abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2005 @ 15:50:22 #1
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25086929

quote:
insidegamer

Sinds vier jaar domineert Konami de voetbalspellenmarkt. PES biedt de speler totale vrijheid, laat het realisme overheersen en laat spelers voetbal beleven zoals het hoort te zijn. Met Pro Evolution Soccer 3 werd niet alleen een wederom verbeterd spel neergezet, maar kwamen de verkoopcijfers ook omhoog gekropen. Helaas konden we als fanatieke spelers wel wat foutjes ontdekken. Zo werkte de handsbal frustrerend, werd de voordeelregel niet goed toegepast en was de controle over spelers nog steeds niet helemaal perfect. Daarnaast kampte PES met het probleem dat het weinig tot geen licenties had (zo waren de clubnamen niet echt) en daardoor de massa niet aan kon spreken. Met het onlangs uitgebrachte Pro Evolution Soccer 4 voor de PlayStation 2 zijn deze foutjes zo goed als verdwenen.

Konami heeft wederom een goed spel neergezet, al zullen de verschillen niet al te groot zijn. Dat is dan ook waar we ons op willen richten. Wat is er zoal veranderd aan het nieuwste deel uit de PES-serie en zijn dit echte verbeteringen of juist niet? Technisch beter Zoals elk jaar heeft de serie weer een visuele optater gekregen. De stadions zijn mooier, er zijn meer verschillende soorten velden en de shirtjes zijn gedetailleerder. Daar blijft het echter niet bij, gelukkig. Zo valt gelijk op dat er aan de animaties gewerkt is. Spelers bewegen realistischer, vallen mooier en appelleren zoals ze dat in het echt doen. Vooral bij overtredingen vallen de verbeteringen op; een speler wordt niet meer steeds op dezelfde manier neergehaald, maar kan op diverse manieren struikelen en vallen. Bovendien kan er in het daaropvolgende tussenfilmpje een opstootje ontstaan of moet de speler van het veld gedragen worden voor een blessurebehandeling. Na deze behandeling kan hij overigens vaak gewoon weer mee doen. Een andere toevoeging is het feit dat de scheidsrechter op het veld meeloopt. Dit is niet van belang voor de speelbaarheid, maar maakt het geheel wel weer realistischer. Deze scheidsrechter past ditmaal op de juiste manier de voordeelregel toe en de handsbal is gelukkig zo goed als verdwenen. Ook de nieuw gekochte licenties werken trouwens aan dit realisme mee. De Italiaanse, Spaanse en Nederlandse competities zijn in z'n geheel te spelen. De andere clubteams hebben nog geen echte clubnamen, maar bevatten grotendeels wel echt bestaande spelers. Enkele landenteams, waaronder het Nederlands elftal, moeten het nog doen zonder echte namen. Meer diepgang Toch zijn de bovenstaande toevoegingen niet genoeg om elk jaar de aanschaf van een nieuwe versie te rechtvaardigen.

Als geen ander begrijpt Konami dit en ze hebben dan ook flink gesleuteld aan wat andere aspecten. Zo heeft het passingsysteem meer diepgang gekregen. Door tegenwoordig kort op de passingknop te drukken, speelt de speler de bal naar een speler die dichtbij staat. Wordt deze knop echter langer ingedrukt, dan wordt geprobeerd een speler te bereiken die veel verder weg staat. Hierdoor is het mogelijk meer variatie in het aanvalsspel te leggen. Zeker als we bedenken dat de steekpass ook wat makkelijker te hanteren is; spelers lijken meer gevoel in de bal te kunnen leggen. Dat is dan ook het grootste verschil met de voorgangers. De bal rolt niet meer over een vast pad en reageert realistischer op het veld (en de weerseffecten) en tussenkomst van spelers. Schiet bijvoorbeeld na een hoekschop van afstand op doel en zie hoe realistisch de scrimmage is. Sowieso is het schieten van afstand wat leuker geworden. De bal zal minder snel hoog gaan en bijvoorbeeld iets eerder naast het doel verdwijnen. Hetzelfde geldt voor vrije trappen, die ook met een aangever genomen kunnen worden. Deze aangever kan de bal opzij leggen en de nemer kan vervolgens schieten. Deze methode kan voor echte kanonskogels zorgen en is bovendien erg leuk om te zien.

Verder is het mogelijk juist de aangever onverwachts uit de draai op doel te laten schieten, al heeft mij dit persoonlijk nog weinig succes opgeleverd. Betere balans Start een bekerronde op in de vorige delen en je komt tot de conclusie dat de op papier slechte teams aardig ver kunnen komen en dat de topteams soms alles verliezen. Dat was vrij irritant, want zo kwam je in enkele belangrijke wedstrijden nogal eens tegen Slowakije of wat voor land dan ook te staan. Hier is ook verandering in gebracht. Kwalitatief goede teams zullen meer de aanval kiezen of in ieder geval dodelijker zijn voor de goal dan de wat mindere teams. Deze kiezen voornamelijk de verdediging en proberen met wat slappe counters schade toe te brengen. Dat komt enigszins ook omdat goede spelers meer in het voordeel zijn in PES4. Een snelle aanvaller kon in de vorige delen tijdens een sprint met de bal aan de voet gewoon nog ingehaald worden door een langzame verdediger. Dat is niet meer. Als Henry een langzame speler heeft gepasseerd, krijgt die verdediger negen van de tien keer geen tweede kans meer. De bedoeling is dus om tactisch goed te gaan staan en niet te snel te happen. De tegenstanders denken hieraan en dat maakt het lastiger om individuele acties uit te voeren. De sleutel tot succes is dan ook het snel rond laten gaan van de bal en met veel variatie de verdediging van de tegenstander pijn doen. Net als in het echt dus. Perfect? En dan begint langzaam het cijfer 10; in je hoofd rond te spoken.
Is Pro Evolution Soccer 4 eigenlijk niet zo goed dat het een perfecte score verdient? Nee, dat dus helaas nog niet. De PlayStation 2-versie kampt allereerst met enkele technische problemen. De slowdown tijdens corners en enkele vrije trappen is storend, de laadtijden zijn minder lang maar nog steeds alles behalve kort, het commentaar is vrijwel niet verbeterd en er ontbreekt nog steeds een online mogelijkheid. Verder zijn de keepers wel wat zekerder geworden op schoten, reageren ze realistischer (de animaties zijn ook mooier), maar halen ze nog steeds klungelachtige fratsen uit zoals bij een 1 tegen 1 -situatie wel uitkomen en vervolgens niet op de bal duiken.

De Xbox-versie kan volgende maand heel wat van die zaakjes nog verbeteren en bevat wel die online optie. Of die controller echter geschikt is, moet ook nog maar blijken. Conclusie Pro Evolution Soccer 4 doet bijna alles goed. Het speelt geweldig, het heeft enkele foutjes uit het vorige deel verbeterd en ook nog eens wat onverwachte zaken sterk verbeterd. Het is jammer dat Konami de online mogelijkheden niet op de PlayStation 2 kon realiseren, maar voor de rest hebben we echt totaal niets te klagen. We geven bij InsideGamer geen cijfers achter de komma. Zouden we dat wel doen, dan had PES4 waarschijnlijk ongeveer nog zeven tienden extra gekregen. Iedereen met ook maar een beetje interesse in voetbal of voetbalspellen kan deze titel met de ogen dicht aanschaffen!
Openingspost is door D_K geschreven en hier te vinden: http://www.regamez.nl/ralala

Link naar deeltje 7: http://forum.fok.nl/topic/656329

[ Bericht 2% gewijzigd door jpg97 op 14-02-2005 20:48:18 ]
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 14 februari 2005 @ 15:54:14 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25086974
Boeschoten! vanavond nog een potje?
PieAir
pi_25087027
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:54 schreef jpg97 het volgende:
Boeschoten! vanavond nog een potje?
Fijn leesbare OP
Maar ik denk dat ik vanavond wel online ben ja, dan zullen we nog eens een potje doen....!!!!!
Ga wel voetbal insite kijken denk ik !!!
pi_25087136
Is die Max Driver voor de Xbox nu al een beetje goed te verkrijgen in Nederland?
X
X
X
  maandag 14 februari 2005 @ 16:25:01 #5
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25087205
Ja de OP verander ik straks nog ik zit nu op het werk en daar heb ik niet zo heeeel veel tijd maar ik maak er iets moois van!
PieAir
pi_25088815
Ondertussen ben ik alweer overgestapt naar Winning Eleven 8 International...

Sommigen zeggen dat het geen reet uitmaakt, sommigen zweren bij WE8I ten opzichte van PES4. Meest gehoorde voordeel is dat de gameplay wat beter is... 'smooth' is een veel voorkomend woord wat dat betreft. Hier kun je een discussie over WE8I volgen en oordeel zelf.

The Wolf heeft zijn briljante patch al weer omgezet voor WE8I en hij is al te downloaden van FileFront. Aanrader!

The Wolf FM2005 Evolution Patch - WE8I PC :: inhoud patch
Part 1 || Part 2 || Part 3 || Part 4 || Part 5 || Part 6 || Part 7 || Part 8

Update patch 1 :: inhoud patch
Download (je moet bovenstaande patch uiteraard al hebben)

WE8I is verkrijgbaar voor PS2, Xbox en PC... Game one!
.
pi_25088924
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:49 schreef Tackleberry het volgende:
Ondertussen ben ik alweer overgestapt naar Winning Eleven 8 International...

Sommigen zeggen dat het geen reet uitmaakt, sommigen zweren bij WE8I ten opzichte van PES4. Meest gehoorde voordeel is dat de gameplay wat beter is... 'smooth' is een veel voorkomend woord wat dat betreft. Hier kun je een discussie over WE8I volgen en oordeel zelf.

The Wolf heeft zijn briljante patch al weer omgezet voor WE8I en hij is al te downloaden van FileFront. Aanrader!

The Wolf FM2005 Evolution Patch - WE8I PC :: inhoud patch
Part 1 || Part 2 || Part 3 || Part 4 || Part 5 || Part 6 || Part 7 || Part 8

Update patch 1 :: inhoud patch
Download (je moet bovenstaande patch uiteraard al hebben)

[afbeelding] [afbeelding]

WE8I is verkrijgbaar voor PS2, Xbox en PC... Game one!
Huh, ik dacht altijd dat het dezelfde spellen waren, alleen licentie anders, en dat WE in Amerika en Japan kwam, en PES in Europa.
Verkeerd begrepen dus?
pi_25089808
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:56 schreef Markster het volgende:
Huh, ik dacht altijd dat het dezelfde spellen waren, alleen licentie anders, en dat WE in Amerika en Japan kwam, en PES in Europa.
Verkeerd begrepen dus?
Ik heb PES3 nooit gespeeld, maar ik heb altijd gehoord dat WE7I beter was qua gameplay. Voor zover ik het weet gaat hetzelfde op voor PES4 en WE8I...

Qua licenties lijkt WE8I hetzelfde te zijn als PES4, maar ik heb maar één of twee keer met de 'originele teams' van WE8I gespeeld...
.
pi_25091264
WE8 kwam toch ook naar de DS?
  maandag 14 februari 2005 @ 23:45:05 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25092689
Ik snap die mensen niet die potjes van 5 minuten spelen
Een keer met je ogen knipperen en de eerste helft is al voorbij
Maar goed, vandaag weer de nodige potjes gewonnen
PieAir
pi_25093409
quote:
Op maandag 14 februari 2005 23:45 schreef jpg97 het volgende:
Ik snap die mensen niet die potjes van 5 minuten spelen
Een keer met je ogen knipperen en de eerste helft is al voorbij
Maar goed, vandaag weer de nodige potjes gewonnen
Nou .. omdat er veel kansloze spelers zijn .. en ik geen zin heb om 10 minuten te spelen tegen een waardeloze tegenstander terwijl ik in 5 minuten 4-0 win ofzo..

Als de tegenstander wat beter is .. verander ik het naar 10 minuten ..
If you can't stand the heat ... stay the f*ck out the kitchen
XBox Live Gamertag: Pauche ..... Halo 2 + PES 4 aanwezig
pi_25095602
wij spelen hier altijd potjes van 15 min lekker spannend
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:26:54 #13
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25096427
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 00:21 schreef Paulsergio het volgende:

[..]

Nou .. omdat er veel kansloze spelers zijn .. en ik geen zin heb om 10 minuten te spelen tegen een waardeloze tegenstander terwijl ik in 5 minuten 4-0 win ofzo..

Als de tegenstander wat beter is .. verander ik het naar 10 minuten ..
Tja... beetje jammer om er zo over te denken. Als je 5 minuten speelt dan geef je zo'n speler ook niet veel kans om terug in de wedstrijd te komen en ik vind zelf dat het spel een stuk "sneller" speelt op 5 minuten dan op bijvoorbeeld 10 minuten.

Anyway, wil er iemand dan een potje van 10 minuten spelen tegen deze "kansloze speler" vanavond?
PieAir
pi_25096472
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:26 schreef jpg97 het volgende:

[..]
ik vind zelf dat het spel een stuk "sneller" speelt op 5 minuten dan op bijvoorbeeld 10 minuten.

Ik dacht dat ik de enige was!
pi_25099923
Ja ik begrijp ook niet dat mensen na 1 pot weglopen..:S.. IK speel soms 5 min of ik moet weten tegen wie ik speel dan speel ik 10 min.. en dan ben ik het met Pauche eens
Dick Scheringa over van Geel ''We hebben de slag verloren maar niet de oorlog''
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:14:40 #16
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25100262
Ja gisteren moest ik gaan slapen na dat potje ( had al de hele tijd NBA online gedaan ), maar ik begrijp dat je revanche wilt Agi ?
PieAir
pi_25100306
Ik speel gewoon altijd tegen dezelfde (RK) we zijn vrijwel even goed en meestal wordt het 2-1 2-0 0-1 0-3 en dat soort scores, heel erg leuk dus, en we spelen meestal 10min, soms 15.
pi_25101318
tvptjuh
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:52:23 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25101534
Ik hou ook niet van potjes van 5 minuten. Ik ben meestal degene die als eerste achter komt (op de een of andere manier, wat ik ook probeer) en dan langzaam maar zeker in het spel kom. Misschien omdat ik altijd m'n eigen spel probeer te spelen en wat tijd nodig heb om de beste manier te vinden om dat uit te voeren. Geef mij maar gewoon de standaard 10 minuten. Wanneer ik dan eens tegen een tegenstander speel die ik met 8-0 kan inmaken, dan vind ik dat alleen maar leuk. Wie weet quit 'ie dan toch wel snel en gaat de overwinning alsnog naar mij. Boeiend om die vijf minuutjes extra dan te moeten spelen. Aan veel scoren kan je ook lol beleven.
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:09:01 #20
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25112228
Ja precies Twi.
Ik heb altijd het idee dat mensen die 5 minuten spelen zo snel mogelijk zo veel mogelijk punten willen halen zodat ze snel een hoge ranking krijgen ofzo. Ik zie er de lol niet van in in elk geval.
PieAir
pi_25118280
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Ja precies Twi.
Ik heb altijd het idee dat mensen die 5 minuten spelen zo snel mogelijk zo veel mogelijk punten willen halen zodat ze snel een hoge ranking krijgen ofzo. Ik zie er de lol niet van in in elk geval.
Standaard staat bij mij de speeltijd op 10 minuten, daarin wordt meestal wel duidelijk wat de krachtsverhoudingen zijn... 15 minuten is voor mijn gevoel alleen interessant als je écht aan elkaar gewaagd bent.
.
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:48:04 #22
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25122890
Ik ben bang dat ik de komende tijd niet zoveel ga voetballen... ik heb Outlaw Golf 2 op xbox live ontdekt
PieAir
pi_25124800
In het artikeltje bovenaan staat dat in PES3 de voordeelregel niet goed werd toegepast. Ik vind dat ook bij het 4e deel. Maar bon, dat is maar een klein schoonheidsfoutje in een verder bijna perfect spel.
UUUUUUUUREN en uren kan ik het blijven spelen )
pi_25127349
Iemand zin in een potje nu? Ik ben nu online... gamertag is Gerard Lopez voor wie het nog niet wist!
  donderdag 17 februari 2005 @ 14:22:31 #25
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25127554
Ik heb je een friend request gestuurd Gerard Lopez
PieAir
pi_25127635
Ik hou het toch bij fifa
  donderdag 17 februari 2005 @ 14:34:08 #27
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_25127738
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:27 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hou het toch bij fifa
Kut voor je
Ik ben inmiddels overleden
pi_25127868
Ja Sorry.... ga NU pas online
pi_25129336
Ok... ff 4 potjes gespeeld zonet.

Eerste potje stond ik 2-1 achter kwartier voor tijd.... toch nog in 3-2 winst omgebogen
Daarna 3 potjes tegen een ander persoon (Engelse beginneling). Eerste potje slecht gespeeld en slechts 2-1 gewonnen, daarna stukken beter en 4-1 en tenslotte heb ik 'm in de pan gehakt met 7-0 (4 penalties )

Maar 1 vraagje:
- Als ik een match create en iemand biedt zich aan en ik accepteer het, en vervolgens sign ik meteen out zoner 1 seconde te spelen... telt dit als verlies in je stats
Maar ik wil graag alleen tegen mensen met voice spelen en als ik merk dat iemand geen voice heeft dan sign ik meteen out.
Is er geen manier om in te stellen dat je alleen tegen mensen met voice speelt?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 00:13:37 #30
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25136938
quote:
[Is er geen manier om in te stellen dat je alleen tegen mensen met voice speelt?
Neen, maar ik speel meestal wel met de headset aangsloten maar het knopje op mute. Eerst scoren dan lullen
PieAir
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:51:17 #31
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25143536
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:27 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hou het toch bij fifa
Erg jammer, je mist een pareltje van een game
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25143785
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:51 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Erg jammer, je mist een pareltje van een game
Fifa vind ik toch iets leuker.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:40:40 #33
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_25144253
Ga dan maar fijn naar een fifa topic je komt hier gewoon PES Bashen met onwaarheden

Fifaarsch... 'nuff said
PieAir
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:51:02 #34
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25144384
FIFA is ook een goede game, maar op de een of andere manier durf ik de 2005 demo er niet meer in te doen na tientallen uren PES4.
pi_25144510
weet iemand een site waar ik info kan vinden over toernooien in Europa?
wil een keer meedoen aan zo'n toernooi om mijn niveau een beetje te vergelijken met die gasten daar......
pi_25146015
www.proballer.nl - ben je al te laat voor
www.pesgroningen.nl - maar het is wel, hoe verrassend, in Groningen
pi_25147509
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:06 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Fifa vind ik toch iets leuker.
medelijden heeft enzo
pi_25147653
Duits commentaar
pi_25148790
Ik heb al vele wedstrijden gespeeld uiteraard 10 min per helft. Ik speel altijd tegen kameraad op 1 pc een met toetsenbord en andere met gamepad. Maar we ergen ons mateloos aan 2 dingen. Het ergste dat de computer de spelers wisselt als je de verdedigende partij bent. Dan loop naar de bal en veranderd hij naar een ander waar door die de beweging maar die je voor de andere speler gaf. Dus de andere kan zo door lopen en het tweede is dat spelers niet altijd in de bal lopen.

Kan je dat automatisch wisselen ook uitzetten?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:41:54 #40
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25148850
Niet online, wat heel erg storend is. Offline wel, dan moet je bij de player settings geloof ik met de linkertrigger de setting op "Manual" zetten. En dan bepaal je zelf wanneer je switched.

Online is dit meestal de grootste reden van tegendoelpunten uit niet-standaard situaties
pi_25148923
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:41 schreef twi het volgende:
Niet online, wat heel erg storend is. Offline wel, dan moet je bij de player settings geloof ik met de linkertrigger de setting op "Manual" zetten. En dan bepaal je zelf wanneer je switched.

Online is dit meestal de grootste reden van tegendoelpunten uit niet-standaard situaties
idd dat heb ik ook altijd , en dat penatie schieten begrijop ik niet helemaal
dat ding luistert gewoon niet naar mij , als ik bv links wil schieten schiet hij rechts
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:57:46 #42
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25149048
Dat kan ik me niet voorstellen. Ik heb wel dat de bal wel eens door het midden gaat, omdat ik het pookje niet helemaal in de hoek durf te drukken uit angst naast te schieten. Laat ik 'm voordat de speler daadwerkelijk schiet los, dan schiet 'ie door het midden.
pi_25149183
tja ik begrijp het ook niet echt , maar volgens mij deed hij het wel goed als ik em op S-AUTO set
pi_25149246
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:41 schreef twi het volgende:

hehe het werkt THNX de eerste irritatie bron minder. Weten jullie misschien dan ook waarom soms spelers niet naar de bal komen. Soms doen ze dit wel en soms niet ook al duw je pook richting bal.
pi_25149292
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:08 schreef MasterMido het volgende:

[..]

hehe het werkt THNX de eerste irritatie bron minder. Weten jullie misschien dan ook waarom soms spelers niet naar de bal komen. Soms doen ze dit wel en soms niet ook al duw je pook richting bal.
Even op x drukken dan rent hij er naar toe, of gebruik super cancel, R1+R2, kan je erg leuke dingen mee doen als je dat even door hebt.
pi_25151084
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:27 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

medelijden heeft enzo
ik niet
pi_25151153
Mensen die nog geen wins achter hun naam hebben kunnen mij altijd toevoegen

Gamertag is: Darkzell NL
pi_25154616
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:11 schreef VoreG het volgende:

[..]

Even op x drukken dan rent hij er naar toe, of gebruik super cancel, R1+R2, kan je erg leuke dingen mee doen als je dat even door hebt.
X is pasen toch? hij rende er niet naar toe. Of komt door dat ik wisselen van speler nu op manual heb staan?
pi_25176695
kan je er ook voor zorgen dat je voorzet bij de eerste paal komt?
pi_25176810
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
kan je er ook voor zorgen dat je voorzet bij de eerste paal komt?
2x op voorzetten drukken, 3x is een voorzet over de grond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')