abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25059058
Laptop, met een defect. Wat is het probleem. Het blokje waar de voeding op aangesloten wordt, is niet helemaal lekker.
Je moet het stekkertje er exact zo in steken en eigenlijk niet meer bewegen. Ik heb de laptop al een keer open gehad, om te kijken hoe het zit. Daardoor is ook een fan uit balans, dat is een kwestie van even stellen als je hem toch open schroeft.
Maar ik durfde er verder niet aan te zitten. Het is een kwestie van het blokje stabiliseren. Dus als je een beetje een handig type bent, heb je het zo voor elkaar. En heb je een geweldig werkende laptop.
De laptop is intensief gebruikt, en heeft gebruikersporen aan de rechterkant van de kast, vlak naast de touchpad. Zeg maar dat het zilver daar dof is geworden.
De accu draait nog zo'n drie kwartier tot een uur.

Dus een eerlijk verhaal, laptop is verder goed, als je het aandurft om het blokje vast te zeten.

Moederbord
CPU Type:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (6 x 400)
Moederbordnaam LEOSYS
Moederbord Chipset SiS 650
Systeemgeheugen 224 MB (DDR SDRAM)

Schijven
Harde schijf:
FUJITSU MHR2020AT (20 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station QSI DVD-ROM SDR-083 (8x/24x DVD-ROM)

Geintegreerde Grafische kaart:
Grafische kaarttype SiS 315
Framebuffergrootte 32 MB

Eigenschappen Geheugen:
Groottefactor(Form Factor) DIMM
Type SDRAM
Details Synchronous
Capaciteit 256 MB
Snelheid 133 Mhz

Infrarood
4 X usb
Modem
Netwerk
pc
TV-out/s-video
1 PCMCIA

website met wat info: http://www.leosys.com/leoeng/Products/notebook/M285.htm

Start prijs is 200 euro.
Heb je wat te ruilen, plaats het er maar bij en wie weet. Maar ga niet vragen wat ik nodig heb. Als het maar hardware is, ik heb altijd wel oren naar iets leuks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirkh op 12-02-2005 18:03:07 ]
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:55:41 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_25059283
Is het een kwestie van het blokje vastsolderen of is ie helemaal afgebroken van het moederbord zodat je een nieuw moederbord kunt kopen

200,- geboden.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_25059730
Nee, het is zeker niet zo dat het losgebroken is, want dan zou het nooit contact maken. Het is, maar ik ben geen expert, een kwestie van dat blokje vastzetten, of iig stabiliseren.
Als het stekkertje namelijk eenmaal goed zit en je houdt de laptop gewoon stil, dus op een tafel/buro, dan is er niks aan de hand, maar daar heb je geen reet aan als je een laptop hebt. Die wil je ook op schoot hebben. Vandaar de lage start prijs.
Ik heb je bod in gedachte Prowl, ik ga niet achterlijk lang door met dit aanbod, dus als het bod maandagavond nog staat is ie voor jou.

Even een pic met de achterkant en het defect met een gele pijl aangegeven. Dan weet iedereen wat ik bedoel met "blokje".

pi_25059827
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:27 schreef beerten het volgende:
Ruilen voor een HP netserver E45?
Dankje voor het bod, maar dat sla ik af.
pi_25059858
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:35 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dankje voor het bod, maar dat sla ik af.
Is de ruil niet waardig of is het niet iets dat je zoekt?
pi_25059935
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:37 schreef beerten het volgende:

[..]

Is de ruil niet waardig of is het niet iets dat je zoekt?
Het is niet wat ik zoek. Ik zou eerder op zoek zijn naar een compleet systeempje o.i.d. voor gewoon huis tuin en keuken gebruik.
pi_25060025
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (6 x 400) , call me very very very stupid , maar dat snap ik niet zo goed, betekent dat dat hij wel gewoon op 2400 mhz draait of niet?

en waarom zit er maar zo weinig MB ram in?, en hoezo SD-ram en geen DDR?, dacht dat bij deze nieuwere modellen toch al wel ddr geleverd zou zijn?

anyway, als je die vragen zou kunnen beantwoorden heel graag
pi_25060135
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:51 schreef Deverwey het volgende:
Intel Pentium 4A, 2400 MHz (6 x 400) , call me very very very stupid , maar dat snap ik niet zo goed, betekent dat dat hij wel gewoon op 2400 mhz draait of niet?

en waarom zit er maar zo weinig MB ram in?, en hoezo SD-ram en geen DDR?, dacht dat bij deze nieuwere modellen toch al wel ddr geleverd zou zijn?

Goede vraag, maar zo heb ik hem nieuw gekocht. Dat zat er in en dat zit er nog steeds in. Hij is gewoon gekocht bij de Dixons en er is verder nooit wat aan veranderd.
Ik heb de gegevens gekopieerd via een Aida 32 rapportage die ik vanmiddag even los heb gelaten op de laptop.
pi_25060391
Ik heb het rapport nog even opnieuw gemaakt na een reset en die kan je hier volledig nalezen.
http://www.flappentapper.nl/fok/report.html
pi_25060960
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:44 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Het is niet wat ik zoek. Ik zou eerder op zoek zijn naar een compleet systeempje o.i.d. voor gewoon huis tuin en keuken gebruik.
Pentium 533, 128 intern. 6 Gig schijf, toetsenbord, muis, 15" scherm?
Waarschijnlijk zijn de verzendkosten hoger dan de waarde van jou en mijn bod. Al is bovenstaand maar als voorbeeld bedoeld, al ben ik graagbereid er afstand van te doen.
pi_25061327
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 18:51 schreef Deverwey het volgende:
Die 400 mhz is de snelheid van de front side bus (fsb), de multiplier is 6x. Toevallig is 6 * 400 ook 2400, dus hij draait inderdaad gewoon op 2400 mhz.
quote:
Het is gewoon DDR SD-RAM. Het type wordt dan nog wel SD-RAM genoemd, DDR is een toevoeging. Zie ook de officiele specs: "System Memory: 2*DDR-266 expansion slot, upgradable to 1024MB"
quote:
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_25061383
Iemand die op Fok meeleest, maar geen account heeft, heeft via mail een bod gedaan van 225 euro.
pi_25061444
Ik dank Pizza_Shooter

Dirkh, waar geef je de voorkeur aan?, centjes of een systeem? en zo ja wat vind je de minimale eisen voor een systeem?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:25:28 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_25061625
Ik wil hem ruilen voor een Toshiba Libretto! Snelste uit de serie, 233 MHz; 800x480 pixels; accu 3.5 uur zonder powersaving met OpenGL screensaver!
censuur :O
pi_25061680
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:13 schreef Deverwey het volgende:
Ik dank Pizza_Shooter

Dirkh, waar geef je de voorkeur aan?, centjes of een systeem? en zo ja wat vind je de minimale eisen voor een systeem?
Het liefst geld.
Maar als er een leuk systeem wordt aangeboden van minimaal 1000 MHz dan zal ik daar zeker over na denken.
pi_25064209
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:28 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Het liefst geld.
Maar als er een leuk systeem wordt aangeboden van minimaal 1000 MHz dan zal ik daar zeker over na denken.
Ik heb nog een systeempje liggen met een Abit KT7A en een AMD Thunderbird 1333 of een AMD Athlon MP2000 erbij(eigenlijk een dual proc, systeem herkent hem als XP1600) met 512 MB Ram cd-schrijvertje/Geforce mx440 en een 80 of 160 gb schijf erbij

Mocht je geinteresseerd zijn kan ik denk ik best wel wat regelen met een bijbetaling.
pi_25065486
1700 AMD
512 DDR
geluid/lan/video onboard
zonder hdd helaas (die heb ik echt zelf nodig )
DVD-brander 4x4x16
zwarte aopen kast

gesloten portemonnee...en het ligt eraan waar jij woont of ik kom brengen , ik woon in ieder geval in Tilburg NB
  zondag 13 februari 2005 @ 00:30:13 #19
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_25066107
euhm als die aansluiting naar de klote is wordt het heel moeilijk qua reparatie, uit ervaring zeg ik reken maar op een 300 tot 500 euro aan reparatie kosten
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
pi_25066190
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
euhm als die aansluiting naar de klote is wordt het heel moeilijk qua reparatie, uit ervaring zeg ik reken maar op een 300 tot 500 euro aan reparatie kosten
Een achterlijke redenering als je niet weet wat er los zit. Maar dat neem inderdaad niet weg, dat als je iets LAAT repareren je er flink voor mag betalen. Daarom staat het ook netjes in de OP wat er kapot is en dat het aantrekkelijk is voor mensen die een laptop open durven te maken.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:57 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Ik heb nog een systeempje liggen met een Abit KT7A en een AMD Thunderbird 1333 of een AMD Athlon MP2000 erbij(eigenlijk een dual proc, systeem herkent hem als XP1600) met 512 MB Ram cd-schrijvertje/Geforce mx440 en een 80 of 160 gb schijf erbij

Mocht je geinteresseerd zijn kan ik denk ik best wel wat regelen met een bijbetaling.
Wat betaal je bij?
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 23:59 schreef Deverwey het volgende:
1700 AMD
512 DDR
geluid/lan/video onboard
zonder hdd helaas (die heb ik echt zelf nodig )
DVD-brander 4x4x16
zwarte aopen kast

gesloten portemonnee...en het ligt eraan waar jij woont of ik kom brengen , ik woon in ieder geval in Tilburg NB
Nope, dan kan ik net zo goed ingaan op het bod van 225 euro en koop er een met harde schijf.
  zondag 13 februari 2005 @ 00:42:15 #21
86822 Troy
Resident Asshole
pi_25066279
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:30 schreef HaagseHarrie het volgende:
alhoewel je stelling waarheid zou kunnen zijn door de gelaagde samenstelling van een mobo verwacht ik niet dat dat bij het psu connectortje zo zal zijn. op die plek kan je volgens mij als je een beetje handig bent prima een nieuw connectortje solderen.
U bent geirriteerd?
  zondag 13 februari 2005 @ 00:46:26 #22
30361 HaagseHarrie
Wat een wil is, ben ik weg...
pi_25066359
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:36 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Een achterlijke redenering als je niet weet wat er los zit. Maar dat neem inderdaad niet weg, dat als je iets LAAT repareren je er flink voor mag betalen. Daarom staat het ook netjes in de OP wat er kapot is en dat het aantrekkelijk is voor mensen die een laptop open durven te maken.
[..]

Wat betaal je bij?
[..]

Nope, dan kan ik net zo goed ingaan op het bod van 225 euro en koop er een met harde schijf.
Het is is niet al antwoord op je OP maar ik zeg je ten eerste werk ik in de ICT en ten tweede heb ik ook een laptop hier staan met hetzelfde probleem.
Ik zeg niet dat je laptop het niet waard is omdat met reparatie kosten is 400 euro voor een P4 ook niet duur maar ter info snappie
Los van mijn charmes, hoge intelligentie, mooie lichaam en mijn gevoel voor humor.....denk ik dat bescheidenheid mijn sterkste punt is....
pi_25066598
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:36 schreef Dirkh het volgende:

[..]

[..]

Wat betaal je bij?
[..]

Ligt eraan of je de 80 of de 160 GB schijf wilt....

laat ik eens denken.......ik geloof dat ik er nog 1 GB ram van kan maken ook en dan zeg ik.....met de 80 GBschijf......... 125 euro?.... en dan verzorg ik zelf het vervoer?..... mits het niet te gek ver buiten zuid-holland ligt.
pi_25066737
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:02 schreef Flopteron het volgende:

[..]

Ligt eraan of je de 80 of de 160 GB schijf wilt....

laat ik eens denken.......ik geloof dat ik er nog 1 GB ram van kan maken ook en dan zeg ik.....met de 80 GBschijf......... 125 euro?.... en dan verzorg ik zelf het vervoer?..... mits het niet te gek ver buiten zuid-holland ligt.
Ok, mooi bod. Ik woon wel in het noorden, maar kunnen elkaar ook in the middle ontmoeten.
Bod staat genoteerd en zie dit als het hoogste bod.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:12:38 #25
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_25066777
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:10 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ok, mooi bod. Ik woon wel in het noorden, maar kunnen elkaar ook in the middle ontmoeten.
Bod staat genoteerd en zie dit als het hoogste bod.
jij woont op de noord-pool he
daar bezorgd de kpn niet he
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')