abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:18:23 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25165951
Ja dat zou er best wel eens een heleboel mee te maken kunnen hebben.
De meesten rommelen wel na zo'n prik, koorts of niet, er woirdt van alles door die lijfjes gespoten. Helemaal niet gek dus. En zet je maar schap want meestal komt er na een dag of 8 nog een reactie, gewoon een klotedag
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:26:16 #252
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25166110
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:49 schreef texelonia het volgende:
-knip-
Zijn dit trouwens ook het soort krampjes die meestal over gaan als de baby 3 maanden is? Want om heel eerlijk te zijn was ik al een klein beetje aan het aftellen...
Eerlijk gezegd weet ik dat niet zeker. Het wordt in elk geval wel minder (en minder vaak per dag).
Overigens, toen wij er nog heel erg midden in zaten en mensen zeiden steeds "je moet er doorheen, het gaat wel over", vond ik dat erg lief en zo, maar tegelijkertijd dacht ik "daar heb ik nu geen bal aan". En ook het aftellen herken ik ! Doe dat gerust als houvast, want het wordt wel minder naarmate ze ouder worden.

De enige tip die voor ons echt geholpen heeft was om te zorgen dat je elkaar afwisselt bij het troosten. Jeroen en ik deden steeds om het half uur of uur mekaar aflossen. Even iets anders doen, meestal ging ik douchen, dat ontspande én zorgde ervoor dat ik het gehuil even niet hoorde

En nog even over die tummy tub: ja, juist de warmte zorgt voor ontspanning. Soms zo goed dat hij in het badje poepte. Leuke gewaarwording hoor: poepscheppen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_25166144
Ok....klotedag dus... (was het inderdaad) Je vraagt je toch af waarom je babytje zoveel huilt als dat gebeurt. En je checkt alles (honger, vieze broek, etc. etc.) en dan kom je tot de conclusie dat ze gewoon moe moet zijn...en als ze dan niet wil slapen weet je het echt niet op dat moment. Ik denk dat ze gewoon bij mij wil zijn en dat mag ze dan ook lekker.

Het is wel moeilijk als je net bent begonnen om structuur in de dag aan te brengen en je babytje dan helemaal van slag is...je wilt dan die structuur vasthouden én je wilt dat je baby lekker slaapt...

(en ze slaapt nu weer heerlijk bij mij in de draagzak... heb ik wel gemist hoor de laatste dagen, dat deed ik eerst heel veel...zo lekker zo'n hoofdje tegen je aan).

Vanavond gaat ze lekker in bad en dan ga ik het proberen in haar eigen bedje, als dat niet lukt gaat ze lekker bij mij in bed....(tja, kan niet de hele dag rondlopen he!)

Bedankt voor de tip! Ik denk dat je wel gelijk hebt, gisteravond was ze ook alleen stil te krijgen in de draagzak of op de arm. Ze was trouwens wel vrolijk tussendoor, zowel gisteren als vandaag... (echt zo'n schattig lachje...ik zal binnenkort de foto's uploaden )
pi_25166439
Hoe warm doen jullie het badje meestal? Ik las dat 35 graden de ideale temperatuur is voor baby's, maar het koelt erg gauw af en ik heb het idee dat ietsje warmer toch lekkerder is (aangezien Noa's eigen temperatuur rond 36.8 ligt). Anders heb je toch een temperatuur die haar zou moeten afkoelen lijkt me?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:55:20 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25166717
Tja Suzanna ik weet het eik ook allemaal niet, zit wel een beetje met advies te gooien maar ik heb dit soort dingen nooit gehad met Jolie omdat ik d'r altijd bij me nam/neem. Behalve als ze moe is maar die is altijd met een kwartiertje wel stil.

35 is echt geen ideale temperatuur hoor? 35 graden is koud. Dan is er niks lekkers aan om in het water te gaan, vind je zelf ook niet denk ik? Gewoon lichaamstemperatuur of een halve graad hoger.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:01:36 #256
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25166829
In het ziekenhuis zeiden ze 37 graden, maar zelfs dat vind ik nog koud. Hier doen we altijd 38.
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 20:06:50 #257
43556 miss_dynastie
pi_25166918
35 is best koud hoor! Wij hadden vroeger een temperatuurregelkraan en 35 was echt niet lekker. Ik zou 38 zeggen (dat was ook de 'standaard'stand)
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:09:44 #258
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25166968
volgens mij staat er op de badthermometer van Spa (die ik in zo'n 'kado-doosje' van het ziekenhuis kreeg) zelfs 40 a 41 graden..
Wij deden gewoon op 't gevoel, gewoon lekker badtemperatuurtje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:11:15 #259
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25166996
Oh gelukkig, jij bent ook zo'n monster E.T. Jolietje houdt ook van lekker warm, hier dus ook 40 graden. 35 is echt heel koud
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:20:33 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25167187
Suzanna, prikje kan veel doen! Hou er de volgende keer maar rekening mee... Maar hebben ze daarvan niets gezegd op het cb?

[Ratelbandmodus]
Misschien is het nu wel tijd om te beslissen welke lijn je gaat volgen?
Gevoel, per moment?
Altijd zelfde en via regelmaat?
Nog een andere optie?

En beslis dat jij (en je vriend / man) het dan het beste weten. En dat er geen standaard-oplossingen zíjn! Dus als jullie haar willen pakken op dat moment, dan is dat de goede beslissing. Als jullie haar langer willen laten huilen omdat je voelt dat dat beter is op dat moment, dan is dat de beste beslissing.
Je hoeft hier ook geen verantwoording af te leggen en geen hapklaar advies te vragen, omdat je zelf beslist en dat ook het beste kunt. Neem die controle en die beslissing!

Niets is altijd hetzelfde.
En Noa geen cake die altijd even lekker goudbruin uit de oven komt als je ingrediënten, ovenstand en tijd hetzelfde doet.
Logisch en toch soms moeilijk te bevatten (vond ik zelf). Probeer die dingen te accepteren, da's mijn advies. Kan onwijs helpen.
[/Ratelbandmodus]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:23:51 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25167247
35 graden is best koel, ons bad(je) is voor maxim meestal 40 a 41 graden. en volgens de kraamverzorgster die hier was moest het badje rond de 38 graden zijn.

nog eens een vraagje : hoe vaak verslikken jullie baby's zich?? bedoel... maxim verslikt zich zo ong bijna elke keer wel (borst helaas ook de laatste paar dagen), wil graag weten of dit echt absurd veel is en zo...??
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:27:18 #262
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25167299
Martineke, ik denk dat je naar het cb of je huisarts moet.
Je post zoveel over verslikken (en dat het eng is), dat het me nu het moment lijkt er eens met een deskundige over te praten. Zorg dat Maxim de fles moet als je er bent en kijk hoe het gaat. Misschien alleen al voor je geruststelling.

Ik denk dat Maxim zich meer en erger verslikt dan gemiddeld.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:32:07 #263
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25167373
dat wou ik zoiezo al doen maandag, naar het cb

dat wou ik ook al proberen ja dat er iemand bij is als ik hem voed, wil gewoon weten of het echt zo ernstig is e.d.

lactatiekundigen kan ik hier ook voor bellen?? weet iemand dat?
la ma zelf al opgezocht en gevonden

[ Bericht 17% gewijzigd door Martineke op 19-02-2005 20:36:58 (zelf al gevonden) ]
pi_25167447
Hier deed de kraamverzorgster al vrij snel het badje met ong 41 graden vullen. Bij minder gilde hij alles bij elkaar. Weet nog dat er een begeleidster van haar kwam kijken en die werd boos dat het water zo heet was, tot ze Djulian er in deed en hij echt aan het genieten was.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:58:17 #265
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25168875
Zoë is ook duidelijk het warmbloedige type tegen de 40 graden graag het badje
  zondag 20 februari 2005 @ 11:53:40 #266
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25176399
Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen samen en wat had ze weer een lol!
Het was wel erg druk en ik dacht ff dat gaat ze helemaal niet leuk vinden, het water deinde best hard. Maar het zou Jolie niet zijn of ze vond het alleen maar leuk, ze gaat altijd zo hard zingen als het naar d'r zin heeft zo lief
pi_25176554
Leuk Jolie! Dat wil ik binnenkort ook eens proberen om naar het zwembad te gaan. Eerst maar eens zo'n band aanschaffen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 20 februari 2005 @ 12:24:45 #268
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25176780
Sugar, bedankt hoor...we hebben gewoon een rotdag en - nacht achter de rug (veel rugpijn wegens dragen) maar nu slaapt ze alweer lekker (vannacht ook lang geslapen, ik was in slaap gevallen terwijl ze huilde, misschien wel goed want volgens m'n man is ze vanzelf in slaap gevallen).

En over gevoel....ik volg mijn gevoel zowiezo, anders ga ik me zorgen zitten maken. Vanochtend even gekeken of ze zichzelf niet boven de dekens had geschopt (geloof me, dat doet ze!) maar ze lag lekker te slapen...en dan ben ik ook weer gerustgesteld (ook al is er een kans dat ze wakker wordt als ik binnenkom natuurlijk, gebeurt zo vaak...).
Zit bijna te denken aan een webcam boven de wieg ... (geintje hoor!)

En ik ga het badje ook maar eens wat warmer maken!! Nu is het toch meestal 36/37 graden...ga het maar ietsje warmer proberen. 35 graden was inderdaad veel te koud, daarom was ik er zo verbaasd over...(zag het ergens staan op een blaadje, geloof van die medicinale badolie).
pi_25176986
Leuk dat Jolie het zwemmen zo lekker vid luchtbel!!!

Djulian is al 2 nachten aan het spoken. Of dat het komt dat hij verkouden is of ergens anders van wet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik hem alle 2 de nachten in slaap heb kunnen krijgen en dan voel je je op en top mama Het is echt zo'n lekker ding. Vanmiddag zien we zijn neefje weer bij mijn ouders dus dat word weer foto's maken
  zondag 20 februari 2005 @ 13:21:10 #270
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_25177562
Allemachtig Suzanna, get over yourself... Wat denk je nou precies dat jou onderscheidt van al die andere nieuwe moeders en vaders? Denk je niet dat pijn in de rug van het dragen voor bijna iedereen geldt? Dat jouw kindje het enige kindje is waarbij je een 'risico' loopt dat het wakker wordt als je 's nachts gaat kijken of het nog wel ademhaalt, omdat het al zo lang stil is?
Ouderschap kan zwaar zijn, dat klopt, is iets wat je had kunnen verwachten en waar je je dus -min of meer- op in had kunnen stellen. Maar ouderschap is, in ieder geval in mijn ogen, vooral iets prachtigs, met momenten dat je je geluk niet meer op kan. Bijvoorbeeld wanneer je 's nachts voor de 30e keer je bed uit moet omdat je kindje om onverklaarbare reden weer begint te huilen, je het kindje toch maar op schoot neemt en het na vijf minuten volledig in coma op je arm in slaapt hangt.
In alle eerlijkheid: uit jouw posts is het vooral een soort van negativiteit die naar voren komt. Vind je het wel leuk? Had je het je anders voorgesteld? Ik denk dat je dat soort vragen eens eerlijk moet beantwoorden tegen jezelf, zodat je jezelf misschien even kan 'resetten' en met frisse moed opnieuw kan beginnen.

Misschien vind je deze post een 'flame', onaardig of een aanval. Zo is hij absoluut niet bedoeld, tenzij je daar je voordeel mee kan doen. Maar misschien dat een schop onder de kont ook wel eens goed kan doen. Zachte heelmeesters...enfin.

*meneerm@x*
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2005 @ 13:34:07 #271
81992 Githa
pi_25177713
Ik doe het badje ook gewoon rond de 40 graden hoor maar mijn kraamzorg heeft me dat zo geleerd

Jolie en Luchtbel, veel plezier met zwemmen .... ik kan niet wachten tot Jordy straks gaat zingen van plezier zo'n geweldige fase is dat.

Anitra natuurlijk wel komen spammen dan he

Martineke, Ik hoop dat ze je maandag een handige tip kunnen geven want het lijkt me ontzettend eng als hij zich steeds zo gruwelijk verslikt..... succes!
  zondag 20 februari 2005 @ 15:41:57 #272
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25179870
Zo meneerm@x, je zegt wel waar het op staat hè?
Maar ik kan me je reactie wel voorstellen.
Suzanna, ik snap heel goed dat je vol onzekerheden zit, hebben we allemaal last van. Je wordt vanzelf makkelijker, maar je moet ook niet overal een punt van maken. Als Noa verder tevreden is, goed groeit, dan moet je dat ook zien. En niet alleen maar denken, wat is het zwaar, ik ben moe, last van mijn rug etc.
Tuurlijk mag je dat hier uiten, maar je moet ook het mooie ervan zien. Het gevaar wat je loopt als je constant van die negatieve posts plaatst, dat mensen het gaan negeren. En als er dan echt was is, dat er dan niet of nauwelijks geluisterd wordt.
Probeer eens een wat relaxtere houding aan te nemen, go with the flow en probeer niet je baby in jouw flow te brengen, want 9 van de 10 werkt dat nou eenmaal niet.
Meid succes, maar leer te relativeren.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2005 @ 15:54:39 #273
81992 Githa
pi_25180069
Jordy heeft vandaag wat last van diarree en erg veel lucht in zijn darmpjes, hij ligt zowat de hele dag al te gillen en te huilen zo zielig om te zien als zo'n klein hummeltje daar met pijn en een vreselijke zielige trillip ligt te huilen.
Eten doet hij ook slecht maar zoals ik hier al heb kunnen lezen is uitdroging pas een gevaar zodra hij ook weinig meer plast ...toch ?
Ik heb hem net lekker even in bad gedaan en hem daarna op mijn buik gelegd en nu slaapt hij lekker bij papa sssssssssst !

Zijn er nog dingetjes die je kunt doen of waar je op moet letten als ze dunne broeken hebben ? Hij is ook wat verkouden aan het worden en snottert zo nu en dan dus wellicht hangt het allemaal samen.
  zondag 20 februari 2005 @ 15:58:52 #274
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25180154
O ja, we hadden hier vandaag een strontpoppetje!
We hadden hem al horen pruttelen, maar even gewacht tot hij uitgeprutteld was. Iets té lang gewacht dus. Eerlijk gezegd, waren we alweer vergeten dat hij geprutteld had. Hij zat ook zo vrolijk weer te spelen daarna.
Mee naar boven genomen en broek uit gedaan en zie daar; een geheel bruine (van oorsprong witte) romper!
Snel het mannetje geroepen om te helpen, want hoe krijg je die romper over zijn hoofd zonder zijn hoofd onder te smeren? Samen dus.
Ooo, zijn hele buik zat zelfs onder! En heerlijk met die handjes erin grijpen hè?
Het mannetje heeft snel het badje gevuld, terwijl ik zo goed en zo kwaad als het ging probeerde alle poep (zelfs onder zijn oksels ) weg te halen.
Meneer vond het geweldig dat hij midden op de dag in bad mocht!
Gadver wat een puinzooi was dat zeg!
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2005 @ 16:11:08 #275
81992 Githa
pi_25180326
Dutchie .....

achjeee het heerst dus schijnbaar wel,.
Leon heel veel beterschap dan maar en wie weet mag je straks weer in bad
  Licht Ontvlambaar zondag 20 februari 2005 @ 19:02:33 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25182952
Hier zojuist ookal, ik dacht 'Wat ruikt ik toch'. Luiercheck (zo van de zijkant effe kijken), niks te zien. En toch rook ik iets en vriendjelief ook, til ik haar jurkje op... Dus effe snel in bad en ze ligt nu met haar pijamaatje aan heerlijk te spelen.
Ik verdenk trouwens de tandjes hier, Isa kwijlt al de hele dag en kauwt op haar vingers alsof haar leven ervanaf hangt

Jolie, lekker he, dat zwemmen. Isa gaat woensdag 'afzwemmen' Ofwel we hebben gewoon zwemmen, Isa gaat minimaal één keertje onder water, mama legt 10 euro neer en Isa krijgt een oorkonde. Maar goed, mama is zo'n achterlijke emo-koe die dus die oorkonde wil hebben

Suzanna, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me eigenlijk aansluit bij de laatste paar posten. Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent, maar een babietje komt nu eenmaal zonder gebruiksaanwijzing. En geloof me, ik heb ook heel wat momenten gehad dat ik het helemaal niet meer wist met Isa. Een daarvan was na vier dagen met een krijsend kind in een caravan aan de Moesel. Toen heb ik dus jankend mijn pa gebeld, of hij ons aub wilde komen halen. Maar tussen die momenten door, heb ik toch eigenlijk altijd heel veel genoten van Isa.
Misschien als je eens minder probeert om het allemaal perfect te laten gaan, dat is namelijk een illusie. Een kindje reageert ook sterk op jouw gevoel en zo kom je ook een beetje in een cirkeltje terecht.

Groetjes
Sjeen
Alweer ruim zeven maanden mama van Isa

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 21-02-2005 11:55:30 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25183576
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:21 schreef Meneermax het volgende:
In alle eerlijkheid: uit jouw posts is het vooral een soort van negativiteit die naar voren komt. Vind je het wel leuk? Had je het je anders voorgesteld? Ik denk dat je dat soort vragen eens eerlijk moet beantwoorden tegen jezelf, zodat je jezelf misschien even kan 'resetten' en met frisse moed opnieuw kan beginnen.
Ik voel het net zo als Meneermax Suzanna. Probeer de genietmomenten ook eens te zien en op te schrijven. Gaat het vast een stuk beter Succes.
pi_25191907
Ik ben het met de andere posts eens. Kijk naar die leuke dingen, die mooie lach, dat handje dat jou hand vast pakt, het warme lijfje tegen je aan en de liefde die je dan door je heen voelt stromen. Wij hebben afgelopen dagen afgezien met Djulian, maar het was ook zo mooi. Het gevoel dat jij de enige bent waar je kindje wil zijn als hij/zij zich niet lekker voelt, het gevoel van liefde als hij/zij in je armen slaapt. Of als je midden in de nacht je kindje in bad doet omdat alles eronder zit of je hem/haar niet rustig krijgt. Dat zijn zulke mooie momenten en echt die ga je missen als ze alles zelf gaan doen! Nu is de tijd om te genieten, straks komt vanzelf de tijd van achter het behang willen plakken
  maandag 21 februari 2005 @ 13:09:07 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25192831
Ik geniet zeker te weten van Noa...en de reden dat ik de laatste tijd zo 'negatief' postte is dat op die momenten dat negatieve overheerste omdat ik bezorgd was en graag een oplossing voor het slechte slapen en huilen wilde.

En het is een feit dat OMDAT ik de tips van moeders op dit forum (teveel om op te noemen) heb opgevolgd als die me leken te werken, het slapen van Noa al een stukje beter is geworden. Na weken en weken van proberen heb ik nu eindelijk een beetje ritme in de dag ingebouwd. En na die weken wordt het hier dus nu eindelijk een beetje rustig en kan ik er MEER van genieten. En dat dat niets bijzonders is (weken van frustratie) voor ouders snap ik ook. Maar ik post ook niet om medelijden op te wekken.
Zo'n dag met een huilend baby'tje is frustrerend, niet omdat het jou van allerlei dingen afhoudt, maar vooral als je niet weet hoe het komt. Je wilt toch dat het goed gaat met je baby...

Feit is dat ik erg onzeker ben in de dingen die ik doe. Als ik iets doe (Noa even laten huilen) denk ik: 'oh, misschien moest ze toch NOG een boertje laten' of: 'misschien had ze toch niet genoeg gedronken' etc. Door die onzekerheid word ik soms een beetje wanhopig, zeker als ik alleen thuis ben. En ik moet denk ik ook nuchterder worden in die dingen. Want het is geen ramp als Noa huilt. Alle baby's huilen. Maar ik kan er NOG niet zo tegenaan kijken...en dat moet denk ik groeien. Het gaat al een stuk beter, want ik kan Noa al langer dan tien minuten in haar bedje laten huilen omdat ik weet dat ze dan misschien toch in slaap valt. En dat doe ik ook alleen maar omdat het anders onrust geeft en ze NOOIT zou leren om zelf in slaap te vallen. Want het huilen opzich vind ik erg moeilijk.
Ik weet dat alle ouders het huilen van hun kinderen moeilijk vinden...maar je leert er mee omgaan, heb ik gehoord. En dat moet dus nog gebeuren bij mij.

Ik ben het dus deels wel met je eens, meneerm@x... en ben ook niet boos omdat je een kritische post plaatst...en zal m'n best doen ook de positieve dingen naar voren te laten komen. Het feit is gewoon dat ik dat vaak vergeet. Maar ik geniet echt heel erg van Noa (tis maar dat jullie het weten) ook al lijkt het alsof het negatieve overheerst. Sorry daarvoor.
  maandag 21 februari 2005 @ 15:12:54 #280
103793 kozakken
Living the life
pi_25193489
Suzanna Wat een fijne reactie post je zeg.

Ik kan me goed je onzekerheid voorstellen. Hier gaat het ook nog regelmatig met me op de loop.
Maarrrrr... (let op: [tantemutsmodus] het wordt echt gemakkelijker.[tantemutsmodus uit]

Wel grappig dat ik me nu weer zorgen maak over heel andere dingen. (voortanden in lip, van trap af duiken, hekjes wel dicht, vingers tussen deuren: de gewone huis-tuin-keuken-dingen, zeg maar)
pi_25193538
quote:
Op maandag 21 februari 2005 13:09 schreef Suzanna het volgende:
En na die weken wordt het hier dus nu eindelijk een beetje rustig en kan ik er MEER van genieten.

...en zal m'n best doen ook de positieve dingen naar voren te laten komen. Het feit is gewoon dat ik dat vaak vergeet. Maar ik geniet echt heel erg van Noa (tis maar dat jullie het weten) ook al lijkt het alsof het negatieve overheerst. Sorry daarvoor.
Zie je, hoe meer rust je zelf hebt, hoe meer je dat uitstraalt naar je kindje en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 februari 2005 @ 16:54:33 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25194029
Ik denk maar altijd
Tegen de tijd dat ze achttien zijn, slapen ze door... en dan wil je juist dat ze eindelijk dat nest eens uitkomen

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 22-02-2005 08:56:01 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 februari 2005 @ 20:29:02 #283
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25195301
Sjeen!

Ben blij dat je meneerm@x zijn post op zijn waarde weet te waarderen Suzanna.
pi_25195403
suzanna, ik heb wel niet alles gelezen maar van mij mag je hier lekker klagen en je onzekerheden uiten zoveel je wil hoor.

hier gaat 't best goed allemaal, al is Anna behoorlijk veeleisend als ze wakker is. de afgelopen 2 dagen waren misschien wel regeldagen, ze wilde eigenlijk continu drinken... vandaag weer gewogen en ze was in 2 dagen 110g aangekomen. ze weegt nu 3760g (bij de geboorte 3350).
  maandag 21 februari 2005 @ 21:07:56 #285
61800 Rottdog
pi_25195545
Aha Anna is een zoepertie je mag best foto's spammen hoor

Zoë is een viespeukje zit ze te tummytubben begint ze scheetjes te laten in het water en de grootste lol verdenk haar vader van deze opzet
Ze kan nu ook wuiven zo lieffffffffff realieerde me vandaag ook weer eens dat ze misschien wel over 5 mnd al wel kan lopen
pi_25195752
Suzanna sorry dat ik zo laat reageer maar we waren er van het weekend niet, ik kwam een stukje tegen dat je dochter zo aan het huilen geweest was na het eerste prikje zonder ziek te zijn...

Bij deze kan ik je zeggen dat we het zelfde hier ook meegemaakt hebben bij de eerste prik van Thijs, het was Krijsen krijsen en nog es krijgen van smiddags 1 uur tot sávonds na 23 uur en hij was niet stil te krijg, gek werd ik ervan en ow wat voelde ik me machteloos.
bij het 2de prikje begon het hele huiltaffereel opnieuw alleen toen hebben we hem een zetpilletje gegeven en toen was het huilen over en kon Thijs lekker slapen en wat tot rust komen.

S6 alvast voor het 2de prikje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 21 februari 2005 @ 21:50:14 #287
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25195931
Bix fijn dat ze zo goed groeit!

Leuk he Rottdog hoe vond Zoë d'r broodje?

Jolie eet al een tijdje een kwart boterham per dag en zit nu steeds als een klein eendje naar de zak met brood te kijken. Het gaat super goed met d'r. De puffer wordt al niet meer gebruikt, vrijdag moet ze terugkomen bij de arts. Ben heel benieuwd maar volgens mij gaat alles goed met d'r. De cassiere van de AH streelde vandaag mijn moedergevoel toen ze zei dat ze altijd een beetje warm werd als ze een stralende glimlach en een begroeting (bo bo ) kreeg van mijn dochter
pi_25195973
zo ben nu beetje bij beetje meer aan het bijlezen geslagen na even paar daagjes weggeweest te zijn.
Jolie leuk he spetteren in het water, vind Thijs ook fijn zolang het water maar warm is en niet zo koud als het water in het bad in centerparcs want dat was echt niet zo fijn, maar gelukkig heb ik een bikkel van een Thijs
het badwater is hier tussen de 38 en 40 graden in
oeie ik las dat Kai niet de enige was/is met spetterpoep... alle andere baby's sterkte hoor en dat jullie er maar snel vanaf kunnen zijn ;Y

Kai ik hoop dat jij alweer stukken opgeknapt bent en van je spetterpoep afbent ondertussen

en suzanna het moederschap/ouderschap is Zwaar/moeilijk/leuk/fantasisch/onzeker/spannend je hebt giga leuke momenten giga kl*te momenten huil momenten geniet momenten, het is zo veelzijdig.
Maar idd bij een eerste kindje sta je wel eens met je handen in het haar van wat moet ik nu... ik heb echt al vanalles geprobeerd en het wilt maar niet lukken/helpen/stoppen. En dan denk je wel es met momenten ben ik wel een goede ouder want als ik het niet niet voorelkaar krijg....
Geniet van de mooiste/ontroerenste/bijzondere momenten want die vergeet je niet en maken een hoop "ellendige'momenten goed.
Ik sla ook nog wel es half in panniek als Thijs ineens wat anders doet als wat ik gewend ben van hem en dan denk ik ook vaak aaaaaargh wat is dit nu en wat kan ik er aan doen.... en als het mij dan niet 1 2 3 wilt lukken staan hier ook wel eens de traantjes in de ogen, maar dan doe ik maar wat of ik leg hem aan, loop rondjes met hem tot ik erbij neer val, of ik geef hem als papa thuis is ff aan papa zodat ik ff bij kan komen en ff tot 10 kan tellen en daarna weer lekker ervoor kan gaan
En nog steeds is handelen naar eigen gevoel nog heel vaak het beste hoor, want jij ken je kindje als geen ander en jij weet vaak als geen ander hoe jij je kleintje kan troosten, stil kan krijgen enz enz.
en als ik wil spuwen gooi ik lappie aan en ga ik Fok ermee lastig vallen en daar zitten er genoeg die je weer ff op kunnen peppen en voorzien van raad kunnen geven.
en zoals er al vele voor mij geopperd hebben na een paar maand gaat het beter, dan krijgt iedereen zijn draai te pakken, voedsel word wat beter verdragen, je begint het huilen goed te onderscheiden.
Meid je bent een toppertje en een moeder van een pracht van een Dochter het komt goed hoor dat kan ik je verzekeren
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_25196058
quote:
Op maandag 21 februari 2005 21:50 schreef Luchtbel het volgende:

Jolie eet al een tijdje een kwart boterham per dag en zit nu steeds als een klein eendje naar de zak met brood te kijken. Het gaat super goed met d'r. De puffer wordt al niet meer gebruikt, vrijdag moet ze terugkomen bij de arts. Ben heel benieuwd maar volgens mij gaat alles goed met d'r. De cassiere van de AH streelde vandaag mijn moedergevoel toen ze zei dat ze altijd een beetje warm werd als ze een stralende glimlach en een begroeting (bo bo ) kreeg van mijn dochter
Leuk hoor Luchtbel hoe trots moet jij je wel niet gevoeld hebben zeg
fijn dat de puffer niet mer gebruikt word, en is straks alles in orde met Jolie

bix sorry ik las het nu pas, maar het gaat lekker zo te lezen met Anna leuk hoor
pi_25200025
Anna groeit lekker

Luchtbel wat kan je dan trots zijn he? Ben je met hoofd in de wolken naar huis gelopen?

Bar wb!!! Heb je lekker uit kunnen rusten en kunnen genieten in cp?

Rottdog Zoe wil gewoon een bubbelbad
pi_25200313
Na heel wat puzzelen over de vergoeding van het eten van Djulian heb ik het eindelijk gevonden geloof ik. Wij hadden vorige week toen Djulian psies een half jaar was 2 blikken nutramigen over de post gekregen. Ik snapte er niks. Nu heb ik net een tijd zitten zoeken op internet en wat blijkt? Ik kan gewoon zijn voeding via inetrnet bestellen bij een bedrijf dat alles gelijk declareerd bij het ziekenfonds En ik krijg het nog over de post ook dus niet meer op de meest rare tijden bij de apotheek in de rij staan Ik ben helemaal blij, geen gezuer met geld, bonnen, declareren en wachten op vergoeding Djulian kan nu zoveel eten als hij wil wij gingen echt met die blikken om alsof het puur goud was wat hij te eten kreeg, werd al boos als ik maar iets naast de fles gevallen was Of als we een fles weg moesten gooien. Niet dat we nu met de nutramigen gaan gooien, maar we hoeven niet meer zo krampachtig te doen, het is nog steeds een boel geld wat zo'n blik kost.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 09:03:31 #292
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25201110
Ik ben blij dat je de post van meneerm@x zo goed hebt opgevat Suzanna! Huilende babietjes zijn inderdaad superfrustrerend en dan is het af en toe best lastig om de positieve dingen naar voren te halen. Geloof me, het huilen wordt na verloop van tijd echt minder. Sterkte!

Kai is dus nog steeds ziek en hij had vrolijk zijn mama aangestoken. Gisteren is meneerm@x met hem naar de dokter geweest en het is maar een gewone buikgriep die met een paar daagjes over zou moeten zijn. De uitslag is een gevolg van het griepvirus en zou vanzelf weg moeten trekken. De huisarts tipte ons trouwens ook nog over hoe je kan zien of een babietje te weinig vocht binnenkrijgt. Als de binnenkant van de onderlip nog vochtig aanvoelt gaat het goed en hoef je je geen zorgen te maken.

Geweldig van die voeding Anitra!

Wat lief, al die zwaaiende en groetende babietjes. Dat wil ik ook (maar ik heb alleen maar een poepend babietje ). Willen jullie ruilen? Ik een zwaaiend kindje en jullie 10 spuitluiers per dag?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 22 februari 2005 @ 09:53:47 #293
61800 Rottdog
pi_25201635
Oke M@X ze zwaait en ze poept, jij hebt alleen maar een poepert

Ze vindt het erg lekker brood bekertje warme melk erbij en het gaat top
half broodje met smeerkaas of leverpastei

Jolie wat fijn dat je die puffer niet nodig bent

Fijn Anitra dat het toch zo simpel opgelost kan worden al moet je eerst de wereld weer rond voor je wat bereikt, ziet Djulian nu helemaal wel een bulletje worden houdt van beebjes met spek

Waar ik op moment echt van kan genieten is dat er op Zoë echt een kop zit van dit vind ik leuk en dat absoluut niet. Don't fuck with Zoë-women
pi_25201713
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 09:03 schreef m@x het volgende:
Willen jullie ruilen? Ik een zwaaiend kindje en jullie 10 spuitluiers per dag?
Ik zou best met je willen ruilen als ik een zwaaiend kind had. Maar helaas M@x
Beterschap
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:40:26 #295
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25202142
sjee, gebeurt best veel hier, ik kan dit topic echt niet goed bijbenen

wou ff vertellen dat ik gister cb had gebeld over dat verslikken van Maxim, volgens mevrouw moet hij daar gewoon beetje overheen groeien, ze kon verder ook geen tips of truuks geven want alles wat ze in gedachten had heb ik al gedaan (andere speen, houding, fles, pauze ertussen, laten boeren en blabla). Maxim moet gewoon beetje leren nog dat hij niet TE grote slokken moet nemen.

verder ben ik best trots op mijn kleine grote man gisternacht sliep hij van 23.30 tot 06.00 , en ik dacht dat hij dan vannacht wel weer wakker zou worden voor eten, dat had hij al keer eerder gehad zo lekker doorslapen 1 nacht en de volgende nacht wel na 3 1/2 uur weer komen voor eten... nou meneer sliep vannacht van 00.15 tot 07.30 heb ik, excuus wij, ff lekker door kunnen slapen zeg
pi_25202244
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:40 schreef Martineke het volgende:

verder ben ik best trots op mijn kleine grote man gisternacht sliep hij van 23.30 tot 06.00 , en ik dacht dat hij dan vannacht wel weer wakker zou worden voor eten, dat had hij al keer eerder gehad zo lekker doorslapen 1 nacht en de volgende nacht wel na 3 1/2 uur weer komen voor eten... nou meneer sliep vannacht van 00.15 tot 07.30 heb ik, excuus wij, ff lekker door kunnen slapen zeg
Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Niet dat Jordy de moeilijkste is 's nachts... maar die ene keer wakker worden minder in de nacht zou echt wel lekker zijn.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:51:20 #297
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25202268
Lekker hoor Martineke. Komen jullie tenminste ook een beetje aan jullie rust toe. Wel balen dat het CB je ook niet verder kon helpen met het verslikken van Maxim.

Lekker gevoel hè LB als anderen je kind zo leuk vinden. Ik had dat gisteren ook toen ik van meneerm@x hoorde dat de huisarts Kai zo'n lekker ventje vindt (en dat terwijl hij op het moment zo ongelooflijk stinkt )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:57:40 #298
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25202337
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 10:48 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Daar ben ik wel een beetje jaloers op. Niet dat Jordy de moeilijkste is 's nachts... maar die ene keer wakker worden minder in de nacht zou echt wel lekker zijn.
is indd wel erg lekker ja.
ik weet gewoon niet wat me overkomt laatste 2 dagen als ik wakker word van hem sta ik met verbazing naar de klok te kijken
om mij te pesten komt hij nou komende nacht vast 2 x
  dinsdag 22 februari 2005 @ 11:30:44 #299
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25202792
Ach...misschien had ik zo'n post ook wel nodig om in ieder geval hier de positieve kanten van het 'motherhood' ook te laten zien (en geloof me, die zie ik écht wel hoor...)

Bedankt voor de 'harten onder de riem' dames...en bedankt voor je lieve post, Bar_en_Mar ...

Mijn gevoel is sinds de geboorte van Noa echt aan het flippen...ene moment ben ik ZOOOOO blij en andere moment ZOOOOOOO wanhopig. Ach...komt ook wel goed.

Noa heeft vannacht (na een aantal heel goede nachten waarin ze maar één keer wakker werd!) besloten dat ze na de voeding om half vijf niet meer wilde slapen. Was hyperactief, zelfs in het donker (ik heb echt geen lichtje aangedaan!! ) en slapen ho maar. Ik heb een tijdje met haar rondgelopen (zeg 2 uur en tja...als dat niet helpt ga je uiteindelijk toch wel weer slapen (block crying ofzo?). Is wonder boven wonder nog gelukt ook, en ik werd half elf wakker van een weer huilend Noa'tje (honger).

Dus toch nog lekker geslapen uiteindelijk!
Ben benieuwd wanneer Noa echt gaat doorslapen. Ik vind het niet eens erg dat ze 's nachts vaker komt voor drinken...meestal slaapt ze daarna lekker door zonder te huilen en dan is het gewoon even een onderbreking. Vind ik eigenlijk best lekker, eventjes haar knuffelen en dan weer in bed. Dan mag het he!
pi_25203407
Maar ze zijn ook zo gruwelijk klein in het begin, ik was steeds zo bang dat ik echt een grote fout zou maken waardoor D. helemala stuk zou gaan en dat mensen dan zouden zeggen: "zie je dat kind? Zielgig he, die moeder heeft dat gedaan!!"
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')