Ze moeten die 4e officials eens duidelijke instructies geven en ervoor zorgen dat scheidsrechters consequent fluiten, dan ben je in 1 klap van zeurende trainers af.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:
Wat doen we daarmee?
Eerst was er Foeke Booy die in een bekerwedstrijd weigerde het veld te verlaten en daarmee veel gedoe en commotie veroorzaakte. Dit weekend was het Erwin Koeman die demonstratief bleef staan en de boel ophield. Vorig jaar Sturing die helemaal door het lint ging en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Ik wil niet de discussie voeren over deze specifieke gevallen maar meer over dit soort gedrag in het algemeen.
Kijk dat je even wat ritueel protesteert en moppert, net als spelers dat doen na een kaart, daar lijkt me niet veel op tegen. Maar zeker een trainer heeft een bijzondere verantwoordelijkheid en als hij al loos gaat dan is dat een signaal voor de spelers.
Moet de trainersvakbond hier iets tegen doen. Mot de KNVB deze heren veel strenger straffen of valt het allemaal wel mee?
Vind dit een beetje te ver gaan.quote:Op maandag 14 februari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het veel te gemakkelijjk.
De trainer hoort het goede voorbeeld te geven. Koeman en Booy zeggen eigenlijk tegen spelers: blijven jullie ook maar op het veld staan als je rood krijgt. Ze werken hiermee spelverruwing in de hand en accepteren het gezag van de scheidsrechter niet en dat vind ik erg kwalijk.
Juist !quote:Op maandag 14 februari 2005 10:45 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Voorts als je dit weekeinde ziet dat er buitenspeldoelpunten worden toekgekend, niet-buitenspeldoelpunten worden afgekeurd, strafschoppen worden onthouden, niet-strafschoppen die wel op de stip belanden, overtredingen waar met meedere maten gemeten wordt, denk ik dat de arbiters zich meer moeten bezighouden met dit soort zaken, ipv het hele spreekkoren/vervelende trainers verhaal !
Dit is wel erg overdreven. Met zulk gedrag zetten de trainers zichzelf gewoon enorm voor schut. Lat de KNVB ze eens een tapeje sturen van hun gedrag. Misschien dat ze dan zien hoe debiel ze bezig zijn. Forse boetes is niet de oplossing.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
Mijn voorstel is om trainers als Koeman, Booy en Sturing een boete op te leggen die echt aankomt. Een boete van minstens een ton, een schorsing en bij herhaling puntaftrek voor de ploeg.
Pas dan komt de orde weer terug. Het is toch te gek hoe veel macht die ventjes langs de zijjlijn zich toe-eigenen, moet je op je werk eens proberen
Die heeft zijn recht keurig na afloop gehaald; hij is niet blijven staan maar ging wel naar de tribune al had het best nog wat sneller gekund.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
En Verbeek dan?
Bij mij op mijn werk is ook afgesproken dat mijn baas de leiding heeft, dat hij de verantwoordelijkheden en beslissingen neemt (en daar krijgt hij ook naar betaald) dat wil niet zeggen dat als ik het niet met hem eens ben ik mijn mond niet open mag doen.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
Ik ben het absoluut niet met Bjoro eens.
Verhaal
moet je op je werk eens proberen
De belangen en de snelheid van het voetbal zijn dusdanig toegenomen dat het voor een scheidrechter niet meer op normale wijze waar te nemen is, dat ik al jaren pleit voor elektronische hulpmiddelen, om hiermee de scheidsrechter te assisteren.quote:Op maandag 14 februari 2005 13:17 schreef SCH het volgende:
Je moet niet vergeten hoe kwetsbaar een scheidsrechter is en ik vind dat de trainer het goede voorbeeld moet geven. Dat wil helemaal niet zeggen dat hij geen mening mag hebben. Maar vrijwel altijd is er wel wat aan de hand en als dat niet zo is dan is de trainer maar even het kind van de rekening. Het omgekeerde is erger: de uistraling dat de scheidsrechter vogelvrij is.
Weet je waar de KNVB en de scheidsrechtersbond zich druk om moeten gaan maken? Om de ongeloofelijk slechte scheidsrechters in Nederland. Als ze daar wat aan doen, zullen er ook veel minder incidenten met trainers en spelers voorkomen.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:
Moet de trainersvakbond hier iets tegen doen. Mot de KNVB deze heren veel strenger straffen of valt het allemaal wel mee?
Wat vind je nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 00:15 schreef tong80 het volgende:
Wel ja haal de emotie uit de sport. Voetbal is de enige sport waar je niet tussentijds kan ingrijpen. De enige sport waar een vierde man de coach die z'n vak wil uitoefenen tot de orde roept omdat ie buiten een vak van vier meter loopt.
Laten we in godsnaam de flamboyante coaches de kans geven hun vuur te spuwen.
Schelden mag niety heb ik altijd geleerd. Maar een team coachen en in het vuur van het spel een gvd en K*th**r ertussen hoort erbij. Leven het leven langs de lijn.
De uitwassen waar SCH het over heeft moeten standrechtelijk worden onthoofd.
Maar verder god dank dat er nog mensen zoals Ton Boot en Louis van Gaal zijn.
Doofstommetje spelen moet ze maar bij het nieuws voor doven en slechthorenden doen.
klopt ten dele, maar ik kijk naar de oorzaak van het probleem, om het zodoende te laten verminderen.quote:Op maandag 14 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
Bjoro, de discussie die je aanzwengelt is een heel andere. Hier gaat het over de vraag of een trainer gewoon moet luisteren naar de scheids.
Maar dan zijn we het wel eens. Ik heb er ook niks op tegen als er naar de kwaliteit van scheidsrechters wordt gekeken, of naar alternatieven om die te verbeteren enzovoorts. Daar valt veel over te zeggen maar ik vind dat een principieel andere discussie. Die heeft trouwens ook niet met alle voorbeelden op dit gebied te maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:14 schreef Bjoro het volgende:
[..]
klopt ten dele, maar ik kijk naar de oorzaak van het probleem, om het zodoende te laten verminderen.
Door het verschil in belangen van de wedstrijd zul je altijd tweestrijd houden over beslissingen, en natuurlijk heeft de scheidsrechter het voor het zeggen (zijn oordeel is wet !)
Dat er meer havermout moet worden gegeten.quote:
Dat is wel een goed idee eigenlijk!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat er meer havermout moet worden gegeten.
Scheidsrechters die hun zelfbeheersing verliezen, zeker als dat vaker gebeurt, die zijn niet geschikt voor het grote werk, denk ik. Of je moet je zelf een rode kaart geven zoals in Engeland laatstquote:Op woensdag 16 februari 2005 00:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zelfbeheersing is een groot goed en dat hebben scheidsrechters vaak veel meer dan voetbaltrainers. Wat vind je dan van een scheidsrecher die terugscheldt zoals Luinge schijnt te doen? Dat vind ik helemaal niets persoonlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |