Nee hoor, deze mag je houdenquote:Op woensdag 16 februari 2005 00:10 schreef Copycat het volgende:
Zou 'm bijna naar LIT schoppen...
Ik denk niet dat jij Mulisch helemaal snapt. Anders had je zelf niet zoiets achterlijks geschreven.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:55 schreef IdlersDream het volgende:
(heel Harry Mulisch-like)
En tot welke categorie mogen we u rekenen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:43 schreef IdlersDream het volgende:
"Er zijn maar twee soorten mensen die werkelijk fascinerend zijn: mensen die absoluut alles weten en mensen die absoluut niets weten."
Wat dacht je van ONZquote:Op woensdag 16 februari 2005 00:10 schreef Copycat het volgende:
Zou 'm bijna naar LIT schoppen...
Anders, namelijk.......quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
En tot welke categorie mogen we u rekenen?
Juist... en hier raak je ook mij kwijt.quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:43 schreef IdlersDream het volgende:
Welnu, prijs en waarde vs. nasi en bami....
Ik denk dat je tijdsbesef iets ontregeld isquote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:55 schreef IdlersDream het volgende:
U zult begrijpen, lijm snuiven en potten bier drinken waren de enige tijdsverdrijven die mij nog resten voor deze dagen.
Ook dit relaas is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven!
Kijk aan, en kijk nogmaals aan naar het aangezicht van deze opmerking.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:31 schreef Chet het volgende:
Mooi en waarachtig verhaal.
Van het concert des levens krijgt niemand een program. Ik durf te stellen: Zelfs niet in braille.
een waarheid als een rinusquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:08 schreef Boomlaars het volgende:
KOFFIEDRINKEN OP DE PIER, MAAR DE JAS BLIJFT AAN.
ROMMELIG PLEKJE AAN HET RAAM, DE KOFFIE IS LAUW.
VOORUIT, KOP IN DE WIND!
LOOP NAAR HET LEVEN GEBOGEN.
ACHTER MIJ LIGT DE PIER, DONKER, DOOR GOLVEN OMSPOELD.
HIER VERLIEST HET LAND ZICH AAN DE ZEE.
IK VOLG DE WATERLIJN, LEVENSLIJN.
ANGST KOMT ALS TWEE KOUDE HANDEN...
TWEE NATTE VOETEN, DE SCHEIDSLIJN IS SLECHTS EEN SCHELPENSTREEP,
WAAROP VAST IN VLOEIBAAR OVERGAAT,
WAAROVER HOUVAST TRANSFORMEERT NAAR ONEINDIGHEID.
Ben blij dat iemand nog Boomans leest. Helaas is Da Vinci voor velen een station dat nooit behaald zal worden. Of het moet de Da Vinci Code zijn, de populairdere vorm van "de ontdekking van de hemel"quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Achja, zoals Leonardo Da Vinci al ooit zei:
Wij zijn allen ballingen, levend binnen de lijsten van een vreemd schilderij.
Wie dit weet, leeft groot. De overigen zijn insecten."
Er bestaat in het nederlands geen woord dat kan uitdrukken hoe goed dit geschreven is. Het is de overtreffende trap van alle literatuur. Het gaat er overheen. Perfect!! ronduit briljant!!!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:39 schreef Chet het volgende:
'Kijk,' zei zijn moeder. Ze stond voor het gasstel en wees achter zich op het aanrecht. 'Bedoel je die fles?' vroeg hij. Er stond een fles met donkerrode vloeistof. Op de hals zat een oranje capsule. Hij trad naderbij. 'Wat is dat?' vroeg hij. 'Ik heb een fles wijn gekocht voor vanavond ,' antwoordde ze, een aantal oliebollen uit de braadpan wippend. 'Dat is prachtig,' zei Frits. Hij nam de fles bij de hals op. Er zat een blauw etiket op met een gele rand. 'Bessen-appel,' las hij zacht. 'Bessen-appel,' zei hij bij zichzelf, 'bessen-appel. Help ons, eeuwige, onze God. Zie onze nood. Uit de diepten roepen wij tot u. Verschrikkelijk.'
Zeg grappenmaker. Je wou toch niet gaan beweren dat literatuur niet tot de schone kunsten behoort hè.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat hangt er van af hoe je het bekijkt Ollie
Stelt Reve nou dat hij kunst maakt, en dus nutteloos werk maakt
of vind hij dat hij nutteloos werk maakt, en maakt hijzelf, danwel dat lezer, de arrogante conclusie dat het dan wel kunst moet zijn...
In dit topic wordt/werd elegant gewouweld. Waar het over gaat doet er niet toe. TTK kan wel meer van dit soort gebruiken. Topics waarin de taal wordt toegepast, zeg maar.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dit topic ging toch meer over de groeiende nutteloosheid van het leven?? of sommige levens??
Ja.., uhmm, waar gaat dit topic eigenlijk over
Deze conclusie is mij ingegeven door Do2 trouwens. Voor klachten kan je daar terechtquote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:19 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zeg grappenmaker. Je wou toch niet gaan beweren dat literatuur niet tot de schone kunsten behoort hè.
Jij snapt het gelukkig!!! Ik wist dat ik op jou kon rekenen Ollie!!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:27 schreef OllieA het volgende:
[..]
In dit topic wordt/werd elegant gewouweld. Waar het over gaat doet er niet toe. TTK kan wel meer van dit soort gebruiken. Topics waarin de taal wordt toegepast, zeg maar.
Zeg, meneer de taalpurist... het is wauwelen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:27 schreef OllieA het volgende:
[..]
In dit topic wordt/werd elegant gewouweld. Waar het over gaat doet er niet toe. TTK kan wel meer van dit soort gebruiken. Topics waarin de taal wordt toegepast, zeg maar.
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik moet hiermeequote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:21 schreef Stali. het volgende:
[..]
Zeg, meneer de taalpurist... het is wauwelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |