abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25100111
Stel je kent iemand die jarenlang internet verslaafd is geweest (zeg maar nooit naar buiten, geen vrienden, geen sociaal leven) en die wil wat aan zijn sociale leven doen. Wat zou je die persoon voor tips kunnen meegeven?

Zelf zat ik te denken om een sportvereniging of een gezellige kroeg aan te raden, maar zelf wist ik ook niet echt welke tips ik moet geven over hoe nou het beste voorzichtig een sociaal leven weer op te bouwen.

Iemand hier met tips?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:11:04 #2
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25100190
zelfde denk ik..., ik heb zelf dat soort patroon gehad, veelal bezig op de computer tot dat ik sinds dit voetbalseizoen weer voetbal
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25100201
Ligt eraan waar jij denkt dat je het makkeljkst contact kan krijgen.
Ervanuitgaand dat dit topic gewoon op jou slaat....
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_25100216
Zoek werk waar je niet om mensen heen kunt. Bijv. in de kroeg. Verder moet je elke gelegenheid aan grijpen om in contact te komen met mensen. Oefening baart kunst.

Succes d'r mee.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:12:46 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25100231
Heb de TT even aangepast.

Een sportclub is een goede start. Samen gaan misschien een optie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:18:40 #6
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25100328
Internet is maar een surrogaat voor een social life he ?
(hoop dat ik het merendeel van Fok hiermee niet voor de lamp stoot )
Era Vulgaris
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:21:17 #7
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25100367
Ik denk dat een sportclub of iets dergelijks het beste is om te beginnen, en iemand die je op sleeptouw neemt is misschien ookwel erg handig
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:25:42 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_25100436
WAAROM wil je opeens een sociaal leven? Heb je het over jezelf of over iemand anders?
Het lijikt wel net alsof je verplicht bent om sociaal achtief te zijn. Veel vrienden = succesvol. Wat een bullshit.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:26:39 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_25100452
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Internet is maar een surrogaat voor een social life he ?
Wat versta je onder een sociaal leven? Echt onder de mensen zijn, of is contact hebben ook al goed. Alleen maar virtueel contact of een kluizenaarsbestaan waarbij je helemaal geen menselijk contact meer hebt, welke is slechter?

Ik heb niet de behoefte om vaak en veel mensen te zien. Af en toe mensen die ik goed ken en weer eens wil zien. Anderen hebben juist weer heel veel mensen om zich heen nodig, ik zou daar knap ongelukkig van worden.

Belangrijkste is dat je weet wat je wilt bereiken in je sociale leven en daar op aan stuurt.
GNU Terry Pratchett
pi_25100477
Maar wat zou je hem voor advies kunnen meegeven over het opbouwen van een sociaal leven? Ik ben bang dat hij gewoon een stukje sociale ervaring mist. Zo valt een gesprek bijvoorbeeld vaak zeer snel dood.
pi_25100491
Het is idd waarschijnlijk het gemakkelijkst om via een sportvereniging contacten te leggen. Het zal alleen een flinke stap zijn, om die te zetten. Laat die persoon ns om zich heen kijken, misschien zijn er kennissen, of mede studenten of zoiets die ook een sport beoefenen. dan zal het waarschijnijk makkelijker zijn, om daar op af te stappen. Als je altijd sociaal contact hebt gemeden (gewild of ongewild) lijt me dit toch de beste manier....
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_25100556
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Maar wat zou je hem voor advies kunnen meegeven over het opbouwen van een sociaal leven? Ik ben bang dat hij gewoon een stukje sociale ervaring mist. Zo valt een gesprek bijvoorbeeld vaak zeer snel dood.
Ik weet niet over welke leeftijd dat we het hebben, maar goed...er zijn ook cursussen "sociale vaardigheidstrainingen" wel teverstaan. Is wel gelijk een hele grote stap, en dat is misschien niet nodig ( maar wel handig voor velen).
Neem hem eerst eens mee op sleeptouw, zoals iemand al zei . Gesprekken voeren moet / kun je "leren" .
Is het een kwestie van verlegenheid misschien....?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:35:28 #13
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_25100568
Als je niet in een kroeg terecht wilt komen, is Scouting ook een idee. Bij Scoutinggroepen bij jou in de buurt zoeken ze vast aktieve leiding en het staat nieteens zo slecht op je cv.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_25100629
Erkennen van het probleem is vaak de halve oplossing. Ook voor jou.
pi_25100633
Hij moet gewoon zelf doen wat hij graag wilt. Als 100 mensen zeggen dat hij geen sociaal leven heeft maar hij voelt zich gelukkig als ie de hele dag achter de PC zit, wie zijn die 100 mensen dan om daar over te oordelen? Maar als hij zelf niet gelukkig is met de situatie dan moet hij die veranderen natuurlijk. Ga onder een sport, ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden, ga poolen of bowlen of zwemmen oid doe waar je zin in hebt
-
pi_25100664
Ik vind een kroeg niet echt de plek om een sociaal leven op te bouwen, sorrie.

Ik denk vooral aan (vrijwilligers)werk, cursus/opleiding of verenigingsleven.
En dan actief he, neem taken en verantwoordelijkheden.

Gewoon, iets doen. Contact is dan heel vanzelfsprekend.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:44:58 #17
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_25100696
Begin een Clan of guild
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_25100729
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:44 schreef Decoy het volgende:
Begin een Clan of guild
He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gaming
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:51:29 #19
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_25100791
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]

He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gaming
LANpartys mischien een idee, of gamed hij helemaal niet meer?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_25100831
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:39 schreef splendor het volgende:
Hij moet gewoon zelf doen wat hij graag wilt. Als 100 mensen zeggen dat hij geen sociaal leven heeft maar hij voelt zich gelukkig als ie de hele dag achter de PC zit, wie zijn die 100 mensen dan om daar over te oordelen? Maar als hij zelf niet gelukkig is met de situatie dan moet hij die veranderen natuurlijk. Ga onder een sport, ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden, ga poolen of bowlen of zwemmen oid doe waar je zin in hebt
Nee hij heeft zelf de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).

ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden - welke vrienden?
ga poolen of bowlen - alleen?

Dat is dus het probleem, het is niet dat hij weinig vrienden heeft, hij heeft gewoon dus echt op dit moment contact met niemand.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 15-02-2005 15:55:38 ]
pi_25100879
OT: Ik ben even naar de kapper, ik lees straks verder
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:59:11 #22
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_25100889
Een vaste baan zou een goeie start zijn denk ik
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:01:50 #23
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_25100918
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:11 schreef derek0905 het volgende:
Ligt eraan waar jij denkt dat je het makkeljkst contact kan krijgen.
Ervanuitgaand dat dit topic gewoon op jou slaat....
lame opmerking.. slaat nergus op

En wat als ut over hemzelf gaat.. Dan zou hij ut blijkbaar liever niet bekend maken dus laat dat dan zo, dit is nl btje triest!
pi_25100931
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee hij heeft zelft de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).

ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden - welke vrienden?
ga poolen of bowlen - alleen?

Dat is dus het probleem, het is niet dat hij weinig vrienden heeft, hij heeft gewoon dus echt op dit moment contact met niemand.
Hij heeft JOU.. jij bent dit topic begonnen omdat jij je zijn probleem aantrekt..of omdat je zijn probleem ziet..
Hij heeft dus wel een vriend...kun jij dan niets met m doen?
Misschien doe jij aan sport? kun jij hem daar niet in betrekken? probeer hem eens mee uit te nemen.. Wanneer er gezamelijke interesses zijn gaan de gesprekken ook iets gemakkelijker, en is er stof om over te praten.

Ik zie hier net de post boven mij staan, ik ga er vanuit dat het niet over jezelf gaat, wanneer dat wel zo is (dat moet je gewoon zelf weten hoor) dan wordt het idd iets moeilijker..
Dan zou je misschien kunnen overwegen om een cursus "sociale vaardigheden "te doen. Als er niemand in de buurt is om je te helpen, dan zoek de hulp iets verder...

[ Bericht 9% gewijzigd door Myriam7 op 15-02-2005 15:10:34 ]
pi_25101612
Ik ben bang dat ik hem niet kan helpen behalve advies geven, we wonen gewoon hartstikke ver van elkaar vandaan.
Zo'n cursus is misschien ook een optie, maar wel meteen een vrij vergaande, ik hoopte zelf misschien wat tips te verzamelen die hem verder kan helpen bij het aangaan van sociaal contact, zeg maar wat tips voor sociale omgang met mensen.

OT: tering wat is het koud buiten zeg, echt weer om lekker de hele dat achter je PC te zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')