ja daar probeer ik me ook in te verdiepen dat het wellicht ergens anders aan ligt. in verschillende ruzietjes heb ik er dan ook op aangestuurd dat hij zocht naar mogelijkheden om boos te worden en heb hem geconfroteerd met het feit dat hij misschien niet blij is met onze relatie... elke keer wordt dan toch weer bewezen dat dat het niet is maar dat hij gewoon heel erg snel boos wordt en niet "zoekt" naar een reden om boos te zijn. Hij heeft dit ook naar zijn ouders en andere mensen die dichter bij hem staan, mensen waarvan hij houdt. Het zit in zijn genen, het komt aan één kant van de familie voor... is geen excuus natuurlijk, ik zoek een manier om er mee om te gaan voor mezelf maar ook voor hem... het is niet zo dat ik hierdoor bij hem weg zou gaan maar het is wel een vervelende eigeschap...quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:45 schreef R0elio het volgende:
ik denk niet dat het ligt aan het feit dat het een binnenvetter is, men zegt over mij hetzelfde alleen heb ik het probleem dat ik niet boos kan worden, zelfs al wordt me de pis helemaal lauw gemaakt dan nog trek ik mijn schouders op en ga iets anders doen ..
Als hij zich trouwens over zulke kleine dingen zo boos kan maken, is er dan niet iets anders aan de hand? Misschien is het verstandig om samen eens met een maatschappelijk werker of psychotherapeut te gaan praten ...
ik denk ook niet dat er iets in zijn verleden is gebeurd of dat hij die boosheid opzoekt. volgens mij ziet hij gewoon niet dat boos worden geen zin heeft..quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:50 schreef toscane het volgende:
[..]
ja daar probeer ik me ook in te verdiepen dat het wellicht ergens anders aan ligt. in verschillende ruzietjes heb ik er dan ook op aangestuurd dat hij zocht naar mogelijkheden om boos te worden en heb hem geconfroteerd met het feit dat hij misschien niet blij is met onze relatie... elke keer wordt dan toch weer bewezen dat dat het niet is maar dat hij gewoon heel erg snel boos wordt en niet "zoekt" naar een reden om boos te zijn. Hij heeft dit ook naar zijn ouders en andere mensen die dichter bij hem staan, mensen waarvan hij houdt. Het zit in zijn genen, het komt aan één kant van de familie voor... is geen excuus natuurlijk, ik zoek een manier om er mee om te gaan voor mezelf maar ook voor hem... het is niet zo dat ik hierdoor bij hem weg zou gaan maar het is wel een vervelende eigeschap...
nou... het is juist een fijne persoon in de omgang, sociaal, lief, attent, gezellig, geïnteresseerd, maar bij de mensen die dicht bij hem staan: soms snel boos en een grote omslag van de goede eigenschappen (zie boven) naar veel slechte eigenschappen. het bijdraaien duurt dan weer even....quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:56 schreef Salvad0R het volgende:
klinkt alsof die persoon niet fijn is in dagelijkse omgang
Ik maakTE het altijd weer goed... nu laat ik het gaan totdat het over is of ik klaag dat ie zo moeilijk zo over niets... maar ik geef niet echt meer mee omdat het nergens over gaat zeg ik ook geen sorry meer, dat deed ik vroeger dus wel...quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:00 schreef skiczukie het volgende:
Wat is jouw rol in de ruzies? Maak jij het vaak goed? Benader je hem steeds? Of wacht je af? Als hij de ruzies meestal begint en weer sust, dan zou ik serieus eens nadenken over de toekomst met hem.
jammer dat je niet meer precies meer weet wat de omslag in jouw karakter heeft veroorzaakt....quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben ook zo geweest. althans, niet zo, ik was snel erg driftig.
ik ben een gigantische binnenvetter, en stond vroeger echt bekend als een notoire driftkikker, ik kon om de kleinste dingen laaiend worden, en dan was ik echt niet te genieten, deuren gooien, noem maar op.
op de een of andere manier ben ik dat al jaren niet meer, ik denk deels omdat ik mezelf een beetje gevonden heb.
ik denk dat het toch een vorm van afreageren is.
dingen stapelen zich van binnen op, en dan iets heel kleins en onbenulligs al genoeg zijn om een grote uitbarsting te veroorzaken.
overigens vind ik wel dat hij kinderachtig is hoor, met dat dichtdraaien van de kraan.
hoe oud ben je nou?
ik zou daar wel over proberen in gesprek te gaan.
ook denk ik dat hij gewoon eens lekker wat losser moet worden.
wie is hij om te beslissen hoe lang je onder de douche mag staan, dat er iets niet opgeruimd is, enz. ?
ik zou het geloof ik niet lang met hem uithouden.. sorry
ik denk dat je wel moet uitkijken dat het geen relatie is/wordt waarin hij jou maar onder de duim probeert te duwen, en jij die duim steeds wegdrukt. want dat gaat natuurlijk nergens over. relaties horen gelijkwaardig te zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:46 schreef toscane het volgende:
[..]
jammer dat je niet meer precies meer weet wat de omslag in jouw karakter heeft veroorzaakt....
kraan dichtdraaien: juist opendraaien zodat ik geen warm water meer heb... krijgen we vaak geen eens ruzie om, heb ik geen zin in dus ik zet de kraan uit en zeep mijn hoofd in en als ik hoor dat hij hem dicht draait draai ik hem weer openmisschien ook wel weer heel irri voor hem...
ik denk ook dat ie losser moet worden en hij beslist zeker niet wat ik allemaal wel en niet doe! ruzies gaan meestal om dat soort dingen omdat hij mij blijkbaar erg goed onder de duim wil hebben, wat dus niet echt lukt....
Dit is bijna standaard, men voelt zich vrijer met mensen waar hij/zij van houdt dus maakt ook eerder ruzie met hen, mijn broertje is ook zo, tegenover "onbekenden" lijkt hij de ideale jongeman, maar als hij met mij alleen is is er geen land mee te bezeilen.quote:Hij heeft dit ook naar zijn ouders en andere mensen die dichter bij hem staan, mensen waarvan hij houdt
ja dat is wat ik nu doe maar het juiste moment zoeken om er dan weer opp terug te komen is vaak wel weer lastig... nu was het trouwens 1,5 geleden als ik het goed heb maar is mijns inziens toch teveel... als je dan van familie hoort dat zij dezelfde problemen horen dan word je er wel eens moedeloos van! denk ik echt van fijn dat het in je genen zit maar hoe krijgen we het eruit???quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:50 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken: ik herken mezelf wel enigszins in het verhaal. Ik ben een driftkikker, vroeger er dan nu. Heb nu eens in het halfjaar ofzo een driftbui.
Komt door het opkroppen van gevoelens. Ik voel me dan gewoon echt kut maar weet niet hoe ik me moet afreageren. Dus degene die dan in de buurt is moet het dan ontgelden.
Het enige wat daar tegen helpt is iemand laten begaan en daarna, als diegene rustig is geworden, erover praten.
tsja, ik kan het proberen ook al weet ik dat hij er wsl niet open voor staan, ik kan het wel proberen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:53 schreef R0elio het volgende:
[..]
Dit is bijna standaard, men voelt zich vrijer met mensen waar hij/zij van houdt dus maakt ook eerder ruzie met hen, mijn broertje is ook zo, tegenover "onbekenden" lijkt hij de ideale jongeman, maar als hij met mij alleen is is er geen land mee te bezeilen.
Ik zou denk ik toch eens voorzichtig vragen of wat "externe" hulp, van onbekenden dus, geen goed idee is om dit driftbuien te kunnen controleren.
Op het moment dat hij zich er bewust van wordt dat dit eigenlijk niet normaal is, en erachter kan komen hoe dit veroorzaakt wordt is er ook ruimte voor een oplossing,
ja dat is wel iets waar ik vaak aan denk, is het gewoon doorgegeven vanuit genen of vanuit ervaring (zijn vader overigens en die hele familie...)...quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:00 schreef releaze het volgende:
en als je eens voorstelt samen aar een psycholoog te gaan ofzo? dan leert ie vanzelf of het te maken heeft met "iets van vroeger" of iets anders. waarschijnlijk kan hij dan ook leren z'n boosheid te projecteren op iets anders dan de mensen waarbij hij zich prettig voelt.
ik weet niet bij wie het voorkomt in zn familie, zn ouders of opas omas tantes en ooms, maar als het bij zn pa is geweest bijvoorbeeld zal hij in het verleden ook niet echt een lekker voorbeeld zijn geweest, alles projecteren op z'n vrouw en kinderen bijvoorbeeld. het kan best psychologich zo doorgegeven zijn.
Ik begrijp je wel... het blijft een situatie van incidenten in een leuke relatie... dingetjes die eens in de maand terugkomen, tuurlijk zijn ze vermoeiend maar als ik het zo om me heen hoor en op dit forum leest is dit niets vreemds... uitmaken heb ik heus wel eens over nagedacht maar vergeet niet dat jij nu alleen de "problemen" hoort en de leuke dingen die er meestal zijn niet...quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:02 schreef Angeles het volgende:
Verschrikkelijk vermoeiend, zo iemand. Altijd dat verongelijkte, altijd denken dat iedereen er op uit is om hem te pakken of dat alles bedoeld is om hem dwars te zitten en nooit eens zijn eigen gedrag ter discussie stellen of inderdaad een keer de onredelijkheid of het ongelijk toegeven.
Ik herinner me nog eens een topic van jou waarin het er ook om ging dat je vriend zo verschrikkelijk star was en niet van plan om ook maar een duimbreed toe te geven.
Ik denk dat je er maar gewoon vanuit moet gaan dat die jongen onverbeterlijk is en dat je je af moet vragen of je daarmee kan en wil leven of niet.
Zo kort door de bocht vind ik dumpen overigens niet in dit geval.
Het is geen klein dingetje of een eenmalig incident, het verziekt de hele sfeer en maakt dat je constant op eieren loopt en dat is wel even een verschil.
Maar je moet voor jezelf de afweging maken natuurlijk.
Daarom krijg ik ook kippevel van deze situatie.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:02 schreef Angeles het volgende:
Verschrikkelijk vermoeiend, zo iemand. Altijd dat verongelijkte, altijd denken dat iedereen er op uit is om hem te pakken of dat alles bedoeld is om hem dwars te zitten en nooit eens zijn eigen gedrag ter discussie stellen of inderdaad een keer de onredelijkheid of het ongelijk toegeven.
Het zit in de genen, niet in de opvoeding. In mijn familie zijn ook meer mensen die opvliegend kunnen reageren. Mijn ouders hebben ook altijd geprobeerd mijn dirftbuien (op verschillende manieren) tegen te gaan maar het enige wat hielp was me laten begaan en dan naderhand praten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:03 schreef bankrupcy het volgende:
Het zit niet in zijn genen, maar in zijn opvoeding. En jij kan hem niet veranderen. Dat moet hij zelf willen.
zelfde hier.. mijn vriendin wil ook wel dat ik eens wat feller mag reageren.. heb er nooit zo'n zin in kost te veel energiequote:Op woensdag 16 februari 2005 13:42 schreef apachzor het volgende:
Hmm mijn vriendin vraagt zich af waarom ik nooit boos wordt en overal rustig onder blijft, want ze wil juist dat ik wat fel reageer enzo en dat ik boos word
Dit stukje pik ik even uit je overige (zeer herkenbare) verhaal.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:30 schreef Angeles het volgende:
Als hij bovendien geen kwaad of onredelijkheid ziet in zijn gedrag is de kans niet erg groot dat het ooit verandert.
ja ok maar wat jij beschrijft lijkt het erop dat je schoonvader altijd onmogelijk was... mijn vriend is "slechts" eens per maand onmogelijk, soms een uurtje, soms een paar dagen.... dit lijkt mij wel een essentieel verschilquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:40 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dit stukje pik ik even uit je overige (zeer herkenbare) verhaal.
Het niet 'sorry' kunnen zeggen... alarmbellen all over the place.
Al hoeft mijn ervaring natuurlijk niet die van een ander te zijn; bij mijn schoonvader begon het exact zoals bij de vriend van toscane.
Juist niet altijd, het begon vrij onschuldig: zoals jij beschrijft.quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:53 schreef toscane het volgende:
[..]
ja ok maar wat jij beschrijft lijkt het erop dat je schoonvader altijd onmogelijk was... mijn vriend is "slechts" eens per maand onmogelijk, soms een uurtje, soms een paar dagen.... dit lijkt mij wel een essentieel verschil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |