FF overgenomen van Karboforum:
Vandaag was de dag van de waarheid voor mij (en voor Jeffry eigenlijk ook!)
Het vervangen van de distributieriem, de airco riem, de oliepompriem en multiriem en de thermostaat is klaar.
Alle riempjes gemonteerd, en na enig frotten heb ik ook in mijn eentje de radiator teruggekregen op zijn plaats.
Ik werd al lichterlijk zenuwachtig...
Daarna was het even de slangen aansluiten (ff goed kijken, maar niet moeilijk of veel werk) en de nieuwe accu erin.
Ik werd nog zenuwachtiger. alles zat weer op zijn plaats.
eerst nog maar eens alles nagekeken.
alles zit goed. check.
nog eens eronder kijken.
alles zit vast. check.
Nou... dan maar eens starten.
Marco best heeel zenuwachtig. Binnen enkele tellen de wetenschap of alles goed gegaan is, of dat het hele blok aan gort is.
de sleutel in het contact. De radio springt aan, en het controlelampje geeft aan dat er geen errors zijn.
pfft. dat hebben we gehad.
nu nog starten.
Met kloppend hart de sleutel omgedraaid. Met een zucht komt de trouwe 3 liter tot leven!
maar...
slaat direct weer af.
KUT KUT KUT!
![]()
Nog eens. Weer afslaan.
![]()
Toen eens gestart met wat gas erbij. En toen was het raak!
Met een flinke grom komt de 7MGTE tot leven en
![]()
blijft
![]()
in
![]()
leven
![]()
Eerst maar een 15 minuten laten draaien, toen weer afgezet. de computer heeft genoeg kunnen leren in die tijd.
Auto omlaaggekrikt, en weer starten. direct lopen. mên wat een mooi geluidje.
Stiekem maar even mee naar buiten gereden. Ik kon de verleiding niet weerstaan en ben erin naar huis gereden om even wat te eten, en aldaar de motorfan met wat tie-wraps extra vast te zetten. (De vorige eigenaar had wat afgebroken waardoor die iets gaat 'hangen')
Daarna lekker teruggetoert op mijn gemakkie en de auto stilgezet.
Al met al niet slecht voor een dagje sleutelen.
* Tjabbo is blij