quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:11 schreef Pistol_Pete het volgende:
Postbank
Ga met je geld naar een echte bank en je krijgt bijna een procent meer.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
ik zou zeggen: kijk de rentes er maar eens op na
Niet dus...
@TS: rentes op de kapitaalmarkt dalen al een tijdje, dus dat geldt ook voor de spaarrentes (zie hypotheekrentes)
Jij bent hier de kneus...quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:27 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
![]()
kneus!
bij normale banken krijg je bijna een procent meer rente dan bij de postbank. Ook daar dalen ze ja, maar de rente bij een echte bank is in bijna 100% van de gevallen hoger dan bij de postbank
dan dioe je iets fout, want ik krijg 3,4% bij de ABN over mijn internetspaarrekeningquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent hier de kneus...![]()
Nogmaals:
ABN: 2,3%
Rabo:2,5%
SNS: 3,0%
Fortis: 2,4%
![]()
Goh, dat zijn toch echt echte banken en de tarieven zijn minimaal 1% hoger![]()
Bron: independer.nl
Dan zou ik nog maar even op de site van ABN-Amro kijkenquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
dan dioe je iets fout, want ik krijg 3,4% bij de ABN over mijn internetspaarrekening![]()
Gewoon internetsparenquote:Gemakkelijk via internet Internet Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- 2,75%
saldodeel boven EUR 1.200.000,- 2,35%
quote:Via internet met extra beloning InternetPlus Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- dat een kalenderkwartaal op de rekening staat 3,30%
In alle overige gevallen 1,00%
Ah!quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:44 schreef Sanne het volgende:
De rente bij Spaarbeleg voor een internetrekening is hoger:
Spaarbeleg E-Rekening:
Product Rentepercentage Laatste rentewijziging Omschrijving
E-Rekening Hoog 3,00% 27/07/2004 Voor saldo t/m EUR 50.000,00
E-Rekening Laag 2,40% 27/07/2004 Voor saldo hoger dan EUR 50.000,00
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..Via internet met extra beloning InternetPlus Spaarrekening
saldodeel t/m EUR 1.200.000,- dat een kalenderkwartaal op de rekening staat 3,30%
In alle overige gevallen 1,00% ]
minimaal 1% hoger
quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:53 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
oeps, dacht dat het nog 3,4% was (iig nogwel op de laatste afschrift). Dan zal het wel weer gedaald zijn
![]()
Dat kloptquote:3,3 is iig een beter dan 2,8
Lag het maar aan de Postbank, dan zouden we er iets aan kunnen doenquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:03 schreef danko het volgende:
maar het ligt dus niet direct aan de postbank dat de rentes zo dramatisch gedaald zijn maar gewoon aan de hele financiële markt die kut is?
Precies. Je kunt goedkoop lenen en dat is goed voor de consumptie-bestedingen en investeringenquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
De rentes zijn laag, maar ik beschouw dat niet als kut hoor. Ik vind het positief
tsja daar heb je een punt maar aangezien ik (nog) niet hoef te lenen is het voor mij dus negatief...quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Precies. Je kunt goedkoop lenen en dat is goed voor de consumptie-bestedingen en investeringen.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef merry77 het volgende:
Ik houd zelf niet van internet spaar rekeningen. Je weet toch niet of het altijd goed gaat.
Geef mij maar harde afschriften. De beveiliging van de bank sites zijn nog altijd te kraken en ik heb geen zin in het feit dat een malloot mijn spaarekening online plunderd.
Ik snap niet wat mensen tegen internetspaarrekeningen kunnen hebben. Over de gehele linie krijg je bij alle banken 0,5% rente meer. Het ligt er natuurlijk aan welk bedrag je op die rekening hebt staan, maar de rente die je misloopt weegt bij mij niet op tegen het ontvangen van rekeningafschriften. En volgens mij krijg je bij alle banken (iig bij de ABN Amro wel) op het eind een jaaroverzicht waarop staat hoeveel rente je ontvangen hebt enzo. Dus heb je toch iets van je spaarrekening op papier in je handen...quote:Ik zit bij de postbank en misschien hebben ze niet de hoogste rentes. Maar hun kosten vallen tenminste mee. Dat is ook belangrijk.
En met de loyaal rekening krijg je uiteindelijk nog een redelijk met internet spaarrekeningen concurrende rente. Bovendien krijg ik netjes iedere als er een rentewijziging plaatsvind een brief met daarop de ingangsdatum en percentage.
Zodoende kan ik tot op 10 cent nauwkeurig uitrekenen hoeveel rente ik na een jaar krijg.
is dat volgens jou of weet je het zeker. Tlijkt me trouwens wel vreemd... maaar misschien kan iemand die het geprobeerd heeft bevestigen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:17 schreef koenimex het volgende:
Volgens mij is het kenmerk van (Postbank) Internetsparen dat alles via internet gaat, dus dan zou dat nit mogelijk zijn, helaas.
EDIT: Ik zie dat Postbank tegenwoordig ook Rentepunten geeft, soort airmiles, om cadeautjes te kopen.
volgens mij is deze bron al verouderdquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent hier de kneus...![]()
Nogmaals:
ABN: 2,3%
Rabo:2,5%
SNS: 3,0%
Fortis: 2,4%
![]()
Goh, dat zijn toch echt echte banken en de tarieven zijn minimaal 1% hoger![]()
Bron: independer.nl
Sparen schiet idd niet op. Wbt dat zeker weten: Volgens de voorwaarden op deze link (pdfje onderaan) geschieden alle transacties via MijnPostbank.nl.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:23 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
is dat volgens jou of weet je het zeker. Tlijkt me trouwens wel vreemd... maaar misschien kan iemand die het geprobeerd heeft bevestigen?
ja die punten zijn wel grappig maar je moet echt vet veel hebben voor een redelijk DVD box en dan ook nog bijbetalen, gratis zit er niet in...
Van de postbank sitequote:Postbank geeft spaarders iets extra's! Naast elke euro spaarrente krijgt u 100 Rentepunten. Deze 100 Rentepunten zijn 1 euro waard in de Postbank Voordeelwinkel.
Selecteer de Girorekening waarvan u de punten wilt bekijken. Wilt u met de geselecteerde punten een product kopen? Klik dan op de button "naar winkel" achter het saldo en ga naar de Voordeelwinkel.
Makkelijk: Elke 1.000 rentepunten zijn 10 euro waard in de Postbank Voordeelwinkel.
Ja, nu kunnen ze nog meer winst maken over de rug van de consument.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:24 schreef Bayswater het volgende:
De ECB blijft de rente maar verhogen, de hypotheekrentes gaan mee.
De spaarrekeningen van de klanten echter nog steeds niet:
Internetspaarrekening 2,50% ¤ 1.000.000 15 sept 2005
Plusrekening 0,50% ¤ 500.000 8 jan 2007
Easy Blue
Plusrekening 2,20% ¤ 500.000 18 mrt 2005
Groeirekening 2,4% ¤ 225.000 01 februari 2007
Flinke kick, maar speelt nu meer dan toen TS het topic opende
De ECB verhoogt de rente om de inflatie binnen de perken te houden, als er echter op de spaarrrekeningen niets gebeurt hebben die verhogingen weinig nut.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Doh.. lagere rente = minder sparen = meer uitgeven = meer lenen = meer investeringen = meer werkgelegenheid
Ja, ja, je denkt toch niet dat ze de winst die ze maken gaan uitgeven aan werkgelegenheid, hè.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Doh.. lagere rente = minder sparen = meer uitgeven = meer lenen = meer investeringen = meer werkgelegenheid
Ben je nou xzo dom of doe je maar als of? bedrijven gaan meer lenen doordat de rente lager is, waar ze investeringen mee doen, das meestal met geleend geld he en daarmeee wordt de werkgelegenheid groter. Niks overheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:53 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ja, ja, je denkt toch niet dat ze de winst die ze maken gaan uitgeven aan werkgelegenheid, hè.![]()
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ben je nou xzo dom of doe je maar als of? bedrijven gaan meer lenen doordat de rente lager is, waar ze investeringen mee doen, das meestal met geleend geld he en daarmeee wordt de werkgelegenheid groter. Niks overheid.
Nu wil de rente bij geleend geld wel meestijgen dus dat voordeel voor bedrijven gaat niet op.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:54 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ben je nou xzo dom of doe je maar als of? bedrijven gaan meer lenen doordat de rente lager is, waar ze investeringen mee doen, das meestal met geleend geld he en daarmeee wordt de werkgelegenheid groter. Niks overheid.
Wellicht toen je begon suikerbuikie, maar momenteel niet meer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
4,3% internet sparen van de postbank
Je moet zorg dat er elke jaar 10% meer op de spaarrekening word gezet zodat je hoger renten krijgt.
Dus 10% meer dan wat er op stond.
dat vertelden ze mij bij de postbank klantenservice. ik zie inderdaad dat het minimum nog wel op de website staat. Even in de gaten houden dus, ze zei het echt heel expliciet dat de minimumeis van 20.000 net was vervallen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:20 schreef Frankvbr het volgende:
hoe kom je er dan bij dat deze minimum niet meer geldt?
Dat zou wel mooi zijn, dump ik al m'n spaargeld daar. Al die aandelen en obligaties durf ik eigenlijk niet aan omdat ik er niks van weet. Iemand een idee hoe je aan meer info hierover kunt komen? Voor de echte beginnerquote:Op zaterdag 12 juli 2008 09:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat vertelden ze mij bij de postbank klantenservice. ik zie inderdaad dat het minimum nog wel op de website staat. Even in de gaten houden dus, ze zei het echt heel expliciet dat de minimumeis van 20.000 net was vervallen.
quote:Wilt u een bedrag opzijleggen tegen een serieuze rente? En zonder veel verplichtingen? Dan heeft de Postbank de rekening voor u: de Toprekening. Op deze spaarrekening ontvangt u maar liefst 4%* rente, terwijl u toch in alle vrijheid over uw geld kunt beschikken. En als u nú een Toprekening opent, ontvangt u de eerste drie maanden zelfs 4,5%* rente en 10.000 extra Rentepunten! U opent al een Toprekening door slechts ¤ 5.000 in te leggen.
zie hier: http://www.postbank.nl/in(...)05_857666626,00.htmlquote:De Toprekening biedt een hoge rente van 4%*, die jaarlijks wordt uitgekeerd. Opent u vóór 29 augustus 2008 een Toprekening, dan ontvangt u over de eerste drie maanden zelfs 4,5% rente! Deze rente geldt voor het gehele bedrag dat op uw Toprekening staat (tot ¤ 1.000.000). En vanaf nu is het nog aantrekkelijker om een Toprekening te openen. Het minimum saldo is nu nog maar ¤ 5.000. Als u een Postbank hypotheek heeft of maandelijks uw inkomen stort bij Postbank, dan hoeft u niet aan dit minimum saldo te voldoen.
neuh dat niet, maar ik wilde maar aangeven dat de inleg nu drastisch is verlaagd, was eerst 20.000, nu maar 5000. Ik heb iig al wat mailtjes verstuurd hoe ik mn rekening kan omzettenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:48 schreef Knekwurst het volgende:
Zo hoog is dat toch ook weer niet..
ohw dat is jammer... maar is het enige dan? Nou ja dan zie ik aan het einde van het jaar mn rente wel verschijnen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je belt met de klantenservice doen ze het meteen voor je , hoef je niks in te vullen. het kopje internetsparen verandert alleen in topsparen. Het enige nadeel is dat je niet kan zien hoeveel rente je hebt opgebouwd
Neem een lening, daar stijgen de rentes momenteel wel van.quote:Op donderdag 10 februari 2005 07:24 schreef danko het volgende:
toen ik begon met postbank internet sparen (november 2002) was de rente iets van 4,1 procent. Nu is het inmiddels 2,8. in die 2 jaar is het geleidelijk omlaag gegaan. Waarom doen ze dit? ze beloofde immers altijd dat de rente hoger is dan een normale rekening omdat ze via het internet minder administratie kosten hoefde te maken. Bovendien vraag ik me af of het niet verstandiger is over te stappen naar een andere (internet) rekening met hogere rente...
Suggesties?
handig advies, 3.5 jaar na datoquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:42 schreef s-sidderaal het volgende:
[..]
Neem een lening, daar stijgen de rentes momenteel wel van.
Niks meer aan toe te voegenquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:11 schreef Pistol_Pete het volgende:
Postbank
Interessant, hoe zit het met de dekking bij faillissement?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:26 schreef Jopie_Pringle het volgende:
Credit Europe Bank: 5% spaarente zonder vastzettijd of minimuminleg
Dat valt best mee. Van de grote (dus betrouwbare) banken geeft alleen de SNS bank 0,5% meer rente. De rest hetzelfde of minder.quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:11 schreef Pistol_Pete het volgende:
Postbank
Beste post van de laatste tijd gezien de post ervoorquote:
Icesave 0%quote:
je moet je afschriften printen (naar pdf) dan zie je meteen het actuele rentepercentage. pb heeft de rente nog niet verlaagd, maar ik verwacht dat wel 1 dezer dagen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Icesave 0%
Ik heb overigens sinds een paar dagen ook een toprekening account. Ik snap alleen niet waarom m'n "actuele rente" cijfer niet meer te vinden is op de site sinds ik ben overgestapt.![]()
4,0% bij de Postbank.quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
dan dioe je iets fout, want ik krijg 3,4% bij de ABN over mijn internetspaarrekening![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |