als je in een publiek zit dat niks om de film geeft en bij de meest briljant geacteerde stukjes hardop gaat zitten lachen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 januari 2000 @ 20:12:00 #17
862 Arcee
Look closer
pi_142783
Precies, toen TBWP afgelopen was had de hele zaal zoiets van: Hè? Wat? Afgelopen?

Iedereen zat nog op dat beklemmende moment te wachten, maar dat kwam niet. Ik vond het persoonlijk een leuke film. Vanwege het al eerder genoemde hoge "fuck asshole shit fuck motherfuck" gehalte. Geweldig! Maar ja, eng was het voor geen meter.

Nee, dan The Sixth Sense... lekker beklemmend sfeertje met een geweldigde snanningsboog: je voelt gewoon dat het opbouwt naar iets... ja... kijk zelf maar.

woensdag 12 januari 2000 @ 10:19:00 #18
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_142784
Zonder lullig te doen LMK, valt er wat te begrijpen aan de fuckfilm dan?

Misschien heb jij dingen gezien die ik niet heb gezien hoor maar het eindshot was m.i. zeer voorspelbaar, de stemmetjes, het heen en weer geren....goh, ik zat te bibberen in mijn stoel. Not. Misschien heb ik stalen zenuwen maar ik vond het nogmaals GEEN enge film, verre van dat. Ik vond hem ronduit saai, kort(godzijdank anders had ik me nog langer moeten vervelen) en slaapwekkend.

En dan nog het meest ridiculeuze van de film: het gezoem van vilegtuigmotoren in de lucht. Dat maakt het wel echt hoor, daar ga je je echt door inleven in de film. Elk mens die in een bos verdwaalt weet waar je als je dergelijke geluiden continue hoort op af moet gaan. Maar nee, in de film niet. Tenslotte was het maar een film, toch?
Maarja als het maar een film is moet niet iedereen er zo prat op gaan dat het "zo levensecht is".

Maar then again, iedereen heeft recht op zijn of haar mening en ik verkondig hier dus ook niet het woord ofzo maar gewoon mijn mening.

Geef mij maar the Matrix ofzo.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 januari 2000 @ 20:19:00 #19
862 Arcee
Look closer
pi_142785
BadGirl, ga nou gewoon naar The Sixth Sense, want dat is WEL een goeie film. Een HELE goeie zelfs...
  donderdag 13 januari 2000 @ 10:05:00 #20
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_142786
okee Arcee...ga je mee ik durf niet alleen

ik ga dit weekend!

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 januari 2000 @ 12:28:00 #21
862 Arcee
Look closer
pi_142787
Nou, ik weet nog niet, kep niet zo'n zin... hmm... wacht even, die foto, ben jij dat echt? Nou, okee, vooruit.... ik ga mee.
  vrijdag 14 januari 2000 @ 14:12:00 #22
1656 GEeR+
een schaduw
pi_142788
Ik vond het jammer dat ze er toch nog in slaagden om er wat Hollywood sentiment in vast te leggen. Natuurlijk was hij erg goed, maar de 'ommekeer' was wel erg simpel hoor. Ik hoop dat het echt een slim jongetje is en nu in echt alleen maar hele koele films gaat zitten spelen en dat hij nooit meer met BW samen gaat werken.
Want je kan zeggen van die BW wat je wilt, maar ik ben die kop van hem onderhand ook al wel een beetje aan het zat worden. Hij zit in verdomme zoveel films dat het niet leuk meer is...

6th sense is een absolute aanrader net als Dogma als die hier een keertje uitkomt.
En heeft iemand American Beauty al gezien??

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_142789

Inderdaad een aanrader, ik zag 'm 2 weken geleden al in Duitsland... Vond het einde toch wat gezocht maar het kon net. Neem vooral je kleine zusje mee!

Jusqu'ici tout va bien...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 januari 2000 @ 16:51:00 #24
862 Arcee
Look closer
pi_142790
Ver gezocht?? Niks vergezocht. Briljant! Alles klopt PRECIES, dus hoe kan het nou vergezocht zijn?

Trouwens, wie gaat er nou in godsnaam een film in DUITSLAND kijken?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2000 @ 09:39:00 #25
862 Arcee
Look closer
pi_142791
Voor die mensen die een topic voor The Sixth Sense willen creeëren... die is er dus al en wel deze.
pi_142792
[quote]op 01-14-2000 om 04:51 PM schreef Arcee het volgende:

Ver gezocht?? Niks vergezocht. Briljant! Alles klopt PRECIES, dus hoe kan het nou vergezocht zijn?
>
Nou okee hij was best briljant. Maar weet je, ik vond 'm wel een beetje vergezocht.

Trouwens, wie gaat er nou in godsnaam een film in DUITSLAND kijken?
>
Ik moest er toevallig wezen, en toen kreeg ik zin om naar de bios te gaan. Gek he?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2000 @ 13:48:00 #27
862 Arcee
Look closer
pi_142793
quote:
"Nou okee hij was best briljant. Maar weet je, ik vond 'm wel een beetje vergezocht".

Wat vond je er zo vergezocht aan dan?

quote:
"Ik moest er toevallig wezen, en toen kreeg ik zin om naar de bios te gaan. Gek he?".

Als je een in het Duits nagesynchroniseerde versie hebt gezien is dat HEEL gek, ja.

pi_142794
quote:
op 01-19-2000 om 01:48 PM schreef Arcee het volgende:
Als je een in het Duits nagesynchroniseerde versie hebt gezien is dat HEEL gek, ja.

Naj, het was in een bios in Keulen waar niet-nagesynchroniseerde Amerikaanse en Engelse films draaien. Ivm met de bases id buurt
(tevreden, WIJSNEUS).

Iets dat klopt kan netzogoed vergezocht zijn. Wat ik er vergezocht aan vond? Niet zo'n zin in lange schrijfsels en welles/nietes posts, vond sommige gegevens gewoon vergezocht en dat ze hier en daar wat kansen hebben laten liggen... maar blijkbaar vond jij het helemaal niet dus hee, da's prima dan.

Anyone else?

[Dit bericht is gewijzigd door Manono (Datum 19 Januari 2000).]

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 januari 2000 @ 21:51:00 #29
862 Arcee
Look closer
pi_142795
quote:
"Niet zo'n zin in lange schrijfsels en welles/nietes posts, vond sommige gegevens gewoon vergezocht en dat ze hier en daar wat kansen hebben laten liggen"

Bedankt voor deze zeer interessante bijdrage. Echt heel boeiend.

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee (Datum 19 Januari 2000).]

zaterdag 22 januari 2000 @ 23:15:00 #30
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_142796
Anywayz............

Ik heb T6S gisteren gezien....

VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!

Als ik tegenwoordig ergens niet warm of koud van word, dan zijn het wel van die films met een kill-rate van 10 slechterikken per minuut... Maar dit.... gewoon griezelig goed.. niet eng, niet spectaculair, niet vol met aktie, maar gewoon briljant.. Zowiezo petje af voor Willis, maar die Cole.. geeeez... superrrrrrrrr....

10 punten en meteen 16 oscars naartoe jassen..

[Dit bericht is gewijzigd door JayTaph (Datum 22 Januari 2000).]

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_142797
Hmmm...vandaag the sixth sense gezien, maar ik kan me niet aansluirten bij de juichende woorden die ik van iedereen (ook veel mensen van buiten het forum) heb gehoord. Bruce Willis speelt niet echt sterk, het zijn een beetje eendimensionale karakters allemaal, veel dingen liggen er te dik bovenop....en
ja, de film heeft een sterk einde, maar dat maakt niet dat de voorafgaande 2 uur dan meteen goed zijn....eigenlijk zijn de laatste 5 minuten het enige leuke aan die hele film.

Niet dat ik hem _slecht_ vond ofzo hoor, ik heb me best vermaakt...maar echt bijzonder vind ik hem ook niet!

Het kan zijn dat ik een beetje last heb van het "Blair Witch-effect" (dat je zoveel juichende dingen over de film hebt gehoord dat ie alleen nog maar kan tegenvallen)

pi_142798
Seestar sluit zich aan bij Beatrice, als die film de (toch wel een beetje geniale)wending op het eind niet had gehad dan zou er bedroevend weinig van de film overblijven.
In de eerste scene (BW met vrouw praten over die onderscheing) acteerde BW al zo beroerd dat hij, hoewel zijn acteerwerk later in de film voor zijn doen toch heel erg meevalt, gelijk de film van wat kwaliteit beroofde.

zaterdag 18 maart 2000 @ 23:17:00 #33
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_142799
* Machiel heeft nu dan eindelijk the Sixth sense gezien.

En hij was verdomd goed alles wat ik ervan gehoord heb was terecht ofterwel steengoed

Ik denkt dat Seestar bij die scene niet goed heeft opgelet bij die scene deed de hoofdrolspeler BW namelijk iemand na waardoor hij een beetje raar praate en t dus leek dat ie heel slecht acteerde. Maar ik denk dat met dit verhaal een acteur wel heel slecht moet acteren wil ie t verknallen Bruce willis is na zijn die hard tijdperk met Mercury rising (toevallig ook met klein jochie authistish dit X) een goeie weg in geslagen. En de reden dat BW al in zoveel films te zien een beetje slap of ligt dat aan mij misschien

Naja iig als je de mogelijkheid hebt gauw nog even gaan!

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 18 Maart 2000).]

zondag 19 maart 2000 @ 12:49:00 #34
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_142800
Vannacht heb ik nog een hele poos wakkergelegen van the 6th sense, een teken dat een film echt indruk maakt. Ik ben voor mezelf er helemaal uit hoe de film inelkaar zit denk ik.

* Machiel denkt dat t binnenkort tijd wordt voor analyses en discussies hierover op t forum.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 maart 2000 @ 13:45:00 #35
862 Arcee
Look closer
pi_142801
Machiel, zo te zien heeft The Sixth Sense dezelfde uitwerking op jou gemaakt als op mij. Ik vond 'm dus ook BRILJANT. Ik heb een aantal vragen bedacht waar je nog 's een nachtje over wakker kunt liggen. Ik heb de antwoorden wel, maar het zijn leuke dingen om over na te denken. Ik heb ze je ge-E-mailed.

Heb je 'm al voor een tweede keer gezien? Dat kan ik je van harte aanbevelen. Juist die 2e keer kijken maakte The Sixth Sense tot één van mijn absolute favorieten. En ga 'm dan kijken met iemand die 'm nog niet gezien heeft, da's nog mooier.

maandag 20 maart 2000 @ 11:49:00 #36
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_142802
* Machiel wachtwel totdat ie een X op canal+ komt ofzow.

Ik heb nooit echt de behoefte een film meerdere Xren te zien als me dat $ kost, deze ga ik zeker nog een X zien maar niet in de bios wel in de thuisbios op een paar van je vragen heb ik wel antwoord die mail ik je wel.

----------------------------
het 6de zintuig die ik gellukig niet heb

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel (Datum 20 Maart 2000).]

pi_142803
was dit nu een goede film? Nou nee! de film was vooral een aaneenschakeling van
onwaarschijnlijke momenten:
als bijvoorbeeld dat kereltje dooie mensen van meer dan een eeuw geleden in z'n schoolgebouwtje ziet hangen, dan zou hij overal de gehele gestorven mensheid moeten zien,

Onuitgewerkte en eendimenionale karakters:
De moeder van dat jochie, wat een sneue rol is dat zeg,

En de film leunt op een zogenaamd verrassend element, maar na de eerste scene begreep ik al meteen hoe laat het was, en werd de rest een stroperige, langzame, en vooral niet spannende en lange zit.

Geheel onduidelijk waarom deze film zo opgehemeld wordt. Hij is in ieder geval niet bijzonder... Maar leuk als videootje.

Spendder je geld aan leukere films... Fucking amal, of cruel intentions...

[Dit bericht is gewijzigd door TomBombadil (Datum 23 Maart 2000).]

gratis en voor niet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 maart 2000 @ 14:11:00 #38
862 Arcee
Look closer
pi_142804
quote:
als bijvoorbeeld dat kereltje dooie mensen van meer dan een eeuw geleden in z'n schoolgebouwtje ziet hangen, dan zou hij overal de gehele gestorven mensheid moeten zien

Hoezo dat? De film schrijft geen regels voor over de geestenwereld. Het is een voorstelling van de regiseur die niet aan bepaalde wetten hoeft te voldoen. Blijkbaar waren die geesten nog niet klaar met hun unfinished business (en konden daar nu pas mee bezig) en dwalen daarom nog rond.

quote:
Onuitgewerkte en eendimenionale karakters: De moeder van dat jochie, wat een sneue rol is dat zeg

Niks sneue rol. Vooral de scene in de auto was emotioneel en erg overtuigend. Haar (Toni Collette) Oscar nominatie voor die rol is terecht (hoewel ze niet mijn favoriet is om te winnen, maar dit terzijde).

Goed, over The Sixth Sense zijn we het dus duidelijk niet eens, maar...

quote:

Over Fucking Åmål wel! Ik vond 'm SCHITTEREND. Onbeschrijfelijk mooi.

Ik heb er ook een topic voor geopend, maar het blijft er akelig stil. Als je daarin een stukje over deze magistrale film zou willen schrijven zou ik dat erg fijn vinden. Een beetje ondersteuning voor dit meesterwerkje kan immers geen kwaad...

donderdag 23 maart 2000 @ 18:42:00 #39
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_142805
quote:
[b]

Geheel onduidelijk waarom deze film zo opgehemeld wordt. Hij is in ieder geval niet bijzonder... Maar leuk als videootje.

Voor mij heb je helemaal gelijk, na de eerste 10 minuten was het verhaal zeer voorspelbaar (lees zeer slaapverwekkend)
Goede videotip: Mercury Rising, ook met Bruce en een kind maar 10 keer spannender.

Redactie Frontpage vrijdag 24 maart 2000 @ 12:22:00 #40
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_142806
quote:
op 03-23-2000 om 06:42 PM schreef killer tweety het volgende:
Mercury Rising, ook met Bruce en een kind maar 10 keer spannender.

Over clichés, onwaarschijnlijkheden en voorspelbaarheid gesproken.

zaterdag 25 maart 2000 @ 22:55:00 #41
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_142807
Sinds wanneer moeten alle films van t begin tot t eind bol staan van de spanning?! maarja t verhaal moet je aangrijpen denk ik en als je in t begin t einde al weet begrijp ik waarom je het minder vind maar toch.

pi_5497291
Zo, net deze film gezien. Moest ook wel eens een keer, na alle lovende woorden over deze film. Maar jammergenoeg vind ik hem niet de 8.3 waard die hij op IMDB.com krijgt.

Op de laatste 5 minuten na is het gewoon een kruising tussen een thriller/horror en een rtl4-tranentrekker. Eerlijk is eerlijk, het spel van de acteurs in deze film is een stuk beter dan de meeste simpele rtl4-drama's, maar het verhaal is zo voorspelbaar en soms zelfs abrupt kort door de bocht; (*spoiler*) Op een gegeven moment komt Malcolm erachter dat de doden die hij ziet om hulp vragen, en hup hup de kleine Cole gaat een geest helpen en is van zijn angst af. Simpel. Maar wel een beetje kort door de bocht.

En dus, om te verbloemen dat de film eigenlijk helemaal niet zo goed is, werd er maar een moeilijke eindscene aan geplakt. En aan de 8.3 van IMDB.com te zien zijn er een hoop mensen die erin trappen.

Meer dan een 7 geef ik er niet voor.

pief paf poef
pi_5497325
Mensen die de Sixth Sense goed vonden moeten The Others maar eens huren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5498032
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Solid_Snake het volgende:

Op de laatste 5 minuten na is het gewoon een kruising tussen een thriller/horror en een rtl4-tranentrekker. Eerlijk is eerlijk, het spel van de acteurs in deze film is een stuk beter dan de meeste simpele rtl4-drama's, maar het verhaal is zo voorspelbaar en soms zelfs abrupt kort door de bocht

Je kan veel zeggen over The Sixth Sense maar voorspelbaar?

Deze film wordt dacht ik juist gezien als één van de beste uit zijn genre door het geniale en onvoorspelbare einde.

Victory is mine!!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 23:10:17 #45
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_5498066
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:08 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Je kan veel zeggen over The Sixth Sense maar voorspelbaar?

Deze film wordt dacht ik juist gezien als één van de beste uit zijn genre door het geniale en onvoorspelbare einde.

ik vond het einde anders behoorlijk voorspelbaar... maar dat kan aan mij liggen.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  donderdag 22 augustus 2002 @ 23:11:45 #46
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5498084
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef deGVR het volgende:

... maar dat kan aan mij liggen.

Ja, dat ligt aan jou. 90% Van de wereld vond het niet, waaronder ik. Ik zag het einde niet aankomen.

Ik had wel de eerste 12 minuten gemist, dat wel.

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_5498097
Leuk, een discussie uit de oude doos.

Ik vond het wel getuigen van lef om deze film te maken, waar alles eigenlijk draait op de plotwendingen in de laatste 5 minuten. Alleen om die reden vond ik het al een goede film. En dat met al die 13-in-een-dozijn scripts tegenwoordig.

En blijkbaar heb ik geen verstand van acteren, want hoe dan ook heeft het verhaal mij ontzettend gepakt, en was ik wel redelijk ontdaan van de film. Het heeft me ieg nog dagen beziggehouden.

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:11:14 #48
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_5501849
Altijd risky om een hele film te laten draaien op 1 plotwending in de laatste minuten.

Helaas voor mijzelf vogelde ik het al uit na de eerste 10 minuten.

Daarna was het enige leuke aan de film het zoeken naar bewijzen voor datgene wat ik al vermoedde (en dan wordt je op je wenken bediend! Dat is was nl. best wel aardig gedaan)

Voor de rest vond ik het een lange saaie zit. Een van die zeldzame films die ik nooit een 2e keer zal kijken vanwege het plot (net als Memento)

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:19:49 #49
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_5501912
Volgens mij... volgens mij.... gaat er van deze film binnenkort een kneitergeyle Vista-Series-versie uitkomen in Nederland.
(ja, net als die in de VS is uitgekomen!)

Meer weten (over de US-release)? check this: http://video.go.com/vistaseries/index.html

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:23:01 #50
10785 Smots
pi_5501945
oh, en trouwens: als je een beetje goed let op de cameravoering en de kadrering van de scène waarin Broes Willems in zijn flikker wordt geschoten, dan krijg je eigenlijk in de eerste scène al een hele dikke aanwijzing over wat de ontknoping aan het eind van de film zal zijn.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_5502417
De film leunt mi niet alleen op de plotwending. Ook de spanning en het 'creepy' gevoel vind ik zeer sterke punten van de film. Daarnaast is ook de zin 'I see dead people' geboren.

Fuck it, ik vond het een zeer sterke film.

vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:26:12 #52
10785 Smots
pi_5502670
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 11:04 schreef nikk het volgende:
De film leunt mi niet alleen op de plotwending. Ook de spanning en het 'creepy' gevoel vind ik zeer sterke punten van de film. Daarnaast is ook de zin 'I see dead people' geboren.

klopt.
T.S.S. is ook een dijk van een film
pi_5503519
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 11:04 schreef nikk het volgende:

Voor het geval je op mijn post reageerde: ook ik vond het om meer redenen (door jou genoemd) een goede film dan alleen de plotwending.

Hee Smots, leg nog eens uit over die cameravoering waarmee al een hint gegeven werd? Kan het niet meer zo voor de geest halen....

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 13:29:50 #54
10785 Smots
pi_5504371
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 12:27 schreef Latindancer het volgende:

[..]

Voor het geval je op mijn post reageerde: ook ik vond het om meer redenen (door jou genoemd) een goede film dan alleen de plotwending.

Hee Smots, leg nog eens uit over die cameravoering waarmee al een hint gegeven werd? Kan het niet meer zo voor de geest halen....

Owkeej.
Ik ga er nu dus wel vanuit dat IEDEREEN deze film gezien heeft, en dat ik dus nix verklap wat mensen nog niet weten.

In de scène waarin Crowe neer wordt geschoten zie je een aantal shots die in een film niet zomaar gebruikt worden, tenzij er op een HELE subtiele manier iets duidelijk moet worden gemaakt.

Als Crowe op het bed ligt, dan maakt de camera een tracking-beweging van links naar rechts: de camera is niet statisch op hem gericht. Dit is iets wat je normaal eigenlijk nooit ziet bij een situatie als deze, waarbij iemand hevig gewond op het bed ligt. het is niet zo dat er hevig met de camera wordt geschud om een panische sfeer te scheppen, maar door deze manier van filmen krijg je een haast serene indruk.

Vervolgens zie je een 'birds-eye-view' van Crowe terwijl hij op het bed ligt, alsof je door de ogen van "GOD" zelf naar beneden kijkt. (Ok, dit is misschien wat vergezocht, maar de cameravoering is op z'n minst opvallend)

Eind van de scène: fade to black.....

En dan krijg je in de eerstvolgende scène waarin je Crowe weer ziet lopen géén terugverwijzing naar zijn verwonding, iets wat doorgaans wel wordt gedaan in 'transparant' bedoelde Hollywood-films.

Deze uitleg is misschien wat halfbakken, maar voor mij was het meteen duidelijk: Crowe schopt tegen de spreekwoordelijke emmer.

En ja, gedurende de film zelf wordt dit vermoeden nooit glashard tegengesproken.....

vrijdag 23 augustus 2002 @ 13:34:40 #55
1687 poep
praat geen poep
pi_5504426
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:19 schreef Strolie75 het volgende:
Mensen die de Sixth Sense goed vonden moeten The Others maar eens huren.
persoonlijk vond ik The Others mooier dan the Sixth sense!
houdt van spannend...
pi_5504530
ik vond er geen ruk aan eerlijk gezegd
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_5504710
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:29 schreef Smots het volgende:

[..]

Heel erg duidelijk! Nu je het zegt, dat van die terugverwijzing was ook wel iets wat me opviel. Alleen verder geen aandacht meer aan besteed omdat het verhaal me pakte.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:43 schreef Wisp het volgende:
ik vond er geen ruk aan eerlijk gezegd
Bedankt voor deze bijdrage
pi_5506772
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 13:55 schreef Latindancer het volgende:
Bedankt voor deze bijdrage
ja lullig he om te horen dat er ook mensen zijn die hem niet briljant vinden
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_5507093
Ik vind allmusic.com dan een veel betere database-site (ofzo) , alleen die usercomments zouden ze er ook bij moeten doen...
pi_5507337
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 16:22 schreef Wisp het volgende:

[..]

ja lullig he om te horen dat er ook mensen zijn die hem niet briljant vinden

Tsja, dat maakt mij niet uit. Ik ben alleen iemand die argumentatie (als is het maar een klein beetje) altijd wel zinvol vindt. Wat heb ik aan zo'n oneliner? (in sommige forums wordt dat overigens 'flamen' genoemd)
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 17:17:24 #61
10785 Smots
pi_5507408
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 16:50 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik vind allmusic.com dan een veel betere database-site (ofzo) , alleen die usercomments zouden ze er ook bij moeten doen...
hè?
wat heeft dit met die film te maken?
Ik volg dit effe niet zo
pi_5507547
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:10 schreef Latindancer het volgende:

[..]

Tsja, dat maakt mij niet uit. Ik ben alleen iemand die argumentatie (als is het maar een klein beetje) altijd wel zinvol vindt. Wat heb ik aan zo'n oneliner? (in sommige forums wordt dat overigens 'flamen' genoemd)

ik geef alleen mijn mening over die film zodat het duidelijk wordt dat er ook mensen met een andere mening zijn dan de topicstarter

flamen is andere mensen aanvallen/afzeiken (wat jij dus nu doet)

pi_5508198
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 17:29 schreef Wisp het volgende:

[..]

ik geef alleen mijn mening over die film zodat het duidelijk wordt dat er ook mensen met een andere mening zijn dan de topicstarter

flamen is andere mensen aanvallen/afzeiken (wat jij dus nu doet)

Eeuh, wat ik bedoelde is het verschil tussen 'ik vind het een kutfilm' of 'ik vind het een kutfilm want ik had het plot meteen door' (oid).
En ik vind het oprecht een beetje jammer dat je nu de bal terug gaat kaatsen omdat ik alleen naar een motivatie van jouw kant vraag.
Ik ben blij dat er mensen met verschillende meningen zijn anders zou zo'n forum als dit erg leeg blijven. Het leuke van bijdragen aan dit forum is, dat je iets meer vertelt dan dat ene regeltje. Dat maakt jouw post in zo'n geval een stuk leuker om te lezen voor andere mensen.
Ik bedoel het echt niet rot, maar ik vind dat ik er wel een opmerking over mag maken. Toch?
pi_7255052
Vrijdag:
22:00 The sixth sense (13 reacties)
Met Bruce Willis, Haley Joel Osment, Olivia Williams, Donnie Wahlberg e.a (1999) YORIN Thriller
pi_7256360
Ik vond het een zwaar over het paard getilde film, waarvan de cloe wel erg voor de hand lag...
I´m back.
pi_7259712
Deze film word wel eens vergeleken met een film als The Usual Suspects vanwege de mindblowing plottwists, maar ik vind The Sixth Sense als film een stuk sterker dan de andere.

The Usual Suspects is een sterk verhaal, maar verder doet 't niks met je. 't Is 'leeg' entertainment (net zoals Pulp Fiction bijvoorbeeld). Niet slecht natuurlijk, maar je kunt er niets uit halen.

The Sixth Sense brengt meer met zich mee dan alleen de plottwist (die toch wel ERG knap bedacht is hoor).

pi_7259865
Ik had de eerste 10 minuten in de bios gemist en zag de plottwist echt niet aankomen.
pi_7260177
quote:
Op woensdag 11 december 2002 00:05 schreef CloudBox het volgende:
Ik had de eerste 10 minuten in de bios gemist en zag de plottwist echt niet aankomen.
In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists . De cloe kon je iig op 1 km afstand zien aankomen volgens mij...
I´m back.
pi_7260200
quote:
Op woensdag 11 december 2002 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists

Nee, maar wel de sleutelscene.
  woensdag 11 december 2002 @ 09:35:55 #70
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_7263427
ik vond hem wel aardig, maar had al vrij snel door dat B. Willis' karakter al dood was, en ja toen was de lol er vrij snel af. Ging me iriteren aan dat kleine ventje (goed acteurtje dat wel)....
Feyenoord!!! * Barça
pi_7263604
Ik vond the sixth sense bijzonder grof tegenvallen.
Ik had eigenlijk vrijwel direct het idee dat die man dood was en dan is er gewoonweg niets meer aan.
Jammer voor mij, misschien een brilliante film voor anderen.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_7319322
Jammer van die reclames, zullen wel weer op een debiel moment komen.
  vrijdag 13 december 2002 @ 19:12:06 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_7319443
Tja ik had de epiphany ook al door voordat deze aan je gepresenteerd wordt, mede doordat iedereen ervoor zei dat je het nooit zou raden. Ik vond unbreakable daarom ook beter, subtieler. Maar the Sixth Sense blijft (of in ieder geval ik heb hem sindsdien niet meer gezien, maar ik was erg onder de indruk) een dijk van een film. Zenuwslopend spannend.

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 13-12-2002 19:13]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7319454
Unbreakeble viel juist iets tegen omdat je weer zo'n eind verwachtte.
  vrijdag 13 december 2002 @ 19:14:22 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_7319490
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 19:12 schreef CloudBox het volgende:
Unbreakeble viel juist iets tegen omdat je weer zo'n eind verwachtte.
Nee, ik dus niet, ik zag het in het geheel niet aankomen. Maar Unbreakable werd ook minder gehypet, wellicht dat het daar aan lag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_7319565
De verwachtingen waren hoger bij U.
  vrijdag 13 december 2002 @ 19:23:22 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_7319650
Door het publiek bedoel ik . Bijna iedereen in m'n omgeving vond het een saaie buttfilm maar ik vond het een heerlijk subtiele briljant.
pi_7319670
U. vond ik heel goed, alleen die titelcard waarop werd verteld hoe het afliep vond ik kut. Ik had liever een open einde.
pi_7321585
Ah, dit topiekje zocht ik.

Goeie filleeeeem!
Ik ga weer kijken straks.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7321613
Erg goede film ja. Ik vond het een verrassend einde!
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:22:22 #81
30919 mitt
Michael Corleone
pi_7321738
Ik vond er eigenlijk weinig aan

Vond het egt niet zo topper als er beweerd wordt..

Vroeg me telkens af wanneer het eindelijk spannend zou worden in de film, maar dat gebeurde dus niet

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_7321883
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:22 schreef mitt het volgende:

Vroeg me telkens af wanneer het eindelijk spannend zou worden in de film, maar dat gebeurde dus niet

Hmja, dat herken ik wel een beetje.
Is helaas altijd zo als een film de hemel ingeprezen wordt.
Niettemin, en laat ik nu voorzichtig zijn , gewoon kijken en laat je verrassen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2002 @ 21:32:22 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_7321909
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:30 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Hmja, dat herken ik wel een beetje.
Is helaas altijd zo als een film de hemel ingeprezen wordt.
Niettemin, en laat ik nu voorzichtig zijn , gewoon kijken en laat je verrassen.

Neem ik 'm wel op.

Kan ik doorspoelen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7322161
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:22 schreef mitt het volgende:

Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak anders zou deze wereld erg saai worden

Overigens vind ik deze film wel erg sterk en erg goed gespeeld...

vrijdag 13 december 2002 @ 21:51:00 #85
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7322244
quote:
Op woensdag 11 december 2002 00:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de eerste 10 minuten zaten toch geen plottwists . De cloe kon je iig op 1 km afstand zien aankomen volgens mij...

I.d.d., deze film is zwaar overschat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 december 2002 @ 21:53:24 #86
862 Arcee
Look closer
pi_7322283
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:32 schreef tong80 het volgende:
Neem ik 'm wel op.

Kan ik doorspoelen.

Kom op, Tong, nu kijken! Dit is een van de meest briljante films, zo niet de meest briljante, die ik ooit heb gezien.

FOK! wacht echt wel even.

pi_7322357
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:51 schreef nipeng het volgende:

[..]

I.d.d., deze film is zwaar overschat.

Ik vind hem zwaar onderschat door jou
  vrijdag 13 december 2002 @ 21:58:27 #88
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7322371
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:57 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ik vind hem zwaar onderschat door jou

En ik vind 'm zwaar overschat door jou.
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:00:02 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_7322406
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:58 schreef nipeng het volgende:
En ik vind 'm zwaar overschat door jou.
En ik vind jou zwaar overschat.
pi_7322454
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:00 schreef speknek het volgende:

[..]

En ik vind jou een schat.
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:03:37 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_7322481
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:02 schreef Theeboon het volgende:
Onderschat zat ik op te wachten, maar dit is ook goed .
  vrijdag 13 december 2002 @ 22:23:29 #92
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7322830
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:00 schreef speknek het volgende:

[..]

En ik vind dat jij jezelf overschat.
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 22:02 schreef Theeboon het volgende:

[..]

Mallerd
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 december 2002 @ 22:36:15 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_7323096
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 21:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kom op, Tong, nu kijken! Dit is een van de meest briljante films, zo niet de meest briljante, die ik ooit heb gezien.

FOK! wacht echt wel even.

Ik kijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7324162
Geweldige film, staat zekers in mijn top 20. Dat creepy gevoel door de hele film heen en de subtilteit waarmee het verhaal wordt gebracht.
pi_7325130
Erg goeie film..
-
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:03:29 #96
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_7325135
Net afgelopen, blijft sterke film, behalve dat stukje in het italiaanse restaurant, das echt irritant.

Het lijkt in die scene net of Bruce een astma patient is zo vaak zucht hij

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:05:12 #97
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_7325172
**spoiler, en bedankt**

Knappe vrouw had hij. Hoe heet ze?

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:37]

"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:07:02 #99
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7325213
Brilliant je kunt hem zo nog een keer kijken, want als je het einde weet, weet je dat er in de film iets compleet anders gebeurt dan dat je in eerste instantie denkt
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_7325222
Tja het is en blijft volgens mij een ijzersterke film (top 20 sowieso)
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:09:12 #101
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7325261
hele mooie film!!!!
2e keer dat ik hem gezien heb..
weet trouwens iemand de zinnetjes die genoemd werden in het latijn en spaans?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:09:42 #102
26777 MrTorture
pi_7325274
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:09 schreef Erosjuhhh het volgende:
hele mooie film!!!!
2e keer dat ik hem gezien heb..
weet trouwens iemand de zinnetjes die genoemd werden in het latijn en spaans?
pff.. ik wil niet dood... iets van yo no quero morir ofzo?

en ik denk dat het latijn van die jongen precies hetzelfde zei.

hmmz, niet slecht:
Yo no quiero morir (volgens freetranslations.com ik zat in de buurt )

[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 14-12-2002 00:10]

Vis een optie?
pi_7325281
spiritu sancti
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:10:54 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_7325304
Wat een mooie film is het toch nog steeds .
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:11:05 #105
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7325311
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:09 schreef MrTorture het volgende:

[..]

pff.. ik wil niet dood... iets van yo no quero morir ofzo?

juist dankje!
en die ene "soldaat" die latijn kon.. wat was die latijnse zin ook alweer?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7325365
**spoiler**

Doe dat effe niet!

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:19]

Seriously!?
pi_7325375
Wie was die vrouw met die doorgesneden polsen in het huis van dat jochie nou?
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:16:15 #108
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7325421
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:14 schreef Disorder het volgende:
oma volgens mij
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:16:18 #109
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7325423
briljante film! Geen spijt dat ik hem nog is gekeken heb!!!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:23:42 #110
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_7325611
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:14 schreef Disorder het volgende:
De ex van OJ Simpson?
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_7325637
En tong80, die hem nog niet gezien had,
gaat gewoon in de laatste minuut even pissen.

Give me strength...

zaterdag 14 december 2002 @ 00:27:37 #112
26777 MrTorture
pi_7325705
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:24 schreef shmoopy het volgende:
En tong80, die hem nog niet gezien had,
gaat gewoon in de laatste minuut even pissen.

Give me strength...

de idioot

die zal em dus nooit snappen

Vis een optie?
pi_7325712
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:16 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

oma volgens mij

Oma klonk boos.. Maar het zou best kunnen kloppen.
pi_7325828
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:05 schreef FritsFlits het volgende:
**spoiler verwijderd**
Olivia Williams...
http://us.imdb.com/Name?Williams,%20Olivia

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 14-12-2002 00:38]

Seriously!?
  zaterdag 14 december 2002 @ 00:50:45 #115
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_7326169
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:05 schreef FritsFlits het volgende:
**spoiler, en bedankt**

Oops, soz van de spoiler! en thx voor de naam
In de film was ze knapper
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_7326267
De 1ste keer (in de bios) vond ik hem heel goed.
De 2de keer (op TV) vond ik er geen zak meer aan. Het is gewoon niet meer leuk als je de clou kent
pi_7328591
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:55 schreef Aernout het volgende:
De 1ste keer (in de bios) vond ik hem heel goed.
De 2de keer (op TV) vond ik er geen zak meer aan. Het is gewoon niet meer leuk als je de clou kent
Ik heb 'm 2 keer in de bioscoop gezien. Ik ben volgens mij al de volgende dag alweer gegaan. Ik was ontzettend onder de indruk van de film en wilde het nu toen nog een keer zien met de dingen die ik inmiddels wist.
Ik vond die 2e andere kijk op de film ook wel een beleving. Voor mij was het niet minder, de film was anders maar wel nog steeds sterk en indrukwekkend.
pi_7330764
Had hem nog niet gezien maar vondt het einde wel verrassend iig, maar ook wel weer vaag. Mja misschien dat ik hem ooit nog is koop op dvd.
pi_7331754
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:03 schreef lawsuit het volgende:
Net afgelopen, blijft sterke film, behalve dat stukje in het italiaanse restaurant, das echt irritant.

Het lijkt in die scene net of Bruce een astma patient is zo vaak zucht hij

Daar irriteer ik me inderdaad ook elke keer als ik die film kijk aan.

Maa verder is the Sixth Sense is gewoon een briljante film......

Victory is mine!!
  zaterdag 14 december 2002 @ 14:44:40 #120
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7331862
Vond het zeker geen slechte film, maar het feit dat hij maar niet door wil hebben dat hij dood is vind ik erg vreemd. Hoe komt hij binnen bij de moeder van dat jongetje zonder dat hij doorheeft dat die moeder hem helemaal niet kan zien ? Hij krijgt waarschijnlijk niet eens een kopje thee aangeboden.

Ook alle doden die dat jongetje ziet moeten hem een boodschap doorgeven ofzo kan ik me herinneren, wat doen die opgehangen mensen dan die hij op een bepaald moment ziet ? En waarom ziet Brucec Willis die doden niet als hij toch ook dood is.

Nou ja, leuk tijdverdrijf verder om die film te kijken.

how do you like your eggs in the morning ?
  zaterdag 14 december 2002 @ 15:30:08 #121
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_7332336
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 14:44 schreef bartmfok het volgende:
Vond het zeker geen slechte film, maar het feit dat hij maar niet door wil hebben dat hij dood is vind ik erg vreemd. Hoe komt hij binnen bij de moeder van dat jongetje zonder dat hij doorheeft dat die moeder hem helemaal niet kan zien ? Hij krijgt waarschijnlijk niet eens een kopje thee aangeboden.(...)En waarom ziet Bruce Willis die doden niet als hij toch ook dood is.
sleuteldialoog uit de film gemist?

"...They don't see each other. They only see what they want to see. They don't know they're dead."

quote:
Ook alle doden die dat jongetje ziet moeten hem een boodschap doorgeven ofzo kan ik me herinneren,
welnee.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_7332525
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 15:30 schreef pazuzu het volgende:

[..]

sleuteldialoog uit de film gemist?

"...They don't see each other. They only see what they want to see. They don't know they're dead."

Idd, en dat is nou precies waarom ik de film helemaal niet zo geniaal vind als de meeste mensen.
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren. ( "ze zien alleen wat ze willen zien" )

Die zin klopt overigens op het eind ook niet meer, want Malcolm (geest) weet dan toch wel dat hij dood is?

Aardige film, maar wel overschat.

zaterdag 14 december 2002 @ 15:54:16 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_7332601
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 15:48 schreef StrayDog het volgende:
Idd, en dat is nou precies waarom ik de film helemaal niet zo geniaal vind als de meeste mensen.
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren. ( "ze zien alleen wat ze willen zien" )

Die zin klopt overigens op het eind ook niet meer, want Malcolm (geest) weet dan toch wel dat hij dood is?

Dat meisje wist het ook, zijn oma ook. Ik denk dat je het meer als een hint naar Malcom moet zien.
pi_7332613
quote:

[..]

Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren.

Wel nee, geen goedkope oplossing. Is toch zo logisch, waarom zouden die doden de andere doden zien, daar hebben ze toch helemaal niks aan.

Ze lopen nog rond om bepaalde "unfinished business" af te ronden. Het enige wat binnen hun "scope of sight" valt zijn de personen die met die unfinished business te maken hebben en dan Cole omdat die als enige levende hun kan zien en dus misschien helpen.

zaterdag 14 december 2002 @ 15:56:58 #125
26777 MrTorture
pi_7332649
quote:
Malcolm werd neergeschoten, maar hij moest nog wat doen, namelijk die jongen helpen. Zijn geest zou nooit de rust vinden voordat dat gedaan was. Pas als ze hun laatste boodschap hebben doorgegeven of de laatste missie voltooid, weten ze dat ze dood zijn en rusten ze verder...
Vis een optie?
pi_7332788
Gisteren voor het eerst gezien (schaam.. ik weet het), maar ik vond het echt een hele goede film!
Hoe er naar de clou op het einde toe wordt gewerkt is mo bijna geniaal te noemen. Heerlijke film iig
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:17:36 #127
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7332900
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 15:54 schreef Progressor het volgende:

[..]
Ze lopen nog rond om bepaalde "unfinished business" af te ronden.

Wat was de unfinished business van die opgehangen figuren in die school (dacht dat het een school was, sorry heb hem gister niet gezien).

En dat ze niet weten dat ze dood zijn dat moet Bruce toch wel opvallen lijkt mij hoor als hij zomaar overal binnen stapt. Denk aan mijn eerdere voorbeeld dat hij bij de moeder van het jongetje thuiszit.

Nou ja, goed...zo zijn er altijd wel dingen die niet kloppen in films. Maar deze vond ik gewoon toch wel opvallend.

zaterdag 14 december 2002 @ 16:20:37 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_7332936
Die opgehangen figuren zijn me ook niet helemaal duidelijk. Misschien hadden die na honderd jaar nog steeds niet door wat ze moesten doen. Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
pi_7332954
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:20 schreef speknek het volgende:
Die opgehangen figuren zijn me ook niet helemaal duidelijk. Misschien hadden die na honderd jaar nog steeds niet door wat ze moesten doen. Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
Jep, lijkt mij ook. En hij had nog maar 1 patient, Cole
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:23:47 #130
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7332966
quote:
Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
Maar ik neem aan dat hij voordat hij dood was ook gewoon aanbelde bij die vrouw en dan wachtte totdat ze opendeed. Het is mij niet duidelijk geworden dat hij een sleutel van dat huis had en dat zijn patienten nooit iets tegen hem zeiden.
pi_7332968
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:17 schreef bartmfok het volgende:

[..]

Wat was de unfinished business van die opgehangen figuren in die school (dacht dat het een school was, sorry heb hem gister niet gezien).

En dat ze niet weten dat ze dood zijn dat moet Bruce toch wel opvallen lijkt mij hoor als hij zomaar overal binnen stapt. Denk aan mijn eerdere voorbeeld dat hij bij de moeder van het jongetje thuiszit.

Nou ja, goed...zo zijn er altijd wel dingen die niet kloppen in films. Maar deze vond ik gewoon toch wel opvallend.

Maar zoals dat jochie zei: Ze zien alleen wat ze willen zien.
Zeg maar een spook in de ontkenningsfase.
pi_7332987
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:23 schreef bartmfok het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat hij voordat hij dood was ook gewoon aanbelde bij die vrouw en dan wachtte totdat ze opendeed. Het is mij niet duidelijk geworden dat hij een sleutel van dat huis had en dat zijn patienten nooit iets tegen hem zeiden.

Wat als je als dode geen tijd en ruimte besef hebt, en alleen op het moment als Cole binnenkomt daar bent, in de veronderstelling zijnde dat je er gewoon al binnen bent gekomen voordat hij er was.
In mijn ogen allemaal goed uit te leggen in de context van het verhaal.
pi_7332996
quote:
Die opgehangen figuren zijn me ook niet helemaal duidelijk. Misschien hadden die na honderd jaar nog steeds niet door wat ze moesten doen.
Ja zo kun je dus alles wel verklaren, ik noem het dus op zijn minst iets wat niet erg logisch is.
quote:
Dat huis binnenstappen kan zoals eerder gezegd heel goed verklaard worden met het dingen zien die ze willen zien. Nog steeds vastgeroest zitten in de tijd dat hij leefde, dus z'n kelder ingaan en gewoon op bezoek bij z'n psychiatrische patienten.
En niemand praat of reageert op Malcolm, maar ja dat valt hem niet op omdat "hij alleen ziet wat hij wil zien"

Ik geef direct toe dat ik ook niks beters zou kunnen bedenken om een verklaring voor alles te verzinnen, maar zo'n film kan ik dan niet geniaal noemen, daar is het me een beetje makkelijk voor allemaal.

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 14-12-2002 16:28]

zaterdag 14 december 2002 @ 16:27:49 #134
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7333011
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:25 schreef haaahaha het volgende:

[..]
In mijn ogen allemaal goed uit te leggen in de context van het verhaal.

In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen. Misschien dus films gewoon maar 1 x kijken en verder niet zeiken.
pi_7333037
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:27 schreef bartmfok het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen. Misschien dus films gewoon maar 1 x kijken en verder niet zeiken.

Ik zou het niet goedgelovigheid willen noemen. Ik vind het allemaal wel aannemelijk, en ik ga mezelf niet bij alles kritisch af zitten vragen of het allemaal wel kan, voor zover het nog 'geloofwaardig' is.
pi_7333045
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:27 schreef bartmfok het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn daar steekjes laten vallen en wordt er gebruik gemaakt van de goed gelovigheid van de kijker. Viel mij ook niet meteen op. Na nog een keer kijken begon ik me deze dingen af te vragen.

Hier ben ik het dus mee eens, die dingen vielen mij overigens gelijk bij de eerste keer kijken al op.
Je kunt dan wel zeggen dat alles te verklaren is, maar dan verzin je dus zelf een mogelijke verklaring en in de film worden die details niet uitgelegd.
Nou hoeft een film ook niet alles uit te leggen, maar ik vind het in dit geval in elk geval op zijn minst op fouten in het verhaal lijken.
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:34:02 #137
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7333080
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:30 schreef haaahaha het volgende:

[..]

voor zover het nog 'geloofwaardig' is.

Dat is dus mijn punt. Het is voor mij niet geloofwaardig. Er is voor makkelijke "oplossingen" gekozen om het verhaal niet te moeilijk te maken.

Maar ja, het is maar een film hè !

pi_7333084
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:30 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Ik zou het niet goedgelovigheid willen noemen. Ik vind het allemaal wel aannemelijk, en ik ga mezelf niet bij alles kritisch af zitten vragen of het allemaal wel kan, voor zover het nog 'geloofwaardig' is.

Tuurlijk, als je je bij elke film moet gaan afvragen of alles wel echt zou kunnen, kun je niet echt meer genieten denk ik.
Maar ik blijf me afvragen waarom veel mensen het verhaal van deze film nou juist zo geniaal vinden dan.

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 14-12-2002 16:35]

pi_7333094
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:31 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus mee eens, die dingen vielen mij overigens gelijk bij de eerste keer kijken al op.
Je kunt dan wel zeggen dat alles te verklaren is, maar dan verzin je dus zelf een mogelijke verklaring en in de film worden die details niet uitgelegd.
Nou hoeft een film ook niet alles uit te leggen, maar ik vind het in dit geval in elk geval op zijn minst op fouten in het verhaal lijken.

Vind ik niet. Op het moment van kijken is het aannemelijk te noemen.

Dat je aanneemt dat Malcom bij Coles moeder zit, waarbij je ook aanneemt dat ze net een gesprek hebben gehad, maar waarbij je achteraf (na de film) denkt 'he dat kan dus helemaal niet' ga ik niet vertalen naar een fout. Dat is juist in mijn ogen de kracht en illusie van de film. Als je dat niet wilt inzien, dan mis je een goeie film.

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 14-12-2002 16:35]

zaterdag 14 december 2002 @ 16:35:30 #140
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7333098
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:34 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Maar ik blijf me afvragen waarom veel mensen het verhaal van deze fim nou juist zo geniaal vinden.

ditto ! (volgens mij een citaat uit nog zo'n geniale spoken film )
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:36:39 #141
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_7333107
quote:
Dat ene zinnetje is gewoon een makkelijke, goedkope manier om een heleboel dingen die je anders als fouten of plotholes zou zien, te verklaren.
Makkelijk, misschien, maar goedkoop vind ik het niet echt. Gewoon een duidelijke, logische verklaring over de grenzen van het plot. Het is aan Shyamalan's regie te danken dat de film zich daar ook consequent aan houdt.
quote:
Ik heb TSS vaak een uit-de-kluiten-gewassen Twilight Zone-aflevering genoemd. Dat vind ik nog steeds wel een beetje, maar ik denk toch dat ik de film daar wat tekort mee doe. Het is uiteindelijk wel een goed gemaakte, intelligente en (dood)serieuze film, en da's toch al heel wat tegenwoordig.
In ieder geval een aanwinst voor het genre.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:39:22 #142
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7333142
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:34 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Als je dat niet wilt inzien, dan mis je een goeie film.

Ik heb er op het moment best van genoten. Alleen achteraf vind ik dus dat er toch wel wat foutjes inzitten waar geen afdoende verklaringen voor zijn. Maar misschien is dat ook juist de bedoeling van de regisseur, dat hij denkt dat op deze manier nog lang nagepraat wordt over z'n film en dat mensen hem nog een keer huren of kopen om dit soort dingen te controleren !
pi_7333220
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:36 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Het is aan Shyamalan's regie te danken dat de film zich daar ook consequent aan houdt.
[..]

Toch slaagt hij er niet helemaal in om zich er aan te houden, althans volgens sommigen in dit topic (waaronder ik )
quote:
Het is uiteindelijk wel een goed gemaakte, intelligente en (dood)serieuze film, en da's toch al heel wat tegenwoordig.
In ieder geval een aanwinst voor het genre.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Het gaat mij er ook niet om lekker interessant een andere mening dan de "massa" te hebben, want ik heb gewoon genoten van deze film.
Alleen door bepaalde dingen (die ik fouten, te makkelijke oplossingen en/of dingen die helemaal niet verklaard worden, noem) blijft de film voor mij een goede film, maar niet zo goed als wat vele anderen er van maken.

Misschien wat concreter: het verhaal vind ik niet zo geweldig op zich, zelfs vrij simpel eigenlijk, maar de uitwerking is wel erg mooi.

zaterdag 14 december 2002 @ 16:48:59 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_7333261
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:46 schreef StrayDog het volgende:
Misschien wat concreter: het verhaal vind ik niet zo geweldig op zich, zelfs vrij simpel eigenlijk, maar de uitwerking is wel erg mooi.
Okee daar ben ik het ook wel mee eens .
pi_7333274
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:48 schreef speknek het volgende:
Grouphug?
*trekt van gezelligheid een flesje Shandy los*
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:52:15 #146
32046 bartmfok
Should i believe ?
pi_7333292
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:48 schreef speknek het volgende:

Consensus !

Poldermodel filmbespreking !

pi_7333375
Ik krijg er een echt EO-gevoel van
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 11:55:28 #148
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_13940635
quote:
Op donderdag 23 maart 2000 13:44 schreef TomBombadil het volgende:
En de film leunt op een zogenaamd verrassend element, maar na de eerste scene begreep ik al meteen hoe laat het was, en werd de rest een stroperige, langzame, en vooral niet spannende en lange zit.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:11 schreef Vamos het volgende:
Altijd risky om een hele film te laten draaien op 1 plotwending in de laatste minuten.

Helaas voor mijzelf vogelde ik het al uit na de eerste 10 minuten.

quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:35 schreef Bonobo11 het volgende:
spoiler:
ik vond hem wel aardig, maar had al vrij snel door dat B. Willis' karakter al dood was, en ja toen was de lol er vrij snel af.

quote:
Op woensdag 11 december 2002 09:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ik vond the sixth sense bijzonder grof tegenvallen.
spoiler:
Ik had eigenlijk vrijwel direct het idee dat die man dood was en dan is er gewoonweg niets meer aan.

Jammer voor mij, misschien een brilliante film voor anderen.
op filmsoptv schreef iemand het volgende en slaat daarmee de spijker op zn kop
quote:
Op woensdag 12 oktober 2003 18:19 schreef mazzl het volgende:
Aah, een lid van de befaamde Ik-had-de-clou-onmiddelijk-door-zodat-ik-erg-intelligent-lijk-maar-dat-zeg-ik-altijd-pas-achteraf-club
(btw 6th sense is vanavond dus weer te zien op Belgie-TV1 om 21:30)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_13942258
ja , al die "ik-wist-de-clou-al-lang" posters hier , lullen volgens mij een uur in de wind

als je de film namenlijk hebt gezien, en dat 2 of 3 keer , weet je , dat je de clou niet kan WETEN.
Je kunt het vermoeden, maar weten kan je het niet

spoiler:

Je krijgt geen enkele hint dat Malcolm dood is.

Er wordt een hoop geinsinueerd, maar de film kan daar alle kanten mee op.

Ik heb de film 3 keer gezien en heb net als iedereen geprobeerd , losse punten te vinden , fouten of hints.

Nul , ze zijn er niet

[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 17-10-2003 13:07]

vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:49:44 #150
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_13943404
Ik had destijds de clou al door toen ik het bioscoopkaartje kocht
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:45:55 #151
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13946490
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:01 schreef CANARIS het volgende:
ja , al die "ik-wist-de-clou-al-lang" posters hier , lullen volgens mij een uur in de wind

als je de film namenlijk hebt gezien, en dat 2 of 3 keer , weet je , dat je de clou niet kan WETEN.

Je krijgt geen enkele hint ...

Er wordt een hoop geinsinueerd, maar de film kan daar alle kanten mee op.

Ik heb de film 3 keer gezien en heb net als iedereen geprobeerd , losse punten te vinden , fouten of hints.

Nul , ze zijn er niet

Je krijgt maar genoeg hints dat het zo is, dat jij ze niet hebt gezien (knap als je 'm al zo vaak hebt gezien) wilt niet zeggen dat ze er niet zijn.

Overigens: ja ik wist de clou ook al, puur door trailers en reviews de puzzelstukjes bij elkaar op te tellen. Maar nee: ik ben niet intelligenter dan de gemiddelde fokker en ja: ik heb het vooraf verteld (alleen niet aan jou, maar dat kan ik ook niet helpen). Bij welk clubje hoor ik nu?

Dat clubjes gezever klinkt eerder afgunstig dan echt gefundeerd. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal een gevoel voor om zoiets te doorzien. The Usual Suspects, ook berucht om zijn clou, zag ik ook al vooraf aankomen. Maar dat maakt de film er voor mij niet minder om.

Accepteer dat anderen soms sneller een puzzel kunnen oplossen dan jijzelf.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_13947051
Nou... briljant vink toch wat overdreven. 't Was best leuke film ja, maar daar houdt t voor mij dan mee op.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 20:38:38 #153
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_13953052
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 11:55 schreef BdR het volgende:
(btw 6th sense is vanavond dus weer te zien op Belgie-TV1 om 21:30)
idd
nog een uurtje
pi_13953286
Voornamelijk het einde is wat de film zo 'goed' voor velen heeft gemaakt, denk ik. De rest van de film is ook boeiend, maar af en toe heb ik toch het idee dat het spel wat beter kon. Desalniettemin een aanrader, uiteraard. Een soortgelijke film, The Others, deed mij meer.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 20:55:54 #155
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_13953323
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:45 schreef Weakling het volgende:

[..]

Je krijgt maar genoeg hints dat het zo is, dat jij ze niet hebt gezien (knap als je 'm al zo vaak hebt gezien) wilt niet zeggen dat ze er niet zijn.

Overigens: ja ik wist de clou ook al, puur door trailers en reviews de puzzelstukjes bij elkaar op te tellen. Maar nee: ik ben niet intelligenter dan de gemiddelde fokker en ja: ik heb het vooraf verteld (alleen niet aan jou, maar dat kan ik ook niet helpen). Bij welk clubje hoor ik nu?

Dat clubjes gezever klinkt eerder afgunstig dan echt gefundeerd. Sommige mensen hebben daar nu eenmaal een gevoel voor om zoiets te doorzien. The Usual Suspects, ook berucht om zijn clou, zag ik ook al vooraf aankomen. Maar dat maakt de film er voor mij niet minder om.

Accepteer dat anderen soms sneller een puzzel kunnen oplossen dan jijzelf.

Dat ken ik. Ik heb ook op een bepaald moment gedacht dat er iets met Bruce was. Maar ik heb nog 10 andere einde "bedacht" tijdens de film. Wil dat zeggen dat ik het einde wist?

Maar dat nog, dit alles heeft niets te maken met puzzels kunnen oplossen. Het zijn geen puzzels, het zijn verhaaltjes. Als je het einde van zo'n film kon voorspellen is dit puur toeval of puur geluk. Voor elke film die correct is voorspeld, zijn er bijna altijd 5 waar men er compleet naast zat.

En dan die flauwekul van "er zijn hints". En dan? Er zijn evenveel, zoniet meer hints, die een andere richting uitwijzen. Hoe kun jij weten welke juist zijn en welke niet? Antwoord: dat kan je niet -> daarom ga je naar de film kijken.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage vrijdag 17 oktober 2003 @ 21:08:46 #156
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13953547
spoiler:
Toen ik de film in de bios zag, dacht ik de hele film (vanwege het verrassende einde) dat dat jochie zat te faken.
pi_13953628
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:06 schreef Yamyam het volgende:
Nou... briljant vink toch wat overdreven. 't Was best leuke film ja, maar daar houdt t voor mij dan mee op.
Nee, jij vond Scary Movie een stuk beter natuurlijk!
pi_13953945
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:13 schreef thecrook het volgende:

[..]

Nee, jij vond Scary Movie een stuk beter natuurlijk!

Niet gezien leek me te overdreven, en meer voor mensen die heel veel enge films kennen anders weet je toch niet waarop ze paroderen.
  Donald Duck held vrijdag 17 oktober 2003 @ 21:44:47 #159
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_13954290
Nu dus op TV1
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 21:46:40 #160
27648 Weakling
available in strong mint
pi_13954329
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:55 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat ken ik. Ik heb ook op een bepaald moment gedacht dat er iets met Bruce was. Maar ik heb nog 10 andere einde "bedacht" tijdens de film. Wil dat zeggen dat ik het einde wist?

Maar dat nog, dit alles heeft niets te maken met puzzels kunnen oplossen. Het zijn geen puzzels, het zijn verhaaltjes. Als je het einde van zo'n film kon voorspellen is dit puur toeval of puur geluk. Voor elke film die correct is voorspeld, zijn er bijna altijd 5 waar men er compleet naast zat.

En dan die flauwekul van "er zijn hints". En dan? Er zijn evenveel, zoniet meer hints, die een andere richting uitwijzen. Hoe kun jij weten welke juist zijn en welke niet? Antwoord: dat kan je niet -> daarom ga je naar de film kijken.

Ik had maar één einde bedacht (je zult het vast gebrek aan fantasie noemen) en die kwam nog uit ook. Het verhaaltje is zeker wel een puzzel en ik vind het erg kortzichtig als je dat niet kunt of wilt inzien. Misschien dat jij altijd alleen maar legpuzzels hebt gedaan en niet verder kunt denken dan dat, doe dan eens een keer een logikwis, want dat komt in de buurt van de puzzel zoals ik die bedoel.

Door allerlei kleine en grote aanwijzingen te combineren en de relatie daartussen te zien, kun je uiteindelijk overduidelijk doorgronden tot welke conclusie de film zal leiden. De reden dat allerlei andere eindes bedacht worden tijdens het kijken is door het missen van een aanwijzing of het niet juist intepreteren van zo'n aanwijzing. Bij die intepretatie hoort ook het onderscheid maken tussen echte aanwijzing en zogenaamde "red herrings".

Je zegt zelf al dat je verschillende eindes hebt bedacht tijdens het kijken naar de film, dus heb je (onbewust in jouw geval blijkbaar) zitten puzzelen over het hoe en waarom van de film.

Het feit dat ik bij deze film wel tot de juiste conclusie ben gekomen en dat daar vijf andere films tegenoverstaan waar ik dat niet heb gedaan heeft er helemaal niets mee te maken. Niemand is onfeilbaar. Ik ook niet. Bij deze film heb ik wel de goede intepretatie en redenatie gevolgd, bij andere niet, so what? Alleen de factor geluk heeft hierin veel minder een rol gespeeld dan jij wil doen voorkomen.

Kortom: ik ben het volledig oneens met je redenatie ... maar goed ... ik vind ook dat iedereen recht heeft op een eigen mening, dus mijn zegen heb je ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_13954682
is het nog niet begonnen of kijk ik naar de verkeerde zender?
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:03:40 #162
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_13954699
Je kijkt naar de verkeerde zender. Is ondertussen al een half uur bezig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_13954771
oh
pi_13966270
Vond 'm niet echt bijzonder, niet slecht hoor maar ik had er meer van verwacht.
pi_13967136
tsja...tis vooral de climax die t em doet heh
Als je dan alles achteraf gaat bedenken denk je toch wel "Fuck, wat zit dit goed in mekaar"....
pi_13967205
Ik keek 'm gister voor de derde keer en dan zie je dat er zo ontzettend veel niet klopt dat 't niet meer dan een gewoon filmpje is.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 oktober 2003 @ 20:17:45 #167
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13971496
Gisteren voor de derde of vierde keer gezien. Vooral de muziek doet het hem, over de boxen laten schallen en dat wordt ie vanzelf eng.

Wat mij opviel is dat gebeurtenissen in de film anders in volgorde zaten dan ik me kon herinneren.

pi_14024465
Volgens mij zegt de vrouw van Willis toch echt wel Happy Anniversary tegen hem in het restaurant, terwijl zij hem niet kan zien. Wel erg toevallig, beetje bedriegen van de kijker.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2003 @ 09:59:38 #169
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14024507
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:57 schreef Evertje het volgende:
Volgens mij zegt de vrouw van Willis toch echt wel Happy Anniversary tegen hem in het restaurant, terwijl zij hem niet kan zien. Wel erg toevallig, beetje bedriegen van de kijker.
Ze zegt het tegen haarzelf.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:01:33 #170
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_14024545
Ik vond het een suffe kut film met een wel grappig einde. Maar waar al die poeha nou om was heb ik nooit begrepen.
pi_14041408
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Ze zegt het tegen haarzelf.

Goh, tot die conclusie was ik nog niet gekomen

Ging me er meer om dat je normaal niet in jezelf hardop praat, zeker niet in een openbare gelegenheid.

Moderator dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:34:03 #172
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14041486
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:31 schreef Evertje het volgende:

[..]

Goh, tot die conclusie was ik nog niet gekomen

Ging me er meer om dat je normaal niet in jezelf hardop praat, zeker niet in een openbare gelegenheid.

Ik vond het niet zo vreemd. Zo hard zei ze het trouwens niet...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_14079537
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:53 schreef Bombie het volgende:
Voornamelijk het einde is wat de film zo 'goed' voor velen heeft gemaakt, denk ik. De rest van de film is ook boeiend, maar af en toe heb ik toch het idee dat het spel wat beter kon. Desalniettemin een aanrader, uiteraard. Een soortgelijke film, The Others, deed mij meer.
Nou, ik moet zeggen dat ik 'The Others'nou ook niet heel erg spannend vond. Ik heb hem gekocht omdat hij me wel spannend leek, maar dat viel toch wel erg tegen. Nee, dan vind ik 'The Sixth Sense' toch tien keer beter. Is veeel spennender en de muziek is fantastisch!
pi_14079555
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:53 schreef Bombie het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik 'The Others'nou ook niet heel erg spannend vond. Ik heb hem gekocht omdat hij me wel spannend leek, maar dat viel toch wel erg tegen. Nee, dan vind ik 'The Sixth Sense' toch tien keer beter. Is veeel spannender en de muziek is fantastisch!
pi_14079593
Oeps!!! Per ongeluk twee keer ingevoerd....
pi_18936048
Wat vinden jullie van de geweldige acteerprestaties van Donnie Wahlberg in The Sixth Sense??

Ps. De topic titel is gay: the sixth sense is GEEN briljante film : de film is KUT
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 mei 2004 @ 18:20:27 #177
862 Arcee
Look closer
pi_18936094
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:17 schreef Marietje_ het volgende:
Ps. De topic titel is gay: the sixth sense is GEEN briljante film : de film is KUT
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
pi_18936121
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Bedankt voor je ontopic reactie!
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:36:39 #179
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_18936403
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:17 schreef Marietje_ het volgende:
Wat vinden jullie van de geweldige acteerprestaties van Donnie Wahlberg in The Sixth Sense??

[afbeelding]

die users van tegenwoordig kunnen hun mening zo goed onderbouwen hé
Bij tijd en wijle aanwezig...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 mei 2004 @ 19:01:09 #180
862 Arcee
Look closer
pi_18936885
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:21 schreef Marietje_ het volgende:
Bedankt voor je ontopic reactie!
Graag gedaan, dat was m'n eerste ontopic reactie in dit topic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')