Ik weet nog van niks...quote:Op zondag 13 februari 2005 01:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja maar ik ben een geintegreerde allochtoon, dus ik doe aan afdingen.
das niet afdingen, das onder de marktprijs bieden!quote:Op zondag 13 februari 2005 02:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je weet toch van die schapen en kamelen?
Verhuizing ging erg goed, onvoorstelbaar wat er allemaal in een kamer pasquote:Op zondag 13 februari 2005 03:15 schreef qu63 het volgende:
Hoe is de verhuizing gegaan RC en G-Art??
We zijn er denk ik niet gelukkiger door geworden. Geluk is imo een relatief begrip, waarbij je altijd je geluk afmeet aan de mogelijkheden en in hoever je zelf de mogelijkheden hebt kunnen benutten. Wanneer je meer mogelijkheden krijgt, kun je meer mogelijkheden benutten, maar er zijn ook veel meer mogelijkheden.. Relatief gezien is alles dus hetzelfde gebleven, en gaat het nog steeds om kansen krijgen, benutten, rust en pressie, veiligheid en ergens voor moeten vechten, de tegenstellingen. Door de tegenstellingen kun je geluk ervaren.quote:Op zondag 13 februari 2005 12:19 schreef livEliveD het volgende:
Om even terug te komen op een eerdere vraag uit dit topic:
Heeft de wetenschap eigenlijk iets bijgedragen? Zijn we gelukkiger geworden erdoor? Of gaat het Yin - Yang nog prima op en zijn we alles bij elkaar opgeteld nog steeds even gelukkig?
Ik denk niet dat dat een goed idee is, onderzoek is ook iets wat kan leiden tot geluk.quote:Is het niet eens een keer tijd om te stoppen en ff een pas op de plaats te doen? Dus ff onderzoek in de ijskast en kijken of we de huidige problemen kunnen oplossen? Het scheelt sowieso geld
Graag uw mening
Vergeleken met wat worden de risico's steeds groter? Ik bedoel, er stuitert ook af en toe een HELE grote steen op de aarde. Als je het over medische ontwikkelingen hebt dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat juist medicijnen de ontwikkelingen van nieuw ziekten kan stimuleren. Maar moeten we dan uit angst daarvoor zomaar mensen aan de gevolgen bekende en behandelbare ziektes laten sterven?quote:Op zondag 13 februari 2005 13:14 schreef livEliveD het volgende:
Maar is het niet zo dat de wetenschap de risico's steeds groter maakt. Dus per definitie blijft geluk hetzelfde alleen de gemiddelde gevaren zone wordt steeds massaler zeg maar?
Heb ergens niet echt de goede woorden om het uit te leggen
Ik denk dat we de gelukservaring kunnen intesiveren. En dat komt door onderzoek. En via communicatie kunnen we de methode doorgeven aan anderen. Dus we zijn gelukkiger geworden door de wetenschap..quote:Op zondag 13 februari 2005 12:19 schreef livEliveD het volgende:
Om even terug te komen op een eerdere vraag uit dit topic:
Heeft de wetenschap eigenlijk iets bijgedragen? Zijn we gelukkiger geworden erdoor? Of gaat het Yin - Yang nog prima op en zijn we alles bij elkaar opgeteld nog steeds even gelukkig?
Het glas is half vol of het glas is half leeg.quote:Op zondag 13 februari 2005 12:19 schreef livEliveD het volgende:
Aan de ene kant kunnen we nu Tsunami's beter voorspellen en aan de andere kant maken we bommen die in een klap hetzelfde dodental kunnen eisen. Ziektes bestaan nog steeds en worden steeds ingewikkelder om te bestrijden. Welvaart, mede dankzij de wetenschap, helpt de aarde naar de klote terwijl ander onderzoek het dan weer moet oplossen. Is het niet eens een keer tijd om te stoppen en ff een pas op de plaats te doen? Dus ff onderzoek in de ijskast en kijken of we de huidige problemen kunnen oplossen? Het scheelt sowieso geld
Graag uw mening
Ik vind dit nogal een claim...quote:Op zondag 13 februari 2005 13:50 schreef Yosomite het volgende:
In het pre-industriële tijdperk bestond geluk vrijwel niet.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 13 februari 2005 13:50 schreef Yosomite het volgende:
Ik ben optimist. Ik geloof in de toekomst, een betere toekomst. Ook op heel korte termijn.
Vandaag is het beter dan gisteren. En morgen is het beter dan vandaag.
Ik zie geluk als iets relatiefs. In het industriele tijdperk bestond geluk net zo goed, alleen werd hij bij heel andere gebeurtenissen ervaren dan nu.quote:
Ben ik met je eens. Maar dat onderstreept mijn punt: het is een volstrekt zinloze kwestie en een niet-bestaand probleem: geluk kan per persoon per plaats per tijd verschillen, en dat hangt uitsluitend af van je eigen hormoonhuishouding. En omdat dat zo is, denk ik dat geluk altijd een weglopend iets is: als je aan een bepaalde situatie gewend raakt, schenkt het je steeds minder geluk. Dat is nu zo, dat was vroeger zo, dat zal ook altijd zo zijn.quote:Op zondag 13 februari 2005 13:56 schreef Alicey het volgende:
Ik zie geluk als iets relatiefs. In het industriele tijdperk bestond geluk net zo goed, alleen werd hij bij heel andere gebeurtenissen ervaren dan nu.
Ik zou graag nog een antwoord op mijn mail willen hebbenquote:Op zondag 13 februari 2005 10:24 schreef Bupatih het volgende:
Bupatih is in the house. Of moskee. Wat jij wil.
Ja, ik wilquote:Op zondag 13 februari 2005 14:07 schreef imams het volgende:
[..]
Ik zou graag nog een antwoord op mijn mail willen hebben
De imam moet natuurlijk wel je volledige naam hebben, ik heb ook mijn volledige naam naar de imam gestuurd.quote:
Is het ook.quote:
quote:Op zondag 13 februari 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
De imam moet natuurlijk wel je volledige naam hebben, ik heb ook mijn volledige naam naar de imam gestuurd.
dat is de vrijdagsdienstquote:Op zondag 13 februari 2005 14:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
En ik maar denken dat imams dat altijd op vrijdag doen.
Waarom is er dan nog wetenschap? Er blijven toch altijd nieuwe problemen en uitdagingen bestaan. Zijn we op de maan geweest (nou en daar was veel te vinden) gaan we naar Mars?!? (Hierna jupiter?)quote:Op zondag 13 februari 2005 14:50 schreef Alicey het volgende:
Is dat wel zo livEliveD? Is het niet zo dat wanneer je 1 probleem oplost, dat het volgende probleem zich aandient? Dit zegt niet dat het vruchteloos is wat je doet, alleen dat er een heel lange weg te gaan is.
check uw e-mailquote:Op zondag 13 februari 2005 15:00 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Ik wil wel getuige zijn
Waarom zou je iedereen op 1 gebied storten? Je loopt elkaar alleen maar voor de voeten dan, nu wordt juist alles tegelijkertijd onderzocht.quote:Op zondag 13 februari 2005 15:09 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarom is er dan nog wetenschap? Er blijven toch altijd nieuwe problemen en uitdagingen bestaan. Zijn we op de maan geweest (nou en daar was veel te vinden) gaan we naar Mars?!? (Hierna jupiter?)
Ik zeg dat we eens rustig aan moeten doen en de huidige problemen met de nu bekende middelen moeten proberen op te lossen. Kan mij het roesten dat er een deeltjesversneller bestaat? Dat geld kun je toch veel beter in bv criminaliteitsbestrijding ofzo stoppen?
quote:Op zondag 13 februari 2005 15:00 schreef Twisted_TpaU het volgende:
Ik wil wel getuige zijn
Dat denk ik niet. Ten eerste was het leven in de middeleeuwen wel veel harder dan het leven nu, maar dat wil niet zeggen dat het leven uitsluitend ellende was (lees Boccaccio maar eens). Anders had 90% van alle middeleeuwers zichzelf wel van het leven beroofd (en deed ziekte de rest).quote:Op zondag 13 februari 2005 14:24 schreef Yosomite het volgende:
Ik denk dat de ellende van het bestaan van de ME de gelukmakende momenten overschaduwde.
Daar ben ik het hartgrondig mee eensquote:En met de ontdekking van deis het ultieme geluk vandaag bereikt.
Met Boccaccio's Decamerone (die je waarschijnlijk bedoelt), onderschrijf je mijn verhaal. Chaucer schreef eenzelfde serie met de Canterbury tales. Afgezien van de paar rijken die zich te buiten gingen en konden gaan was het kommer en kwel. En in de Decamerone begint het met de beschrijving van de pest, waarbij vrijwel iedereen binnen een week dood was na "maar" een week verschrikkelijke pijnen te hebben gehad.quote:Op zondag 13 februari 2005 15:48 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ten eerste was het leven in de middeleeuwen wel veel harder dan het leven nu, maar dat wil niet zeggen dat het leven uitsluitend ellende was (lees Boccaccio maar eens). Anders had 90% van alle middeleeuwers zichzelf wel van het leven beroofd (en deed ziekte de rest).
Daarbij, "geluk" is een waardeloos begrip, omdat het geen concrete betekenis heeft. Geluk is een complex van hormonen die door je lijf gieren en dat kan aangejaagd worden door om het even welke gebeurtenis, maar vooral gebeurtenissen die zich op 1 of andere manier onderscheiden van de dagelijkse gebeurtenissen. Het is dus context-afhankelijk, en dus heeft wetenschappelijke vooruitgang er geen hout mee te maken.
Wetenschap heeft de kwaliteit van leven verbeterd, niet de "hoeveelheid geluk".
[..]
Daar ben ik het hartgrondig mee eens
Ik vond ze wel grappigquote:Op zondag 13 februari 2005 16:23 schreef Yosomite het volgende:
Met Boccaccio's Decamerone (die je waarschijnlijk bedoelt), onderschrijf je mijn verhaal. Chaucer schreef eenzelfde serie met de Canterbury tales. Afgezien van de paar rijken die zich te buiten gingen en konden gaan was het kommer en kwel. En in de Decamerone begint het met de beschrijving van de pest, waarbij vrijwel iedereen binnen een week dood was na "maar" een week verschrikkelijke pijnen te hebben gehad.
En de paar rijken ontvluchten de pest en hielden elkaar bezig met het vertellen van ranzige verhaaltjes.
Dat vraag ik me sterk af. Het sterft in onze maatschappij van mensen die alles hebben en doen en toch wild ongelukkig zijn. Ik vind het een fabeltje dat vooruitgang gelukkig maakt. De enige manier waarop voortuitgang gelukkig maakt, is omdat de mensen die de voortgang ontwikkelen zich er gelukkig bij voelen om dat te doen.quote:En als er meerdere mogelijkheden zijn om de oorzaken van het geluksgevoel aan te jagen, neemt het aantal geluksmomenten toe.
Wat ik al zei, wetenschap kan de kwaliteit van leven verhogen, en eventueel de kans op geluk, wat iets anders is dan 'geluk'. Ik vind het alleen een grove overschatting van onze huidige tijd om te denken dat we alleen vandaag de dag gelukkig kunnen zijn.quote:Het is dus context-afhankelijk en dus heeft wetenschappelijke vooruitgang er alles mee te maken.
Sterker: alleen een wetenschappelijke vooruitgang kan er nog voor zorgen dat het in de toekomst beter gaat en dat we daarom gelukkiger kunnen zijn.
Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Eenkan je gelukkig maken.
en door de ontwikkeling van senseo (sorry Alicey) werd ik nog gelukkiger.
Ik heb iets gemist?quote:Op zondag 13 februari 2005 16:30 schreef imams het volgende:
Yosomite, interesse in getuige zijn?
[WFL-LFC#19] Kliekvorming, koffie en quotesquote:Op zondag 13 februari 2005 16:38 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist?
1. Wie
2 Wat
3. Waar
4. Wanneer
5. Waarom
De 5 weetjes van het management
Slaap lekker!quote:Op zondag 13 februari 2005 21:42 schreef ReCreative het volgende:
De wereld gaat slapen, maar RC slaapt eerder. Ik spreek jullie morgen
.
Tof!quote:Op zondag 13 februari 2005 22:01 schreef imams het volgende:
ReCreative en Geartsjuh!
Jullie zijn ook uitgenodigd op de bruiloft van Alicey en Bupatih.
morgenavond om 21.21 in #huwelijk
Kom anders nu even langs in #huwelijkquote:Op zondag 13 februari 2005 22:07 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Tof!
Ik heb het niet helemaal gevolgd allemaal maar het is altijd mooi om een dergelijke openbare uiting van liefde mee te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |