abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25061362
Ik heb voor een bepaald recept de fout gemaakt om niet alle ingredienten terug te rekenen naar minder personen.

Nu heb ik dus een joekel van een bakbanaan over. Ik zou hier wel graag van die lekkere dingetjes van maken die je ook bij de chinees hebt. Dus in een deegjasje en dan gefrituurd?

Wie kan me vertellen hoe ik dit maak? Is dat jasje gewoon water en bloem? En zo ja in welke verhouding? En hoe lang frituren? En wat voor olie?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_25061461
Op zijn allersimpelst:

zelfrijzend bakmeel
snufje zout
beetje water erbij flikkeren tot het traag van de lepel loopt
geklopt eiwit erdoorheen

en bakken in bijvoorbeeld zonnebloemolie in de wok. Frituren tot het er lekker uitziet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_25061544
Nog simpeler:
Plakjes banaan door bloem halen, bakken.
pi_25061571
Uit het kookboek:

voor 4 bananen in lengte en breedte doorgesneden

125 g zelfrijzend bakmeel
2 el suiker
125 ml melk
1 losgeklopt ei
1 eiwit

limoensap

meel zeven, suiker, melk en ei erbij gooien, mixen tot glad beslag. 10 minuten laten rusten. Eiwit kloppen tot er pieken komen en dat door het beslag spatelen. Bananen bestrijken met limoensap, in het beslag dopen en als ze uitgelekt zijn bakken tot ze goudgeel zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:25:25 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25061623
mijn indische kraamverzorgster deed 't gewoon met pannenkoekmix. (voor de culi's onder ons: sja, heiligschennis, maar het was wel lekker )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25061687
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:20 schreef V.en.A het volgende:
Nog simpeler:
Plakjes banaan door bloem halen, bakken.
Of nòg simpeler: Gooi die bakbanaan in een pan... en bak 'm! Eventueel met een héél klein laagje water op de bodem van de pan en een deksel erop.

Mijn moeder maakt regelmatig bakbananen klaar en ik vind ze èrg lekker!
pi_25061777
Klein beetje poedersuiker aan het eind er overheen is lekker!
pi_25061912
Berichten verwijderd.

Begin over een banaan en de lol is niet te overzien.
We gaan weer ontopic verder.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:39:16 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25062862
Dunne plakjes maken (met kaasschaaf ofzo), klein beetje knoflook erover, in de frituurpan mikken tot goudbruin, beetje zout erover strooien.
Zo moet het volgens mijn rijleraar (en ik vind het jummie!)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25063132
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:25 schreef E.T. het volgende:
mijn indische kraamverzorgster deed 't gewoon met pannenkoekmix. (voor de culi's onder ons: sja, heiligschennis, maar het was wel lekker )
Eigenlijk best een goed idee!
Want echt een dikke laag krijg je er niet zomaar omheen.
Weet wel dat je bij de toko speciale bloemachtig iets kan halen, wat een beetje uitzet, maar ja er is niet altijd een toko in de buurt en pannekoeken mix heb je meestal wel staan.
Vind het een gouden tip!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 13 februari 2005 @ 11:54:55 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25070196
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Dunne plakjes maken (met kaasschaaf ofzo), klein beetje knoflook erover, in de frituurpan mikken tot goudbruin, beetje zout erover strooien.
Zo moet het volgens mijn rijleraar (en ik vind het jummie!)
Hoeveel knoflook op hoeveel banaan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25070537
Wat je ook kan doen met die bakbanaan is hem in stukken snijden met schil en al (ong. 4 stukken)
En dan in de stomer ! Afentoe effe prikken oftie al zacht is en dan opserveren .
Voila !
  zondag 13 februari 2005 @ 16:13:53 #13
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25073831
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoeveel knoflook op hoeveel banaan?
1 teentje (hooguit) helemaal fijngeknepen en dan zoveel mogelijk uitsmeren over alle plakjes.
Het moet ook niet té knoflokerig worden namelijk.

Ik heb gisteren nog een heel zakje op zitten vreten wat ik bij de toko had gehaald, zooo lekker!
Veel lekkerder dan (aardappel)chips als je het mij vraagt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25073929
Maar dat is uiteraard iets heel anders, dan wat ik bedoel. Die had ik gisteren ook meegenomen van de toko en het beviel me weer zeer goed!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')