abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25296680
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo komt het nooit goed op de velden. Iedere beslissing is aanvechtbaar en voor meerdere interpretaties mogelijk. Als we het normaal gaan vinden dat trainers daar voortdurend commentaar op blijven leveren en zo indirect de supporters in hun spreekkoren steunen, is de beer los en het gezag 0.

De KNVB zou veel harder op moeten treden tegen dit soort trainersgedrag en meteen bij Maaskant een daad moeten stellen nu.
Het probleem in dit concrete geval is dat de scheids de wedstrijd nogal snel staakte (reden van de woede van Maaskant). Dat is een beslissing die niets met de wedstrijd als zodanig te maken heeft.

In principe moet je als trainer naar de scheids luisteren, maar die hype om over dingen te gaan beslissen waar ze eigenlijk helemaal niet voor ingehuurd zijn kan leiden tot trainers die niet blij zijn met zo'n onderbreking van de wedstrijd en dat ook laten blijken.

Ik heb sterk het gevoel dat de scheidsrechters minder ruggengraat hebben en daardoor beslissingen nemen die op papier volgens de regels zijn, maar waar ze zelf niet eens 100% achter staan. En zoiets voelt een trainer blijkbaar aan en dan is er ruimte voor discussie en dat levert nogal vreemde situaties op.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_25299396
Uit het Brabants Dagblad van vandaag:

In 1969 noemde Piet Romeijn scheidsrechter Arie van Gemert in de wedstrijd tussen FC Twente en Feyenoord een hondenlul. Daarmee werd een nieuw begrip geboren. Nu, ruim dertig jaar later, is een hondenlul het synoniem voor een slechte of partijdige scheidsrechter zoals een Schwalbe een duikeling is om een overtreding te simuleren.

Met hoerenjong gaat het langzaam dezelfde kant op. Niemand in het stadion van Willem II zal gistermiddag gedacht hebben dat de moeder van scheidsrechter Fred Sterk elke avond op de Keileweg in Rotterdam te vinden is. De moeder van Roelof Luinge, die twee dagen eerder hetzelfde toegeschreeuwd kreeg bij NEC - AZ, is dat evenmin. Voor de supporters is een hoerenjong inmiddels al het synoniem geworden voor een arbiter, die de club benadeelt. Op het niveau van de fan is het hoerenjong de moderne verpersoonlijking van de hondenlul geworden.
De KNVB, de scheidsrechters, de voetballers zelf en de lokale overheden zijn gelukkig zover nog niet. Hoerenjong is opgenomen in het rijtje van woorden en spreekkoren waarvoor een voetbalwedstrijd onderbroken mag worden. Dat dat vrijdag in Nijmegen en gisteren in Tilburg gebeurde was legitiem.

Er ontspon zich in Tilburg nog wel een aardige discussie, aangewakkerd door trainer Robert Maaskant. Die vond het een beetje overdreven dat de wedstrijd onderbroken werd. Ten eerste waren de spreekkoren maar net aan de gang. Spoedig zouden ze verstommen omdat de wedstrijd interessant was.

Voor arbiter Fred Sterk waren dat geen steekhoudende argumenten. "In het protocol staat nergens hoe lang spreekkoren aan de gang moeten zijn. Maar ze begonnen vlak na die rode kaart voor Van Mosselveld en hielden aan tot de eenentachtigste minuut. Dat is dus zeker vier minuten. Ik ben best coulant geweest. Of ik niet eerst de speaker had moeten vragen de supporters tot rede te brengen? Nee, dat is de verantwoordelijkheid van de club.“
Vier minuten duurden de spreekkoren niet. Van Mosselveld werd na 77 minuten en 43 seconden van het veld gestuurd. Daarna was het zeker nog een halve minuut stil alvorens de eerste spreekkoren aan de Goirlese kant van het stadion opklonken. Daarna namen ook de fans van de Ringbaan het over. Toen Sterk de aftocht blies stond er 80 minuten, 21 seconden op de klok. Het zal dus ongeveer twee minuten geweest zijn.

Sterk nam de maatregelen - gaf hij zelf aan - omdat Luinge ze een paar dagen eerder ook genomen had. "Want we moeten wel consequent blijven. Scheidsrechters krijgen al zo vaak voor de voeten geworpen dat ze niet consequent zijn“ En natuurlijk was er ook het protocol. Daar wilde Sterk zich aan houden. Hij voegde er meteen aan toe dat het middel erger is dan de kwaal. Kortom, ook voor Sterk heeft ’hoerenjong’ nu het zoveel gebruikt wordt zijn zware lading verloren.

Sterk houdt zich dus keurig aan de regels. Dat moest ook Frank van Mosselveld ervaren. Die kreeg, geheel volgens het boekje, rood voor een tackle op de enkels. In welke context het gebeurt laat Sterk buiten beschouwing. Als alle arbiters zo strikt zouden zijn was er minder discussie.
suburban gangster flow
pi_25361764
En Maaskant heeft een boete te pakken volgens NOS teletekst:
quote:
**De KNVB heeft Willem II-coach Robert
Maaskant een boete van 250 euro en een
voorwaardelijke schorsing van één duel
opgelegd.Maaskant leverde bij het duel
met AZ heftig kritiek op de arbiter.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 maart 2005 @ 13:10:35 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25362739
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:23 schreef DutchGooner het volgende:

Je kan wel commentaar leveren maar de eerste scheids die na protesten nog terugkomt op zijn beslissing moet nog geboren worden
Behlave natuurlijk als SCUM protesteert...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 26 maart 2005 @ 03:01:23 #55
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750738
Mourinho geeft gelukkig altijd het goede voorbeeld.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:01:41 #56
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26832583
Hiddink riep: "Boeren, boeren!!"

Zou mooi zijn als Blind volgend jaar bij een kampioenschap riep.. "... "

Je raadt hem al.
pi_26852340
Co Adriaanse!!! Maakt zijn spelers uit voor een kleuterklasje, net voor hij afscheid dient te nemen en iedereen begrijpt dat dat pure onzin is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 mei 2005 @ 14:23:57 #58
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26852391
Ja wat een sul die Co zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 9 mei 2005 @ 14:41:50 #59
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_26852942
Ik vind het een beetje twijfelgevalletje. Toen ik de uitspraak voor het eerst hoorde, vond ik ook dat hij dat niet kon maken. Aan de andere kant is het wel een manier om je spelers voor de laatste wedstrijden op scherp te zetten en het seizoen waardig afsluiten, wat ze heel erg verdienen. Wat mij betreft is Co echt wel rijp voor een grote buitenlandse club!. en dat als Ajacied zijnde
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:44:10 #60
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26853008
Het is toch typisch Adriaanse. Ik snap de verbazing niet zo.
pi_26853140
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is toch typisch Adriaanse. Ik snap de verbazing niet zo.
Hij leek zijn ware aard redelijk verborgen te houden bij AZ. Vandaar.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 9 mei 2005 @ 14:51:19 #62
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26853181
Ja, zo lang het goed gaat komen die gekkigheden minder voor. Nu is het alsnog een verloren seizoen zonder tastbare prijzen en dan gaat hij om zich heen slaan.
pi_26853861
Hij kan gewoon geen afscheid nemen. Je hebt van die mensen die alleen afscheid kunnen nemen door ruzie te maken en op die manier uit elkaar te gaan. Erg onvolwassen en onsportief en eigenlijk nogal genant tegenover die jongens. Timmer reageerde er heel wijs op.
pi_26854040
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:01 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Zou mooi zijn als Blind volgend jaar bij een kampioenschap riep.. "... "

Je raadt hem al.
"Boeren, boeren!!"
  maandag 9 mei 2005 @ 15:25:38 #65
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_26854096
Wiljan Vloet vond het gisteren weer 's nodig om de Roda fans 'respectloos en vreselijk irritant' te noemen. Nee de lui die de reis naar Groningen maken mogen natuurlijk niet reageren als Roda in 5 minuten van een 1-3 voorsprong naar een 4-3 achterstand gaat. Dat Wiljan 3x zijn doelstelling mist bij Roda doet er ook niet doe...

Hij was al alles behalve geliefd, maar dit maakt het er niet beter op voor hem!

Wiljan stel je voor, Sparta promoveert en de doelstelling is handhaving...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 9 mei 2005 @ 15:34:41 #66
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_26854383
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:23 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

"Boeren, boeren!!"
wat dacht je van 'joden, joden'
pi_26856424
Het is ook niet te voorspellen wanneer dat gedrag naar boven komt bij Adriaanse. Je zou het eerder direct na de uitschakeling verwachten, maar nu kwam het ineens weer de wedstrijd erna naar boven. En idd ook na de wedstrijd tegen Ajax deed hij raar, terwijl hij met de nederlaag bij Feijenoord wel redelijk om kon gaan.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:59:24 #68
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28797769
Zou Adriaanse zich bij Porto wel 'normaal' kunnen gedragen?
pi_28797935

donderdag 14 juli 2005 @ 13:25:32 #70
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28801615
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 12:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zou Adriaanse zich bij Porto wel 'normaal' kunnen gedragen?
Hij was op de training vrij normaal, maar ze verstaan hem ook nog amper. De spelers vonden dat hij wel een goede indruk maakte.

Jan Olde Riekerink aka Jantje van Gaal was wel lachwekkend.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 24 juli 2005 @ 11:35:43 #72
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29080609
Gisteren bij Eagles-AZ speciaal op Van Gaal gelet, toch een fenomeen wat betreft zijn gedrag. Hij was erg rustig.
pi_29456532
Had Adriaanse nu laatst een akkefietje met een of andere Braziliaan? Daar heb ik helaas maar de helft van meegekregen. Weet iemand hoe dat gegaan is?
pi_29457081
Klopt, met Leo Lima. Adriaanse vond dat Lima nog niet gewend was aan de Europese stijl. Adriaanse had Lima vergeleken met een postbode die de bal dribbelend naar een medespeler brengt. Lima kraakte (vanuit Sao Paulo) vervolgens de Nederlandse school af en vertelde dat de Braziliaanse speelstijl de beste is omdat Brazilie al 5 wereldtitels heeft gehaald en Nederland niet een.
That's all folks!
pi_29457102
Hm.. zit wat in toch.

Het leeft alleen minder bij me omdat Adriaanse toch nog amper Portugees spreekt. Hij is toch op z'n best als hij echt goed en direct kan communiceren met spelers.
pi_29457179
Tja, Co kan zulk soort voetballers niet gebruiken in zijn elftal.

Het communiceren is erg belangrijk voor Co, ik vind het ook vreemd dat hij zich eerst voorneemt om supersnel Portugees te leren om vervolgens dat toch maar niet te doen..
That's all folks!
pi_29457287
Met van Galen is het toch ook goed gegaan de meeste tijd. Hij wil zelf de vedette zijn denk ik.
pi_29468209
Toch is dat raar, want als er één Porto-back qua spelstijl aan Tim de Cler deed denken was het Leo Lima.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:47:21 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_29470373
Nog een trainer die het slechte voorbeeld gaf:

"Diep bedroefd en met grote verslagenheid hebben wij maandag j.l.
kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze jeugdtrainer
Joop Lith." staat op de site van Elinkwijk.

Wat ze er vergeten bij te zetten is dat hij zelfmoord pleegde omdat er een onderzoek naar hem aan de gang was vanwege seksuele praktijken met diezelfde jeugdspelers.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_29470447
Gatverdamme.

Terreinknecht van mijn oude dorpsclub wilde ook altijd knuffelen. Heeft afgelopen jaar ook geprobeerd zelfmoord te plegen. Zielig verhaal toch.
pi_29470781
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het veel te gemakkelijjk.

De trainer hoort het goede voorbeeld te geven. Koeman en Booy zeggen eigenlijk tegen spelers: blijven jullie ook maar op het veld staan als je rood krijgt. Ze werken hiermee spelverruwing in de hand en accepteren het gezag van de scheidsrechter niet en dat vind ik erg kwalijk.
Jij snapt toch ook dat hun het waarschijnlijk niet zo bedoelen?
pi_29475048
Ze kunnen het wel niet bedoelen, maar ze hebben een voorbeeldfunctie.
  zondag 7 augustus 2005 @ 09:33:05 #83
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_29481922
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:47 schreef golfer het volgende:
Nog een trainer die het slechte voorbeeld gaf:

"Diep bedroefd en met grote verslagenheid hebben wij maandag j.l.
kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze jeugdtrainer
Joop Lith." staat op de site van Elinkwijk.

Wat ze er vergeten bij te zetten is dat hij zelfmoord pleegde omdat er een onderzoek naar hem aan de gang was vanwege seksuele praktijken met diezelfde jeugdspelers.
Yup, het was sowieso al bewezen dat hij seksueel getinte e-mails aan twee jeugdleden van Elinkwijk had gestuurd, maar vooralsnog kon men geen andere zaken bewijzen.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:55:04 #84
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29514313
Hm.. e-mails, dat is niet echt slim hè. Trieste zaak.
pi_29736169
Van Basten en Klinsmann vriendschappelijk in gesprek. Bijna net zo mooi als Bergkamp en Maradona, maar zeker 'het goede voorbeeld'!
pi_30819371
Van Gaal is nu lief geworden. Ontspannen bedoel ik. Veel leuker zo.
pi_30819459
Hij is opa en meer een familieman geworden, daardoor veranderd als mens.
That's all folks!
pi_30819487
Ja, en bij AZ is er minder druk?
pi_30819523
Stevens een boete van 250 euro, dat zal em leren met zijn opgefokte gedrag!
pi_30819545
Ja, was de tweede keer al. Stevens en Atteveld, twee blaffende honden bij elkaar.
pi_30819674
Wat mij betreft mag Gert Kruys door de KNVB voor vier tot zes duels geschorst. Even de resultaten van het interne onderzoek van De Graafschap afwachten, opeisen en daarnaar handelen. Kruys heeft nu enkel een officiële waarschuwing van de club op zak, waar hij naar verluidt toch heeft geslagen in de kleedkamer. Dat heeft toch niks met professioneel voetbal te maken, en het zal wel weer zo zijn dat de kindertjes geen klachten tegen elkaar zullen indienen. Dan blijven de spelers vrij om het een volgend keer weer zo op te lossen.
pi_30819698
Vind ik niet zo verrassend met dat simpele hoofd van 'm.
pi_30819890
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, en bij AZ is er minder druk?
Zeker niet, hij bekijkt alles wat luchtiger nu. Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij minder fanatiek is geworden.
That's all folks!
pi_30819920
Gelukkig maar. Voorlopig levert het mooi voetbal op.
pi_30832778
Louis heeft gewoon geleerd van zijn fouten, dat scheelt ook.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:42:44 #96
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_31519856
Louis lijkt nu echt 'genezen'. Ook na de nederlaag tegen PSV was hij aimabel. Mooie gast.

Cootje daarentegen..
pi_31540346
"Ik ben voetbaltrainer, geen vertaler."

www.thuisuiteten.nl
pi_31554339
Haha Hij blijft wel zichzelf, maar dat gedoe met die witte zakdoekjes vind ik dan weer een beetje zielig.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:36:10 #99
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31640812
Raymond Atteveld!

Ik denk wie is die woonwagenkampbewoner die daar in z'n Roda JC trainingspak een opstootje staat te veroorzaken....
pi_31640971
Raymond Atteveld is

Echt het type waar elke supporter een hekel aan had, maar maar wat graag in zijn team zou willen hebben. Geweldige voetballer geweest!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')