Rijdt ik nog steeds in, is mijn autoquote:
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 00:49 schreef -calimero- het volgende:
Leopard 2A6 47.6L (main battle tank)
[afbeelding]
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Dieselquote:Op dinsdag 15 februari 2005 00:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat een motorinhoud. Wat voor een verbruik heeft zoiets nou?
GOD-DAMNquote:Op dinsdag 15 februari 2005 00:59 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.
max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)
Holy...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 02:35 schreef -calimero- het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie relatief weinig verschillen met de WW2 motoren van een aantal vliegtuigen. De capaciteit is iets groter en het zijn multifuels, maar voor de rest.... Kijk maar eens naar de Pratt & Whitney Double Wasp: dubbelrij stermotor, 46 Liter, 18 cilinders, mechanische injectie, max RPM 2800, 2400 PK tegen het eind van de oorlog.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 00:59 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.
max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)
Het is ook niet de bedoeling dat je ermee gaat dragracenquote:Op dinsdag 15 februari 2005 04:51 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik zie relatief weinig verschillen met de WW2 motoren van een aantal vliegtuigen. De capaciteit is iets groter en het zijn multifuels, maar voor de rest.... Kijk maar eens naar de Pratt & Whitney Double Wasp: dubbelrij stermotor, 46 Liter, 18 cilinders, mechanische injectie, max RPM 2800, 2400 PK tegen het eind van de oorlog.
Als je de T16S met redbox gereden hebt, dan doe je direct je eigen 900i aan de kantquote:Op maandag 14 februari 2005 18:23 schreef Oosthoek het volgende:
Rijd nu een Saab 900i uit 86. Rijdt heerlijk maar zou graag eens een T16S met rode APC uitproberen.
Hydrostaat?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:43 schreef Alcyone het volgende:
Overigens wel echt een bruut blok natuurlijk. Misschien moeten we maar eens een topic wijden speciaal aan motoren groter dan 20 liter. Die Leopard is ook een hydrostaat zeker?
Wat voor automotor gebruikt ie om gestart te worden, of doen ze dat niet meer zo vandaag de dag?
Dat bestaat niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |