heb ik nu ook al opgemerkt, maar ik kies dan gewoon formules van bijvoorbeeld, een golfquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:19 schreef _VoiD_ het volgende:
Met andere woorden, dat kun je dus wel vergeten, een standaard formule.
Doe de tests zelf zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:22 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
heb ik nu ook al opgemerkt, maar ik kies dan gewoon formules van bijvoorbeeld, een golf
voor mij is dat goed genoeg
mijn leraar gaat daar ook niet over zeuren ofzo
het is maar een project dat laat zien dat ik met het programma kan werken, over zoiets zullen ze niet zeuren
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te makenquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:10 schreef Tjabbo het volgende:
Je zult de grootte van de remschijven en remblokken ook mee moeten laten tellen.
En of achter ook remschijven zitten of remtrommels.
Ook de temperatuur speelt een rol. Wil je de remweg van vlak na een koude start, of de remweg van na een lange rit?
Daarnaat heb je dingen zoals ABS. telt ook mee.
Als je dus aan kleine dingetjes zoals 'ruwheid van het wegdek' wilt denken, dan kunnen deze er ook wel bij
Mijn eerste reactie was dat grotere schijven meer energie kunnen opnemen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat heeft de grootte van de remschijven er nu mee te maken
Blokkeren = blokkeren, of je remschijven nu groot zijn of klein. (zonder ABS)
theoretisch niks, praktisch allesquote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat slashme zegt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
auto's moeten volgens mij met een bepaalde begin snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. dat is een eis, en daar volgt dan een bepaalde vertraging uit die daarvoor nodig hebt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:46 schreef speedfreak1 het volgende:
Is het niet gewoon zo dat een auto een wettige remvertraging heeft? 5 meter per seconde kwadraat als ik het goed heb, maar de meesten presteren veel beter, meer in de richting van 8. Overigens zal het inderdaad voornamelijk afhangen van de massa van het voertuig in relatie met de contactoppervlakte van de banden met het wegdek, dat bepaalt namelijk de grootste wrijvingskracht, en die is de bepalende factor voor het remvermogen, de remmen presteren namelijk altijd meer dan dat, hetgeen je kunt afleiden uit het feit dat de wielen blokkeren als je vol in de remmen gaat. Volgens mij is die maximale wrijvingskracht evenredig met de massa per contactoppervlakte, zeg maar de druk die de banden op het wegdek uitoefenen. Komt natuurlijk nog een wrijvingscoëfficiënt bij.
Ze meten bij de APK echt het remvermogen door met blokkerende wielen te remmen op een horizontale krachtmeter. Verder gaat het in het voertuigrelement echt over een wettige remvertraging.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 13:58 schreef M5 het volgende:
[..]
auto's moeten volgens mij met een bepaalde begin snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. dat is een eis, en daar volgt dan een bepaalde vertraging uit die daarvoor nodig hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |