abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25056014
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:24 schreef Klonk het volgende:
netjes, en maar weer eens het bewijs dat een kleine groep het verneukt voor de rest.
Ga jij eerst eens een cursus conclusie-trekken volgen

Dit is net zo'n onzinnig als het beweren dat een groot aantal nieuwsberichten over criminele Marokkanen bewijst dat de meerderheid v/d Marokkanen crimineel is.
Krekker is de bom!
pi_25056062
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:40 schreef itsontoday het volgende:
NORMALE actie.
Mwoa, niet iedere omstander, autochtoon of allochtoon zal dit doen.
Krekker is de bom!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:04:46 #53
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25061289
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:40 schreef itsontoday het volgende:
NORMALE actie.
Nee dat is het niet want bijna niemand grijpt op zo'n moment ook daadwerkelijk in.
pi_25061341
Goed werk van die jongens in ieder geval!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:17:24 #55
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_25061494
Precies mijn idee, ik geloof eerder dat ze dement is dan dat ze op die leeftijd precies de afkomst vast kan stellen.
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 06:01 schreef oheng het volgende:
Hoe vaker ik dit bericht zie, hoe vager het wordt. Hoe kan een 94 jarige weten of iemand een marokkaan is of niet? Ik ken een aantal 90 jarigen, maar hun zintuigen (en geheugen) zijn nou niet om naar huis te schrijven. Hier klopt echt helemaal niks van.

En inderdaad, de politie wil ze bedanken? Alleen bedanken? Nomaal gesproken wil de politie in contact komen met getuigen, maar als het om straatrovers gaat, volstaat bedanken?

Hier klopt echt geen fuck van.
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_25070750
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:17 schreef Midioot het volgende:
Precies mijn idee, ik geloof eerder dat ze dement is dan dat ze op die leeftijd precies de afkomst vast kan stellen.
[..]
Idd! Hoe kan die vrouw nou weten dat het marrokanen zijn? Ik haal die "lui" nog niet eens uit elkaar, kan net zo goed een Iranier, Turk, Irakees, Syrier, Israeli of wat dan ook zijn toch!
Maargoed, feit blijft dat het een nette actie is...
pi_25073447
Hey Paterserf, daar heb ik op school gezeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_25079307
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 09:05 schreef milagro het volgende:

[..]

nee hoor, die slaan ze in elkaar en dan is half Fok over de zeik, want het is buiten proportioneel geweld, want het was maar een tasje..

de juiste reactie op dit soort nieuws is dus : Levensgevaarlijk, laat dat aan de politie over, bel gewoon dus 112.
Achter een dief aanrennen, daar escaleren de dingen alleen maar van, of de dief trekt een mes, of de achtervolgers slaan compleet door en......

en nu mijn reactie : goeie zaak, ik hoop dat de dief letterlijk flink op zijn bek gegaan is, geslagen mag ook
Dat 'buitenproportioneel geweld' is onzin. Ik heb een paar familieleden die wel eens dieven, carjackers en geweldplegers overmeesterd en aan de politie overgeleverd hebben en die hebben nooit problemen gehad met de hoeveelheid geweld die ze uitoefenden. Da's blijkbaar een fabeltje dat alleen rondgaat in kringen waar men geen poot uitsteekt als er iets gebeurt.

Proportioneel geweld is het geweld dat je nodig hebt om de dader te overmeesteren en in bedwang te houden. Hoeveel dat is hangt onder andere van je fysieke mogelijkheden en die van de dader af. Dat is niet zo ingewikkeld. Of het OM je 'geweld' gaat onderzoeken hangt af van of de dader aangifte doet, en of er bij eventuele omstanders wellicht een draadje los zit waardoor ze wilde verhalen gaan vertellen aan de politie.

Het is nogal willekeurig welke verhalen in de media belanden. Er worden dagelijks ongetwijfeld wel een paar misdrijven verijdeld door omstanders. Door autochtonen en allochtonen.

De lakonieke houding waarmee mensen met sommige soorten misdrijven die ze zien (winkeldiefstal, autodiefstal) omgaan komt volgens mij ook door diefstalverzekeringen en het ontbreken van een duidelijk slachtoffer. Verder is het in andere gevallen lastig om te reageren op iets dat je niet zelf volledig hebt zien gebeuren, en dat is vaak het geval. In geweldplegingszaken moet je bijvoorbeeld eerst zeker weten wie de dader van wat is: je wil niet degene aanvallen die de dader van een voorafgaand misdrijf aanhoudt, bijvoorbeeld.

De omstanders komen het snelst in actie als er direct duidelijk is wat er gebeurt, vandaar dat het belangrijk is als slachtoffer te communiceren. Goedgekleed, vrouw, bejaard, autochtoon zijn etc. zijn natuurlijk ook pluspunten voor 'herkenbaarheid'. Stel dat je als jonge Marokkaan overvallen wordt door een bejaarde vrouw...
Write a wise saying and your name will live forever
  woensdag 16 februari 2005 @ 19:25:11 #59
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25115592
Goed werk.

Alleen zou ik wel verwachten dat ze de dief te pakken zouden nemen.

Maar Oosterhout is niet zo'n grote stad. Dus misschien lukt het nog wel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_25122735
quote:
Op zondag 13 februari 2005 12:32 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Idd! Hoe kan die vrouw nou weten dat het marrokanen zijn? Ik haal die "lui" nog niet eens uit elkaar, kan net zo goed een Iranier, Turk, Irakees, Syrier, Israeli of wat dan ook zijn toch!
Maargoed, feit blijft dat het een nette actie is...
Er zijn ook nog 100 jarigen die actief deelnemen aan het verkeer middels het gemotoriseerde verkeer, dus dat zegt helemaal niets.
Maar ze zal het vast wel gevraagd hebben, anders weet je het nooit zeker.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')