quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:53 schreef Bombardier het volgende:En wat is volgens jullie de échte reden dat de air-unit van de Nike Air 180 van tegenwoordig, totaal niet lijkt op de originele 180's?
Het verhaal dat ze de
mal zijn kwijtgeraakt gaat er bij mij niet in.
Het schijnt ook een patent-kwestie geweest te zijn. De oude 180s zijn maar iets van een jaar te koop geweest, ze hebben de produktie moeten stoppen omdat een ander merk (ik meen Avia, nu niet echt bekend meer) patent had op gedeeltes van het ontwerp van de 180, vermoedelijk dus iets met de zool. Is een versie van het verhaal.
Dat van die mal klinkt onwaarschijnlijk, want dan hadden ze het wel kunnen namaken van reeds bestaande modellen ofzo, als je al ziet hoe nauwkeurig fakes tegenwoordig worden nagemaakt. Maar het echte verhaal zal wel nooit naar buiten komen.
Feit is wel dat de retro 180 op een totaal andere manier in de markt wordt gezet dan destijds (de markt is nu ook totaal anders). De 180 van toen was een beetje de AM360 van nu, maar dan 500x exclusiever, het waren een soort Superman-schoenen.
![]()
. Als je 180s kon veroorloven, was je helemaal
the man.
![]()
. Vrijwel iedereen die de OG's heeft gehad, is afgeknapt op de retro wegens het grote verschil. Het verschil tussen de OG AM90 en de retro's van nu is bv. veel en veel kleiner.
Hier nog even een plaatje dat de post van Bombardier verduidelijkt:
![]()
-edit-
Ik heb 2 paar OG's gehad en bij geen van beide last gehad van leeglopende of loskomende airpockets. En ik heb ze helemaal tot de laatste vezel afgedragen.
![]()
.