abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_25027866
Ik wil overstappen van mn Braun apparaat naar nat scheren met een straight razor (kappersscheermes) en scheerolie. Wie weet waar ik in de buurt van Utrecht alle spullen kan kopen? Ik bedoel de mes, strop, slijpsteen en stropolie en zo.
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:13:04 #2
17820 SONIC
Verstand op 0 !
pi_25028491
Ga eens bij een klassieke kappersgroothandel kijken. Daar heb ik mijn DOVO gekocht.
Moet je ff in het telefoonboek kijken

Edit,
Als je iets unieks wil hebben moet je eens in Antwerpen kijken. Daar heb je nog de orginele oude "scheergerief" handel.
Niet drukken ! Ik heb zoveel schijt aan je dat ik stront tekort kom !
Have you ever heard of the term... 'Fuck Buddy?'
pi_25035012
ik heb gezocht in het telefoonboek, goude gids & google maar ik vind alleen groothandels die gaan van shampoo tot scharen. Heb jij een naam en telnr van "jouw" kappersgroothandel?
pi_25035060
In Amersfoort zit een winkel met kappersbenodigdheden. Misschien hebben ze 't daar wel.
pi_25036658
www.classicshaving.com

heir vind je alles wat je nodig hebt
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_25037723
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:39 schreef mister_popcorn het volgende:

www.classicshaving.com

heir vind je alles wat je nodig hebt
In de buurt van Utrecht. .
pi_25038843
tja iets uit de buurt en 70 euro voor een slijpsteen vind ik best veel. Is dit niet wat voordeliger te koop?
pi_25039036
waarom wil je overstappen? Waarom niet een "gewoon" scheermes van Gilette ofzo?
pi_25040667
ik scheer me nu om de dag electrisch, anders krijg ik uitslag. Ze zeggen dat je het gladste resultaat krijgt met een kappersscheermes. Ook zou je minder last hebben van ingegroeide haren. vandaar.
pi_25041173
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 11:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In de buurt van Utrecht. .
thuisbezorgd
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_25077209
heeft iemand ervaring met een straight razor?
pi_25078096
Als ik jou was zou ik iemand zoeken die het je kan leren, want je kunt wel alles in huis halen maar dat betekent nog niet dat je je kunt scheren met een straight razor. Misschien kun je een dealtje sluiten met een kapper, dat ie je na sluitingstijd lesgeeft ofzo...

Ik wil het ook graag leren, maar ik heb geen geld nu om de initiële investering te doen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_25078430
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:48 schreef AllardAX het volgende:
ik scheer me nu om de dag electrisch, anders krijg ik uitslag. Ze zeggen dat je het gladste resultaat krijgt met een kappersscheermes. Ook zou je minder last hebben van ingegroeide haren. vandaar.
Electrisch is voor mij ook een no-no. Had zon Philips Philishave 5812 gekocht voor 45 euro, 3x gebruikt en daarna nooit meer. Kreeg er dus alleen maar uitslag van. Uitslag is (volgens mij) hetzelfde als razor bumps of ingegroeide haren.

Dus ging ik weer terug op nat scheren met Gilette Mach3 en Gillette scheergel. Ook daarmee kan ik razor bumps krijgen als ik bijv. tegen de haargroeirichting in scheer (wel gladder dan alleen met de haargroeirichting mee). Als ik alleen met de haargroeirichting mee ga, weet ik niet zeker of ik razor bumps krijg. Teminste, razor bumps kunnen denk ik lijken op een soort van acne. Aangezien ik daar ook een beetje last van heb, kan ik moeilijk bepalen in hoeverre ik razor bumps krijg door nat in de haargroeirichting mee te gaan.

Ik weet alleen niet precies wat de ingegroeide haren veroorzaakt. Mogelijkheden zijn:
-De haren worden te kort afgeschoren, waardoor ze dieper in de porien terecht komen en dus gemakkelijker onder de huid verder kunnen gaan.
-Tegen de haargroeirichting in en electrisch zorgen misschien voor het slecht of te scherp splijten van het haar uiteinde, waardoor deze gemakkelijker in de huid terecht komt.

Ik heb er ook aan zitten denken om een straight razor te nemen, maar de kosten zijn vrij hoog en het kost meer tijd. Ook weet ik niet of het mijn probleem wel oplost.

Eigenlijk zou je je bij zon echte goede traditionele Italaanse barber eens moeten laten scheren, dan weet je of straight razors goed bij je werken.

Houdt er wel rekening mee dat niet elke "barber" goed is. Ik zag op tv bijv. eens een gast die bij een mode programma naar een "barber" ging, en allemaal uitslag kreeg. Laatst zag ik een echte traditionele oude italaanse barber, die het vrij professioneel en uitgebreid deed. Met schuim, mes, in handdoek wikkelen, inspuiten etc
pi_25078458
Hier een Yahoo forum met veel info over Straight Razors:
http://health.groups.yahoo.com/group/straightrazorplace

http://www.reddingdermatology.com/shaving-problems.htm

[ Bericht 28% gewijzigd door mwuhaha op 13-02-2005 23:56:25 ]
pi_25078493
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:41 schreef mwuhaha het volgende:
Eigenlijk zou je je bij zon echte goede traditionele Italaanse barber eens moeten laten scheren, dan weet je of straight razors goed bij je werken.
Ja, lachen. Zie er maar 'ns eentje te vinden! Was vorige week nog in Rome en heb me kapotgezocht, geen gevonden... Weet er alleen eentje in Bologna te zitten.

Overigens zijn de initiële investeringen idd nogal hoog, maar ik denk dat als het je bevalt je vervolgens over je hele leven gezien goedkoper uit bent.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_25294421
Hoe krijg je zo'n scheermes echt scherp? Ik ben in de weer geweest met een slijpriem en een slijpsteen maar het wil niet het scherper resultaat geven....
Wie heeft er tips?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')