heb ik nu ook al opgemerkt, maar ik kies dan gewoon formules van bijvoorbeeld, een golfquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:19 schreef _VoiD_ het volgende:
Met andere woorden, dat kun je dus wel vergeten, een standaard formule.
Doe de tests zelf zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
heb ik nu ook al opgemerkt, maar ik kies dan gewoon formules van bijvoorbeeld, een golf
voor mij is dat goed genoeg
mijn leraar gaat daar ook niet over zeuren ofzo
het is maar een project dat laat zien dat ik met het programma kan werken, over zoiets zullen ze niet zeuren
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te makenquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:10 schreef Tjabbo het volgende:
Je zult de grootte van de remschijven en remblokken ook mee moeten laten tellen.
En of achter ook remschijven zitten of remtrommels.
Ook de temperatuur speelt een rol. Wil je de remweg van vlak na een koude start, of de remweg van na een lange rit?
Daarnaat heb je dingen zoals ABS. telt ook mee.
Als je dus aan kleine dingetjes zoals 'ruwheid van het wegdek' wilt denken, dan kunnen deze er ook wel bij
Mijn eerste reactie was dat grotere schijven meer energie kunnen opnemen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te maken
Blokkeren = blokkeren, of je remschijven nu groot zijn of klein. (zonder ABS)
theoretisch niks, praktisch allesquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te maken
Blokkeren = blokkeren, of je remschijven nu groot zijn of klein. (zonder ABS)
Wat slashme zegt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te maken
Blokkeren = blokkeren, of je remschijven nu groot zijn of klein. (zonder ABS)
auto's moeten volgens mij met een bepaalde begin snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. dat is een eis, en daar volgt dan een bepaalde vertraging uit die daarvoor nodig hebt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:46 schreef speedfreak1 het volgende:
Is het niet gewoon zo dat een auto een wettige remvertraging heeft? 5 meter per seconde kwadraat als ik het goed heb, maar de meesten presteren veel beter, meer in de richting van 8. Overigens zal het inderdaad voornamelijk afhangen van de massa van het voertuig in relatie met de contactoppervlakte van de banden met het wegdek, dat bepaalt namelijk de grootste wrijvingskracht, en die is de bepalende factor voor het remvermogen, de remmen presteren namelijk altijd meer dan dat, hetgeen je kunt afleiden uit het feit dat de wielen blokkeren als je vol in de remmen gaat. Volgens mij is die maximale wrijvingskracht evenredig met de massa per contactoppervlakte, zeg maar de druk die de banden op het wegdek uitoefenen. Komt natuurlijk nog een wrijvingscoëfficiënt bij.
Ze meten bij de APK echt het remvermogen door met blokkerende wielen te remmen op een horizontale krachtmeter. Verder gaat het in het voertuigrelement echt over een wettige remvertraging.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:58 schreef M5 het volgende:
[..]
auto's moeten volgens mij met een bepaalde begin snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. dat is een eis, en daar volgt dan een bepaalde vertraging uit die daarvoor nodig hebt.
dat zeg ik toch ook? Je hebt een bepaalde vertraging nodig.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:07 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ze meten bij de APK echt het remvermogen door met blokkerende wielen te remmen op een horizontale krachtmeter. Verder gaat het in het voertuigrelement echt over een wettige remvertraging.
Dit is geheel afhankelijk van het motortype, overbrenging, type auto, etc. Lijkt me onmogelijk om daar zelfs maar normalistisch rekenmodel van te maken.quote:Op maandag 21 februari 2005 15:18 schreef ASSpirine het volgende:
het verbruik per uur van een motor bij een bepaalde snelheid, is daar een formule van?
Ik moet werken met exponentiële waarden, maar bij een snelheid van 220km/h heb ik een verbruik van 44 liter per uur, wat mij nogal ongeloofwaardig lijkt
Het verbruik is voor elke motor anders, en dan ook nog eens verschillend per auto. Dus wil je daar een formule van opstellen, moet je beetje ingewikkeld gaan doen. Er zeg maar niet een simpele formule die altijd klopt.quote:Op maandag 21 februari 2005 15:18 schreef ASSpirine het volgende:
het verbruik per uur van een motor bij een bepaalde snelheid, is daar een formule van?
Ik moet werken met exponentiële waarden, maar bij een snelheid van 220km/h heb ik een verbruik van 44 liter per uur, wat mij nogal ongeloofwaardig lijkt
Ik denk dat je met een simpele V6 in bijvoorbeeld een audi a4 ook al snel richting de 1 op 5 gaat bij 220 in het uur.quote:Op maandag 21 februari 2005 15:48 schreef M5 het volgende:
[..]
44 liter/h bij 220 km/h is verbruik van 1 liter op 5 km. Dat kan, mits je motor een grote V8 is en je een SUV rijdt.
dit is incl reactietijd ofzo? Want een beetje puike nieuwe bak met met ABS en EBA en nog wat zooi. Citroen C5 Station ofzo, nieuw, maar toch gezinswagen, doet van 100-0 in 42mtr ofzo. Audi RS4 in 32mtr geloof ik...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:50 schreef God_de_Vader het volgende:
voor de gemiddelde gezinswagen op een droog wegdek geldt de snelheid delen door 10 in t kwadraat geeft de meters van de remafstand dus...
50 km/h -> 5 tot de tweede 25 meter
100 km/h -> 10 tot de tweede = 100 meter
Voila dat is wat men standaard gebruikt in statistieken
Dit is niet waar. Er is wel degelijk 1 formule mogelijk, zie een van mijn eerdere posts. De meeste variabelen die jij noemt worden meegenomen in constante, de remkrachtcoefficient. Een aantal variabelen die jij genoemd hebt zijn niet van belang. En een aantal kunnen verwaarloosd worden als je rekent onder normale omstandigheden en het zwaartepunt niet te hoog ligt.quote:Op zondag 27 februari 2005 06:15 schreef _-rally-_ het volgende:
Eén formule is onmogelijk. Remweg is primair afhankelijk van de specifieke remvertraging van die auto.
En die is van zoveel faktoren afhankelijk, denk aan diameter, dikte en koeling van de schijven, kwaliteit, samenstelling en temperatuur van de remblokken, maximale remdruk, remkrachtverdeling, schokdempers, banden, wielen, gewichtsverdeling
Er zijn wel regels mbt de minimale remvertraging die een auto moet hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |