abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2005 @ 18:28:26 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25088461
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:54 schreef Amando het volgende:

[..]

Het ergste wat je kunt doen is het baggetalliseren van de problemen. Een afgestudeerd Marokkaan kan amper aan een baan komen, zit je daar thuis met je diploma.
Alsof afgestudeerde autochtonen tegenwoordig zo makkelijk aan een baan komen . En die praten nog niet eens met zo'n achterlijk Murkenaccent en die hebben in het algemeen nog geen strafblad, kun je nagaan.

Het probleem met deze 'gestudeerde' Marokkanen (ze doen allemaal dezelfde nutteloze prutstudie: Rechten ), is dat ze denken al 'binnen' te wezen op het moment dat ze die bul krijgen. Dat is echter niet zo. Ook voor het krijgen van een baan moet je knokken. Evengoed voor het behouden van die baan.

Hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n Marokkaantje zich tijdens de sollicitatie voorbeeldig voordoet, maar na het binnenhalen van de buit (de baan in dit geval) alsnog kutgedrag gaat vertonen. Grote mond, te laat komen enzo. En ja, daarmee sta je even later alsnog op werkeloos straat. En dan is het natuurlijk allemaal de schuld van de werkgever en van de collega's .

Bovendien bewijst hij daar ook zijn 'broeders' een uiterst slechte dienst mee: zo'n werkgever denkt de volgende keer wel 3 keer na alvorens hij weer zo'n 'voorbeeldige' Marokkaan in dienst neemt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25088496
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
Hoe vaak gebeurt het niet dat zo'n Marokkaantje zich tijdens de sollicitatie voorbeeldig voordoet, maar na het binnenhalen van de buit (de baan in dit geval) alsnog kutgedrag gaat vertonen. Grote mond, te laat komen enzo. En ja, daarmee sta je even later alsnog op werkeloos straat. En dan is het natuurlijk allemaal de schuld van de werkgever en van de collega's .
Razzzisme! Dat izzz hun cultuur en die moeten wij rezzzpekteren!
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 14 februari 2005 @ 18:36:46 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25088591
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Razzzisme! Dat izzz hun cultuur en die moeten wij rezzzpekteren!
Ah, hier al iemand die precies weet wat ik bedoel . Ook praktijkervaring zeker?

'Rezzzpekt jij kankuhnedelanduh.' .

Tsja, als je zo je baas of leraar (of wie dan ook) aanspreekt, zul je voornamelijk gesloten deuren tegenkomen. Noem het voor mijn part 'dizzzcriminatie' of 'razzzizzzme', maar dat heb je dan als 'gestudeerde' kut-Marokaan toch echt aan jezelf te danken.
pi_25088817
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ah, hier al iemand die precies weet wat ik bedoel . Ook praktijkervaring zeker?

'Rezzzpekt jij kankuhnedelanduh.' .

Tsja, als je zo je baas of leraar (of wie dan ook) aanspreekt, zul je voornamelijk gesloten deuren tegenkomen. Noem het voor mijn part 'dizzzcriminatie' of 'razzzizzzme', maar dat heb je dan als 'gestudeerde' kut-Marokaan toch echt aan jezelf te danken.
Verder ook nog iets opmerkelijks: als een Nederlander niet wordt aangenomen, waren de andere sollicitanten beter. Dan is het zijn eigen stomme schuld, had hij maar harder moeten studeren, een betere sollicitatiebrief moeten schrijven of bij het gesprek beter zijn best moeten doen. Als een Marokkaan niet wordt aangenomen, is het opeens razzzizzzme of dizzzkriminatie. De betreffende Marokkaan is waarschijnlijk niet eens geweigerd vanwege zijn huidskleur of zijn afkomst, maar omdat de andere sollicitanten beter waren. Toch gooit de Marokkaan dat op de grote hoop van razzzizzzme en dizzzkriminatie. Zo zijn die twee woorden verworden tot woorden die alles omvatten wat een Marokkaan of Turk niet bevalt.

Volgens mij ligt de hogere werkloosheid op de arbeidsmarkt aan het feit dat de meeste Marokkanen en Turken laagopgeleid zijn. Lager opgeleiden zijn nou eenmaal vaker werkloos dan hoger opgeleiden. Verder ligt het aan het feit dat ze niet altijd even goed Nederlands spreken (ik neem niet iemand aan die de s als zzz uitspreekt).

Ongetwijfeld zullen er enkele werkgevers zijn die geen Marokkanen in dienst nemen, maar van veel meer dan geïsoleerde gevallen van discriminatie kun je niet spreken. Als er een Marokkaan is die daadwerkelijk competent is en zijn vak kent (en zich uiteraard netjes gedraagt en goed Nederlands spreekt), ben je als werkgever niet slim bezig als je hem niet in dienst neemt.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 14 februari 2005 @ 19:01:38 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25089008
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Verder ligt het aan het feit dat ze niet altijd even goed Nederlands spreken (ik neem niet iemand aan die de s als zzz uitspreekt).
In het geval van iemand die net Nederland is binnengekomen, geldt afkomst nog wel als een geldig excuus voor het niet of slecht Nederlands spreken. Zo iemand zou ik nog wel aannemen, omdat je verbetering kunt verwachten.

Maar in het geval van zo'n derde-generatie Marokkaanse allochtoon, die geen woord Nederlands fadzzzoenlijk zijn strot uit kan krijgen, is de afweging inderdaad snel gemaakt. Zo'n type wil je echt niet op de werkvloer hebben.

Iemand die in Nederland is geboren, hoort gewoon fatsoenlijk en vrijwel accentloos Nederlands te kunnen spreken (buiten het accent van het gebied in Nederland waar men woont). Het boeit me niet waar het aan ligt als hij dat niet kan (aan zichzelf of aan zijn opvoeding), dan had hij maar beter z'n best moeten doen. Aan dergelijke jankende losers, die iedereen behalve zichzelf overal de schuld van geven, heeft een bedrijf helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 16-02-2005 13:02:29 ]
pi_25258701
op dit moment zijn gelukkig de muizen-msn sites offline. ik krijg een klein beetje hoop, microsoft helpt actief mee.

echter, tot op de dag van vandaag kan 357hosting nog steeds zijn idiote praktijken voortzetten, als nederlands bedrijf. In mijn ogen zijn de niet-muizen-sites daar puur als dekmantel om zo de idiote muizen-propaganda te verspreiden....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:25:40 #57
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25263352
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:28 schreef Lemmeb het volgende:
(ze doen allemaal dezelfde nutteloze prutstudie: Rechten )
Sukkel.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 15:21:09 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25266319
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:25 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Sukkel.
Verder ook nog wat te melden, of blijft het weer eens bij schelden?

Afijn, het is wel gewoon waar. Die Marokkanen doen vrijwel allemaal dezelfde studie, rechten, en dat dat een, in vergelijking tot veel andere studies, behoorlijk nutteloze studie is, lijkt me evident .

Waarom al die Marokkanen rechten 'studeren' is overigens nog een leuk punt van discussie .

/edit Waarom studeren alle Marokkanen 'Rechten'?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lemmeb op 26-02-2005 15:31:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')