Alsof afgestudeerde autochtonen tegenwoordig zo makkelijk aan een baan komenquote:Op zondag 13 februari 2005 15:54 schreef Amando het volgende:
[..]
Het ergste wat je kunt doen is het baggetalliseren van de problemen. Een afgestudeerd Marokkaan kan amper aan een baan komen, zit je daar thuis met je diploma.
Razzzisme! Dat izzz hun cultuur en die moeten wij rezzzpekteren!quote:Op maandag 14 februari 2005 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
Hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n Marokkaantje zich tijdens de sollicitatie voorbeeldig voordoet, maar na het binnenhalen van de buit (de baan in dit geval) alsnog kutgedrag gaat vertonen. Grote mond, te laat komen enzo. En ja, daarmee sta je even later alsnog op werkeloos straat. En dan is het natuurlijk allemaal de schuld van de werkgever en van de collega's.
Ah, hier al iemand die precies weet wat ik bedoelquote:Op maandag 14 februari 2005 18:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Razzzisme! Dat izzz hun cultuur en die moeten wij rezzzpekteren!
Verder ook nog iets opmerkelijks: als een Nederlander niet wordt aangenomen, waren de andere sollicitanten beter. Dan is het zijn eigen stomme schuld, had hij maar harder moeten studeren, een betere sollicitatiebrief moeten schrijven of bij het gesprek beter zijn best moeten doen. Als een Marokkaan niet wordt aangenomen, is het opeens razzzizzzme of dizzzkriminatie. De betreffende Marokkaan is waarschijnlijk niet eens geweigerd vanwege zijn huidskleur of zijn afkomst, maar omdat de andere sollicitanten beter waren. Toch gooit de Marokkaan dat op de grote hoop van razzzizzzme en dizzzkriminatie. Zo zijn die twee woorden verworden tot woorden die alles omvatten wat een Marokkaan of Turk niet bevalt.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ah, hier al iemand die precies weet wat ik bedoel. Ook praktijkervaring zeker?
'Rezzzpekt jij kankuhnedelanduh.'.
Tsja, als je zo je baas of leraar (of wie dan ook) aanspreekt, zul je voornamelijk gesloten deuren tegenkomen. Noem het voor mijn part 'dizzzcriminatie' of 'razzzizzzme', maar dat heb je dan als 'gestudeerde' kut-Marokaan toch echt aan jezelf te danken.
In het geval van iemand die net Nederland is binnengekomen, geldt afkomst nog wel als een geldig excuus voor het niet of slecht Nederlands spreken. Zo iemand zou ik nog wel aannemen, omdat je verbetering kunt verwachten.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Verder ligt het aan het feit dat ze niet altijd even goed Nederlands spreken (ik neem niet iemand aan die de s als zzz uitspreekt).
Sukkel.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
(ze doen allemaal dezelfde nutteloze prutstudie: Rechten)
Verder ook nog wat te melden, of blijft het weer eens bij schelden?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |