Wat me nou gisteravond goddomme gebeurt... Ik ga mijn hond uitlaten, en terwijl ik het gangetje uitloop dat op de stoep uitkomt, komen er drie hangvolktypes langsgelopen, die een tijdje onder de de carports onder ons appartementencomplex hadden gehangen. Ik laat ze voorgaan, omdat ik geen zin heb in een paar van die zeikerds achter me, terwijl mijn hond loopt te snuffelen. Dus ik slenter achter die lui aan. Klein minuutje later komen er nog twee onder de carports vandaan op een brommertje. Die lui willen van de stoep af, maar zien mij een meter of dertig verder -op het smalste stuk stoep staan, en besluiten lekker op de stoep te blijven rijden. En komen mij dus tegen.
En gewoon doorrijden, ook al is er geen ruimte, want dat was nou net de bedoeling. Nou was het zo'n lam Tomos-geval, dus veel impact gaf het allemaal niet, en ik gooide mijn schouder in de strijd om die lui van de stoep af te denderen. Gaat die randmongool die achterop zit dom hinnikend achteromkijken en begint tegen zijn billenmaatjes te blèren dat 'we lekker tegen die gast aan zijn gereden'. Nog te stom ook om te beseffen dat ik ze effectief van de stoep af donderde.
Wat bezielt dat volk? Ik bedoel, er zijn geen doden of gewonden gevallen, vooral omdat ik die elleboog die ik die gozers neus in wilde jagen inhield (zelf vond ik dat niet onverstandig, gezien het feit dat ze met zijn vijven waren, maar als ik mijn hond niet bij me had gehad had ik het waarschijnlijk wel gedaan)... maar wat gaat er in dat soort eikels om? Allereerst al dat hangen onder die carports. Die lui zijn een jaar of 18, schat ik, en het leukste wat je weet te bedenken op een druilerige woensdagavond, is onder deprimerende betonnen carports hangen, de hele avond. Dat is dan blijkbaar het leukste dat je kunt bedenken. En als je dan weggaat, dàn is het leukste wat je kunt bedenken iemand van de stoep af proberen te rijden met je impotente brommer. Maar dan ook nog eens niet goed, ofzo, maar zo'n halfwat-actie van het type volk dat is verwekt met een slappe lul met een lek condoom eromheen... zo'n net-niet-actie van net-niet-types die zijn geproduceerd door net-niet ouders.
Naast de opborrelende woede -mèn wat had ik die types toch graag met wat ontzette ledematen het ziekenhuis in geragd- is wat mij nog het meest bijblijft de immense leegte van die actie. Het compleet zinloze, kwaliteitsloze, onmeetbaar stupide gehalte van deze actie.
Ik ben echt verbijsterd... Als ik mij nou nog kon voorstellen dat dergelijke lui ook maar door iets bezield zouden kunnen raken, zou ik mij bijna gaan afvragen wat ze bezielt
![]()
Is dit het nou? Zitten we nou met dit soort nono's opgescheept?
V.
Ja inderdaad, V. ja.