abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 januari 2000 @ 02:12:00 #1
2391 Jimmy
Door het bot
pi_142648
Hoi allemaal,
ik ben een rasechte newbie hier en ik vroeg me af of hier wat punk en hardcore liefhebbers rondhangen.

MazZel,Jimmy

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 5 januari 2000 @ 09:56:00 #2
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_142649
Hmmmmm ja...

Punkrock niet meer zo erg...

sXe old school - new school vind ik wel te pruimen

Asp

I make love in theory and touch myself in practice
  FOK!fossiel woensdag 5 januari 2000 @ 13:47:00 #3
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_142650
Ik weet niet of Green Day eronder valt, maar ik vind ze echt wreed gewoon

Hardcore nie echt..

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  woensdag 5 januari 2000 @ 13:52:00 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142651
Ik heb thuis nog wel wat uit de tijd dat hardcore ook populair was bij de metalfans: Agnostic Front, Corrosion of Confirmity, Dirty Rotten Imbeciles, dat soort werk. Heb het al een tijd niet meer geluisterd.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 5 januari 2000 @ 14:20:00 #5
2394 wanderer
groen is niet paars
pi_142652
Wat dacht je van FEAR FACTORY??!

is metal, maar ook veel techno zodat het wat op hardcore lijkt

Wanderer

Read The News Today, Oh Boy...
pi_142653
YES!!Een kolfje naar de hand van de LMK!

Een paar van LMK's favo bands:

Will Haven
Strife
Snapcase
H2O
Arkangel (METAL! op dit moment in mijn comp!)
Deftones
Snot
Ignite
NoFX
Helmet
Far (lekker emo!)
Indescicion
...

Nederlandse bands:
Disdain
Shuvit
Beyond93
NRA
Mr. Potatohead
Sellfish
...

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_142654
Vroeger was alles mooier:

Dirty Rotten Imbeciles
StormTroopers of Death
Dead Kennedys
Toy Dolls

  woensdag 5 januari 2000 @ 18:11:00 #8
2391 Jimmy
Door het bot
pi_142655
quote:
op 01-05-2000 om 02:27 PM schreef Love Mae King het volgende:

Nederlandse bands:
Disdain
Shuvit
Beyond93
NRA
Mr. Potatohead
Sellfish
...



He, je kent Mr. Potatohead?
Dat zijn toevallig goeie vrienden van me. Hun drummer heeft ooit nog als bassist ingevallen in mijn eigen punkbandje.
De rest van je lijstje kon ik me ook wel in vinden.
Jimmy
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_142656
Hun drummer heeft ooit nog als bassist ingevallen in mijn eigen punkbandje.
De rest van je lijstje kon ik me ook wel in vinden.
Jimmy[/quote]
Ja, de LMK jullie net niet zien zien spelen in de Winston, hij kwam te laat. Jij (of een van je maten) probeerde de LMK nog wel een CD aan te smeren, maar dat is jullie niet gelukt.

hehe, Stunion P rocks, is het niet??

Oh, en ja..die wouter is een bezig baasje...nu drumt 'ie bij de Travolta's!
(wat de LMK maar een kl*te band vind)

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  woensdag 5 januari 2000 @ 20:27:00 #10
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_142657
quote:
op 01-05-2000 om 02:48 PM schreef Maverick het volgende: (...)Toy Dolls
Inderdaad. De Toy Dolls(z) regeren. Heb jij toevallig "Singles 83/84" op mp3?
Haalt gelijk bij rechter.
pi_142658
Ik hou persoonlijk meer van Black en Doom metal maar ik kan goeie punk of hardcore muziek zeker waarderen. Beste wat ik daarvan ooit live gezien heb was een optreden van Compulsion in de Oosterpoort in Groningen, ik meen dat dat in 94 was.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 5 januari 2000 @ 22:55:00 #12
2391 Jimmy
Door het bot
pi_142659
Ja, de LMK jullie net niet zien zien spelen in de Winston, hij kwam te laat. Jij (of een van je maten) probeerde de LMK nog wel een CD aan te smeren, maar dat is jullie niet gelukt.

hehe, Stunion P rocks, is het niet??

Oh, en ja..die wouter is een bezig baasje...nu drumt 'ie bij de Travolta's!
(wat de LMK maar een kl*te band vind)

[/quote]

Hmm, onze CD is anders best ok. En inderdaad Stunion P. Rocks!
Degene die je die cd probeerde aan te smeren is waarschijnlijk onze bassist, dezelfde die noordholland aan het onder kalken is met onze slagzin.
Mr Patatohead is inderdaad veel beter dan de travolta's.

Trouwens.... iemand een cd'tje kopen?

Jimmy

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_142660
quote:
[b]op 01-05-2000 om 08:27 PM schreef GHaven het volgende: Inderdaad. De Toy Dolls(z) regeren. Heb jij toevallig "Singles 83/84" op mp3?

Nope! Heb alleen "Ten Years of Toys"

Best leuk

  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 januari 2000 @ 11:29:00 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_142661
Kwil graag ook Anthrax en Suicidal Tendencies toevoegen (beiden met name van voor 1992). En ook die Punkcover CD van Slayer (ben zelf dus iets meer metal gericht). DRI en SOD ook prima!

Een van mijn favoriete Nederlandstalige punknummers "Zeeuws Meisje" van de Tröckener Kecks (ergens rond 1981, van hun LP 'slieBbaum' toen TK nog punk waren)

O ja ook leuk (beiden uit Australië als ik het goed heb): Cosmic Psychoos en The Hard-ons!

En niet te vergeten de Amsterdamse OER-PUNK band "Breznev" (bestaan ze nog?).

Moet m'n oude tapes weer eens doorpluizen om meer 'gouwe ouwes' te vinden. Meer semi-old-school punk/hardcore dus.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 6 januari 2000 @ 13:09:00 #15
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_142662
quote:
op 01-06-2000 om 11:14 AM schreef Maverick het volgende:
Nope! Heb alleen "Ten Years of Toys"

Best leuk


Die is wel goed ja, maar het is jammer dat dat geen gewone verzamelaar is maar dat alle nummers opnieuw zijn ingespeeld en da's niet allemaal even mooi geworden.

Sommige nummers erop halen het bij lange na niet bij het origineel.

Maakt ook niet zo veel uit. Er is niet één Toy Dolls CD waarop ze net zo goed klinken als bij hun live optredens.

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 6 januari 2000 @ 13:12:00 #16
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_142663
quote:
op 01-06-2000 om 01:09 PM schreef GHaven het volgende: (...)Er is niet één Toy Dolls CD waarop ze net zo goed klinken als bij hun live optredens.
Dat is niet helemaal waar GHaven. Op "Live in Japan" komen ze aardig in de buurt.

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 6 januari 2000 @ 13:15:00 #17
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_142664
quote:
op 01-06-2000 om 01:12 PM schreef GHaven het volgende: (...)Op "Live in Japan" komen ze aardig in de buurt.
Okay, dat ben ik met me eens.

* Sorry.

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 6 januari 2000 @ 14:06:00 #18
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_142665
Doc > Brezhnev bestaat nog naar mijn weten. Ooit nog eens mee opgetreden in Spijkenisse met mijn eigen bandje

Love Mae King > In een andere thread had ik het volgende ook al gezegd. Strife is toch uit elkaar? Ze zijn eerst uit elkaar gegaan, daarna weer bij mekaar gekomen en daarna weer uit mekaar gegaan. Snapcase was ook uit elkaar, maar is sinds kort weer bij elkaar.

Naja, hier komen wat van mijn favoriete bandjes:

Atari (We'll be fighting 7") (US)
Shai Hulud (1 van de meest originele bands sinds tijden) (US)
Standstill (Prachtig!) (ES)
One King Down (Bloodlust Revenge - de stem van de zanger is gewoon ZEER cool) (US)
Good Clean Fun (Zeer grappig!) (US)
Trial (Foundation is gewoon cool!) (US)
Oil (Is gewoon DE beste Nederlandse band) (NL)
7 seconds (Posicore RoX!) (US)
By A Thread (Emocore sux! ) (CA)

En voor de rest uit Nederland:
Mainstrike (Toch 1 van de belangrijkste NL bands)
Product X (Worden steeds beter!)
One Day Closer (Hmmmmmmm... )
Reaching Forward (Klinken misschien iets te veel als Mainstrike maar het zij hen vergeven )

Naja, je hebt zoveel bands die cool zijn. Refused uit Zweden maken originele muziek. Hands Tied/Mouthpiece zijn ook zeer cool.

Ach...

[Dit bericht is gewijzigd door Asphyxion (Datum 06 Januari 2000).]

I make love in theory and touch myself in practice
pi_142666
quote:
op 01-06-2000 om 02:06 PM schreef Asphyxion het volgende:


Love Mae King > In een andere thread had ik het volgende ook al gezegd. Strife is toch uit elkaar? Ze zijn eerst uit elkaar gegaan, daarna weer bij mekaar gekomen en daarna weer uit mekaar gegaan. Snapcase was ook uit elkaar, maar is sinds kort weer bij elkaar.



Ja, Strife is uit elkaar. De LMK heeft ze nog een keer gezien in de Melkweg met SOIA en Ryker's. Lang geleden.

En Snapcase is nooit uit elkaar geweest. Trouwens vorig jaar nog gezien in de Willem II. Errug goed, maar een tikkeltje arrogant.

Oh...en emocore RULED!!!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  donderdag 6 januari 2000 @ 15:01:00 #20
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_142667
Strife heb ik ook gezien toen - met SOIA en Ryker's (Kut band) - in de Willem II op vrijdag de 13e.

En Snapcase is volgens mij wel uit elkaar geweest - weet het nu niet zeker meer. Is overigens ook niet belangrijk, aangezien ik ze toch niet zo goed vind . Lookingglasself was leuk, Steps ook, maar Progression Through Unlearning vind ik maar bagger... veel te saai. Komt misschien ook doordat het een full length is... Ik heb Snapcase op Dynamo gezien en ze waren zeker live wel vet...

I make love in theory and touch myself in practice
pi_142668
quote:
op 01-06-2000 om 03:01 PM schreef Asphyxion het volgende: ...maar Progression Through Unlearning vind ik maar bagger...

Ehmmmm...dit is één van de supercoolste cd's uit mijn collectie.

hehe, smaken verschillen (gelukkig maar)

Zo, dus jij bent sXe??
DE LMK zag laatst iemand bij Catharsis (geloof ik) met achterop zijn trui de tekst "Better Then You..." keek voorop, en ja hoor: "STRAIGHT EDGE"...pffff, wat vind je daar nou van?

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_142669
hardcore is een beetje ruim begrip als ik zo vervelend mag zijn
pi_142670
quote:
op 01-06-2000 om 03:36 PM schreef LoUiS het volgende:
hardcore is een beetje ruim begrip als ik zo vervelend mag zijn

Tot nu toe begrijpen we elkaar prima, bedankt.

Oh, en er was al hardcore (punk, oldschool) ver, ik herhaal VER!! voordat de house uitgevonden was!

Zo!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  donderdag 6 januari 2000 @ 16:22:00 #24
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_142671
Hmm, nee, ik ben niet Straight, een aantal van mijn vrienden wel. Zelf hou ik wel van een biertje op zijn tijd, maar roken en drugs gebruiken doe ik zelf niet....

Ik luister wel vaak naar sXe bands of naar bands waarvan vaak wordt gedacht dat het een sXe bands is (bv Spirit 84). Ik denk dat het komt doordat er voornamelijk 2 stromingen zijn: de sXe stroming en de "tough guy" stroming zoals Backfire! en Agnostic Front etc. Ik vind die laatste stroming niets - dus dan blijft er de sXe scene over. En daar ben ik zelf wel blij mee aangezien het over het algemeen veel positiever is dan de "euro core" bands.

Zelf ben ik al 4 jaar vegetarier en sinds kort (een beetje) veganist en dat komt zeker wel door bands al Earth Crisis.

Dat iemand met zo'n shirtje loopt dat moet ie zelf weten - ik kan daar wel om lachen. Zelf heb ik dat ook wel een beetje met vegetarier/veganist zijn. Je hebt ZELF een idee van dat jij iets goeds doet - en dus de anderen niet - dus ben je beter. Ik zou geen shirtje aantrekken met zo'n soort slogan erop, maar het zit wel in je achterhoofd een beetje...

Overigens moet ik wel zeggen dat hoe je het went of keert, mensen die sXe zijn vaak wel gelijk hebben, zoals dat drinken slecht voor je is etc (en dan heb ik het niet over een biertje per dag, maar over mensen die in elk/het weekend (of vaker) dronken zijn). Ik heb er (na op mijn 17e een meeloper te zijn geweest en 4 weken een kruis op mijn hand getekend te hebben) er lang over nagedacht. En ze hebben (wat mij betreft) helemaal gelijk, maar ik heb gewoon geen zin om het te doen.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik vind dat Amerika en Europa gewoon 2 verschillende visies hebben over alcohol. In Amerika is het volgens mij zo, dat als je 5 biertjes drinkt op een avond, dat men je dan al snel alcoholist noemt of op je neerkijkt, terwijl dat hier in Europa (of NL) wel heel anders is. En ook het verschil dat je hier met je 16e al mag drinken en daar pas met je 21e zegt al heel wat...

Overigens zijn er wel mensen die met het sXe gebeuren te ver doorgaan. Een leuk voorbeeld is een kennis van mij die zelfs geen alcohol zou nemen als het in medicijnen zou zitten. Beetje raar imho.

En ik moet ook nog kwijt dat de huidige sXe opleving heel anders is dan de sXe beweging van vroeger. Er is (volgens mij) geen echte millitante houding meer.

Maar ach, als je ziet dat Ian McKaye en Pat Dubar nu allemaal doen, kan je vraagtekens bij het hele sXe beweging zetten, terwijl het volgens mij zeker wel een positieve stroming is...

Nou, mooi postje toch?

I make love in theory and touch myself in practice
pi_142672
Hoi,

Ik mis Bad Religion in deze posts...toch wel de beste punk band ever, naar mijn bescheiden mening.
Ik vind de undeclinable ambuscades trouwens ook erg gaaf.

groeten

Fixion

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')