abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3563354
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, maar had (!) altijd ontzettend veel last van migraine, meestal 2 aanvallen in de week waar ik dan twee dagen, per aanval,goed ziek van was, mijn neuroloog heeft mij depakine 500 chrono voorgeschreven en dat is meer voor de verschijnselen van de migraine (vlekken voor de ogen, tintels in handen, benen en gezicht. Die verschijnselen ben ik nu ook helemaal kwijt en ook de migraine aanvallen heb ik nog maar af en toe en dan mag ik Zomig nemen, wat de ene keer wel en de andere keer niet helpt, misschien dat iemand van jullie er ook wat aan heeft...

pi_3563549
Ik heb het nog maar 2 keer gehad in mijn leven. Een van de 2 "aanvallen" was tijdens de les maatschappijleer (yep, het is gelukkig al weer een tijdje geleden).

Daarna heb ik het nooit meer gehad

Ali G: "Me got a A+ poonani, but failed me exams!" [br] [url=http://www.giesing.nl] giesing.nl online at last [/url]
  donderdag 21 maart 2002 @ 16:45:48 #53
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_3567947
http://www.mailinglist.nu/migraine/index.php

dit is een aktieve mailinglist. er is zeer veel kennis aanwezig bij de deelnemers. als je veel last van migraine hebt kan ik je aanraden hier eens een kijkje te nemen.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_3568339
Meldt zich ook.

Ik heb ook al langer last van migraine. Heel lang geleden had ik redelijk vaak migraine. Eerste verschijnselen:
- vlekken voor ogen
- tintelingen/dood gevoel in hand of wang of tong of neus
- "wartaal" uitslaan, oftewel de juiste worden niet kunnen vinden.

vaak gaan dit soort dingen in combinatie met hyperventilatie.

Had er zeker 2,5 jaar geen last van tot een paar weken geleden er weer een aanval kwam. Was naar de stad geweest, had in het zonnetje gekeken, dacht dat het daaraan lag maar ik zag op een gegeven moment niets meer, althans, ik zag een soort spiraal in mijn ogen. Op een gegeven moment was het helemaal over. Heb thuis een aspirientje genomen en ben ff op me bed gaan liggen. En toen begon de tinteling in mijn rechter arm. Toen wist ik weer hoelaat het was. Die aanval heeft gelukkig maar 1,5 dag geduurd.

Twee weken later weer het zelfde, weer vlek voor ogen. Thuis op bed gaan liggen en toen begon de ellende. Dit keer veel en veel heftiger dan de eerste keer. Heb 3 dagen alleen maar lopen overgeven. Hoofd bonkte bij elke beweging. Licht kan ik niet verdragen. Deze aanval duurde 4 dagen.

Meestal is migraine het gevolg van spanningen en daarna ontspanning. Een hele week hard werken, druk druk druk en dan ga je je ontspannen in het weekend en dan gaat het meestel (althans bij mij) fout.

Heb zetpillen gehad, hebben redelijk geholpen maar als ik er meer last van krijg ga ik Imigran halen bij de huisarts.

"Fijn" om te lezen dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten en de zelfde bijverschijnselen.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:09:47 #55
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3587954
Zie de volgende site van de migraine vereniging
www.hoofdpijnpatienten.nl 0-}
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  zaterdag 23 maart 2002 @ 17:40:06 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3589740
Ik heb 5 jaar onderzoek gedaan naar de werking van antimigraine middelen wat geresulteerd heeft in een mooi proefschrift (http://home.planet.nl/~broe1993) plus de slides van mijn promotie presentatie. Er zijn heel veel fabels over migraine. Iedereen heeft wel eens een migraine aanval in zijn leven. 10 % van de mannen en 30% van de vrouwen heeft daadwerkelijk de diagnose migraine. Globaal 2 soorten migraine. Met en zonder Aura (de visuele verschijnselen voor de daadwerkelijke hoofdpijn fase).

een goede link is http://www.i-h-s.org The international Headache Society

of je geeft ff een mailtje

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 januari 2003 @ 19:38:04 #57
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8033098
volgens de dokter heb ik ook last van migraine...

ik had vroeger echt paar dagen per week last van hoofdpijn.
vaak gewone hoofdpijn op m'n voorhoofd, maar sinds paar jaar heb ik vaak hoofdpijn op m'n achterhoofd... beetje op ooghoogte en dan voel ik letterlijk m'n hartslag in m'n hoofd en dat doet enorm veel pijn.
Ook komt het weleens voor dat ik vlekken voor m'n ogen krijg, dan helemaal koud word en op gegeven moment zie ik nauwelijks iets en word ik helemaal gek van die flikkerende vlekken voor m'n ogen...
en dan moet ik op bed gaan liggen anders word ik heel erg duizelig..

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8038734
Wow, naar die eerste tekening kan ik echt niet kijken, ik word direct kotsmisselijk.
Ook een patientje hier, alhoewel het sinds mijn 18e nog maar weinig voorkomt *afkloppen*. Daarvoor was het elke twee maanden raak, aanvallen compleet met alle uitvalsverschijnselen. Ik was er ook vreselijk bang voor. Ik weet nog een keer rond mijn 13e dat ik doodziek was, 41 graden koorts, mijn familie was doodsbang dat ik hersenvliesontsteking had omdat dat toen heerste, en ik kon alleen maar in paniek roepen "als het maar geen migraine is vind ik alles best!" Ik word nog steeds wat ongemakkelijk als ik te lang ergens in het licht heb gekeken, en dus van die vlekken zie. Of iemand op t.v. met een gestreept overhemd, dat het zo gek gaat bewegen.

Tegenwoordig heb ik wel dat ik soms wat slechter zie, koude handen krijg en slecht uit mijn woorden kom, en dan daarna een paar dagen fikse hoofdpijn heb. Dan helpt ook geen pijnstiller meer. Vroeger was het enige dat hielp om te slapen, dus ik kreeg meestal een slaappil, dan sliep ik voor het grootste deel door de aanval heen. Het probleem is dat je stofwisseling bijna volledig stil komt te liggen tijdens een migraine-aanval, daarom werken pijnstillers oa zo slecht. Het kan dus helpen om er iets van domperidon bij te slikken (zonder recept verkrijgbaar bij apotheek), dat versnelt de opname. Truukje dat ik pas kortgeleden heb geleerd, maar dankbaar toepas.

Ik heb weleens gelezen dat migraine inderdaad een vernauwing is van de bloedvaatjes in je cortex (hersenschil), die langzaam van voren naar achteren over je hoofd trekt. Vandaar de volgorde in de verschillende uitvalsverschijnselen, omdat de vernauwing steeds in een ander gebied komt. Over die serotonine heb ik ook wel gehoord, maar volgens mij is de vraag nog of dat de oorzaak is, of dat een verhoogd serotonine-gehalte het eerste verschijnsel is dat optreedt bij migraine. Ik slik zelf medicijnen omdat mijn serotonine-gehalte te laag is, en de migraine is niet erger geworden sinds het gehalte goed op peil is, dus ik vraag me af hoe het nou precies zit. Re, weet jij daar iets meer over?
Overigens wel een goed boek van Oliver Sacks, vooral de ontdekking dat de meeste bekende visioenen uit de middeleeuwen waarschijnlijk gewoon zijn te herleiden tot migraine-aura's vond ik wel mooi. In een andere tijd zouden we dus profeten zijn .

mooi he, alles
pi_8933889
Ik had er in mijn vroege pubertijd veel last van, inclusief aura en afasie en koude ledematen etc. etc. Ook mijn moeder is een patient; zij heeft het nog steeds regelmatig

Ook ik hebt het nog wel eens, 1x in de 2 jaar ofzo. Vaak in een periode van stress of na blootstelling aan teveel zonlicht zonder zonnebril of teveel hitte zonder goed af te kunnen koelen.

Ik voel het nu nog wel eens opkomen, en wat ik dan doe is dat ik het volkomen negeer, en dan trekken de verschijnselen meestal vanzelf weg. Ook het slikken van enkele pijnstillers helpt wel.

Ik heb ook 1x het volgende geprobeerd: ik zag de flitsen, voelde de hoofdpijn opkomen en toen heb ik gauw een stuk hasj gegeten om te kijken of dat zou helpen. De hoofdpijn werd niet meer erger na een tijdje en misselijkheid had ik geen last van. Na enkele uren trok de hoofdpijn weg en was ik moe en stoned

Weet iemand een goede site waar migraine en hasj als medicijn met elkaar in verband gebracht worden? Misschien dat mijn moeder er ook wat aan heeft?

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_8934036
Toeval bestaat niet, kan net weer achter de PC na een aanval van een paar uur.
Heb de monitor erg donker gezet, en kan er eventjes achter.
Ik haat de migraine, en zoals nu ben ik blij dat het bijna weer achter de rug is, en dat ik er weer voor een paar weken/maanden vanaf ben. (Dat is het enige voordeel)
Ik ben op mijn werk vanochtend vroeg naar huis gebracht, ze hebben mij daar voor het eerst met een aanval gezien, inderdaad compleet met aura's, afasie en schrokken zich rot.
Ook mijn rechterkant voelde weer eens aan alsof ik een hersenbloeding heb gehad.

Ik ben vanaf mijn 16e dus migraine-patiënt noem ik het maar, want het is gewoon een neurologische afwijking.
En de ene keer denk ik dat het komt door iets wat ik gegeten heb, of door spanning en als ik me erg inspan met sporten (wat niet meer kan dus) kan ik er al helemaal op wachten...maar een echte duidelijke trigger is er niet te vinden helaas

pi_8962776
Ik weet niet of ik echt Migraine heb.
Een aantal maal per jaar heb ik hele erge hoofdpijn, waarvan ik idd moet spugen/niet tegen licht kan/slecht zie enz enz..
Maar meestal is het de volgende dag over, het duurt nooit langer als 2 dagen.
Mijn moeder heeft er veel meer last van.
Ik las dat het bij iemand begon in de pubertijd en steeds erger werd, zelf ben ik 19 jaar, hoop niet dat ik er vaker en meer last van ga krijgen..
Medicijnen gebruik ik niet, asprienes ofzo helpen niet dus die gebruik ik dan ook niet.
Misschien dat als ik eens (voor iets anders) naar de huisarts ga dat ik er dan eens over begin.

Grtx Ferret

pi_8966464
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 20:56 schreef Ferret1983 het volgende:
Ik weet niet of ik echt Migraine heb.
Een aantal maal per jaar heb ik hele erge hoofdpijn, waarvan ik idd moet spugen/niet tegen licht kan/slecht zie enz enz..
Maar meestal is het de volgende dag over, het duurt nooit langer als 2 dagen.
Mijn moeder heeft er veel meer last van.
Ik las dat het bij iemand begon in de pubertijd en steeds erger werd, zelf ben ik 19 jaar, hoop niet dat ik er vaker en meer last van ga krijgen..
Medicijnen gebruik ik niet, asprienes ofzo helpen niet dus die gebruik ik dan ook niet.
Misschien dat als ik eens (voor iets anders) naar de huisarts ga dat ik er dan eens over begin.

Grtx Ferret

Klinkt idd als migraine. Bij mij duurt het meestal 1 dag en als ik pech heb 2. Het is meestal wel zo dat ik de dag erna nog een 'zwaar hoofd' heb. Heb het nu een tijdje niet gehad (ff afkloppen).
  dinsdag 11 maart 2003 @ 20:58:09 #63
47858 Collector
ZTree forever
pi_9046979
Voor symtomen zie alle voorgaande reacties.
Van de neuroloog heb ik preventief Propranolol 160 gekregen. En ik moet zeggen het helpt redelijk. Mocht er een aanval doorzetten, dan slik ik dagelijks Ibuprofen 600 van de huisarts en houd me rustig in een donkere en stille kamer in bed. Dag of drie, vier later is het over en heb ik alleen nog spierpijn. Erfelijk van moeders kant.
Alles is meerdere malen onderzocht, inclusief scan en radioactieve spuiten. Niets opmerkelijks gevonden. Mee leren leven. Ja, ja..
werken met netwerken is net werken
pi_9050437
*meldt*

Kloppende hoofdpijn, vlekken voor mn ogen....
En wat nog allemaal niet..

pi_9050521
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 20:58 schreef Collector het volgende:
Voor symtomen zie alle voorgaande reacties.
Van de neuroloog heb ik preventief Propranolol 160 gekregen. En ik moet zeggen het helpt redelijk. Mocht er een aanval doorzetten, dan slik ik dagelijks Ibuprofen 600 van de huisarts en houd me rustig in een donkere en stille kamer in bed. Dag of drie, vier later is het over en heb ik alleen nog spierpijn. Erfelijk van moeders kant.
Alles is meerdere malen onderzocht, inclusief scan en radioactieve spuiten. Niets opmerkelijks gevonden. Mee leren leven. Ja, ja..
Je schrijft dat je preventief Propranolol 160 krijgt.
Slik je dat dan elke dag?
En wat duurt het lang bij jou....de restanten zijn bij mij na 48 uur grotendeels verdwenen.
  woensdag 12 maart 2003 @ 16:38:18 #66
27535 Pulsemaster
Politiek en sociaal incorrect!
pi_9066967
Maar wat ik graag zou willen weten:
Hoe kunnen de mensen om je heen met je aanvallen omgaan?
Wat moeten ze wel en vooral absoluut NIET doen?
Uit welke klei hebben ze jou getrokken? :?
pi_9068658
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er wel eens last van migraine? Dus niet gewoon hoofdpijn maar echt dood- en doodziek zijn? Welke bijverschijnselen heb je?

Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.

Migraine zit bij mijn moederskant in de familie, mijn moeder is er echt dagen ziek van, inclusief een maag die compleet van streek is, niet tegen licht kunnen enzovoort.

Ik denk dat migraine erfelijk is - is dat echt zo?

Wat doen jullie tegen een migraine-aanval, hoe lang ben je ziek en wat zijn de verschijnselen?

Ik heb echt precies hetzelfde als wat jij omschrijft, behalve dat m'n hand gaat tintelen..
Meestal als ik die vlekken voor me ogen krijg neem ik snel ibuprofen in en ga naar m'n kamer, maak alles donker, en probeer te slapen..
Meestal is het dan dezelfde dag alweer voorbij.
pi_9082891
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 16:38 schreef Pulsemaster het volgende:
Hoe kunnen de mensen om je heen met je aanvallen omgaan?
Wat moeten ze wel en vooral absoluut NIET doen?
WEL doen: koel washandje op voorhoofd, alle licht- en geluidsbronnen uitschakelen

NIET doen: eten koken, geluid of licht maken, steeds vragen hoe het gaat

Iemand nog meer?

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 13 maart 2003 @ 13:48:55 #69
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_9088885
Weggaan. Totale stilte is het prettigst voor een zieke migraine-patient
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_9135058
Ik heb dus ook last van migraine en mijn vraag aan mijn medepatientjes is hoe jullie omgeving er mee omgaat....Mijn vriendje heeft mij nl. regelmatig meegemaakt als ik een aanval kreeg (binnen een uur niks meer doen, niet praten, niet bewegen enz. en alleen maar liggen...en heel koud) en hij weet nog steeds niet wat hij ermee aan moet. Het enigste wat ik op dat moment zou willen is dat hij ff bij me kwam liggen en me zachtjes ging aaien ofzo, maar hij wordt (uit onmacht?) alleen maar mokkig en bozig en geeft me het idee dat ik een aanstelster ben ( wat ik dan ook van mezelf vind..). Ook heeft hij nog steeds niet door dat migraine iets anders is als gewoon hoofdpijn hebben na een nachtje doorhalen ("je moet gewoon ff wat eten en wat gaan bewegen, doe ik ook als ik hoofdpijn heb")
Zo hadden we afgelopen donderdag een gezellig dagje gehad en ik zou bij hem ( studentenhuis) gaan eten. Hartstikke leuk, totdat ik opeens een migraineaanval voelde komen opzetten en ik binnen een half uur uitgeschakeld was. Hij zat me eerst een beetje voor de gein voor lui varken uit te maken, maar toen hij doorhad dat ik echt niks meer kon presteren werd ie bozig. En toen ik verkondigde dat ikhet niet kon opbrengen om te eten, was de maat helemaal vol en liep hij kwaad weg, zeggende dat ik dat echt niet kon maken en dat ik het maar moest bekijken. Ik was hier echt door gekwetst want ik voelde me al zo'n stomme muts die weer niks kan en dingen verziekt voor anderen door d'r migraine, maar van hem had ik juist wel een beetje begrip verwacht.
Ik snap heel goed dat het voor m'n vriendje ook niet leuk is. Hij heeft daarna wel z'n excuses aangeboden en hij was ook van zichzelf geschrokken. Ook vertelde hij dat hij mij gewoon niet wil zien als ik migraine heb en hij echt niet weet wat hij op dat moment met mij aan moet.
Om dus een lang verhaal kort te maken...Hoe gaat jullie naaste omgeving ermee om en hoe kun je meer begrip kweken????

...verder is mijn vriendje echt heel lief voor me hoor, dus geen kwaad woord over hem.......

zondag 6 april 2003 @ 18:11:25 #71
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_9620135
Ik heb de laatste tijd ook vaak ineens gigantische hoofdpijn, en inderdaad de sterretjes, lichtflitsen, en aan de bovenkant van mn zichtveld "mist/wolken" Kan dan inderdaad heel slecht uit mn woorden komen, wordt prikkelbaar en moet dan wel gaan liggen .

Ik heb ook een drain, (afvoer van mijn hersenvocht werkt niet, al vanaf mijn geboorte), waardoor volgens de neuroloog Immigran geen optie is.

Er zijn wel andere medicijnen .... Heeft iemand misschien ideetjes/tips/ervaringen (vooral met pillen anders dan immigran?

* knokkels gaat even liggen

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_9621793
Ook "slachtoffer" zijn....

Vanaf mijn pubertijd word ik regelmatig overvallen door een migraine-aanval. Vrij heftige aanvallen, waarbij ik echt niets meer om mij heen kon verdragen. In die tijd heel veel paracetamol en dergelijke geslikt, todat ik van de huisarts Zomig kreeg voorgeschreven. Als je een aanval voelt opkomen, neem je het in en als het goed is verdwijnen de eerste klachten binnen een korte tijd.
Misschien een "tip" voor anderen...

"Ik hou van de natuur, alleen jammer dat tie zo opdringerig is..."
pi_9622441
Ja ook ik behoor tot de "club".
Hoe lang ik al migraine heb weet ik niet maar waarschijnlijk al vanaf mijn geboorte.
Nu heb ik de aanvallen redelijk onder controle, voor de hormoon gerelateerde aanvallen plak in de stopweek van de pil, hormoonpleisters. Hierdoor wordt het hormoonpeil lekker hoog gehouden. Hierdoor heb ik 12 aanvallen per jaar minder.
Komt er een "gewone" aanval dan neem ik Maxalt.

Mijn omgeving moet tijdens zo'n aanval gewoon niets doen, niet overdreven bezorgt en vooral niet tegen me praten. Ik dan namelijk nog maar twee dingen kotsen en mijn bed in. (in die volgorde)

Mensen die er moeite mee hebben (de mensen die ook wel eens hoofdpijn hebben) moeten opzouten........

pi_9622483
Ik ook, denk ik.
Ik krijg het altijd na zeer intensief sporten. Wat meestal op zaterdagmiddag is. ( .) Eerst zwarte vlekken voor m'n ogen. Daarna opkomende koppijn. En dan bijna nergens meer tegen kunnen qua licht en geluid. Ook ben ik dan kotsmisselijk. .
pi_9623103
quote:
Op zondag 6 april 2003 20:22 schreef SuperUli het volgende:
Ik ook, denk ik.
Ik krijg het altijd na zeer intensief sporten. Wat meestal op zaterdagmiddag is. ( .) Eerst zwarte vlekken voor m'n ogen. Daarna opkomende koppijn. En dan bijna nergens meer tegen kunnen qua licht en geluid. Ook ben ik dan kotsmisselijk. .
Drink je wel genoeg tijdens en na het sporten. Dit kan de oorzaak zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')