abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25112577
misschien kan iemand me helpen... ik probeer wat meer te weten te komen over het feit dat sommige mensen zo snel boos worden en ook erg hevig. bijvoorbeeld mijn vriend; kan boos worden om hele kleine dingen, heel heftig boos zijn en dat ook een paar dagen blijven. vaak gaat het echt nergens over....

hij is nooit fysiek boos, altijd met woorden, soms schelden. het is lastig voor mij omdat ik er dan van baal dat hij weer eens boos is om niets en voor hem moet het toch ook doodvermoeiend zijn? wat kun je eraan doen dat je partner niet de hele tijd uit zijn vel spingt om kleine dingen (voorbeeld: vinden dat iemand te lang onder de douche staat, dat diegene wel erg laat thuis is, dat diegene een keer zijn spullen niet opruimt...)? De boosheid is dan zo erg dat hij in het geval van die douche al na 1 minuut aan de kraan beneden gaat draaien zodat ik geen warm water meer heb (ik zeg daar niets van, dat werkt het beste), vervolgens gooit ie boos de deur dicht en tot aan de avond kan ie dan boos zijn (als je hem eerder belt en hem vraagt naar zijn boodheid hangt ie op) en dan denk ik OMG, doe eens relaxed en spring eens niet zo snel uit je vel! het is niet heel ernstig dit, het zijn kleine dingen maar toch, ze zijn zo vermoeiend!

zal de aard van het beestje wel zijn, komt het misschien omdat hij ook een persoon is die niet goed kan praten, een binnen vetter is? vaak heeft ie ook dat ie ruzietjes om grotere dingen niet vergeet, zijn boosheid kan zo wel een week aanhouden als het om iets groters gaat...
pi_25112692
Ik zou het niet met zo'n iemand uit kunnen houden. Probeer een keer als hij "rustig" is ermee met hem over te praten.
pi_25112698
Hmm mijn vriendin vraagt zich af waarom ik nooit boos wordt en overal rustig onder blijft, want ze wil juist dat ik wat fel reageer enzo en dat ik boos word
pi_25112741
ik denk niet dat het ligt aan het feit dat het een binnenvetter is, men zegt over mij hetzelfde alleen heb ik het probleem dat ik niet boos kan worden, zelfs al wordt me de pis helemaal lauw gemaakt dan nog trek ik mijn schouders op en ga iets anders doen ..

Als hij zich trouwens over zulke kleine dingen zo boos kan maken, is er dan niet iets anders aan de hand? Misschien is het verstandig om samen eens met een maatschappelijk werker of psychotherapeut te gaan praten ...
pi_25112744
Hij is denk ik geen binnen vetter maar hij reageert zich af op jou bijvoorbeeld terwijl het misschien slecht gaat op zijn werk ofzo. Er stoort hem iets waar die niet voor durft uit te komen en dan maakt hij van een mug een olifant denk ik
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:45:56 #6
113823 Fl00rtje
Zacht doch hard! ;)
pi_25112747
Het klinkt alsof er met hem meer aan de hand is... maar je moet je niet op je kop laten zitten door die gek!! Beetje de kraan dichtdraaien, ik zou hem tegen z'n flikker slaan als-ie dat deed!
[under construction]
pi_25112782
En dat is je vriend? Dumpen. Met zulke gasten ga je toch niiet om.
pi_25112791
mijn broertje heeft dat ook, terwijl ik juist de opkropper ben, dus daar ligt het niet aan denk ik. zelf ben ik nauwelijks boos. maar mensen die snel boos worden kunnen volgens mij niet inzien dat iets niet erg is.
je moet em ens vragen waarom die boos wordt en kijken of dat gegrond is, en zo niet, hem ook laten zien dat het niet gegrond is..

denk ik zo
pi_25112799
Hoe vaak gebeurt dat?
pi_25112805
Misschien heeft dat iets met elkaar te maken, at hij misschien denkt dat het goed is dat hij "boos" wordt? Ik weet het niet... Inderdaad wat underdoggy zegt; praat er eens over met hem, als hij wat rustiger is.
pi_25112809
En hou oud is die gozer?
pi_25112820
Tja ik HAD een vriend die net zo is tegen zijn vriendinnetjes. Ook tegen mij. Ook tegen mijn ex-vriendin. Vaak zijn deze mensen gewoon erg onzeker. Ze hebben geen vertrouwen. Zoeken overal wat achter. Zien overal complotten..

Ik heb deze vriend verstoten. Ik en mijn andere vrienden met mij waren het gewoon zat. Nu heeft hij een vriendin en die mag alle spreekwoordelijk klappen vangen. Arm kind.

Dat je het uithoudt met hem zeg. Je zal wel van em houden oid. Maar zo laat je je toch niet behandelen? Vroeg of laat wordt je het wel zat. Je kan hem beter meteen verlaten voordat er wel iets fysieks gebeurt..
pi_25112841
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:45 schreef R0elio het volgende:
ik denk niet dat het ligt aan het feit dat het een binnenvetter is, men zegt over mij hetzelfde alleen heb ik het probleem dat ik niet boos kan worden, zelfs al wordt me de pis helemaal lauw gemaakt dan nog trek ik mijn schouders op en ga iets anders doen ..

Als hij zich trouwens over zulke kleine dingen zo boos kan maken, is er dan niet iets anders aan de hand? Misschien is het verstandig om samen eens met een maatschappelijk werker of psychotherapeut te gaan praten ...
ja daar probeer ik me ook in te verdiepen dat het wellicht ergens anders aan ligt. in verschillende ruzietjes heb ik er dan ook op aangestuurd dat hij zocht naar mogelijkheden om boos te worden en heb hem geconfroteerd met het feit dat hij misschien niet blij is met onze relatie... elke keer wordt dan toch weer bewezen dat dat het niet is maar dat hij gewoon heel erg snel boos wordt en niet "zoekt" naar een reden om boos te zijn. Hij heeft dit ook naar zijn ouders en andere mensen die dichter bij hem staan, mensen waarvan hij houdt. Het zit in zijn genen, het komt aan één kant van de familie voor... is geen excuus natuurlijk, ik zoek een manier om er mee om te gaan voor mezelf maar ook voor hem... het is niet zo dat ik hierdoor bij hem weg zou gaan maar het is wel een vervelende eigeschap...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 13:52:30 #14
47213 ArmaniMania
pi_25112864
Toscane, respect hoor, dat jij dat volhoudt. Maar probeer er eens over te praten met hem, het lijkt me dat die jongen een verleden heeft en alles heeft ingeslikt. Iets is er met die jongen goed fout.
pi_25112877
Weet hij ook dat het jou weer irriteert, dat hij zo snel boos is?

En een binnenvetter moet eigenlijk geen excuus/reden zijn om maar wel snel boos te worden/zijn.
pi_25112880
Misschien een beetje borderliiner?
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:54:24 #17
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_25112887
Zoiets heb je gewoon in je...
1: hij heeft ergens problemen mee, maar ipv. het met jou te overleggen maakt ie om alle kleine dingen ruzie (bijvoorbeeld over dat het op zijn werk niet goed gaat).
2: hij is altijd al zo geweest dat hij een opvliegend karakter heeft

Ik weet niet of het altijd al zo was, dat je wat met hem had?
Zo niet, dan toch...
pi_25112913
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:50 schreef toscane het volgende:

[..]

ja daar probeer ik me ook in te verdiepen dat het wellicht ergens anders aan ligt. in verschillende ruzietjes heb ik er dan ook op aangestuurd dat hij zocht naar mogelijkheden om boos te worden en heb hem geconfroteerd met het feit dat hij misschien niet blij is met onze relatie... elke keer wordt dan toch weer bewezen dat dat het niet is maar dat hij gewoon heel erg snel boos wordt en niet "zoekt" naar een reden om boos te zijn. Hij heeft dit ook naar zijn ouders en andere mensen die dichter bij hem staan, mensen waarvan hij houdt. Het zit in zijn genen, het komt aan één kant van de familie voor... is geen excuus natuurlijk, ik zoek een manier om er mee om te gaan voor mezelf maar ook voor hem... het is niet zo dat ik hierdoor bij hem weg zou gaan maar het is wel een vervelende eigeschap...
ik denk ook niet dat er iets in zijn verleden is gebeurd of dat hij die boosheid opzoekt. volgens mij ziet hij gewoon niet dat boos worden geen zin heeft..
pi_25112919
klinkt alsof die persoon niet fijn is in dagelijkse omgang
pi_25112927
thanks voor de reacties, antwoord op diverse vragen:

- hij is midden 30
- het komt ongeveer eens per maand voor, soms twee keer per maand
- hij is inderdaad erg onzeker
- vaak komt het inderdaad dat ie zich afreageerd (goed voorbeeld is inderdaad dat er dan iets op het werk is)
- soms krijgen we grotere ruzie na zoiets omdat ik dan vervolgens ook boos wordt maar van nature ben ik rustig dus valt dat vaak wel mee, ik zeg dan wel vaak dat zijn boosheid niet normaal is...
- oh ja, dumpen is wel erg kort door de bocht he... wat nog wel vervelend is, is dat er vrijwel nooit een "sorry" komt...
pi_25112964
Wat is jouw rol in de ruzies? Maak jij het vaak goed? Benader je hem steeds? Of wacht je af? Als hij de ruzies meestal begint en weer sust, dan zou ik serieus eens nadenken over de toekomst met hem.
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:02:03 #22
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_25112989
Mja, mijn mening is dat er toch wat dieper zit, lijkt mij niet echt gezond als iemand continue zo bezig is. Ik heb zoiets bij mijn vriendin gehad, die kon ook om de kleinste dingen die ik deed meteen boos worden, gelukkig niet zoals jouw vriend (dat had ze eens moeten proberen...) maar inderdaad om de meest domme en kleine dingen...
Mijn aanpak is in zo'n geval ook de meest rigoreuze, normaal doen en praten en een oplossing zoeken of opzouten. Ik weet niet hoe lang jullie al bij elkaar zijn en of jullie al samenwonen ofzo, dan kan dit extra lastig lijken, maar het moet toch gebeuren! Op deze manier heb je geen plezier meer in je relatie en als het zo blijft voor de rest van je leven... Nou mij niet gezien hoor... Je moet aan jezelf denken in zo'n geval, het is jouw leven en ik weet zeker dat je niks liever wil dan een leuk, plezierig leven en dat hoef je niet hierdoor te laten verzieken.
My 2 cents...

Amen

Succes!
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_25113004
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:56 schreef Salvad0R het volgende:
klinkt alsof die persoon niet fijn is in dagelijkse omgang
nou... het is juist een fijne persoon in de omgang, sociaal, lief, attent, gezellig, geïnteresseerd, maar bij de mensen die dicht bij hem staan: soms snel boos en een grote omslag van de goede eigenschappen (zie boven) naar veel slechte eigenschappen. het bijdraaien duurt dan weer even....

hij heeft geen vervelende dingen meegemaakt naar mijn weten, is altijd zo geweest (van familie begrepen) en het si dus een "familie-eigenschap" van één kant dan...

ik probeer er wel eens een mouw aan te passen door zelf weg te lopen en hem even boos te laten zijn zonder dat ik meteen iets wil uitpraten, niets helpt, hij is boos en diegene (dus als hij boos is op een ander is dat een ander, maar altijd wel iemand die dichter bij hem staat, tegen wat onbekendere mensen is ie nooit boos) zal dat weten ook...
pi_25113033
ik ben ook zo geweest. althans, niet zo, ik was snel erg driftig.
ik ben een gigantische binnenvetter, en stond vroeger echt bekend als een notoire driftkikker, ik kon om de kleinste dingen laaiend worden, en dan was ik echt niet te genieten, deuren gooien, noem maar op.

op de een of andere manier ben ik dat al jaren niet meer, ik denk deels omdat ik mezelf een beetje gevonden heb.

ik denk dat het toch een vorm van afreageren is.
dingen stapelen zich van binnen op, en dan iets heel kleins en onbenulligs al genoeg zijn om een grote uitbarsting te veroorzaken.

overigens vind ik wel dat hij kinderachtig is hoor, met dat dichtdraaien van de kraan.
hoe oud ben je nou?
ik zou daar wel over proberen in gesprek te gaan.

ook denk ik dat hij gewoon eens lekker wat losser moet worden.
wie is hij om te beslissen hoe lang je onder de douche mag staan, dat er iets niet opgeruimd is, enz. ?

ik zou het geloof ik niet lang met hem uithouden.. sorry
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_25113050
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:00 schreef skiczukie het volgende:
Wat is jouw rol in de ruzies? Maak jij het vaak goed? Benader je hem steeds? Of wacht je af? Als hij de ruzies meestal begint en weer sust, dan zou ik serieus eens nadenken over de toekomst met hem.
Ik maakTE het altijd weer goed... nu laat ik het gaan totdat het over is of ik klaag dat ie zo moeilijk zo over niets... maar ik geef niet echt meer mee omdat het nergens over gaat zeg ik ook geen sorry meer, dat deed ik vroeger dus wel...

ja we wonen samen trouwens en gaan al een tijd met elkaar. tuurlijk is dit niet leuk maar zoals je al hebt gelezen komt het niet wekelijks voor... ik schat het op maandelijks maar ook dat is vermoeiend...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')