abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25082754
Wat doen we daarmee?

Eerst was er Foeke Booy die in een bekerwedstrijd weigerde het veld te verlaten en daarmee veel gedoe en commotie veroorzaakte. Dit weekend was het Erwin Koeman die demonstratief bleef staan en de boel ophield. Vorig jaar Sturing die helemaal door het lint ging en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ik wil niet de discussie voeren over deze specifieke gevallen maar meer over dit soort gedrag in het algemeen.

Kijk dat je even wat ritueel protesteert en moppert, net als spelers dat doen na een kaart, daar lijkt me niet veel op tegen. Maar zeker een trainer heeft een bijzondere verantwoordelijkheid en als hij al loos gaat dan is dat een signaal voor de spelers.

Moet de trainersvakbond hier iets tegen doen. Mot de KNVB deze heren veel strenger straffen of valt het allemaal wel mee?
pi_25082853
Koeman trapte alleen een bal terug het veld in, en hij kwam uit z'n vak. Nou wat erg zeg
pi_25082868
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:
Wat doen we daarmee?

Eerst was er Foeke Booy die in een bekerwedstrijd weigerde het veld te verlaten en daarmee veel gedoe en commotie veroorzaakte. Dit weekend was het Erwin Koeman die demonstratief bleef staan en de boel ophield. Vorig jaar Sturing die helemaal door het lint ging en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ik wil niet de discussie voeren over deze specifieke gevallen maar meer over dit soort gedrag in het algemeen.

Kijk dat je even wat ritueel protesteert en moppert, net als spelers dat doen na een kaart, daar lijkt me niet veel op tegen. Maar zeker een trainer heeft een bijzondere verantwoordelijkheid en als hij al loos gaat dan is dat een signaal voor de spelers.

Moet de trainersvakbond hier iets tegen doen. Mot de KNVB deze heren veel strenger straffen of valt het allemaal wel mee?
Ze moeten die 4e officials eens duidelijke instructies geven en ervoor zorgen dat scheidsrechters consequent fluiten, dan ben je in 1 klap van zeurende trainers af.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_25082930
Het lijkt mij gewoon iets om je spelers extra te motiveren om meer strijd te gaan leveren, de trainers weten toch wel dat ze weg moeten. Dus een soort psygologisch spelletje.
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 14 februari 2005 @ 10:25:00 #5
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25083034
Lijkt me idd dat hier een taak ligt voor de 4e official.

Verder denk ik dat voetbal onlosmakelijk gekoppeld moet blijven met emotie.
Dus een emotionele uitspatting moet kunnen, mits binnen de perken van het normale.

Maar zo kinderachtig als dat Erwin Koeman werd weggestuurd kan ook niet, hopelijk wordt de desbetreffende arbiter ook op zijn gedrag aangesproken.

Maar gelukkig is het roken op de bank al verboden, denk dat de firma Marlboro dit zeker zal merken
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_25083179
Ik vind het veel te gemakkelijjk.

De trainer hoort het goede voorbeeld te geven. Koeman en Booy zeggen eigenlijk tegen spelers: blijven jullie ook maar op het veld staan als je rood krijgt. Ze werken hiermee spelverruwing in de hand en accepteren het gezag van de scheidsrechter niet en dat vind ik erg kwalijk.
  maandag 14 februari 2005 @ 10:45:47 #7
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25083299
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
Ik vind het veel te gemakkelijjk.

De trainer hoort het goede voorbeeld te geven. Koeman en Booy zeggen eigenlijk tegen spelers: blijven jullie ook maar op het veld staan als je rood krijgt. Ze werken hiermee spelverruwing in de hand en accepteren het gezag van de scheidsrechter niet en dat vind ik erg kwalijk.
Vind dit een beetje te ver gaan.

Dat ze de het gezag proberen te ondermijnen, ben ik nog wel met je eens.
Maar dat hiermee spelverruwing in de hand wordt gewerkt, is lichtelijk overdreven.

De scheidsrechter had ook heel eenvoudig kunnen zeggen (zoals ze ook bij de spelers doen) "Meneer Koeman, we hervatten de wedstrijd op het moment dat u zich achter de hekken bevindt !"

Hij had ook (in het geval Koeman) even bij de 4e official kunnen vragen wat er daadwerkelijk aan de hand was.

Voorts als je dit weekeinde ziet dat er buitenspeldoelpunten worden toekgekend, niet-buitenspeldoelpunten worden afgekeurd, strafschoppen worden onthouden, niet-strafschoppen die wel op de stip belanden, overtredingen waar met meedere maten gemeten wordt, denk ik dat de arbiters zich meer moeten bezighouden met dit soort zaken, ipv het hele spreekkoren/vervelende trainers verhaal !
256 goals !
pi_25083379
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:45 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Voorts als je dit weekeinde ziet dat er buitenspeldoelpunten worden toekgekend, niet-buitenspeldoelpunten worden afgekeurd, strafschoppen worden onthouden, niet-strafschoppen die wel op de stip belanden, overtredingen waar met meedere maten gemeten wordt, denk ik dat de arbiters zich meer moeten bezighouden met dit soort zaken, ipv het hele spreekkoren/vervelende trainers verhaal !
Juist !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_25083482
Ik ben het ook met Bjoro eens, al was het gedrag van Booy te achterlijk voor woorden. Scheidsrechters maken zoveel domme fouten, niet raar dat trainers en supporters daar heftig op reageren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25084388
Ik ben het absoluut niet met Bjoro eens.

Verhaal halen doe je maar na de wedstrijd. Een trainer die het gezag van de scheidsrechter niet respecteert geeft zijn spelers een vrijbrief om dat ook niet te doen en dan ontstaat dus de totale anarchie.

We hebben met elkaar afgesproken dat er een scheidsrechter is die leiding geeft en ik vind het nogal slachtofferig en inconsequent om daar ineens vraagtekens bij te gaan stellen. tijdens de wedstrijd. Dat doe je maar op andere momenten.

Ik vind het onverantwoordelijk dat Bjoro de verantwoordelijkheden omdraait en daarmee de scheidsrechter als kop van jut uitkiest. Dat soort dingen zijn de doodsteek voor het voetbal. De scheidsrechter wordt vogelvrij verklaard, dat is ie feitelijk toch al - maar als de trainers daaraan mee gaan doen, is het einde zoek.

Mijn voorstel is om trainers als Koeman, Booy en Sturing een boete op te leggen die echt aankomt. Een boete van minstens een ton, een schorsing en bij herhaling puntaftrek voor de ploeg.

Pas dan komt de orde weer terug. Het is toch te gek hoe veel macht die ventjes langs de zijjlijn zich toe-eigenen, moet je op je werk eens proberen
pi_25084431
En Verbeek dan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25084569
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef SCH het volgende:

Mijn voorstel is om trainers als Koeman, Booy en Sturing een boete op te leggen die echt aankomt. Een boete van minstens een ton, een schorsing en bij herhaling puntaftrek voor de ploeg.

Pas dan komt de orde weer terug. Het is toch te gek hoe veel macht die ventjes langs de zijjlijn zich toe-eigenen, moet je op je werk eens proberen
Dit is wel erg overdreven. Met zulk gedrag zetten de trainers zichzelf gewoon enorm voor schut. Lat de KNVB ze eens een tapeje sturen van hun gedrag. Misschien dat ze dan zien hoe debiel ze bezig zijn. Forse boetes is niet de oplossing.
That's all folks!
  maandag 14 februari 2005 @ 12:30:53 #13
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25084762
Mike Snoei is ook al zo'n trainershooligan. Zijn collega's en 4e officieel schofferen houdt hem meer bezig dan de wedstrijd. Heel irritant.

Maar ja, wat doe je eraan?

Overigens kreeg Snoei een boete omdat hij Blom zou hebben beledigd met een ziekte waar zijn eigen vrouw op dit moment aan leidt. Die lijkt mij daarom nogal onterecht. Dus misschien haalt Blom meer beledigingen in z'n hoofd dan dat hij die daarwerkelijk om z'n oren krijgt.
pi_25084788
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
En Verbeek dan?
Die heeft zijn recht keurig na afloop gehaald; hij is niet blijven staan maar ging wel naar de tribune al had het best nog wat sneller gekund.
  maandag 14 februari 2005 @ 13:04:25 #15
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25085180
quote:
Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
Ik ben het absoluut niet met Bjoro eens.

Verhaal

moet je op je werk eens proberen
Bij mij op mijn werk is ook afgesproken dat mijn baas de leiding heeft, dat hij de verantwoordelijkheden en beslissingen neemt (en daar krijgt hij ook naar betaald) dat wil niet zeggen dat als ik het niet met hem eens ben ik mijn mond niet open mag doen.
(mits zinvol, ondebouwd enz.)
Sterker nog als ik dat niet doe, zou hij het idee kunnen krijgen dat ik niet goed met mijn werk bezig ben en het allemaal maar best vind.

Door wel mijn mond open te doen, heeft mijn baas het idee dat ik mee denk en hierdoor kan voor hem, buiten het idee dat ik erg betrokken ben, de zgn. werkvloer informatie binnenkomen en zo kan hij vrij snel de haalbaarheid van zijn ideeen testen.
Hierdoor zou een win-win situatie kunnen ontstaan, wij vullen elkaar hierdoor aan.

Het verhaal halen tijdens de wedstrijd gebeurt in vele gevallen onder invloed van emotie (en dit is waarschijnlijk ook waarom wij dit spelletje zo leuk vinden !) en hoe vaak komt het niet voor dat tijdens verhaal halen na de wedstrijd (veelal onder begeleiding van videobeelden) de scheidsrechter zijn meerdere moet erkennen.
En nogmaals een scheidsrechter moet in een split-second een beslissing nemen, waarbij menig verslaggever/toeschouwer een herhaling of 4 nodig heeft.

Tevens is er nog het feit dat beide een ander belang hebben bij het verloop van de wedstrijd.
Een coach wordt afgerekend op het resultaat terwijl voor de man in het zwart (althans vroeger) het eindresultaat niet van belang is !

Voorts worden boetes en schorsingen al toegepast, dus......
(of is jouw voorstel deze boetes door de coaches per pin te laten voldoen bij de COVS ?)
256 goals !
pi_25085309
Natuurlijk pleit ik niet voor een soort nieuwe slaafsheid of een totale onmondigheid. Ik zal de laatste zijn. Maar als wij afspreken dat we bijvoorbeeld bij jou op het werk een vergadering houden met een voorzitter en de voorzitter zegt, we doen eerst even punt 3 en jij weigert daar stampvoetend mee akkoord te gaan en blijft de vergadering verstoren, dan is er een probleem.

Scheidsrechter zegt: weg jij, trainer zegt: ik deed niks, u vergist zich. Scheids zegt: u heeft gelijk, blijft u maar of scheids zeg: wegwezen. In het laatste geval moet de trainer gewoon weggaan en later maar proberen zijn gelijk te halen.

Je moet niet vergeten hoe kwetsbaar een scheidsrechter is en ik vind dat de trainer het goede voorbeeld moet geven. Dat wil helemaal niet zeggen dat hij geen mening mag hebben. Maar vrijwel altijd is er wel wat aan de hand en als dat niet zo is dan is de trainer maar even het kind van de rekening. Het omgekeerde is erger: de uistraling dat de scheidsrechter vogelvrij is.
  maandag 14 februari 2005 @ 14:46:55 #17
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25086187
quote:
Op maandag 14 februari 2005 13:17 schreef SCH het volgende:
Je moet niet vergeten hoe kwetsbaar een scheidsrechter is en ik vind dat de trainer het goede voorbeeld moet geven. Dat wil helemaal niet zeggen dat hij geen mening mag hebben. Maar vrijwel altijd is er wel wat aan de hand en als dat niet zo is dan is de trainer maar even het kind van de rekening. Het omgekeerde is erger: de uistraling dat de scheidsrechter vogelvrij is.
De belangen en de snelheid van het voetbal zijn dusdanig toegenomen dat het voor een scheidrechter niet meer op normale wijze waar te nemen is, dat ik al jaren pleit voor elektronische hulpmiddelen, om hiermee de scheidsrechter te assisteren.

Plaats de 4e official (of desnoods een 5e) ergens in het stadion (regie kamer ofzo) deze zit achetr een monitor en kan beslissen over dingen die de scheidsrechter niet kan zien.
De scheidsrechter op het veld (grensrechters zijn dan niet meer nodig) staat dmv een oortje in verbinding met deze official.
Zodat de scheidsrechter de goede beslissingen neemt, dit kan in luttele seconden.
Om de scheidsrechter bij te staan, lijkt het mij goed dat op een videowall de overtreding of de juist niet overtreding wordt laten zien aan het publiek, ik denk dat de spreekkoren dan ook minder zullen worden.

Voorbeeld: NAC-Ajax dit weekend, 2e doelpunt Boukahri, iedereen in stadion denkt aan buitenspel, beelden tonen aan dat het niet zo is.
Als dit wordt laten zien in het stadion op een videoscherm zal 80% van het publiek snappen dat het geen buitenspel is, de overige 20% zal het nooit snappen !

MAW: de scheidsrechter dient geholpen te worden, dan zal hij minder fouten maken, dan zal de aggressie jegens hem (zowel van trainers als supporters) ook afnemen.
Zolang hij echter (crusiale) fouten blijft maken, zal hij hierop aangesproken worden.

Maar de uitstraling dat de scheidsrechter vogelvrij is, is volgens mij niet waar en enigszins overdreven !
256 goals !
pi_25086263
quote:
Op maandag 14 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:
Weet je waar de KNVB en de scheidsrechtersbond zich druk om moeten gaan maken? Om de ongeloofelijk slechte scheidsrechters in Nederland. Als ze daar wat aan doen, zullen er ook veel minder incidenten met trainers en spelers voorkomen.
pi_25087115
Koeman werd belachelijk weggestuurd, maar ik ben het wel met je eens dat je dat dan maar als prof moet accepteren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 14 februari 2005 @ 16:35:08 #20
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_25087328
Doe eerst eens wat aan die officials!

Als ik al zie hoe dat clubje van jou in het zadel word geholpen bij ons (niet dat dit een excuus is voor de nederlaag integendeel!), door een overduidelijke buitenspel goal. Als je een situatie als die 0-1 al niet ziet kun je beter stoppen als grens en ook als scheids! Dat je vervolgens ook nog zeer kinderachter Norbert Keulen (verzorger Roda JC) de tribune opstuurt...

Daarna laat meneer van Egmond duidelijke overtredingen van beide kanten onbestraft, en waar niks aan de hand is legt meneer het spel stil. Haalt de woede van publiek en beide banken op de hals, maar vervolgens word er weer de tribune opgewezen, aangezien wij het zijn die ons niet kunnen beheersen.

Een beter mileu begint bij jezelf. KNVB doe er dan ook wat aan!!!!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_25089949
Bjoro, de discussie die je aanzwengelt is een heel andere. Hier gaat het over de vraag of een trainer gewoon moet luisteren naar de scheids.

MM: wat weten wij er nou van of Koeman ten onrechte naar de tribune werd gestuurd en dan nog doet dat helemaal niet terzake. Hij heeft te doen wat de scheids zegt.

Ik verbaas me erover hoe gemakkelijk de scheidsrechter als schuldige wordt aangewezen en de trainers worden vrijgepleit. De scheids heeft gewoon gelijk, dat is de voorwaarde van het spel, als je dat niet vindt, dan ben je het niet waard om het veld op te mogen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 00:15:50 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_25093280
Wel ja haal de emotie uit de sport. Voetbal is de enige sport waar je niet tussentijds kan ingrijpen. De enige sport waar een vierde man de coach die z'n vak wil uitoefenen tot de orde roept omdat ie buiten een vak van vier meter loopt.

Laten we in godsnaam de flamboyante coaches de kans geven hun vuur te spuwen.

Schelden mag niety heb ik altijd geleerd. Maar een team coachen en in het vuur van het spel een gvd en K*th**r ertussen hoort erbij. Leven het leven langs de lijn.

De uitwassen waar SCH het over heeft moeten standrechtelijk worden onthoofd.

Maar verder god dank dat er nog mensen zoals Ton Boot en Louis van Gaal zijn.

Doofstommetje spelen moet ze maar bij het nieuws voor doven en slechthorenden doen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25096079
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 00:15 schreef tong80 het volgende:
Wel ja haal de emotie uit de sport. Voetbal is de enige sport waar je niet tussentijds kan ingrijpen. De enige sport waar een vierde man de coach die z'n vak wil uitoefenen tot de orde roept omdat ie buiten een vak van vier meter loopt.

Laten we in godsnaam de flamboyante coaches de kans geven hun vuur te spuwen.

Schelden mag niety heb ik altijd geleerd. Maar een team coachen en in het vuur van het spel een gvd en K*th**r ertussen hoort erbij. Leven het leven langs de lijn.

De uitwassen waar SCH het over heeft moeten standrechtelijk worden onthoofd.

Maar verder god dank dat er nog mensen zoals Ton Boot en Louis van Gaal zijn.

Doofstommetje spelen moet ze maar bij het nieuws voor doven en slechthorenden doen.

Wat vind je nou eigenlijk?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:14:08 #24
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25097688
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
Bjoro, de discussie die je aanzwengelt is een heel andere. Hier gaat het over de vraag of een trainer gewoon moet luisteren naar de scheids.
klopt ten dele, maar ik kijk naar de oorzaak van het probleem, om het zodoende te laten verminderen.

Door het verschil in belangen van de wedstrijd zul je altijd tweestrijd houden over beslissingen, en natuurlijk heeft de scheidsrechter het voor het zeggen (zijn oordeel is wet !)
256 goals !
pi_25097942
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:14 schreef Bjoro het volgende:

[..]

klopt ten dele, maar ik kijk naar de oorzaak van het probleem, om het zodoende te laten verminderen.

Door het verschil in belangen van de wedstrijd zul je altijd tweestrijd houden over beslissingen, en natuurlijk heeft de scheidsrechter het voor het zeggen (zijn oordeel is wet !)
Maar dan zijn we het wel eens. Ik heb er ook niks op tegen als er naar de kwaliteit van scheidsrechters wordt gekeken, of naar alternatieven om die te verbeteren enzovoorts. Daar valt veel over te zeggen maar ik vind dat een principieel andere discussie. Die heeft trouwens ook niet met alle voorbeelden op dit gebied te maken.

Dat de belangen verschillend zijn lijkt me evident - de scheids heeft in principe de taak de orde te bewaren en de regels te hanteren. Vergelijkbaar met een politie-agent.

Hoe vervelend ook, ik kan het al helemaal niet, maar je hebt dat nou eenmaal te respecteren. En de trainer heeft echt een extra verantwoordelijkheid.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 23:27:12 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_25104134
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 08:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat vind je nou eigenlijk?
Dat er meer havermout moet worden gegeten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25105029
Mooi hoe van Egmond Utrecht liet voelen dat het slome gedoe van Booy hen zelf tijd kostte. Misschien niet helemaal zuiver, maar Booy zal het niet gauw weer doen. Toen Booy werd weg gestuurd waren er nog 5 minuten te spelen, Het hele gesteggel duurde 4 minuten, dus die zouden moeten worden bijgetrokken, maar mooi dat van Egmond 1 minuut later affloot. Dat is een actie die we zouden prijzen als het een scheidsrechter als Derks betrof. Schitterend!

Erwin Koeman heb ik hoog zitten als mens, dus vind ik het moeilijk een zuivere mening daarover te geven. Die scheidsrechter Blom is een van de jonge talenten, dus die maakt nog wel eens een foutje. Je ziet aan hem dat hij wat minder sterk in z'n schoenen staat. Ik vind hem overigens wel goed normaal gesproken. Het gaat om iets waarnemen en dat dan durven te bestraffen: dat doet hij meestal wel goed.

Sturing gedroeg zich tegen PSV echt heel kwalijk. Ik neem aan dat je die wedstrijd bedoelt. Dingsdag gedroeg zich als in een boksring en Sturing schreeuwt moord en brand over dat er niets aan de hand is.

Zelfbeheersing is een groot goed en dat hebben scheidsrechters vaak veel meer dan voetbaltrainers. Wat vind je dan van een scheidsrecher die terugscheldt zoals Luinge schijnt te doen? Dat vind ik helemaal niets persoonlijk.
pi_25108552
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 23:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat er meer havermout moet worden gegeten.

Dat is wel een goed idee eigenlijk!
pi_25108566
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zelfbeheersing is een groot goed en dat hebben scheidsrechters vaak veel meer dan voetbaltrainers. Wat vind je dan van een scheidsrecher die terugscheldt zoals Luinge schijnt te doen? Dat vind ik helemaal niets persoonlijk.
Scheidsrechters die hun zelfbeheersing verliezen, zeker als dat vaker gebeurt, die zijn niet geschikt voor het grote werk, denk ik. Of je moet je zelf een rode kaart geven zoals in Engeland laatst
pi_25149400
Booy 2 wedstrijden geschorst vanwege zijn rode kaart en omdat hij weigerde het veld te verlaten. Ze straffen dus niet extra streng of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')