abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25028210
**De Romeinse dichter Lucretius (95-55 v.Chr.) was een van de eersten die het tongzoenen als liefdeskus beschreef. 'Ze grijpen, ze knijpen, hun vochtige tongen bewegen maar, willen ze reiken tot het hart van hun minnaar.'

**Welke vier soorten kussen worden onderscheiden in de Kamasutra?
In het Oud-Indische liefdeshandboek Kamasutra staan vier soorten kussen, te weten: de gewone kus, de gebogen kus met de hoofden naar elkaar toe, de getilde kus, waarbij hoofd of kin worden vastgehouden en de harde kus, waarbij er zeer hard op de onderlip wordt gedrukt.

**Wat zou een wetenschappelijke verklaring voor verliefdheid kunnen zijn?
Volgens de Amerikaanse wetenschapper Michael Liebowitz is het natuurlijke amfetamine uit de hersenen FEA, fenylethylamine, mogelijk de veroorzaker van verliefdheden. Er is echter ook wel gewezen op andere chemische substanties als veroorzakers van het euforische verliefdheidsgevoel.

**De naam condoom is afkomstig van de arts Condom, werkzaam aan het hof van Charles II (1660-1685), of een verbastering van het Perzische `kondü': een graanzak van dierlijke ingewanden. Het condoom was echter al in de Oudheid bekend. Chinezen, Japanners, Grieken en Romeinen kenden condooms van leer en papier.

Seks
Over het gebruik van condooms in het verre verleden is weinig bekend. We weten niet waarom mannen in de Oudheid `primitieve' condooms van onder andere dierenhuid en schildpadhoorn gebruikten.

In de zestiende eeuw al beveelt de geleerde Fallopius condoomgebruik aan tegen syfilis. Mannen moeten een linnen doekje over de eikel aanbrengen en de voorhuid daaroverheen schuiven om het vast te klemmen, schrijft hij in 1564. In de zeventiende eeuw gebruikte men linnen zakjes en in de achttiende eeuw linnen zakjes met een touwtje om het textiel op zijn plaats te houden. Daarnaast gebruikten mannen condooms van geitenblaas en schapendarm.

In de negentiende eeuw raadden artsen het gebruik van condooms aan om ongewenste zwangerschappen te voorkomen. Het rubbercondoom deed zijn intrede. Dit is tot op heden het meest gebruikte condoom. In 2004 lag de productie wereldwijd op ruim 8,5 biljoen stuks. Tegenwoordig is het gevaar van een aids-besmetting een belangrijke reden om condooms te gebruiken.

**Artisjokken waren in de zeventiende eeuw in Nederland een luxe groente. Alleen rijke lui konden die aanschaffen. In het bekende kookboek De verstandige kock (1667) stonden een paar recepten met artisjokken. Het eten van groente werd als verstandig aangeprezen. Belangrijkste reden om jonggehuwden deze groente aan te raden was de veronderstelde lustopwekkende werking van de plant.

Seks
Ook andere kookboekauteurs erkenden deze werking. Stephanus Blankaart schreef over de artisjok in zijn boek De Borgelyke tafel dat ze 'goet sijn om den jonggetrouwden wat tegemoet te komen'.

**De koolzuurkuur was een Amerikaanse methode die in de jaren vijftig van de vorige eeuw ook in Nederland werd gebruikt. De kuur was bedoeld als 'genezing' van homoseksualiteit. Patiënten moesten een gasmengsel van 30% kooldioxide en 70% zuurstof inhaleren. Hierdoor raakten ze buiten bewustzijn. In narcosetoestand moesten ze dan traumatische jeugdherinneringen herbeleven. De methode werkte niet en verdween weer in de jaren zestig.

**De lichaamsdelen die om erotische redenen het meest gepierct worden, zijn de tepels. Niet alleen vrouwen, ook mannen laten hun tepels piercen.

Erotiek
In tegenstelling tot de navelpiercing blijven erotische piercings vaak verborgen. De eersten die zich met erotische piercings bezighielden waren homofiele mannen en liefhebbers van sadomasochisme. In de jaren zestig bloeide in de homoscene en bij sm-ers het piercen op. Pas in der jaren tachtig traden deze gepiercte mensen meer in de openbaarheid.

**Als een man in Nederland en Vlaanderen toenadering zocht tot een vrouw deed hij dat door een vuurtje aan haar te vragen om zijn pijp aan te steken.

Erotiek
Was de man welkom, dan werd hem toegestaan een vuurtje te vragen. Anders werd hem dat geweigerd. Op deze manier kon de man het meisje van zijn keuze het hof maken. Dit ritueel werd in romans en liederen ook gebruikt om de seksuele lading van de toenadering te onderstrepen. De pijp was synoniem voor het mannelijk geslacht, de vuurpot die de vrouwen onder de rokken warm hield voor het vrouwelijke geslachtsdeel.

**Welke erotische betekenis had de lollepot of stoof?
De lollepot of vuurpot, die vrouwen onder de rokken hadden om de benen te warmen, was het symbool voor het vrouwelijke geslachtsorgaan.

Erotiek
De vuurpot onder de rokken vandaan halen om een man aan te bieden zijn pijp te ontsteken was symbolisch voor ingaan op de toenadering van de man. In de Gentse novelle Jellen en Mientje, hunne vryagie (1815) staat een afbeelding van Jellen met de pijp in de hand en Mientje die de vuurpot onder haar rokken vandaan heeft gehaald en deze aanbiedt aan de man. Met de andere hand houdt ze haar rok omhoog, zodat de kuit van haar rechterbeen te zien is. Het dubbelzinnige onderschrift luidt: 'Mientjen mag ik myn pype'nen keer ontsteken aen uywen vierpot?'

**De eerste contactadvertentie verscheen in Engeland in 1695. In Duitsland verschenen de eerste vormen van deze kennismakingsmethode in de achttiende eeuw. Frankrijk en Nederland volgden aan het begin van de negentiende eeuw.

Partnerkeuze
In de oorspronkelijke advertenties ging het om zaken als bezit, godsdienst en werkzaamheden. Sinds 1965 wordt het opleidingsniveau van de beoogde partner belangrijker in de Nederlandse advertenties en na 1975 zijn ook hobby's en karaktereigenschappen steeds vaker opgenomen. Ook aan uiterlijke kenmerken wordt een toenemend belang toegekend bij deze vorm van partnerkeuze.

Zo, wat grappige weetjes over seks en aanverwante dingen uit het verleden, weet je ook een leuk weetje, deel hem dan!!!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25028238
Nee dat wist ik niet...
pi_25028269
leuke weetjes! en dan die naam van dat kookboek...lol
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25028334
wjd: plato door zijn leerlingen beloond werd dmv sex? dat jonge romeinse meisjes stenen minifallusjes hadden om mee te masturberen?
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:07:55 #5
112892 Anguisy
The Enema Bandit
pi_25028386
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:56 schreef erodome het volgende:

**Als een man in Nederland en Vlaanderen toenadering zocht tot een vrouw deed hij dat door een vuurtje aan haar te vragen om zijn pijp aan te steken.
Dat is nog niet veranderd!

Toch?
pi_25028484
Leerzaam!
Huh?
pi_25028505
Niet 100% passend in dit topic, maar wel grappig nl. de verklaring voor het woord 'bikini' (uit een Prisma stijlboek):
quote:
bikini: tweedelig damesbadpakje, genoemd naar het eilandje Bikini in Melanesië, waar de VS rond 1950 proeven namen met krachtige atoombommen: de uitwerking van het badpakje zou vergelijkbaar zijn met die van de atoombommen.

- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_25028562
=edit=
off-topic

[ Bericht 92% gewijzigd door BE op 10-02-2005 23:05:01 ]
omgofmogmofmgomfomfofmogmogmogmfomfogmfomgofmogmofmogmfomgomfomgofmg
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:52:34 #9
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_25030353
Ja dat wist ik
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:06:01 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25030594
Leuk topic!
pi_25030867
blij copy/paste topic
My soul... blood will be dripping
pi_25037448
zitten altijd wel grappige dingen tussen
pi_25063924
Zoenen helpt tegen stress???
Het kalmeert je gedachten en brengt je tot rust.
Mijn advies na een drukke werkdag? Zoen je stress weg

Van zoenen val je af, al zoenende gaat je hartslag omhoog en kan je metabolisme zelfs verdubbelen.
Je kan met een zoen van 15 minuten zo'n 30 calorieen verbranden, ok ok met seks zijn dat er veel meer, zoveel dat je er amper tegenop kan sporten

Dat zoenen de weerstand kan verhogen???
Dit komt door het uitwisselen van speeksel, dit speeksel bevat bacterieen die de weerstand verhogen en zelfs je gebit beschermen tegen gaatjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:54:28 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25064142
als je in frankrijk (zal best wel in meer landen zijn) iemand rook in zijn/haar gezicht blaast geef je daarmee aan dat je met die persoon naar bed wil.

wist je dat rood in de slaapkamer van je kind (gordijnen, behang/verfje, meubels) hem of haar, als ze volwassen zijn, seksueel ontwikkelder maken.

wist je dat een behoorlijk percentage van de samenwoonenden gewoon tijdens hun beider slaap neukt? zelfs in volkomen seksueel doodgebloedde relaties komt dit fenomeen voor.

wist je dat de gemiddelde vrouw vier dagen voordat ze ongesteld wordt het geilst is en, bij gebrek aan haar eigen partner, het meest vreemdgaat in die periode.

wist je dat er in china 2x meer mannen dan vrouwen zijn en ze daar straks een megaprobleem gaan krijgen?
pi_25064603
........orale sex is goed voor de bloeddruk. Van alle zwangere vrouwen die hem regelmatig in hun mond nemen heeft maar 44% last van hoge bloeddruk. In tegenstelling tot zwangere vrouwen die niet pijpen. Daarvan heeft 82% een te hoge bloeddruk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 23:18:29 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25064625
überhaupt hoofdpijn verdwijnt tijdens het neuken...
pi_25064634
..........90% van de mensheid kust. Tongzoenen kost 6,4 calorieën per minuut. Alle aangezichtsspieren worden erbij in werking gesteld, plus kaak-, nek-, rug- en armspieren. Het hart gaat sneller kloppen, oplopend tot 150 slagen per minuut. Dagelijks zoenen is het beste middel tegen tandsteen en tandbederf: het frisse speekselbad wast je gebit schoon.
pi_25064678
Sperma ........

De gemiddelde man tussen de 15 en de 60 jaar loost 34 tot 57 liter zaad met daarin 350 tot 500 miljard zaadcellen.

Hoeveelheid sperma per ejaculatie
0,5 tot 1 theelepel

Hoofdbestanddeel
fructose

Calorieën
5 calorieën per theelepel

Proteïnen
6 milligram per theelepel

Spuiten
3 tot 10 stralen

Ejaculatiesnelheid
40 km per uur

Tijd tussen de samentrekkingen
0,8 sec.

Duur van het orgasme
4 sec.

Verste afstand ejaculatie (medisch record)
59,7 cm

Spermacellen per zaadlozing bij een gezonde man
200 tot 600 miljoen

Spermacellen per zaadlozing bij een onvruchtbare man
50 miljoen
pi_25064730
Om af te vallen moet je dus veel zoenen en geen zaad slikken.
  zondag 13 februari 2005 @ 00:12:02 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25065799
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 23:20 schreef ondeugend het volgende:

Ejaculatiesnelheid
40 km per uur
en niezen: "als een wind met 70km per uur voorbij raast noemen we dat een storm. als ons lichaam een niesreflex genereerd en we niezen de stofjes uit onze neus, dan schieten de stofjes/bacillen/virussen met een snelheid van 70km/u uit onze neus.. een storm in je neus zegmaar" (red. jouwforum.nl)

zou er nog iets sneller gaan? oogreflex.
pi_25065946
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:54 schreef zoalshetis het volgende:

wist je dat rood in de slaapkamer van je kind (gordijnen, behang/verfje, meubels) hem of haar, als ze volwassen zijn, seksueel ontwikkelder maken.

Heb vandaag rood gekocht voor zijn bed....

Dat gaat wat worden...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25065987
Ik heb een hele muur die rood is

Interessant topic ero
  zondag 13 februari 2005 @ 00:23:02 #23
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25066000
............... meer mannen dan vrouwen zijn bereid het bed te delen met hun baas
in ruil voor een loonsverhoging of promotie.
Dat blijkt uit de Grote Vacature M/V-enquête,
die in september werd gehouden en waaraan meer dan 12.000 mensen deelnamen.

12% van de mannen zag seks met de baas zitten, tegenover slechts 1% van de vrouwen.

Mannen zijn op de werkplek overigens regelmatig met seks bezig.
Zo zegt 21% van hen soms over seks met een collega te fantaseren,
tegenover amper 7% van de vrouwen.
pi_25066049
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:22 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb een hele muur die rood is

Interessant topic ero
Wij ook...
Zou je dan tekort zijn gekomen aan de kleur rood in je jeugd?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25066080
Geinig . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zondag 13 februari 2005 @ 00:29:02 #26
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25066091
tvp
  zondag 13 februari 2005 @ 00:31:06 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25066122
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:25 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Wij ook...
Zou je dan tekort zijn gekomen aan de kleur rood in je jeugd?
zou het zo simpel zijn?

even ot blijvend:
wist je dat sommige noren voor het uitgaan een tampon in hun anus doen en deze overgieten met wodka? dit aangezien de anus het snelst stoffen opneemt, denk maar aan zetpillen. kan ook zijn dat dit een topic is geweest op fok ofzo. ik moet het immers ook ergens vandaan hebben
  zondag 13 februari 2005 @ 00:38:35 #28
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25066223
* In Texas is het verboden seks te hebben met een vis.

* Dolfijnen en mensen zijn de enige zoogdieren waarvan bekend is dat ze seks om de seks hebben (en dus niet om de voortplanting).

* Strijder Djengis Khan stierf in zijn bed tijdens seks.

* Elvis hield niet echt van geheel naakte vrouwen. Hij zag ze liever met een onderbroek aan tijdens z’n beroemde seksspelletjes.

* Onderzoek heeft aangetoond dat koffiedrinkers vaker seks hebben en het zelfs lekkerder vinden dan mensen die geen koffie drinken.

*Een theorie stelt dat mensen die vaak op ijs kauwen een hoge seksdrive hebben.

* In een interview met 10 sekstherapeuten werd gevraagd wat het meest belangrijke aspect van vrijen is. Een iemand zei ‘ontspanning’, drie anderen zeiden ‘eerlijkheid’ en de rest vond ‘wakker blijven’ het allerbelangrijkst.

* Van Choroti-vrouwen wordt verwacht dat ze hun partner tijdens seks in het gezicht spugen.

* Volgens Wereld Gezondheidsorganisatie vinden er dagelijks ongeveer 100 miljoen vrijpartijen plaats.

* De baard van een man groeit sneller als hij het initiatief neemt in bed.

* Elk jaar bezeren zo’n 11.000 Amerikanen zich tijdens het uitproberen van bizarre seksuele standjes.

* Tijdens seks verbrand je ongeveer 360 calorieën per uur.

* 85% van alle mannen die tijdens seks aan een hartaanval sterft was op dat moment aan het vreemdgaan.
  zondag 13 februari 2005 @ 00:52:41 #29
81237 releaze
best of both worlds
pi_25066463
http://myvag.net/sitemap/

wel zo'n pagina voor meisjes van 14...
  zondag 13 februari 2005 @ 00:56:18 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25066514
een vrouw in 0.2 seconden ziet of een man voor haar is. terwijl een man daar ongeveer 2 seconden staren voor nodig heeft?
  zondag 13 februari 2005 @ 00:57:32 #31
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25066532
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
een vrouw in 0.2 seconden ziet of een man voor haar is. terwijl een man daar ongeveer 2 seconden staren voor nodig heeft?
Dat wist ik natuurlijk
Ik ben er één
  zondag 13 februari 2005 @ 01:01:58 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25066592
quote:
Op zondag 13 februari 2005 00:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat wist ik natuurlijk
Ik ben er één
het engelse woord "female" impliceerd (of 't') dat de vrouw van de "male" is. wij kennen gelukkig het woord vrouw en man.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:04:03 #33
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25066618
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het engelse woord "female" impliceerd dat de vrouw van de "male" is. wij kennen gelukkig het woord vrouw en man.
Wij vrouwen die Engelsen gewoon in de waan laten ?
  zondag 13 februari 2005 @ 01:04:54 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25066634
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:04 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Wij vrouwen die Engelsen gewoon in de waan laten ?
teatime?
  zondag 13 februari 2005 @ 15:47:27 #35
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_25073438
quote:
8,5 biljoen stuks
Dat zal wel weer verkeerd vertaald zijn. 8 biljoen = 8000 miljard, dat zijn er 1333 per aardbewoner per jaar.

Billion = miljard

Van de andere kant, 1,3 per aardbewoner per jaar is ook weer een beetje weinig he?? HMmmz.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zondag 13 februari 2005 @ 15:53:55 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25073535
...er een stam is, ergens aan de pacific, waarbij de vrouwen polygamie mogen bedrijven en de mannen niet. de man heeft als huwelijksplicht zijn vrouw minimaal één keer per dag te laten klaarkomen. doet hij dit niet dan is het huwelijk snel over.
pi_25073614
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Sperma ........

Verste afstand ejaculatie (medisch record)
59,7 cm
Dat heb ik zelfs wel eens gehaald, laat staan een Peter North
pi_25073643
Het boek "ten liefde" van Ronald Giphart is een heel boek over dit soort weetjes. Persoonlijk vind ik het boek erg grappig, en leerzaam!
What comes around goes around!
  zondag 13 februari 2005 @ 16:03:55 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25073690
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:58 schreef Cheese het volgende:

[..]

Dat heb ik zelfs wel eens gehaald, laat staan een Peter North
met een goede vrouwenhand schiet ik idd fluitend over mijn hoofd heen en wordt het tegengehouden door het bedbeschot.
pi_31614015
***Met seks verbrandt u ongeveer 150 calorieën in een half uur, evenveel als tijdens een flinke wandeling.

***Seks doet het bloed beter naar de organen stromen. Daardoor worden al uw cellen, organen en spieren gevoed met vers, zuurstofrijk bloed en worden afvalstoffen die u moe maken sneller afgevoerd.

***Seks doet het cholesterolpeil dalen en zorgt voor een goede verhouding tussen goede cholesterol en slechte cholesterol.

***Mensen die seksueel actief zijn, zijn over het algemeen veel stressbestendiger. De diepe onspanning die na het vrijen volgt, is één van de enige momenten waarop mensen zicht echt totaal kunnen onspannen.

***Tijdens het vrijen komen endorfines vrij, natuurlijk antidepressiva en pijnstillers.

***Het vrijkomen van het hormoon DHEA helpt het immuunsysteem versterken, draagt bij tot het herstel van lichaamsweefsels, de beendergroei en het concentratievermogen. Het kan ook de gezondheid van hart en bloedvaten verbeteren en antidepressief werken.

***Men schat dat 75 % van de mannen boven 50 jaar een vergrote prostaat heeft. Uit onderzoek is gebleken dat regelmatig vrijen de prostaat langer gezond houdt.

***Regelmatig seksuele activiteit doet het testosteron en oestrogeenpeil stijgen. Bij mannen en in mindere mate bij vrouwen versterkt testosteron de beenderen en spieren. Uit een aantal studies blijkt dat testosteron het hart gezond houdt.

***Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. Je moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn zelfs nog leukere anieren om nieuwe cellen aan te maken. :-)

***Goed nieuws: bijna 70 % van de Belgische vrouwen is tevreden met haar seksleven, meldt een studie van Insites in opdracht van de farmaceutische firma Janssens Cilag. De onderzoekers achterhaalden nog andere wetenswaardigheden die we graag voor u op een rijtje zetten.
- Eén vrouw op vier hoeft niet verliefd te zijn om te vrijen.
- Eén vrouw op tien heeft al een paar uur na de ontmoeting seks met haar partner, een derde van alle vrouwen wacht niet lander dan een week.
- Eén vrouw op twee heeft al seks gehad zonder voorbehoedsmiddel.
- Bijna twee op tien vrouwen is al ongewenst zwanger geweest.
- Vier op tien moeders vindt dat de komst van kinderen hun seksleven negatief beïnvloed heeft.

***Het is al een tijdje bekend, maar nu is het eindelijk wetenschappelijk bewezen: oesters zijn goed voor het libido. Een ploeg Amerikaanse en Italiaanse onderzoekers is tot de vaststelling gekomen dat tweekleppige schaaldieren, een groep waartoe ook de oester behoort, zeer rijk aan een zeldzaam aminozuur dat het peil van de geslachtshormonen verhoogt. En dus ook een hogere seksuele activiteit veroorzaakt. Casanova, één van s'werelds bekendste minnaars aller tijden, wist dus goed wat hij deed toen hij vijftig oesters als ontbijt at.

***Met de partner over seks durven praten, houdt een relatie gezond en vrijen is vooral een weekendbezigheid. Dat zijn de belangrijkste conclusies van het eerste grote wetenschappelijke seksonderzoek bij mensen met een 'langdurige relatie' koppels die al langer dan zeven jaar samen zijn. Het werd uitgevoerd door professor Harry van de Wiel van de universiteit van Groningen in samenwerking met het weekblad Libelle. In totaal reageerden meer dan 5.500 mensen via de website www.grotegenieten.nl of met de post. Dit zijn de opmerkelijkste resultaten:
- Driekwart van de seksuele contacten gebeuren tussen vrijdag- en zondagavond.
- Slechts 2% vrijt vooral tijdens de week, 44% verkiest het weekend.
- Het vrijtoneel is vooral de eigen slaapkamer.
- Wie zijn favoriete seksuele 'scenario's' kan realiseren, scoort 7 op de schaal van tevredenheid. wie dat niet doet, komt aan 5,6.
- Vooral vrouwen blijken meer te kunnen genieten als ze 'alle schaamte voorbij zijn.'
- Zowel mannen als vrouwen zijn vatbaar voor storende invloeden als conflicten binnen relatie of gezin, moeheid, ziekte of de overgang.
- Angst voor experimenten heeft een negatieve invloed op de seksbeleving

*** Vreemdgaan? Bij vrouwen kan het in hun genen zitten. Uit een Brits onderzoek blijkt dat sommige vrouwen een genetisch bepaalde neiging hebben om hun partner te bedriegen. Eén op vijf vrouwen bedriegt ooit haar partner. de kans dat het vreemdgaan erfelijk bepaald is, bedraagt 41 porcent.
Even groot als de kans dat ze een depressie krijgen of aan hoge bloedruk lijden, twee aandoeningen die ook erfelijk bepaald zijn. Professor Tim Spector van het Londense St-Thomas ziekenhuis bestudeerde meer dan 1.300 vrouwelijke tweelingen. De resultaten van de studie staan in de editie van december van het vakblad Twin Research.

***Meer mannen dan vrouwen zijn bereid het bed te delen met hun baas in ruil voor een loonsverhoging of promotie. Dat blijkt uit de Grote Vacature M/V-enquête, die in september werd gehouden en waaraan meer dan 12.000 mensen deelnamen.
12% van de mannen zag seks met de baas zitten, tegenover slechts 1% van de vrouwen.

Mannen zijn op de werkplek overigens regelmatig met seks bezig. Zo zegt 21% van hen soms over seks met een collega te fantaseren, tegenover amper 7% van de vrouwen

***Het gaat niet goed met de seksuele activiteit van de Belg. Dat blijkt uit de resulaten van een onderzoek dat door condoomfabrikant Durex uitgevoerd werd. Volgens dat onderzoek doen we het nog gemiddeld 105 keer per jaar, wat een stuk minder is dan vroeger.
Een recordaantal Belgen, 2.413 Vlamingen en 1.013 Walen, vulden een vragenlijst in op de website durex.be. De enquête paste binnen een wereldwijd onderzoek, de Global Sex Survey, waaraan in totaal 35.000 mensen uit 41 landen deelnamen. Over het algemeen leunen de Belgische resultaten dicht aan bij het wereldgemiddelde.

In 2004 bedreef de Belg gemiddeld 105 keer de liefde, wat een flinke daling is tegenover vorig jaar (136 keer). Toch scoort België nog altijd hoger dan het wereldgemiddelde van 103 keer. Het meest actief zijn de Fransen (137), op de voet gevolgd door de Grieken en de Hongaren.

De globale leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben ligt op 17,7 jaar; bij de Belgen is dat 17,2 jaar. We kregen voor het eerst seksuele opvoeding toen we 12 jaar en 5 maanden waren, wat acht maanden vroeger is dan het wereldwijde gemiddelde.

Toch zijn er een aantal uitschieters. Zo heeft men wereldwijd gemiddeld 10,5 seksuele partners gehad, terwijl de Belg het bij 6,1 houdt. Minder positief is dan weer dat 1 op 3 Belgen toegeeft wel eens onveilig gevreeën te hebben. ,,Deze cijfers tonen aan dat er nog altijd nood is aan preventie'', stelt Francis Peckstadt, verantwoordelijke marketing bij Durex.

Uit de enquête blijkt dat het favoriete voorbehoedsmiddel van de Vlamingen de pil is (46,8 procent), terwijl de Walen het condoom verkiezen (40,5 procent). Een groot deel van de Belgen vindt overigens dat gratis contraceptie (49 procent) de belangrijkste focus van de overheid zou moeten zijn, meer nog dan seksuele opvoeding op school (23 procent).

Gemiddeld 27 procent van de wereldbevolking heeft een vibrator op het nachtkastje liggen, zes procent meer dan in België. Bijna de helft van de Belgen (44 procent) beweert nooit een beroep te doen op hulpmiddelen om het seksspel wat op te luisteren. Wordt er toch een speeltje gebruikt, dan blijken vooral een blinddoek of handboeien (32 procent) populair. Samen naar porno kijken, beschouwt 1 op de 3 als opwindend. We spenderen wel iets meer tijd (19,9 minuten) aan het voorspel dan het wereldwijde gemiddelde (19,7 minuten).

Ook tussen de twee landsdelen blijken er soms frapante verschillen te bestaan. Zo beweert 23 procent van de Walen de afgelopen 12 maanden wel eens een orgasme gefaket te hebben, terwijl dat bij de Vlamingen maar 17 procent is. Soms zijn de Vlamingen en de Walen het ook eens. De top-3 van de spannendste plaatsen waar we seks gehad hebben (buiten het bed) is bijvoorbeeld volledig gelijklopend. Op één staat ,,in open lucht'', gevolgd door ,,in de auto'' en ,,in het bed van je ouders''.
pi_31614381
***Zwaarlijvige mannen kunnen erectiestoornissen verminderen door te diëten, zo blijkt uit Italiaans onderzoek. De vorsers volgden 110 mannen in een dieetkliniek. De helft ondernam een intensief programma, trainde en ging op dieet, de andere helft kreeg enkel advies over een gezondere levensstijl. Twee jaar later werde erectiële functie gemeten en daarbij scoorde de eerste groep beduidend beter, de tweede even slecht als ervoor. Vermoedelijk heeft dat alles te maken met een betere toestand van hart en vaten en daardoor een betere doorbloeding, ook in de penis.

***Het woord “feromoon” stamt uit het Grieks en betekent “drager van opwinding”.
Feromonen zijn hoog werkzame natuurlijke chemische bestanddelen die zowel door dieren als mensen worden afgescheiden om soortgenoten van de andere sekse aan te trekken. De natuurlijke functie van feromonen is dus om zowel bij dieren als mensen de sexuele aantrekkingskracht te bevorderen. Ze werken specifiek in op het sexueel onderbewustzijn van de mens, en werken sexueel aantrekkend en stimulerend.

In mensen worden de feromonen geproduceerd en uitgescheiden door de zweetklieren. Dus iedere keer als we zweten scheiden ook een beetje van de feromonen uit die ons aantrekkelijker maken in de ogen van anderen. Het probleem is echter dat we vrijwel dagelijks een douche nemen juist omdat we niet naar zweet willen ruiken. Met het zweet spoelen we dus ook net die stoffen weg die ons meer aantrekkelijk en sexy maken in de ogen van andere mensen! Verder neemt de produktie van feromonen snel af na ons 20e levensjaar, en produceren we nog maar een fractie van de hoeveelheid feromonen tegen de tijd dat we de 40 bereiken. Synthetische menselijke feromonen maken het nu mogelijk om schoon en fris te ruiken, en toch de natuurlijke aantrekking van de feromonen te hebben. Eindelijk kunnen we nu dan profiteren van het beste van beide werelden!

Reeds lange tijd worden dierlijke feromonen verwerkt in cosmetica om de aantrekkingskracht van de gebruiker te vergroten. Het bekendste voorbeeld daarvan is de verwerking van musk (muskus) in parfums. In de landbouw worden feromonen al vele jaren gebruikt om vee tot paren aan te zetten. Als gevolg van het opspuiten van mannelijke feromonen op bijvoorbeeld stieren nemen koeien vrijwel ogenblikkelijk de paar-positie in. Zelfs de kleinste hoeveelheden van deze sexlokstoffen roepen in fracties van seconden een sensatie van opwinding in de hersenen op. Verder gebruikt men feromonen om op milieuvriendelijke manier insecten en ongedierte te lokken en te vangen in zogenaamde feromoon-vallen. Op deze manier zijn er hiervoor geen giftige bestrijdingsmiddelen nodig wat ten gunste komt van mens en milieu.

Uit onderzoek blijkt dat ook het menselijk gedrag in sterke mate wordt beinvloed door deze onzichtbare suggestieve natuurlijke stoffen. Feromonen zullen anderen op onbewust niveau beinvloeden, en zich meer tot u aangetrokken voelen dan anders het geval zou zijn.

Een groot deel van het sexuele gedrag van insecten, dieren en mensen wordt door feromonen bepaald, die door een eigen apart zintuig, het zgn. “Vomeronasaal Orgaan” (VNO) in de neus worden waargenomen. Het VNO stuurt direct een signaal naar het deel van hersenen dat het sexuele gedrag bepaalt. Feromonen zijn onzichtbaar, reukloos, en werken onbewust op mens en dier.

Feromonen zullen er niet voor zorgen dat personen van het andere geslacht zich van alle kanten op u zullen werpen, maar een duidelijk merkbaar verschil in hun gedrag in sociale situaties zal u zeker waarnemen. Men zal meer open staan voor toenadering, en over het algemeen vriendelijker zijn en meer geneigd zich open te stellen.

***Seks, alcohol en vrouwen
Enkele glazen

- De lust neemt iets toe. Dit komt omdat alcohol bij vrouwen, in tegenstelling tot mannen, de testosteronspiegel verhoogt
- het orgasme kan iets heftiger worden.
- Alcohol zorgt er ook voor dat remmingen wegvallen.

Hoge dosis

- Het verlangen naar seks neemt sterk af.
- de intensiteit van het orgasme wordt minder.

Langdurig gebruik

- Langdurig gebruik vermindert bij vrouwen het verlangen naar seks. Ook de intensiteit van het orgasme vermindert of wordt compleet geblokkeerd. Daarnaast kan het bij sommige vrouwen menstruatiestoornissen veroorzaken.

Seks, alcohol en mannen

Enkele glazen

- Het verlangen naar seks neemt toe. Dat komt omdat remmingen wegvallen.
- De mogelijkheid om een erectie te krijgen neemt iets af.
- Het kan langer duren voordat je klaarkomt. Dat komt omdat alcohol bij mannen de testosteronspiegel, in het bloed iets verlaagt. Testosteron is een hormoon, dat een belangrijke rol speelt bij de seks.

Hoge dosis - Klaarkomen wordt moeilijker.

Langdurig te diep in het glaasje gekeken?

- Langdurig alcoholgebruik vermindert bij mannen het verlangen en de mogelijkheid om een erectie te krijgen of klaar te komen. Enige impotentie kan het gevolg zijn. Ongeveer 8% van de mannelijke alcoholverslaafden heeft last van een weigeraar. Bij de helft daarvan komt het niet meer goed ook al drinken ze nooit meer een druppel alcohol!

***Uit een Deens onderzoek, gepubliceerd in het `British Medical Journal` blijkt dat zelfs kleine hoeveelheden alcohol de vruchtbaarheid van vrouwen beïnvloeden. De alcoholconsumptie van de mannelijke partners bleek geen invloed te hebben op de kans op zwangerschap. Er bestond ook geen verschil tussen type alcohol (bier, wijn en sterke drank).
De onderzoekers bestudeerden 430 koppels tussen de 20 en 35 jaar die voor de eerste keer zwanger wilden worden. Na zes cyclussen was 64 procent van de vrouwen die minder dan vijf alcoholische dranken per week innamen zwanger, tegenover slechts 55 procent van de vrouwen die meer dan vijf drankjes consumeerden.

Mogelijke verklaring voor de verminderde vruchtbaarheid ten gevolge van alcohol is dat alcohol de steroïde hormoonconcentraties verlaagt, de ovulatie afremt en het transport van de zaadcellen verstoort. Volgens de onderzoekers kunnen vrouwend die zwanger willen worden het beste volledig stoppen met alcohol

***Vrouwen die meer romantiek en seks uit het leven willen puren, ruilen hun naaldhakken beter in voor een paar stevige stappers. Uit een recente Britse enquete blijkt immers dat verhuizen naar het platteland een beduidende verbetering van het seksleven met zich meebrengt.
De enquete van het populaire magazine ‘country living’ ondervroeg 1.000 personen uit zowel stad als platteland. 41% van de ondervraagden die tijdens de voorbije vier jaar naar de boerenbuiten trokken, zei dat hun verhuis naar het groen hun zin voor avontuur had aangewakkerd en 39% vertelde dat de kwaliteit van hun seksleven aanzienlijk was toegenomen. Drie op tien zeggden dubbel zo vaak te vrijen met hun partner. 32% voelde zich in het algemeen spontaner geworden.

***Seks is zoals een wandeling in het park, behalve wanneer die wandeling plaatsheeft in een verkeerde slaapkamer. Dat stelt een Brits rapport. Volgens dat rapport spendeert een man van middelbare leeftijd ongeveer evenveel energie tijdens een partijtje vrijen als tijdens een fikse wandeling van 20 minuten. Het orgasme zelf kan vergeleken worden met het oplopen van een trap. Seks is dus gezond, ook voor mannen met hartproblemen.
Uit een analyse van plotse overlijdens tijdens het vrijen - iets wat bij mannen van middelbare leeftijd voorkomt bij minder dan 1% - blijkt echter dat 75% van die overlijdens zich voordeden bij seks in overspelige relaties met een jongere vrouw.

Meestal hadden de mannen voor hun vrijpartijtje ook meer gegeten en gedronken dan in normale omstandigheden.
pi_31616761
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:56 schreef erodome het volgende:
**In de zestiende eeuw al beveelt de geleerde Fallopius condoomgebruik aan tegen syfilis. Mannen moeten een linnen doekje over de eikel aanbrengen en de voorhuid daaroverheen schuiven om het vast te klemmen, schrijft hij in 1564. In de zeventiende eeuw gebruikte men linnen zakjes en in de achttiende eeuw linnen zakjes met een touwtje om het textiel op zijn plaats te houden.
Dat lijkt me toch nog knap schuren (in de vagina, maar ook bij de man zelf wellicht), een linnen lap om je pik en dan daarmee tekeer gaan

Bij linnen denk ik toch aan een stugge harde stof. Tis ook veel dikker dan een flexibel rubbertje ofzo lijkt me. Kan me dr eerlijk gezegd nie echt iets bij voorstellen (of iets teveel misschien haha).
pi_31618433
Interessant topic!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 07:45:08 #44
104388 deek
Hilf Mir !!!
pi_31621576
Ik heb zin in te neuken, m'n 25 cm staat gespannen, die duitse helm is helemaal paars van de spanning, hij klopt als een gek, wat moet ik nu doen?
Geboren in bedrängnis und an eine sau gelegt
Den zitzen zum verhängnis, milch in beiden ohren
So offen ärgenis erregt, gealtert in vergängnis
Tod sei dank nicht neugeboren
pi_31621645
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 07:45 schreef deek het volgende:
Ik heb zin in te neuken, m'n 25 cm staat gespannen, die duitse helm is helemaal paars van de spanning, hij klopt als een gek, wat moet ik nu doen?
wakker worden
pies on joe toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')