quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:18 schreef clowncloon het volgende:Mag ik hieruit concluderen dat jij het opneemt voor die crimineel? Die parasiet van de nederlandse maatschappij? Waar jij ook onderdeel van uitmaakt?
Een probleem is dat veel mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen wat je gevoel zegt en wat realistisch is. Ik heb persoonlijk geen traan gelaten om de dood van Ali en ik heb ook nooit echt het gevoel had dat ik het erg vond voor die jongen. Sue me, de beste jongen kwam net van de Rechtbank voor een gewapende overval en pleegde meteen een tasjesroof. Draaideurcrimineel to be zou ik zeggen.
De vrouw heeft echter geen recht om Ali dood te rijden. Ze mag hem proberen aan te houden, op heterdaad dus, en dat probeerde ze dus ook. Dat hij daarbij het leven liet is een ongelukkige samenloop van omstandigheden. De vrouw deed dus slechts haar burgerplicht, dat liep erg uit de hand en de vraag is dan of het ongeval dusdaning buitensporig is dat de vrouw gestraft dient te worden.
Als signaal is het wellicht goed, dat weegt helaas ook nog mee. Echter, zoals ik reeds eerder zei, mag je verwachten dat als een scooter met 50km/u weg rijdt (dat is immers de snelheid die normale scooters kunnen bereiken) en jij tikt deze aan, dat de bestuurder dusdanig ten val komt dat hij het leven laat. Ik zeg redelijkerwijs van niet. Ik ken genoeg mensen die op opgevoerde scooter weg gekomen zijn met schaafwonden, de echt extreme gevallen braken nog wel eens een bot maar that's it. Ik ken de precieze definitie van dood door schuld niet maar aangezien het redelijkerwijs niet te verwachten viel lijkt mij ook dit een moeilijk punt om te bewijzen. Gezien de publiek commotie en de spanningen zal ze wel hiervoor veroordeeld worden, als signaal.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server