abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25083588
Vervolg van: Het grote dreumes en peutertopic deel 2

Dreumesjes:

5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild

Peutertjes & Kleutertjes

23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)

effe herhaling van mijn post:

lurkstand uitkruipt*
oke, grote moeders; het moment is daar, Catoot heeft haar eerste opvoedkundige tip nodig *emo* ...(wat wordt ze grooooot) na goed, dit is de kwestie: een vriendin raadde mij af om het vwoordje nee te gebruiken. omdat hje dat bij zo'n kleintje zo vaak moet gebruiken dat het zeg maar minder waard wordt later Magoed, ik begreep niet zo goed waarom, maar zij zei me dat je beter als ze iets doet wat ze niet mag...dat je dan uh zegt of zo. Wat zeiden jullie en waarom en wat raden jullie me aan? Ik zeg nu heel duidelijk : "Danielle..nee" en dan haal ik haar weg (want daar komt het meestal op nee ) bij de honden mand (arme hond!!!! Echt waar, die heeft het zwaar )

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 19-03-2005 10:26:09 ]
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 11:17:19 #2
43556 miss_dynastie
pi_25083680
Toot, het punt ontgaat mij helemaal
Nee moet ze toch ook leren? En als jij duidelijk nee zegt en ze weet dat het dan niet mag, dan is het toch oke?
Anders zit je toch de hele dag: Danielle, uh, uh, uh en dan zit ze straks met een naar stopwoordje opgezadeld.
Lijkt mij niks in elk geval
  maandag 14 februari 2005 @ 11:27:07 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25083807
Volgens je vriendin verliest een woordje als 'nee' z'n waarde maar elk ander woord dat je daarvoor in de plaats stelt niet? Of je nou 'nee' zegt of 'uh' ... als je het 100x per dag zegt hangt er voor het kind dezelfde waarde aan lijkt mij.

Ik zeg dus ook gewoon nee en haal kind weg van de plek des onheils om af te leiden met een ander speeltje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 14 februari 2005 @ 12:31:20 #4
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_25084774
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:09 schreef Catootje het volgende:
een vriendin raadde mij af om het vwoordje nee te gebruiken. omdat hje dat bij zo'n kleintje zo vaak moet gebruiken dat het zeg maar minder waard wordt later
Ik zeg ook nee, soms uit gewoonte uh uh (maar dat is meer waarschuwend bedoeld).
"Nee" verliest m.i. pas zijn waarde wanneer je het gebruikt, maar er niet naar handelt (dus "nee" zeggen, maar wel toestaan).

[ Bericht 1% gewijzigd door Grijs op 14-02-2005 12:46:09 (typfoutje) ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_25084898
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:31 schreef Grijs het volgende:

[..]

"Nee" verliest m.i. pas zijn waarde wanneer je het gebruikt, maar er niet naar handeld (dus "nee" zeggen, maar wel toestaan).
Dat denk ik ook. "Nee" moet je goed gebruiken, wanneer echt iets niet mag, handig is ook om te vertellen waarom het niet mag, in combi met de Gordonmethode, ken je die?
quote:
- bron: planet.nl
Thomas Gordon

Gepubliceerd op woensdag 15 januari 2003

De essentie van Gordons opvoedingsmethode is: kijk naar kinderen, luister naar wat ze te vertellen hebben en neem hen serieus. Sta niet meteen klaar met een oplossing om verdriet weg te nemen, maar laat hen zelf een oplossing bedenken. In Nederland is de visie van Gordon erg populair. De cursus Effectief ouderschap is op zijn ideeën gebaseerd.
In de methodiek van Gordon staat actief luisteren centraal. Je moet heel goed luisteren naar wat een kind wil vertellen, verbaal en of non-verbaal. De leidster verwoordt wat zij denkt dat het kind wil zeggen. Zit ze met haar reactie goed, dan zal ze het kind dit laten blijken. Zit ze ernaast, dan kan het kind haar corrigeren, net zo lang totdat ze heeft begrepen wat er in het kind omgaat. Hierdoor voelt het kind zich begrepen en geaccepteerd, hetgeen bijdraagt aan een goede opvoedingsrelatie. Deze methodiek werkt ook bij babys, ook al kunnen die nog niet verbaal communiceren.
Zie ook: http://www.gordontraining.nl/

[ Bericht 27% gewijzigd door melonovy op 14-02-2005 12:46:37 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25086098
Ik zeg ook altijd: "Danielle, nee. niet naar de mand van de hond" Hoe jong ze ook is, maar die vriendin vond dat overdreven of in ieder geval zeg dan uh, zo zei ze..ik natuurlijk weer confuus ...loop je de hele dag te uhun...Zij vond ook dat kinderen te jong waren voor zo'n uitleg. sja, jeetje, natuurlijk zal ze het moeten gaan begrijpen maar ze weet wie 'hond' is, en zal ze ook wel leren wat 'nee' inhoudt. *niet eens is met vriendin*
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 15:03:18 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25086385
"Nee" lijkt me behoorlijk duidelijk, Toot Na 4 jaar werkt het hier nog steeds hoor, ik heb het nog niet door iets anders hoeven vervangen

Edit: wat ik wel altijd gedaan heb is uitleggen waarom ik nee zeg. Dus: Nee, niet de poes knijpen want dan doe je hem pijn, nee niet aan de kachel komen want die is heet, nee niet van de trap donderen want dat doet zeer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 15:04:51 #8
43556 miss_dynastie
pi_25086411
Toot, als ze de uitleg al niet snapt, dan nog is het wel handig dat jij dat jezelf hebt aangeleerd en je dat dus ook toepast als ze wat ouder is en het wel snapt. Laat je niet onzeker maken hoor, je doet het prima
pi_25086488
Mijn moeder kon (em kan!) zich godsgruwelijk ergeren aan mensen die alleen maar liggen te UH-hen tegen hun kind. Mijn oom (die 14 was toen ik 1,5 was) zei dat nl. altijd als ik iets dreigde te gaan doen wat niet mocht.

Ik vind dus dat je het prima doet, nee zeggen en ook erbij zeggen wat je bedoelt met wat ze niet mag, en inderdaad haar weghalen. Hebben mijn ouders ook altijd gedaan.

Als je inderdaad steeds nee loopt te roepen en vervolgens je kind gewoon z'n gang laat gaan, kun je nee roepen of UH of OEI of whatever, dat heeft geen enkel nut, dan heeft het idd geen betekenis voor het kind.. Helaas loopt daar ook al een voorbeeld van rond in onze familie... (hey, toevallig het kind van de UH-oom....)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25087392
Ik had een tijd dat ik ook hele dagen liep te nee-en tegen Bo. Gek werd ik ervan. En zij ook Ik ben toen het nee zeggen gaan verminderen. Daar is alleen geen uh voor in de plaats gekomen, maar negeren. Ik ben gedrag wat niet mocht, maar niet heel erg was gaan negeren. En positief gedrag gaan belonen. En als er echt iets niet mocht (iets wat gevaarlijk is ofzo) dan zei ik nee. Voor mijn gevoel pastte dit meer bij mij. Ik werd minder gefrustreerd En Bo ook Die werd er gek van dat ik haar zo op de huid zat.

Bo heeft overgens keelontsteking. De dokter is vanmiddag langs geweest. Drama's. Bo vind dokters maar niks. Uiteindelijk heeft papa met een lampje in haar keel gekeken en de dokter heel snel meegekeken (ik had er een foto van moeten maken ) Ze heeft nu penneciline.
Ik moest wel gelijk aan Eva denken. Zo zielig als je kind dan echt helemaal door t lint gaat. En het is een aardige man. Geen witte jas niks. Maar ze vind het maar niks.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 februari 2005 @ 16:51:22 #11
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25087487
Nou Bo beterschap meid keelontsteking is niet leuk...

hier is het ook gewoon nee en dan met uitleg waarom
en dan krijg je dus soms als je dan nee zegt dat hij vertelt waarom.
dus dan vraag ik maar waarom hij het dan toch doet...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 16:57:43 #12
13151 crew  Rewimo
pi_25087564
Arme Bo, beterschap meiske!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25090295
Wat een verhalen weer..Op zich kan ik me voorstellen dat als je tegen een wat ouder kind de godganse dag loopt te nee-en je niet blij wordt...

Keelonsteking is bepaald geen pretje oe!!! Beterschap Bo!!!
DANYEL EN THIJS
pi_25090993
Sterkte met en voor Bo.
Jij, Geer en Bo ziek, en hoe is het dan met Janneke?

We hadden het er laatste hier over, grotere bedjes enzo. We hebben hier vandaag 3 spijlen verwijderd uit het bedje van Chiara, ze was er helemaal weg van, nu kan ze er zelf in en uit klimmen en dat vindt ze geweldig! (En ik ook, want het scheelt me een enorme til&buk)
Het voelt goed hè?
A je to!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 februari 2005 @ 22:40:41 #15
13151 crew  Rewimo
pi_25091592
En nu maar hopen dat ze niet door het huis gaat lopen spoken 's nachts
  maandag 14 februari 2005 @ 23:08:30 #16
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25092077
ben benieuwt hoe het gaat mel
pi_25097401
ik kan me voorstellen dat je met dikke buik niet echt fijn vindt om zo'n grote meid rond te moeten sjouwen...ze kan nu wel op zoek naar sjokolaa midden in de nacht

Hoestie in huize jessie??
DANYEL EN THIJS
pi_25098314
Ja hier blijft Janneke ook niet echt liggen in dr bedje sochtends . Bo weer wel heel braaf. Nou ja hebben we weer wat aan te leren
Het kuurtje slaat gelukkig goed aan bij Bo. Ze heeft geen koorts meer en ik heb haar nog niet over pijn in dr keel gehoord. Zoals t er nu uitziet kan ze morgen mee naar de begrafenis.
Janneke lijkt zich door alle ziektekiemen in ons huis heen te slaan Geer en ik zijn weer opgeknapt gelukkig.

Catoot doe jij weer is spammen met Danielle!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_25098928
goed van Janneke, lekker ding En verder goede berichten Jessie!

Hier is Chiara niet uit bed geweest vanacht, ik zelf ben er wel een paar keer mee bezig geweest, ik werd wakker van allerlei geluiden en ben er 2 keer uit gegaan om te checken of Chiara nog wel in dr bed lag, ipv aan het spoken ofzo...

Net om half 12 vertelde ze me dat ze moe was, ze verdween naar dr kamer, deed de deur dicht en toen ik achter haar aan kwam, lag ze al onder de dekens in bed... Ze wilde ook niet eerst meer een broodje eten, ze was moe... zei ze (Wat een kotertje he?! )
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 15 februari 2005 @ 14:44:22 #20
43556 miss_dynastie
pi_25100687
Fijn dat het beter gaat met Bo!

Chiara! Grote meid! Goed dat je niet zomaar uit je bed komt hoor
  dinsdag 15 februari 2005 @ 16:36:10 #21
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25101820
Chiara goed hoor van je...
En heel fijn dat Bo zich weer wat beter voelt,,.

ben vandaag met Kyllian weer naar de oogarts geweest.
En zijn ogen zijn heel erg goed vooruit gegaan.
Ik hoef niet meer af te plakken En over 2en een halve maand terug komen.
dan moet er wel weer even een pleister op zijn oog...
Hij kan in de verte goed zien zoals ze van zijn leeftijd moeten doen.
En hij kan hoe zeg je dat met elk oog afzonderlijk kijken en dat is heel goed ik weet niet meer welk woord ze ervoor gebruikte...
bril moet hij nog wel dragen dus al met al zijn ogen gaan echt vooruit....
pi_25102935
He goed nieuws babyfeet!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2005 @ 22:43:28 #23
13151 crew  Rewimo
pi_25103295
Wat fijn babyfeet!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:48:48 #24
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25103387
ja lekker is dat he..is het toch niet allemaal voor niks geweest ..
ben dan ook zeer trots op hem
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:36:01 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25109100
Babyfeet, wat een goed nieuws voor jullie en Kylian! En ik blijf vinden dat het brilletje hem hardstikke leuk staat.

Hoe gaat het met Eva en haar brilletje?

Hier gaat het allemaal leuk. Het hebben van 2 dreumesjes is toch wel heel gezellig. Ze spelen nu al een beetje met elkaar en het grappige is dat ze allebei precies met het speelgoed spelen dat ik voor de ander heb gekocht. Ooit heb ik voor Katja allemaal muziekinstrumentjes gekocht, waar zij nooit mee heeft gespeeld en waar Job een passie voor blijkt te hebben.
En Katja vermaakt zich uitstekend met de kruiprol van Job, waar ze de gekste dingen mee uithaalt. Alleen met het Little People speelgoed en de ballenbaan spelen ze allebei en ook samen.

Job stopt overigens alles wat hij ziet in die ballenbaan. Ik heb hem al een aantal keren uit elkaar moeten schroeven om er iets uit te halen wat helemaal vast zat. Gelukkig is het ding redelijk onverwoestbaar. Tip voor iedereen die hem ook heeft; als hij gewoon door blijft spelen en niet na 30 seconden stopt dan is het een teken dat er iets in vast zit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')