abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25014000
Sinds enige dagen "knakt" mn linkerknie als ik de trap afloop of door mn knieen zak. En dan niet 1 keer, nee bij iedere trede. Dat knakken doet verder geen pijn ofzo, maar ik vind het wel een beetje vreemd.
Had wel een aantal weken lang een beetje last van diezelfde knie; pijnlijk als ik er kracht op zette. Maar dat is nu bijna weer verdwenen. Ik neem aan dat dat ermee te maken kan hebben, maar ik weet nou niet echt wat ik van dat knakken moet denken

tijd voor een dokters bezoekje, of is dat weer een beetje overdreven?
pi_25014081
Ik knak in werkelijk al mijn gewrichten.

Als je nu geen pijn hebt aan je knie, dan is er geen reden tot paniek lijkt me zo.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_25014217
als je het niet vertrouwt kun je altijd een keer de huisarts bellen toch, wij kunnen onmogelijk een diagnose van jou probleem geven via internet
pi_25014257
ken er meer die er veel last van hebben, soms zelfs bij elke stap, met name oudere mensen (over de 30) ken ik die daar last van hebben. Als dit een paar dagen (2/3) blijft zou ik zeker eens een bezoekje aan de arts/dokter brenge.
pi_25014272
Hi,

Ik heb hier al een jaar last van. Het klinkt inderdaad niet goed maar er wat aan doen deden ze bij mij in ieder geval niet. Zijn toen wel foto's van geschoten maar er was niets te zien. De arts gaf aan dat het gewricht in de knie niet helemaal soepel is en dat het daardoor knakt. Hoe je er wat aan kunt doen was volgens hem bijvoorbeeld zeer licht fietsen op de racefiets door het lekker soepel te laten worden.
pi_25014319
als ik de trap afloop kraken allebei mijn knieën
Maar zolang het geen pijn doet ga ik er niet mee naar een dokter
pi_25014393
BIj mij niet zozeer met traplopen maar als ik op de bank zit en mijn voet naar voren doe dan is het *knak*
pi_25014417
ik had hetzelfde, had af en toe ook enorme stekende pijn in mn beide knieen, naar de dokter geweest, ziekenhuis foto's gemaakt maar was niks aan de hand, denk dat als ie los gaat hangen, dat je dan pas zorgen mag gaan maken..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_25014452
same problem here....

knieen, enkels, tenen, polsen, heup en schouders.

het wordt veel minder als je sport, zoals al eerder werd vermeld licht fietsen en daarna kan je het opbouwen. Heeft o.a. met vloeistof in je gewrichten, door te sporten maak je er meer van aan, zodat het minder wordt.

Als ik een tijdje niet sport wordt het veel erger en als ik sport is het bijna verdwenen. m.u.v. mijn tenen.
pi_25014473
telang in een auto zitten waar je te weinig knieruimte hebt achter het stuur kan ook wel eens voor problemen met de knieën veroorzaken
pi_25014478
Goed topic, tvp dus.

Als ik in de auto stap moet m'n linkerknie dus buigen om de koppeling te laten komen. Dan moet ik m'n been altijd 1x helemaal strekken, zodat m'n knie even 'knak' zegt . Geen idee hoe het komt, normaal heb ik er nooit last van, en het doet ook niet zeer ofzo...
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:15:00 #12
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_25014496
liever dat die knakt dan dat die KRAKT
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_25014524
Yeahinho: daar heb ik dus ook last van. Niet alleen achter het stuur maar ook als ik gewoon op de bank zit.

Het is trouwens alleen met rechts. Wel vervelend (heb er al ruim een jaar last van maar het doet geen pijn)
pi_25014597
Het wordt veroorzaakt door een verkeerd knikkend gewricht in je knie

De knie kraakbenen schuiven met alle bewegingen over elkaar, maar als zij in een geforceerde houding komen te staan (koppelingsvoet) dan zitten ze als het waren 'vast' of op slot. Om dit weer lost te maken moet je even strekken.
Je kunt hier zelf niets aan doen. Verder is het zo dat mensen die express hun gewrichten knakken (vooral vingers) is het dat het onnodig kraakbeen slijt tussen je vinger gewrichten. Het brengt tevens een verhoogde kans op reuma op latere leeftijd met zich mee
pi_25014633
Flyingdutchman: Kan er ook niets aan worden gedaan als je het dagelijks moet doen?
pi_25014671
Bij mij knakt bijna alles

Maar ja, zo lang het geen pijn doet ga ik me er niet druk om maken
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_25014756
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:21 schreef meneer draak het volgende:
Flyingdutchman: Kan er ook niets aan worden gedaan als je het dagelijks moet doen?
Die diagnose is moeilijk te stellen, het varieert erg per patient. Als jij echt chronisch last krijgt van een dergelijke klacht, dat het echt irriteert (de pijn niet het geluid) dan raad ik aan even bij de huisarts langs te gaan.
Een mogelijke oplossing is een korte therapie volgen waarbij je manier van lopen dusdanis wordt verandert dat je in het vervolg je kraakbeen niet meer op een dusdanige manier zult belasten dat je daar last van hebt.
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:35:42 #18
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_25014997
ik knak wel vaak met m'n vingers
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_25015124
Kijk, zo leer je nog eens wat .

Het vreemde is dat ik er alleen last van heb als ik in de auto achter het stuur zit... het doet ook totaal geen pijn, maar ik moet meestal even een knakje horen voordat ik m'n linkerknie zonder raar gevoel kan gebruiken.
pi_25015409
quote:
Een mogelijke oplossing is een korte therapie volgen waarbij je manier van lopen dusdanis wordt verandert dat je in het vervolg je kraakbeen niet meer op een dusdanige manier zult belasten dat je daar last van hebt.
Dat hebben ze al eens geprobeerd maar das niet meer te redden met mij vrees ik.

Alleen heb ik er pas na 24 leefjaren last van gekregen, het is begonnen toen ik in een eigenlijk te krappe auto een tijd heb gereden maar dies al een heeeeeeeeeeeeeele tijd weg maar problemen blijven wel
pi_25018703
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:20 schreef Flyingdutchman het volgende:
Het brengt tevens een verhoogde kans op reuma op latere leeftijd met zich mee
Dat is een fabeltje.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  donderdag 10 februari 2005 @ 08:39:23 #22
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_25018729
Das beter dan een knieënde knak
Het helpt geen nut!
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:21:26 #23
57775 Zenchi
Makes love, not war
pi_25020706
ja dan zeggen ze weer verhoogde kans op reuma en dan zeggen ze weer dat het knakken niks uit maakt en juist goed is..

waarom weten wetenschappers nooit eens iets zeker.. pfff
pi_25021386

© ©
pi_25026920
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:27 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Die diagnose is moeilijk te stellen, het varieert erg per patient. Als jij echt chronisch last krijgt van een dergelijke klacht, dat het echt irriteert (de pijn niet het geluid) dan raad ik aan even bij de huisarts langs te gaan.
Hmm... ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ik ineens anders een trap afloop eigenlijk
Maar toch bedankt voor de uitleg
pi_25027029
Heb het zelf ook al een paar jaar. Kan net zo goed een pees of bandje om je knie heen zijn die over je botten heen schuift bij het buigen strekken. Niet echt iets om je zorgen over te maken. Als je het echt niet vertrouwd moet je even raad gaan vragen bij je huisarts.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_25042010
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 19:12 schreef Nivo het volgende:

[..]

Hmm... ik kan me toch moeilijk voorstellen dat ik ineens anders een trap afloop eigenlijk
Maar toch bedankt voor de uitleg
Het is ook niet zo dat je dan achterstevoren de trap af gaat hehe.
Maar zie het in de trand van korte of lange passen maken, beter je enkel bewegen, beter je knie buigen. Je kunt door 'verend' te lopen je knie enorm ontlasten, dit soort manier helpen veel mensen van de pijn af.
pi_25042664
Nix om je zorgen over te maken...ik knak mijn knieen, mijn vingers tenen polsen mijn nek ellebogen.....gebeurt iedereen welles spontaan denk ik
pi_25052834
spontaan ja... maar niet bij iedere stap die je doet
  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:32:39 #30
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_25053239
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:10 schreef markiemark het volgende:
ik had hetzelfde, had af en toe ook enorme stekende pijn in mn beide knieen, naar de dokter geweest, ziekenhuis foto's gemaakt maar was niks aan de hand, denk dat als ie los gaat hangen, dat je dan pas zorgen mag gaan maken..
kwam die pijn met vlagen..
een erg vervelende moeilijk omschrijfbare pijn, alsof er ineens werd gedrukt op de zenuwen bij het bot. heel raar. beetje zware pijn die 3 sec aanhield en dan terugkwam na 10 sec ofzo?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')